Mitä muutoksia huomasit parisuhteessasi, kun seksi loppui?
Aluksi minusta tuli todella vihainen ja kiukkuinen ja valitin miehelle kaikenlaisista pikkuasioista.
Nyt olen rauhoittunut, mutta huomaan katsovani miestä uusin silmin. Hän ei näytä silmissäni enää yhtä komealta kuin ennen, huomaan hänen välillä puhuvan tyhmiä. Välillä hänellä näyttää olevan tyhmännäköisiä ilmeitä. Ensimmäistä kertaa koskaan olen tuntenut pientä halveksuntaa häntä kohtaan, mitä ei ole siis tapahtunut koskaan ennen.
Mitä teillä on tapahtunut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui ensin kaikenlaista ikävää ennen kuin seksi ”loppui”. Silmäni avautuivat ja halu vajosi pohjamutiin toista kohtaan.
Vinkkinä voin kertoa, että ahdistava tunnelma kotona ei saa kumppaniasi haluamaan sinua, ap.
Ei varmaan saakaan, mutta se ei vaikuta tähän tilanteeseen. Mies ei halua seksiä kanssani, koska jouduin ottamaan endometrioosin vuoksi kierukan ja se aikaansaa jatkuvia vuotoja, joita kohtaan miehellä on fobia.
Tein aloituksen, koska en ole tullut ennen ajatelleeksikaan, mitä kaikkea muutakkn seksittömyys aikaansaa suhteelle.
Ap
Kannattaisiko ihan oikeasti etsiä ratkaisu. Kierukan lisäksi teillä on pian paljon ongelmia. Tai sitten puhu miehen kanssa miten siitä veripelosta pääsisi. Naihan moni menkkojenkin aikaan. Mun miehellä vähän samaa. Huijaan sitä, koska olen se osapuoli joka haluaa usein. Jos vuotoa ja seksiä olisi mahkua saada, hiihdon pillun eka, laitan tamponin ja laitan sen näinkin piiloon. Sit huomaamatta kun mies ois valmis otan tamponin pois (muka laitan liukkaria ym . vähän piilossa/pimeässä). Vuoto ei yleensä ehdi tässä kymmenessä minuutissa tulla ja mä sain seksiä. Mieheni on pannu mua kuukautisverikammoissaan melki joka kuukausi tietämättään ..
Vierailija kirjoitti:
Meillä seksi väheni ja lopulta loppui minun aloitteesta. Halusin tehdä muita asioita juuri silloin kun mieheni olisi läheisyyttä kaivannut. Alkoi riitelyt, haukuin mieheni ja ihmettelin miksi sitä seksiä aina pitää haluta. Lopulta tämä johti siihen, että mies lähti.
Miksi lopetit seksin? Lääketieteellinen syy vai eikö miehesi enää kiinnostanut?
Ei ole seksi loppunut ja reilusti yli 70v yhdessä oltu ! Mutta ei se itsestään selvyys ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksi loppunut ja reilusti yli 70v yhdessä oltu ! Mutta ei se itsestään selvyys ole.
Siis. reilusti yli 50v. piti olla
Ei se seksin puutekkaan niin paha ole kuin se parisuhteen ulkopuolisten ihmisten tekemä häirintä esim. työyhteisöissä . Ja sitä sitten täälläkin hehkutetaan ja ihannoidaan .
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuuloisia tarinoita.
Seksi hiipui avioliitossa lasten myötä. Vaimo oli aina väsynyt ja hermostui herkästi kun yritin asiaa ottaa esille. Oman käden kautta mentiin vuosia ja tämäkin oli tehtävä vaivihkaan salassa, koska siitäkin minulle suutittiin.
Siinä ei loppunut vain Seksi ja kiihko, vaan lähes kaikki spontaani kosketus ja läheisyys. Kommunikaatio meni suoraviivaisesti, puhuttiin pakolliset ja lasten asiat. Muut saivat jäädä.
Lopulta en enää jaksanut. Lapset olivat muuttaneet ja en kokenut enää velvollisuudekseni jäädä vaan lähdin.
M49
Ainoa oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kuuloisia tarinoita.
Seksi hiipui avioliitossa lasten myötä. Vaimo oli aina väsynyt ja hermostui herkästi kun yritin asiaa ottaa esille. Oman käden kautta mentiin vuosia ja tämäkin oli tehtävä vaivihkaan salassa, koska siitäkin minulle suutittiin.
Siinä ei loppunut vain Seksi ja kiihko, vaan lähes kaikki spontaani kosketus ja läheisyys. Kommunikaatio meni suoraviivaisesti, puhuttiin pakolliset ja lasten asiat. Muut saivat jäädä.
Lopulta en enää jaksanut. Lapset olivat muuttaneet ja en kokenut enää velvollisuudekseni jäädä vaan lähdin.
M49
Pelkästään se, että toinen suuttuu jostain itsetyydytyksestä kertoo ikävän kontrolloivasta persoonallisuudesta. Todennäköisesti seksi oli hänelle muutenkin vaan kontrollin väline.
Hyvä, että pääsit eroon.
Huomasin, että miehestä tuli julma, laiska ja petollinen. Se oli vaikeaa kestää kaiken muun kuorman lisäksi. Nyt on pettäjä heitetty ulos, ja elämässä on paljon rauhaa ja valoa. Toki surettaa, että miksi piti mennä näin ja miksi en valinnut tasapainoisempaa miestä, mutta eipä näitä voi etukäteen tietää, kun johonkin rakastuu.
Puolisoni sairastui vakavasti muutamia vuosia sitten, ja hoidot estää yhdynnän ja vaikuttaa puolison mielialaan/haluihin siten ettei häntä kiinnosta läheisyys, mikään seksi tai minun tarpeeni. Kaverisuhde. Läheisyyttä/intiimiyttä ei lainkaan.
Sovittiin että ei halua tietää miten asiani hoidan. Ei kerrota, ei kysytä.
Kärvistelin vuoden ilman seksiä, ja sitten hankin sivusuhteen kivaan naiseen joka pitää seksistä ja haluaa sitä kanssani, ei sitoumuksia kumpaankaan suuntaan.
M50
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde loppui.
Niin meilläkin. Tosin ei heti, vaan vuosien kuluttua
Vierailija kirjoitti:
Meillä seksi väheni ja lopulta loppui minun aloitteesta. Halusin tehdä muita asioita juuri silloin kun mieheni olisi läheisyyttä kaivannut. Alkoi riitelyt, haukuin mieheni ja ihmettelin miksi sitä seksiä aina pitää haluta. Lopulta tämä johti siihen, että mies lähti.
Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni sairastui vakavasti muutamia vuosia sitten, ja hoidot estää yhdynnän ja vaikuttaa puolison mielialaan/haluihin siten ettei häntä kiinnosta läheisyys, mikään seksi tai minun tarpeeni. Kaverisuhde. Läheisyyttä/intiimiyttä ei lainkaan.
Kärvistelin vuoden ilman seksiä, ja sitten hankin sivusuhteen kivaan naiseen joka pitää seksistä ja haluaa sitä kanssani, ei sitoumuksia kumpaankaan suuntaan.
M50
Miten sairaus estää läheisyyden? Eikö teillä ole mitään hellyyttä? Miten ihmeessä?
Konkreettisin muutos oli, että mies otti avioeron. Ei halunnut jäädä seksittömään suhteeseen. Jälkeenpäin ajatellen, hyvä että lähti. Itse voin elää ihan hyvin lopun elämäni ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50Miten sairaus estää läheisyyden? Eikö teillä ole mitään hellyyttä? Miten ihmeessä?
Sairauden lääkkeet poistaa kaikki halut, myös halun olla lähellä. Ei ole mitään kiinnostusta minkäänlaiseen läheisyyteen, ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50Miten sairaus estää läheisyyden? Eikö teillä ole mitään hellyyttä? Miten ihmeessä?
Sairauden lääkkeet poistaa kaikki halut, myös halun olla lähellä. Ei ole mitään kiinnostusta minkäänlaiseen läheisyyteen, ei ole tarvetta.
Hui. Sitten on kyllä todella sairas.
Koska kalliit neliöt, meidän parisänky on olohuoneen nurkassa. Lapset teinejä ja keittiö ihan vieressä, joten rauhallista hetkeä ei juuri ole.
Mies on jo aikoja sitten juurtunut kiinni sohvaan. Hoitaa työnsä ja palaa takaisin sohvalle. Töiden jälkeen yleensä vielä nukkuu illan ja tuskailee sitten läpi yön sängyssään, kun ei taaskaan saa unta. Nuku siinä sitten. Hänen tililtään menee tokinasuntolainan lyhennys suoraveloituksena. Siinä se sohvalla maatessaan sitten pelailee PS4, katsoo telkkua ja pelaa jotain jotain mobiilipeliä samalla. Minä hoidan tiskit, pyykit, lemmikit, lasten koulut ja harrastukset, lomasuunnnitelut, laskut, tilatut suoratoistopalvelut, jätesopimukset ja mitä näitä kaikkia nyt on. Alkuun luulin, et mies kykenisi nämä hoitamaan, mut ulosottoon noi kaikki laskut päätyi, kun ei osannut edes kertoa, ettei hoida mitään laskuja tai asioita!
Nyt on ulosotto vihdoin maksettu. Mies jaksaa kyllä muistutella aina seksin puutteesta. Oon toki jo aikaa sitten suositellut hänelle jotain toista pesää. Itse koen, että kun saan hoidettua omat työni, kotityöt ja lapset, olen tasan valmis kaatumaan sänkyyn. Miehellä on tässä kohtaa tietty joku peli ja/tai telkkari ohjelma kesken. Tai sitten tellusta tulee jotain urheilua.
Aiemmin mies makasi sohvalla ja joi. Jälkimmäisen ole vihdoin saanut loppumaan (tämä on pitkä ja erillinen tarina).
Nyt olen alkanut oikeasti miettiä, et meneekö elämä sitten vaan näin. Että muu perhe menee, tekee, opiskelee ja harrastaa ja pääsee elämässään eteenpäin. Jossain kohtaa sitä kai vaan huomataan, että isi unohtui sohvalle. Hupsista.
Vierailija kirjoitti:
Koska kalliit neliöt, meidän parisänky on olohuoneen nurkassa. Lapset teinejä ja keittiö ihan vieressä, joten rauhallista hetkeä ei juuri ole.
Mies on jo aikoja sitten juurtunut kiinni sohvaan. Hoitaa työnsä ja palaa takaisin sohvalle. Töiden jälkeen yleensä vielä nukkuu illan ja tuskailee sitten läpi yön sängyssään, kun ei taaskaan saa unta. Nuku siinä sitten. Hänen tililtään menee tokinasuntolainan lyhennys suoraveloituksena. Siinä se sohvalla maatessaan sitten pelailee PS4, katsoo telkkua ja pelaa jotain jotain mobiilipeliä samalla. Minä hoidan tiskit, pyykit, lemmikit, lasten koulut ja harrastukset, lomasuunnnitelut, laskut, tilatut suoratoistopalvelut, jätesopimukset ja mitä näitä kaikkia nyt on. Alkuun luulin, et mies kykenisi nämä hoitamaan, mut ulosottoon noi kaikki laskut päätyi, kun ei osannut edes kertoa, ettei hoida mitään laskuja tai asioita!
Nyt on ulosotto vihdoin maksettu. Mies jaksaa kyllä muistutella aina seksin puutteesta. Oon toki jo aikaa sitten suositellut hänelle jotain toista pesää. Itse koen, että kun saan hoidettua omat työni, kotityöt ja lapset, olen tasan valmis kaatumaan sänkyyn. Miehellä on tässä kohtaa tietty joku peli ja/tai telkkari ohjelma kesken. Tai sitten tellusta tulee jotain urheilua.
Aiemmin mies makasi sohvalla ja joi. Jälkimmäisen ole vihdoin saanut loppumaan (tämä on pitkä ja erillinen tarina).
Nyt olen alkanut oikeasti miettiä, et meneekö elämä sitten vaan näin. Että muu perhe menee, tekee, opiskelee ja harrastaa ja pääsee elämässään eteenpäin. Jossain kohtaa sitä kai vaan huomataan, että isi unohtui sohvalle. Hupsista.
Kuulostaa ankealta. Ja kuulostaa siltä, että mies on masentunut. Onko jotain erityistä kuormitusta? Läheisten kuolemia, sairauksia, huolia lapsista? Eikö harrasta liikuntaa? Työasiat reilassa?
Pitää saada äijä irti siitä pleikasta.
Joskus vielä jaksoin yrittää.
Tein ihan he*vetillisen työn, että sain hänet irti Alkosta. Vain siten täällä voi muu perhe asua.
Kai kaikilla on kaikkee murhetta ja stressiä. Ei kaikki silti hautaa itseään sohvaan.
Oon oikeesti jo luovuttanut. Nyt vaan toivon, että tulisi joku, joka nostaisi minut pois tästä pa*kasta
Vierailija kirjoitti:
Joskus vielä jaksoin yrittää.
Tein ihan he*vetillisen työn, että sain hänet irti Alkosta. Vain siten täällä voi muu perhe asua.
Kai kaikilla on kaikkee murhetta ja stressiä. Ei kaikki silti hautaa itseään sohvaan.
Oon oikeesti jo luovuttanut. Nyt vaan toivon, että tulisi joku, joka nostaisi minut pois tästä pa*kasta
Jätä se sika!
Täällä valitellaan kun seksi loppuu. Ei muuta kun uutta etsimään. Kukaan halua olla selibaatissa