Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ovat niin kovin ilkeitä toisilleen?

Vierailija
28.12.2019 |

Mistä luulet johtuvan ihmisten ilkeän ja veemäisen käytöksen ja asenteen toisiaan kohtaan? Siitä en osaa sanoa, miten tämä näkyy vaikkapa muualla maailmassa, mutta ainakin täällä meillä ollaan oikein ammattilaisia tässä. Etenkin netissä tämä ilmiö tietysti korostuu, on helppo purkaa paha olonsa toisiin. Tällä palstalla usein huomaa ihmisten veemäisyyden; joku kysyy apua asiallisesti johonkin, saa osakseen usein haukkuja, veetuilua, syytetään provoilusta ja niin edelleen. Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä toisilleen, missä on se halu olla mukava ja auttaa? Eivätkö ihmiset ajattele loppuun asti, että se ketä tuupit kassajonossa saattaa olla juuri tulossa sairaalasta katsomasta rakastaan tai se jolle auot päätäsi netissä, saattaa olla jo valmiiksi pahasti masentunut ja kiusaamalla häntä pahennat vain asiaa. Miksi ihmiset ei välitä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en osaa olla kiltti itselleni, en osaa olla sitä sitten muillekaan.

Niin meitä on moneen junaan. Itse taas en aina osaa olla armollinen ja kiltti itselleni, mutta muille senkin edestä. 

Vierailija
22/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat itse "täydellisiä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut nauttivat toisten kiusaamisesta, rääkkäämisestä."

Mitä muuta tarvitaan vastaamaan kysymykseen, miksi tällaista esiintyy niin yleisesti. Se on nautinto!

Vierailija
24/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en osaa olla kiltti itselleni, en osaa olla sitä sitten muillekaan.

Niin meitä on moneen junaan. Itse taas en aina osaa olla armollinen ja kiltti itselleni, mutta muille senkin edestä. 

No mulle se tuo sisäistä ahdistusta ja pirstaloituu vihan tunteena lähiympäristöön.

Vierailija
25/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihminen on maailman julmin olento. Ei ihminen välitä kenestäkään muusta kun itsestään 100% ja varsinkin jos toisella on heikkouksia,niin niitä käytetään hyväksi. Voin kokemuksella sanoa. Mua on kiusattu jne. eli poljettu maihin jo 16v. Itsetuntoa ei ole ollut 15vuoteen. Mutta täällä sitä ollaan,yksin mutta ehkä hyvä niin.

Vierailija
26/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat nämä jeesustelija tyypit, jotka tuomitsevat muut koska itse on mielestään parempi.

Vierailija
27/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai siitä toisen rääkkäämisestä on nauttia ja saada kiva fiilis.

Ainahan rikoksissakin on motiivi.

Itselle kivat fiilarit!

Vierailija
28/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät ihmiset ovat hyvin katkeroituneita elämäänsä ja purkavat usein sitä sisäistä vihaansa ja masennusta muihin (Tämä ei siis kuitenkaan tarkoita että masentunut ihminen olisi automaattisesti ilkeä ihminen). Oikeasti onnellinen (joka ei siis vain pidä yllä kulissia onnellisesta elämästä) ihminen haluaa tehdä muillekin hyvää.

Vierailija
29/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai tuollaisesta on jotain hyvää oloa saatava itselle. Miksi sitä muuten näkisi rääkkäämisen vaivan?

Vierailija
30/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on tästä syystä "hyvä" paikka. Tietää kenen kanssa ei ainakaan halua olla tekemisissä.

Ja näkee samalla että ne pahimmat ilkeilijät ja kovempiarvoiset ovat monesti niitä, joilla ei ole mitään varaa sanoa yhtään mitään kellekään. Eräskin vakavista rikoksista tuomittu, mutta tavallaan armahdettu on aina toivomassa muille kovempia rangaistuksia ja jopa julmia sellaisia. Monesti on tehnyt mieli kysyä että onko hänelle ok jos hänelle yehtäisiin sama, kuin mitä hän on tehnyt muille ihmisille.

Vierailija
31/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ainakin sellaisia ihmisiä jotka sanelevat ja määräävät mitä ihminen saa tuntea. Tulee turhautunut ja entistäkin vittuuntuneempi olo.

Vierailija
32/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät edes tajua olevansa ilkeitä. Ovat niin tapojensa orjia ja katkeria jostain, jotta pitäisi rebootata koko koneisto ja ohjelmoida uudestaan.

Vierailija
33/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa usein miettinyt.

Tämä palsta saa asiaa usein pohtimaan, ja toinen on Facebookin naistenhuone.

Tuntuu että naiset etenkin netissä suorastaan tihkuvat myrkkyä, mätä, miesvihaa ja pahaa mieltä, ja hyökkäävät toistensakin kimppuun raihotautisen ahman lailla.

Jonkinlaisesta pahoinvoinnistahan se kertoo, ei onnellinen ja tasapainoinen ihminen niin käyttäydy. Missä ne syyt sitten syvemmällä ovat, sitä olisi aiheellista tutkia. Kansan syvä pahoinvointi ja agressio on aina huolestuttava merkki.

Joo, tuon etenkin naisten välisen katkeruuden ja kiusaamisen olen minäkin huomannut. Ollaan niin herkästi katkeria ja kateellisia, pyritään sitten kaikkensa tekemään sen eteen että toisen saisi lyötyä maahan. 

Vain itseään paljon menestyneempien naisten kanssa kannattaa olla missään tekemisissä. Muut ovat jämähtäneet henkisesti lapsiksi. Kamalaa katsottavaa.

Vierailija
34/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me työttömät/sairaat/köyhät ym. "hyödyttömät"saadaan tästä vielä valtaosa niskaamme:( Olisi kiva saada kokea olla arvokas ihminen(siis ihan se sama ihmiarvo kuin muillakin)edes kerran elämässään, mutta haaveeksi taitaa jäädä

Vierailija
35/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun on niitä ammattiloukkaantujia, jotka voivat hyvin saadessaan pahoittaa mielensä milloin mistäkin.

Täällä on joka päivä monta ulina-aloitusta, ei kukaan jaksa urpoja määräänsä enempää. Jos ei olisi täällä valittamassa, ei kukaan sanoisi suoraan, että tuki jo suusi ja korjaa elämäsi, älä vaan päivästä toiseen ruikuta.

Vierailija
36/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Toki kukaan ei ole itse täydellisyys, mutta olen siis yllättynyt aikuisiällä siitä, miten ilkeitä ihmiset ylipäätään on. Varsinkin työpaikkakiusaaminen on tullut shokkina ja se, kuinka oma perhe ei tue.

Joskus tuntuu että järkyttävä koko maailma, täynnä mitä kuvottavimpia ilmiöitä kuten ihmiskauppaa. Nämä on toki kaukaisempia asioita, enkä keskity niihin tai maailman julmuuteen... mutta siis just tuosta tukemisen puutteesta ja kiusaamisesta, arvostelusta, jne olen jotenkin järkyttynyt.

Sekin on muuten kumma, miten ihmiset on usein kateellisia siitä jos joku yrittää olla AUTTAVAINEN tai mukava ihminen!! Siis miten sellaisesta voi olla kade? Eikö siihen pysty kuka vaan joka haluaa? Mutta ei, helposti tuomitaan mukavuus ja kiltteys omahyväisyydeksi eikä uskota pyytettömyyteen... tai sitten ollaan ilkeillään muuten vain kaksin verroin kun toinen on kiltti ja mukava, jopa hyväksikäytetään.

Ap, ollaanko kavereita? :D

Vierailija
37/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just perjantaina terveysasemalla kävi ihan hirveä nainen asiakkaana. Pilasi koko päivän oikeasti.

Tänään kävin yhdessä suoaitussa hampurilaisravintolassa ystävän kanssa. Nuoret neitokaiset katselivat ylhäältä alas halveksuen ja palvelu oli ihan hirveätä! Ystäväni ei koskaan sano pahaa sanaa kenestäkään, mutta nyt tuumasi, että huh huh...

Vierailija
38/43 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa, että olen erityisherkkä itse ja asiakkaiden perseily itkettää töissä

Ja tuosta hampparipaikasta tuli ihan hirveä olo.

Ja olen itse ihminen, joka herkästi laittaa aina positiivisen palautteen, kun saan ihanaa palvelua.

Vierailija
39/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luonteeltani kylmä ja epäempaattiken menestyjä. Täällä lähinnä prov.oilen, mutta sanojen takana piilee totuuden siemen. En oikeassa elämässäkään pysähtyisi auttamaan hädässä ilevaa ellen siitä hyötyisi. Tai en ihan oikeasti välitä ke.hareista, mt-väestöstä, heikoista lä.skeistä ja kaiken maailman transfriik.eistä. He ovat paljon alempana itseäni ja toivon, että se tulee ilmi myös oikeissa vuorovaikutustilanteissa. Ehkä siinä on taustalla se, että olen hyväheeninen ja tottunut olemaan samanlaisten parissa ja nämä huonojen alleelien omaavat häiritsevät perfektion.istista maailmankuvaani.

Vierailija
40/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luonteeltani kylmä ja epäempaattiken menestyjä. Täällä lähinnä prov.oilen, mutta sanojen takana piilee totuuden siemen. En oikeassa elämässäkään pysähtyisi auttamaan hädässä ilevaa ellen siitä hyötyisi. Tai en ihan oikeasti välitä ke.hareista, mt-väestöstä, heikoista lä.skeistä ja kaiken maailman transfriik.eistä. He ovat paljon alempana itseäni ja toivon, että se tulee ilmi myös oikeissa vuorovaikutustilanteissa. Ehkä siinä on taustalla se, että olen hyväheeninen ja tottunut olemaan samanlaisten parissa ja nämä huonojen alleelien omaavat häiritsevät perfektion.istista maailmankuvaani.

Vaikka kirjoittaisitkin näitä kieli poskessa, olet silti kipeä. Terve ihminen ei käytä aikaa tuollaiseen. Narsistisia piirteitä teissä, jotka toisten lyttäämisestä iloa saa.