Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ilma tehdä jäälyhtyjä. Jakakaa vinkkejänne!

Vierailija
28.12.2019 |

Millä värjäätte? Itse tein suomenlippu- jäälyhdyn vesiväreillä värjäämällä, aion tehdä kaikkien pohjoismaiden tyylitellyt jäälyhtyliput. Hyvä viidentoista asteen pakkanen, jäätyvät sopiviksi alle kymmenessä tunnissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhtyyn voi jäädyttää myös esimerkiksi kukkia tai paperista tehtyjä hahmoja.

Mut huomiseksi on luvattu taas plussaa, joten itse en viitsi nähdä vaivaa nyt.

Vierailija
2/6 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pakastimessa, tulee tasaisempi jälki ja onnistuu aina. Ulkona tehdyt helposti epäsiistejä. Kerran tein että laitoin makkarakeitosta pari lusikallista veteen, tuli oikea koiramagneetti mutta ainoa lyhty jota ei koirat kuseneet puhki kun haistelivat vaan .( 

tämä tontti pyörätien varressa niin jotain pihalle laittaa niin kiinnostaa koiranulkoilijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat värjäsivät lyhtyjä punajuurimehulla. Laittoivat myös kuusenhavuja ämpärin reunoille. Kertakäyttömukeilla sai tehtyä umpinaisia palikoita, joista koottiin eri muotoisia lyhtyjä.

Vierailija
4/6 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin, että olisi ollut kiva tehdä jäälyhtyjä uudenvuoden koristeeksi, mutta mitäpä noista kun huomenna on jo plussalla asteet.

Vierailija
5/6 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottuuko vesiväri värillisenä? Niissä voi olla eroja, sillä tavallisesti jäälyhdyssä oleva vesiväri on vain harmaata pimeällä riippumatta siitä, mikä se väri oikeasti on. Marjamehuja ei kannata edes kokeilla, niistä ei tule jäälyhtyyn väriä.

Elintarvikevärejä olen käyttänyt, mutta punajuurimehu on paras.

Hyvin kylmässä tulee kirkkaita lyhtyjä, muutaman asteen pakkasessa hitaasti jäätyvistä sameita. Kirkkaissa erottuu lyhdyn sisällä palavat kynttilät hienosti, kuin lasin sisällä. Sameat taas erottuvat paremmin kokonaisina lyhtyinä, myös värillisinä.

Maitopurkeissa ja ruokarasioissa (mm. isoissa broilerirasioissa) voi jäädyttää tiilien tapaan käytettäviä kuutioita, kakkuvuoissa hienompia tekeleitä.

Vierailija
6/6 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeeni kun käyn aina silloin tällöin potkimassa kaikki lähi tienoon jäälyhdyt ja lumiukot pa.skaksi. laitetaan kännin piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi