Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Lola
28.12.2019 |

Suositetaan harjaamaan kahdesti ja lankaamaan kerran päivässä. Itse olen huono lankaaja ja poden siitä syyllisyyttä, jotenkin epäilen, että tämä on aika yleistäkin.

Yritän parantaa tapani. Innokkaat välien puhdistajat, paljastakaa miten olette tehneet siitä tavan?

Voi myös kertoa minkälaista hammastahnaa käyttää?

Miten oikeasti hoidatte hampaitanne?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri kokeiluun Parodontax hammastahnaa, maistuu jännältä, mutta pitäisi auttaa ikenien ärtyneisyyteen. Välejä putsin lankaimella

Vierailija
2/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2-3 kertaa päivässä ja lankaan lankaimella vähintään joka toinen päivä. Hammaslääkäri antoi synninpäästön ja sanoi, että lankaan tarpeeksi usein. Hammaskiveä ei kerry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran päivässä. Lankaan ja putsaan pikku pulloharjan näköisellä kapineella välejä myös. Minulla on oikomisraudat suussa. Purskutan fluoriliuoksella. Syön xylitolia ja imeskelen maitohappokapseleita. N46

Vierailija
4/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä lankausta on jo ahkeraa! Itsehän sain siis ripityksen, menossa nyt suuhygienistille hammaskiven poistoon...

Parodontax kuulostaa kokeilemisen arvoiselta..

Ap

Vierailija
5/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vähintään neljästi päivässä, välit vähintään kerran iltaisin. Vesihuuhtelu aina syömisen jälkeen ja esim. liköörin juonnin ohessa vesipurskuttelu joka ryypyn päälle.

Vierailija
6/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ohjeilla hammaslääkäreistä tulee työttömiä.

Vierailija
7/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa langata ja pesen vain iltaisin 🙈

Lapsenkin hampaat pestään vain iltaisin 🙊 hyi minua. Mutta ku ei jaksa.

Vierailija
8/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin kaksi kertaa päivässä, mutta oikeasti rassaan hammasvälit tikulla aina ruoan päälle, sikäli kuin tilanne sallii.

Vierailija
9/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kahdesti ja lankaan kerran päivässä. Jälkimmäisen kohdalla joskus jää päivä siellä täällä väliin, kun en jaksa/viitsi.

Nuorempana lankasin ehkä kerran viikossa, jos muistin, kunnes tällaisessa ketjussa eräs tokaisi, että haistakaapa joskus huviksenne sitä lankaa te, jotka ette puhdista välejä säännöllisesti... Näin tein ja ryhdistäydyin saman tien, koska kauhistuin ajatuksesta, että olin hönkinyt/hönkisin edelleen sitä kuoleman hajua toisten naamalle...

Vierailija
10/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaksi tai kolme kertaa päivässä, eli aamuin illoin ja satunnaisesti välissäkin (päikkärit, joku ruoasta suuhun jäänyt inhottava tunne tai maku, tms syy). Sähköhammasharja on. Lankaan kerran eli iltaisin. Purkkaa syön aina aterioiden päälle.

Hammaskiveä tulee kaikesta huolimatta älyttömiä määriä, poistatan kahdesti vuodessa.

Vierailija
11/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tikut sohvan vieressä, telkkaria katsoessa rassaan välit. Jos ne tikut ei oo näkösällä niin jää tekemättä.

Ehl kehuu hygieniaa mutta putsaa ientaskut kahdesti vuodessa, eli ei se hygienia ihan kaikkeen riitä.

Vierailija
12/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kahdesti ja lankaan kerran päivässä. Jälkimmäisen kohdalla joskus jää päivä siellä täällä väliin, kun en jaksa/viitsi.

Nuorempana lankasin ehkä kerran viikossa, jos muistin, kunnes tällaisessa ketjussa eräs tokaisi, että haistakaapa joskus huviksenne sitä lankaa te, jotka ette puhdista välejä säännöllisesti... Näin tein ja ryhdistäydyin saman tien, koska kauhistuin ajatuksesta, että olin hönkinyt/hönkisin edelleen sitä kuoleman hajua toisten naamalle...

Hyi apua en ehkä uskalla 🙈 vai olisko tää nyt se motivaattori...

Vierailija
13/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettiny, että lapsi varmaan jatkaa oppimillaan tavoilla koko aikuisikänsä? Ja tuolla tahdilla voi menettää hampaansa 🙄

Vierailija
14/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon peloitellaan liian harjaamisen aiheuttavan eroosiosta. No itsellä ei ole kyllä pinnat syöpyneet, vaikken piittaa esim. syömisen jälkeisestä 0,5 tunnin ohjevaroajasta pesun suhteen. Olen kyllä aika helläkätinen harjaaja, iltaisin teen sitten tarkempaa työtä.

Vierailija
15/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma pari kertaa viikossa lankausta riittää. Näin sanottiin hammaslääkärissä.

Vierailija
16/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla hammaspesua ennen putsaan välit tikulla. Lankaa en ole koskaan oppinut käyttämään, vaikka miten taistelisi kaksin käsin en saa sitä kuin ehkä puoleen hammasväleistä. Pakko tyytyä tikkuun tai sitten jää kokonaan tekemättä.

Vierailija
17/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaaminen on ihan yhtä helppoa ja jopa nopeampaa kuin harjaaminen, ette ehkä ole tutustunut alla olevaan jos pidätte lankaamista työläänä?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Vierailija
18/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden vanhempi.

Terv.

hammaslääkäri

Vierailija
19/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä väliin kumitikkua, välillä puutikkua, pienimpiin etualahampaiden väliin lankainta eli muovista pikku härpäkettä, joka on kuin viulun roka tai mini kaarisaha nylon-langalla.

Vierailija
20/52 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankaaminen on ihan yhtä helppoa ja jopa nopeampaa kuin harjaaminen, ette ehkä ole tutustunut alla olevaan jos pidätte lankaamista työläänä?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Sitä minäkin ihmettelen jos joku sanoo "ettei oppinut lankaamaan", tai se on liian vaikeaa kaksin käsin, liian työlästä jne.

Ei kai kukaan nyt enää pelkkää lankaa käytä kun tuollaiset vaihdettavalla lankapäillä varustetut varret olleet jo vuosia/vuosikymmeniä saatavilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän