Pesetkö siivousrätit pesukoneessa siivouksen jälkeen
Olin kaverilla kylässä ja hän huuhteli rätit vain ja laittoi kuivumaan seuraavaa siivousta varten.
Itse pesen pesukoneessa joka siivouksen jälkeen, ja sitten täysin puhtaat taas käyttöön.
Kommentit (50)
Se ei riitä, että mittari juoksee vettä hanasta laskiessa vaan se pyörii saman verran jätevesimaksua. Maksat jokaisen pisaran tavallaan kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä p*rse kestäisi moista, vesi ja sähkö täällä niin kallista.
Ymmärrän. On varmasti rankkaa, jos joutuu maksamaan laskut p*rsettä myymällä. En minäkään siinä tilanteessa pesisi rättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis keittiön joku sieniliina (esim Wettex) pesuun? Käytän, huuhtelen, käytän jne ja kun ei enää huuhtomalla puhdistu niin roskiin vaan ja uusi käyttöön.
Sama. Voiko näitä puhdistaa jotenkin muutenkin?
Kyllä voi. Kestävät konepesun ihan hyvin. Kannattaa toki pestä pesupussissa.
En ihan joka kerran jälkeen pese vaan suhteutan liinan likaantumisen. Keittiöliina on käytössä max viikon ja vaihtuu aina kunnolla likaannuttuaan eli esim. jauhojen pyyhkimisen jälkeen. Kylppärit ja vessa ovat sen verran likaisia, että liina menee pesuun, mutta esim. Peilin pyyhkimisen jälkeen voi liinan ihan hyvin huuhtaista ja kuivattaa seuraavaan käyttöön.
Kannattaa pestä mikrokuituiset liinat omana koneellisenaan eikä minkään pyyhe-/lakanapyykin seassa. Mikrokuidut tukkeutuvat irtoavasta puuvillapölystä ja liinan käyttöaika lyhenee merkittävästi. Uuden liinan valmistus vie enemmän luonnonvaroja kuin vajaan koneellisen peseminen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytön jälkeen 95°C koneeseen. Käyttääköhän joku vielä niitä kammottavia naru/viledamoppeja, joita ei saa puhtaaksi ja jotka vain siirtävät likaa paikasta toiseen?
Miksi ne pitää pestä 95 asteessa, jos ei ole liikkeellä tartuntatauteja? Eihän koti tarvitse olla kuin leikkaussali. Ja miten paljon se kuluttaa energiaa ja kuormittaa luontoa.
Tästä asiasta otin yhteen taloyhtiön siivoojan kanssa, kun hän oli "kouluja" käynyt ja sopimiksen mukaan pesi siivousrätit taloyhtiön pesukoneella, joka tarkoitti pesukoneen varausta aamupäivän ja asukkaat eivät pystyneet pesemään pyykkiä.
Mä pesen kuituliinat, moppausliinat ja keittiörätit ehkä noin 2-3 kuukauden välein 95 asteessa. Mulla tämä on samalla pyykinpesukoneen puhdistaminen. Ei tarvitse konetta tyhjänä pyöritellä.
Onko nämä rättien pesijät niitä joilla "vesi ja sähkö kuuluu vuokraan".
Ei kai kukaan nyt sentään yhtä rättiä pese kerrallaan pyykinpesukoneessa?
yäkk,käytättekö rättejä siivouksessa,hyi olkoon!
Mulla on kunnollisia siivousliinoja jotka pestään aina siivouksen jälkeen. Niitä on useita,ja jokaiselle on oma käyttötarkoitus. Esim keltainen (k niinkuin kusi)=vessanpönttö,ei sekoa muihin ja on erikseen,vaihdetaan tosi tiuhaan.
Pesen koneessa mutta sitä ennen huuhdon ja laitan kodinhoitohuoneen lavuurin reunalle kuivumaan. Joku voisi luulla että siinä odottelevat seuraavaa siivouskertaa mutta oikeasti odottavat hetkeä että laitan ne koneeseen pyörimään.
Sama. Voiko näitä puhdistaa jotenkin muutenkin?