Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä tässä salilla käymisessä on!?

normikuntoilija
27.12.2019 |

Käyn salilla 3x vko, ihan sohvaperunapohjalta.
Tavoitteena laihtua/kiinteytyä.
Toki muokkaan myös ruokavaliota!

Huvittaa vaan, että saan salilla kulutettua n. 1000 Kcal viikossa (!). Saman verran, kuin pitäisi päivässä vähentää kaloreita laihtuakseen. Todella vähän siis, suhteutettuna siihen vaivaan.

Lisäksi muiden tulosten (lihakset) eteen pitäisi tehdä paljon enemmän kuin 3x vko.

Siis mitä järkeä panostaa aikaa ja vaivaa tähän kuntosaliin, kun käytännössä hyöty on niin pieni?!

Pliis, auttakaa motivaation löytämisessä!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jumpata kotona oman jaksamisen mukaan. Säästät aikaa ja rahaa.

Vierailija
2/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...mulla kuluu salilla 500-1000 kaloriin kerta ja kolme kertaa viikossa käy niin kuluuhan noita kaloreita.Tarviisitkohan tehokkaampaa treeniä siel salilla 🤔 esim.Kuntopiirinä ja aina välissä aerobista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juoksemassa.

Vierailija
4/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka kumma muka käy salilla kuluttaakseen kaloreita? Ihan typerä ajatus.

Salilla käydään hoitamassa lihaskuntoa, ja jos nostaa kunnolla, kasvattamassa lihaksia. Lihaksikas ihminen on vahva, toimintakykyinen, ryhdikäs ja terveen näköinen. Hän näyttää hoikemmalta, koska on kiinteämpi.

Lihakset helpottavat painonhallintaa, koska ne kuluttavat levossakin, toisin kuin läski. Mutta yli 90 prosenttia painonhallinnasta liittyy käden ja suun välisiin liikkeisiin. Ihminen voi syödä minuuteissa tuhansia kaloreita. Niiden kuluttaminen liikunnalla on mahdotonta.

Vierailija
5/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä karppaan ja nauran noille kunto saleille LOL!

Vierailija
6/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minulla ei ole salilla päätavoitteena kuluttaa kaloreita, vaan parantaa lihaskuntoa. Olen käynyt salilla nyt 9 kuukauden ajan 2 kertaa viikossa, ja ero aikaisempaan on uskomaton, kun esim. kävelen reppu selässä ylämäkeen. Se, mikä aikaisemmim tuntui raskaalta, on nyt todella helppoa.

Jos haluat nimenomaan kuluttaa kaloreita, kannattaa tehdä enemmän aerobista liikuntaa.

Vierailija
7/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat hieman lihaksia lisää ja lihas kuluttaa enemmän kuin läski. Tuo auttaa sitten tulevaisuuden laihdutuksissa :D

mies51v

Vierailija
8/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuntosalilla ohjelmaa, jonka on ammattilainen laatinut aloittelijalle.

Voisin toki omatoimisesti lisätä muuta aerobista urheilua tähän, mutta se ei poista kysymystä, että mitä iloa kuntosalista on tällaiselle peruskuntoilijalle? Miksi sitä suositellaan?

Jos kerran lihaskuntoonkaan ei juuri auta tällainen pari/kolme kertaa viikossa?

Tuloksia siis näkyy jo, koska olen myös noudattanut ruokavaliota. Mutta tämä on vain ruokavalion ansiota - olisin voinut loikoilla sohvalla koko ajan!

Vierailija
9/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä karppaan ja nauran noille kunto saleille LOL!

Millä tavalla karppaaminen kasvattaa esim. käsi- ja jalkalihastesi voimia?

Vierailija
10/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille karppaajalle. Joo varmasti laihtuu vaan sitten olet sellainen laiha pullataikina joka ei jaksa kävellä kuin jääkaapille hakemaan lisää pekonia.

Vierailija
11/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että 2-3 kertaa viikossa ei vaikuta lihaskuntoon? Kyllä vaikuttaa, kuten myös kehonkoostumukseen, terveyteen ja ulkonäköön. Mutta jos et usko niin älä käy salilla, ei se minulta ole pois.

Vierailija
12/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy salilla, mutta kahvakuulailen 2-3 krt/ vkossa kotona.  Kyl se pitää minut kunnossa.  Ja esim. selkäkivut poissa.  Kaloreita en oo laskenu ikinä. En ruuan ja mitä liikuntani kuluttaa.

Vierailija
13/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

normikuntoilija kirjoitti:

Voisin toki omatoimisesti lisätä muuta aerobista urheilua tähän, mutta se ei poista kysymystä, että mitä iloa kuntosalista on tällaiselle peruskuntoilijalle? Miksi sitä suositellaan?

Miksi kuvittelet, että pari kolme kertaa viikossa ei vaikuta lihaskuntoon? Minä olen käynyt salilla nyt 9 kuukauden ajan kaksi kertaa viikossa. Monessa liikkeessä olen pystynyt 1,5- tai kaksinkertaistamaan painot siitä, mitä ne olivat alussa. Mutta vielä enemmän vaikutus näkyy muuten - esim. juuri reppu selässä retkeillessä.

Vaikka painon lasku olisikin sinulla syömisten ansiota, niin salikäynnillä voit vaikuttaa ratkaisevasti siihen, miltä näytät laihtumisen jälkeen. Salilla käynyt laihtunut näyttää selvästi kiinteämmältä.

Vierailija
14/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla hankitaan lihasvoimaa ja vaikka tavoite ei olisikaan olla bodari niin tavallinen ihminen hyötyy monella tapaa kehittyneistä lihaksista. Salilla kulutat melko vähän energiaa mutta sekin aika on poissa sohvalta sipsupussi kainalossa. Jos kulutat salilla 300kcal ja treenin jälkipoltto polttaa 200kcal, ja lisäksi keho rakentaa lihasta treenkn ansiosta rasvaprosenttisi laskee huomattavasti tehokkaammin kuin vain laihduttamalla. Jos laihdutat ilman että treenaat lihaksia niin menetät todella paljon lihaskudosta. Enkä tarkoita salilla pitäisi pyrkiä hankkimaan mitään pumpattuja bodarilihaksia vaan tavallisen ihmisen lihaksista jotka on rasituksella saatu vahvistumaan. On sitten helpompi tehdä fyysistä työtä jos sellaista pitää tehdä, tai vaikka kantaa puita mökillä, nostaa matkalaukkua, lasta tai mitä tahansa. Ja vaikka et tekisiköän mitään noista niin terveytesi hyötyy vahvoista lihaksista. Harva asia tässä elämässä on yhtä hyödyllistä ihmiselle kuin sopiva määrä kuntoilua johon kuuluu monta osa-aluetta kuten voimaharjoittelu, kestävyys, liikkuvuus ja ketteryys jossain muodossaan. Liikunta hoitaa myös mielenterveyttä ja ehkäisee masennusta.

Vierailija
15/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

normikuntoilija kirjoitti:

Tuloksia siis näkyy jo, koska olen myös noudattanut ruokavaliota. Mutta tämä on vain ruokavalion ansiota - olisin voinut loikoilla sohvalla koko ajan!

https://tikis.fi/naisten-treeni/10-hyvaa-syyta-aloittaa-voimaharjoittel…

Vierailija
16/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salin hyödyt tavoitteesi kannalta tulevat hieman jälkijunassa. Kun lihasten määrä lisääntyy, kasvaa perusaineenvaihdunta. Energiaa kuluu siis enemmän jo silloin kun et tee mitään. Parempi lihaskunto (erityisesti paremman aerobisen kunnon kanssa) mahdollistaa myös energiaa enemmän kuluttavan liikkumisen.

Sali kyllä kiinteyttää aloitteilijalla suht nopeasti, mutta se ei välttämättä näy vaakalukemissa. Vaatteissa ja mittanauhalla mitaten kyllä.

Vierailija
17/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-treenatut lihakset kuluttaa jokapäiväisissä arkiaskareissakin enemmän energiaa, tästä tulee se suurin hyöty

-liikuntasuorituksen kalorikulutus ei lopu siihen kun lähdet salilta, vaan aineenvaihdunta ja kalorikulutus pysyy kiihtyneenä vielä tunteja sen jälkeen

-treenatut lihakset kiinteyttää ja siten näyttää paremmalta kun laihdut, ei tule roikkuvaa ihoa kun lihakset täyttää

-treenatut lihakset tukee kaikkea muuta liikuntaa, esim lenkkeily/hiihto on mukavampaa kun käy myös salilla

Vierailija
18/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että 2-3 kertaa viikossa ei vaikuta lihaskuntoon? Kyllä vaikuttaa, kuten myös kehonkoostumukseen, terveyteen ja ulkonäköön. Mutta jos et usko niin älä käy salilla, ei se minulta ole pois.

Just näin. Totta helvetissä ne lihakset kasvaa, kun joutuvat tekemäään työtä. Itse käyn salilla ja juoksemassa asenteella "kaikki on kotiinpäin", eli kaikki liikunta on parempi vaihtoehto kuin kotona sohvalla makaaminen. Voithan sä ap tehdä yhden treenin viikossa "täysillä" eli maksimipainot ja vain muutamia (3-5) toistoa, niin saat nopeammin & enemmän tuloksia. Kyllä kolme treenikertaa viikossa on mun mielestä jo aika hyvin, ei siellä salilla tarvitse käydä joka päivä jos ei kisoihin tms. tähtää. Ja jos painonpudotus on toiveena, niin lisää sitten sitä aerobista liikuntaa myös, kuten täällä muutkin neuvovat. Juoksemiseen jää koukkuun ja olo on lenkin jälkeen jopa parempi kuin salitreenin jälkeen ;) Ja sitten kun rasvaprosentti pienenee, ne hissukseen salilla kasvaneet lihaksetkin alkavat näkyä!

Vierailija
19/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lihaksen kalorinpoltto on liioiteltu juttu. 1 kilo extralihasta polttaa noin 20kcal enemmän vuorokaudessa. Ja paljonko perusnaisen lihasmassa kasvaa kun käy salilla vuoden? Jos ihan nollista aloittaa niin pari kiloa suurinpiirtein. Eli sen 40kcal voi syödä enemmän sen vuoden jälkeen...

Vierailija
20/29 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketko kulutukseen vain sen salitreenin aikana tapahtuvan kulutuksen? Minulla aikakin kulutus on vielä vähän aikaa treenin jälkeen normaalia nopeampaa.