Mitä ilotulituksen tilalle uudenvuoden juhlinnan kohokohdaksi?
Kun täällä tuntuu olevan niin paljon ilotulitteiden kieltäjiä, niin mitä te tarjoaisitte korvaavaksi vaihtoehdoksi. Mikä olisi uusi perinne uudeksi vuodeksi? Tinatkin kiellettiin jo. Kuoharia sentään saa juoda, mutta pulloihin pitäisi ehdottomasti saada kierrekorkki, etteivät poksahtele niin pelottavasti.
Lasershow nyt on vähän sama kuin teipattaisiin kaikille parkinsonin taudista kärsiville taskulamppu käteen ja nautittaisiin hienosta "valoshowsta". Tehokkaampia lasereita ei voi yleisölle sallia tai tulee valtavasti silmävammoja.
Eli mitäs sitten perinteeksi?
a) Runonlausuntaa ja yhteislaulua
b) Baariin kännäämään (lapset eivät toivottavasti pääse osalliseksi)
c) Mitä tuota uutta vuotta juhlimaan, entistä ankeampi siitä kuitenkin tulee alati lisääntyvine kieltoineen.
d) Leikitään hippaa, mutta hipihiljaa, ettei tule meteliä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään yhtään ehdotusta, joka olisi freesi ja toteuttamiskelpoinen. Täällä on tarjottu lähinnä hyvin tavanomaisia juhlimisrituaaleja, jotka ovat käytössä muinakin juhlapäivinä.
Ei vaan täällä on ehdotettu vaikka mitä mukavaa tekmistä, joista voi valita itselleen sopivan. Mutta kun minä, minä, minä haluuun sen ilotulituksen tai saan itkupotkuraivarin byäääääh 😭
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan 1500 koulutettua työntekijää järjestämään kaupunkiin vähäpäästöisen ilotulituksen. :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus Hesassa järjestetyssä Lasershowssa. Ajankohtaa en kyllä nyt saa mieleeni. Mutta oli vaikuttava kaikkine värivaloineen taivaalla ja rakennuksissa. Suomessa on erittäin taitavia valoshowttein tekijöitä. Hei, täähän vois olla meidän juttu! Jätetään raketit muinaisille kiinalaisille!
Lasershow voisi olla vaihtoehto. Törmäsin myös tällaiseen juttuun, jossa show oli toteutettu dronejen avulla.
https://www.wetalkuav.com/will-drones-gradually-replace-fireworks-at-pu…
Tässä video
Vaatimattomat 1500 dronea ja homman organisoi Intel. Monellako kaupungilla kuvittelette olevan resursseja tuollaisen shown järkkäämiseen?
Ehkä jossain hölmölässä tarvitaankin. Tuo Intelin droneparvi sen sijaan kieppuu yhden operaattorin ja läppärin voimin.
Tapahtumien pitää sitten olla sisällä.
Ulkona on kylmää ja etelässä sataa aina vettä.
Ulkonaliikkumiskielto ja tv:stä tulee vanhoja Pekko aikamiespoikia.
Vierailija kirjoitti:
LSD voisi olla hyvä vaihtoehto.
Paljo laput nykyään maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Uudenvuoden kokot.
Ei missään nimessä! Pienhiukkasia ja tappavaa savua.
Ilmaistapahtumia lisää lapsiperheille ja muillekin sisätiloihin. Se senaatintorin ilmaiskonsertti myöhään ja väentungosta täynnä kylmällä kelillä
Vierailija kirjoitti:
Ilmaistapahtumia lisää lapsiperheille ja muillekin sisätiloihin. Se senaatintorin ilmaiskonsertti myöhään ja väentungosta täynnä kylmällä kelillä
Kapitalismi ja ilmaistapahtuma. Njääh.
Vierailija kirjoitti:
Taivaslyhty. Palaa pitkään, edullinen, ei pidä meteliä, helppo tehdä itse.
Sehän on periaatteessa narun päässä leijaileva kynttilä. Jokseenkin pliisu efekti verrattuna ilotulitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on periaatteessa narun päässä leijaileva kynttilä. Jokseenkin pliisu efekti verrattuna ilotulitteisiin.
Jätä se naru pois. Ja eihän nuo yksinään oikein toimi. Pitää olla satoja. Noita vois jakaa ilmaiseksi, niin näyttäisikin joltain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään yhtään ehdotusta, joka olisi freesi ja toteuttamiskelpoinen. Täällä on tarjottu lähinnä hyvin tavanomaisia juhlimisrituaaleja, jotka ovat käytössä muinakin juhlapäivinä.
Ei vaan täällä on ehdotettu vaikka mitä mukavaa tekmistä, joista voi valita itselleen sopivan. Mutta kun minä, minä, minä haluuun sen ilotulituksen tai saan itkupotkuraivarin byäääääh 😭
No siinäpä tuli rakentava kommentti, joka ohitti täysin keskustelun pointin. Pullan syönti tai kätten taputus voi olla jonkun mielestä mukava ohjelmanumero, mutta kumpikaan ei ole uusi ja erilainen perinne nimenomaisesti uudeksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se naru pois. Ja eihän nuo yksinään oikein toimi. Pitää olla satoja. Noita vois jakaa ilmaiseksi, niin näyttäisikin joltain.
Vaan kun tuollainen vastuuttomuus on kielletty jo kymmenen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pipossasi kukka? Kielletty, lol.
Känni jollain vähän paremmalla/jännemmällä/kalliimmalla tuotteella ja seksiä joko oman tai uuden kumppanin kanssa. Kokeilevaa seksiä. Ikimuistoiset uudenvuodenjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siihen nyt nimeä ja puhelinnumeroa tarvitse laittaa. Kielletty, hahaha.
Vierailija kirjoitti:
Känni jollain vähän paremmalla/jännemmällä/kalliimmalla tuotteella ja seksiä joko oman tai uuden kumppanin kanssa. Kokeilevaa seksiä. Ikimuistoiset uudenvuodenjuhlat.
Ei päihtymyksen laatu riipu tuotteesta. Etanoli on etanolia. Määrittele kokeileva seksi? Vasemmalla kädellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siihen nyt nimeä ja puhelinnumeroa tarvitse laittaa. Kielletty, hahaha.
No jos ei välitä kielloista, niin ei kai niistä ilotulitteita koskevista rajoituksistakaan sitten tarvitse välittää. Ammuskelee missä ja milloin sattuu huvittamaan.
Et suinkaan kuvittele että jokaista dronea ohjaa yksi ukko? :D