Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudunko menemään amikseen, kun en pärjää lukion matematiikassa?

Vierailija
28.12.2019 |

Harmittaa olla näin tyhmä. En haluaisi amisjunttien sekaan. :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun tarvitse saada kuin neljästä lyhyen matikan kurssista vitonen, kaksi voi jäädä vaikka nelosiksikin, jos vain ruotsi luonnistuu sen verran paremmin, että pääset ylioppilaskokeesta läpi.

Vierailija
2/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lyhyt matikka vaikeaa ole. Vaikka töitä sekin tietty teettää. Mene ihmeessä lukioon, on sitten jatko vähän helpompaa. Laajan matikan merkitystä vähän liioitellaan.

Ja kyllä amiksessakin on ihan fiksua porukkaa. On niitä juntteja lukiossakin.

Ja kyllä lukiossa muutkin aineet töitä teettää.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä. Tyhmä lammas on se joka menee amikseen/lukioon tarkoituksenaan myöhemmin alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.

Vierailija
4/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis on parempi. Saa heti koulutuksen ja töitä paremmin.

Vierailija
5/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut surkea matikassa. Se ei silti estänyt minua menemästä lukioon ja pääsemästä ylioppilaaksi. Eli ei hätiä mitiä.

Vierailija
6/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut surkea matikassa. Se ei silti estänyt minua menemästä lukioon ja pääsemästä ylioppilaaksi. Eli ei hätiä mitiä.

Kyse on siis aikuislukiosta. Yksi kurssi suoritettuna ja sain 5... muut aineet kyllä sujuu, saan 8-10 kaikista muista. Matikka vaan todella vaikeaa. :(

Vierailija
7/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinun tarvitse saada kuin neljästä lyhyen matikan kurssista vitonen, kaksi voi jäädä vaikka nelosiksikin, jos vain ruotsi luonnistuu sen verran paremmin, että pääset ylioppilaskokeesta läpi.

Mulla aikoinaan jäi lukio kesken matikan vuoksi, en vaan tajunnut siitä yhtään mitään. Putosin matikkakärryiltä jo joskus ala-asteella, jokaisessa peruskoulun todistuksessa matikka oli vitonen ja sekin varmaan säälistä. Joten ei lukiossa se vitonenkaan ollut mahdollista saada kokeista, ei mitenkään.

Vierailija
8/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän hommia ja hyödynnä koulun palveluita

Vierailija
9/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aikoinaan jäi lukio kesken matikan vuoksi, en vaan tajunnut siitä yhtään mitään. Putosin matikkakärryiltä jo joskus ala-asteella, jokaisessa peruskoulun todistuksessa matikka oli vitonen ja sekin varmaan säälistä. Joten ei lukiossa se vitonenkaan ollut mahdollista saada kokeista, ei mitenkään.

Mulla oli alakoulussa matikka 8-9, yläkoulussa 6-8. Mutta yläkoulusta on jo kymmenen vuotta. Ap

Vierailija
10/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mun isoveli tai yksi ystäväni auttoivat mua aina kertaamaan matikankokeeseen. Olin aivan umpisurkea.

Vierailija
11/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen umpisurkea matikassa myös. Tämän ongelman takia sain erikoisjärjestelyjä, ettei lukio jää tuosta yhdestä aineesta kiinni. Sain parista kurssista tuon nelosen ja pari meni vitosella läpi, mutta muistaakseni kahdessa kurssissa sain käyttää kirjaa apuna kokeessa. Tietenkin se tarkoitti, että voin saada kokeen vain juuri ja juuri läpi.

Kyllä ne sut jotenkin hommaa läpi jos on vain yhdessä aineessa oppimisvaikeus.

Vierailija
12/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alakoulussa matikka 8-9, yläkoulussa 6-8. Mutta yläkoulusta on jo kymmenen vuotta. Ap

Ei sulla ole sitten mitään hätää. Mulla tosiaan ehkä joku oppimisvaikeus tuon matikan kohdalla kun en vain käsittänyt siitä yhtään mitään.

Vierailija
13/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä sitten pärjäät. Itselläni oli alakoulussa keskimäärin 7, yläkoulussa sitten ensin 6 ja siitä laski joka vuosi. Silti valmistuin lukiosta.

Vierailija
14/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni meni aikoinaan lukioon ja lopetti ensimmäisen vuoden keväällä saatuaan liikaa nelosia. Meni sitten ammattikouluun ja opiskeli kirvesmieheksi. Pari vuotta töitä ja pääsi sen jälkeen AMK:hon ja valmistui insinööriksi.

Itse onnistuin kahlaamaan lukion, vaikka lakki tuli vasta ruotsin uusinnan ja kompensaation kautta. Pääsin AMK:hon ja valmistuin aikoinaan. Jälkeenpäin ajatellen olisin parempi työssäni, jos olisin kulkenut pomoni polkua.

Yleissivistystä voi hankkia muualtakin kuin lukiosta. Sitä paitsi AMK:n jälkeen voi pyrkiä yliopistoon, jos rahkeet riittävät. Voi tietysti olla vaikeaa, jos ei ne edes lukiossa riitä.

Vierailija
15/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, veikkaan, että amiksen matematiikka on vaikeampaa. Itellä oli matikka lukion päättötokarissa 6 ja kaverilla 5 ja ollaan molemmat opettajia. Niin että se siitä vaikeudesta. 

Vierailija
16/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksesta saa töitä ja lukion ehtii käydä myöhemmin iltalukiossa.

Vierailija
17/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lyhyt matikka vaikeaa ole. Vaikka töitä sekin tietty teettää. Mene ihmeessä lukioon, on sitten jatko vähän helpompaa. Laajan matikan merkitystä vähän liioitellaan.

Tsemppiä!

Laajan matematiikan meritystä ei ole liioiteltu vaan vähätelty. Sen merkitystä jatko-opintoihin pyrkiessä on lisätty monilla aloilla, vaikkei sitä välttämättä muuten edes tarvitsisi.

Vierailija
18/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin huono matematiikassa mutta pääsin hyvin arvosanoin ylioppilaaksi. (Onneksi matematiikkaa ei tarvinnut kirjoittaa!) Nyt opiskelen yliopistossa hyvällä menestyksellä, matematiikkaa en ole tarvinnut lukion jälkeen.

Vierailija
19/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuja on monia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Laajan matematiikan meritystä ei ole liioiteltu vaan vähätelty. Sen merkitystä jatko-opintoihin pyrkiessä on lisätty monilla aloilla, vaikkei sitä välttämättä muuten edes tarvitsisi.

Esim oikiksessa ei tarvitse yhdelläkään kurssilla matematiikkaa, mutta silti eniten pisteitä oikikseen haussa saa matematiikasta. Käsittämätöntä. Enemmänhän esim kielitaidosta kyseisellä alalla on hyötyä.

Vierailija
20/28 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, veikkaan, että amiksen matematiikka on vaikeampaa. Itellä oli matikka lukion päättötokarissa 6 ja kaverilla 5 ja ollaan molemmat opettajia. Niin että se siitä vaikeudesta. 

Amiksen matikka tökerö helppoa. Vaikemmat laskut olivat ensimmäisen asteen yhtälöt, ja ne on lukion matikassa ekalla kurssilla ekassa kappaleessa opiskeltavat, siitä asti vaan vaikenee kappale kappaleelta ja kirja kirjalta. t. amiksen käynyt, lukion lopettanut