McDonaldissa tehtiin hampurilaiset paljain käsin, eipä tarvi hakea ruokaa enää sieltä!!
Siis mitä ihmettä. Tiskin vierestä näkyi sopivasti keittiön puolelle ja YHDELLÄKÄÄN ei ollut suojakäsineitä kun tekivät hampurilaisia. Yks teki hamppareita, toinen pakkasi niitä paljain käsin niihin pahvirasioihin missä esim. BigMacit on. Naminami.
Sitten vielä ihmetellään miksi kaikki virukset leviää kun ihmiset on noin saastaisia. Ovat varmasti joo pesseet kädet, MUTTA SILTI!!!
Vaikka kyseessä onkin vain Mäkkäri, niin haluan silti ettei se hampurilainen ole kulkenut useiden ihmisten paljaiden käsien kautta.
Tapahtumapaikka Porin McDonalds kun kuitenkin joku sitä kysyy. En tiedä onko tämä Mäkkärillä silti joku yleinen käytäntö?
Kommentit (64)
Tehdaspuhtaat hanskat ovat tehty suojelemaan sinua! Ei ruoanlaitossa todellakaan kannata käyttää hanskoja. Se luo valheellisen puhtauden tunteen ja hanskoja pitäisi vaihtaa aivan koko ajan. Mieluummin jatkuva pesu käsille. Huomattavasti puhtaampaa.
Joku purra kesäduunissa ainoassa työssään ikinä.
Näyttikö persulta? Se kaivaa välillä nenää ja välillä persettä eikä pese käsiä ikinä, koska woke.
Niin? Hanskailla suojataan ruuanlaittajaa.
Ei ne estä esim uloshengityksessä ja aivastaessa leviäviä bakteereja ja viruksia laskeutumasta ruokaan.
Ihmiskäsistä ei tartu ruokaan mitään, ellei ole käynyt paskalla, pyyhkinyt sormilla ja jättänyt kädet pesemättä.
Sinä epäilemättä teet näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nähnyt Hesburgerilla kuinka samoilla hanskoilla rahastettiin ja sen jälkeen tehtiin hampurilaisia. Eli eipä ne käsineet mitään takaa. Kädet tulee kuitenkin pestyä välillä toisin kuin hanskat. Eikä ravintoloissa kokit yleensäkään käytä mitään käsineitä. Käsihygienia ennen kaikkea!
Kävin eilen Hesessä ja näin, kun työntekijä kaivoi paljain käsin oikein sormilla kaivaen kananfileitä sankon pohjalta paistoon. Näyttihän se kuvottavalta, mutta toivon että paistoi fileet hyvin.
*sanko, sangon. Opettele äidinkielesi. Ja suorita hygieniapassi. Hanskat on tarpeen vain jos henkilöllä on haavaiset kädet tai pitkät kynnet tai hän on jollekin raaka-aineelkäke kosketusallerginen.
On sulla aikaa ja energiaa vahdata muita.
Et itse tee mitään. Paitsi vöyhäät vauva.fissä ja loisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nähnyt Hesburgerilla kuinka samoilla hanskoilla rahastettiin ja sen jälkeen tehtiin hampurilaisia. Eli eipä ne käsineet mitään takaa. Kädet tulee kuitenkin pestyä välillä toisin kuin hanskat. Eikä ravintoloissa kokit yleensäkään käytä mitään käsineitä. Käsihygienia ennen kaikkea!
Kävin eilen Hesessä ja näin, kun työntekijä kaivoi paljain käsin oikein sormilla kaivaen kananfileitä sankon pohjalta paistoon. Näyttihän se kuvottavalta, mutta toivon että paistoi fileet hyvin.
"Sankon"?
Käytkö myös ruokajaossa ja saat vuokallisen kanamunia?
Kannattaa noin bakteerineuroottisen laittaa ruokansa itse, itse kasvattamistaan lihoista ja kasviksista.
En kyllä tajua miten ihmisten kädet kestää sitä pesu/hanskamuhinisrumbaa. Olin pari vuotta pikaruokaravintolassa töissä ja muuten kuin ihan kesäkuukausina käteni olivat rutikuivat ja verta vuotavat siitä jatkuvasta hinkkaamisesta ja hanskojen alla muhittamisesta.
Mikäs kielipoliisihyökkäys tänne on iskenyt? Mistä lähtien av:lla on pitänyt kirjoittaa kirjakieltä?
Käsiä pestään saippualla ja desifioidaan ahkerasti. Hanskat ovat vaan haitta ellei niille ole oikeaa tarvetta. Esim jos käteen roiskuu jotain (esim. raa'asta lihasta) niin märkyyden tuntee heti, hanskojen kanssa taas se voi jäädä kokonaan huomaamatta ja levittelee roiskeen bakteereja ympäriinsä.
Kumihanskat eivät ole hygieeniset keittiössä. Niiden läpi ei tunne jos käteen menee jotain esim. märkää. Lisäksi kun käytetään teräviä välineitä voi kuminpaloja pilkkoutua ruokaan mukaan. T. keittiömestari oppilas
Markkinoilla näin, kuinka ruokakojulla työskennellyt mies kävi ne suojahanskat kädessä bajamajassa ja jatkoi sitten ruoan laittoa samoilla hanskoilla 😀
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuorempana töissä mäkkärissä niin kyllä tuli kaiveltua peppua ja nenää siinä tehdessä.
Työkavereiden edessä👴🏻
Käsien peseminen ei poista ulosteperäisiä bakteereita kokonaan.
Tiedän tämän tutkimuksesta, jota tehtiin läketehtaassa puhdastilassa.
Käsi hygienia hoidettiin perusteellisesti : saippuapesu, 73% ipa pesu, ensimmäiset "kumi"hanskat + ipa pesu, toiset "kumi" hanskat ja ipa pesu. Nämä pesut kellotettiin min 30 sek.
Silti löytyi vielä ulosteperäisiä bakteereja, mutta oleellisesti vähemmän.
Sanan mukaisesti ravinolassa syöt henkilökunnan 💩 halusit tai et.
Liian puhdasta kaikki on nykyään, ihmisten vastustuskyky nolla ja allergioita hirvittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Pesty kädet niin voi vääntää hamppareita, useassa paikassa on sama juttu, siis oikeissakin ravintoloissa.
Meillä päin vääntäminen tapahtuu ihan muussa huoneessa kuin keittiössä. Murre-eroja, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö sä kotonakin käsineet kädessä ruokaa?
Mä itse asiassa teen, koska saan esim kasviksista ja hedelmistä ihottumaa käsiin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua miten ihmisten kädet kestää sitä pesu/hanskamuhinisrumbaa. Olin pari vuotta pikaruokaravintolassa töissä ja muuten kuin ihan kesäkuukausina käteni olivat rutikuivat ja verta vuotavat siitä jatkuvasta hinkkaamisesta ja hanskojen alla muhittamisesta.
Minulle ihotautilääkäri neuvoi käyttämään hanskoja ettei tarvitse pestä niin paljon. En tiedä kyllä kumpi oli lopulta pahempaa, jatkuva saippuapesu ja käsidesi vai hanskoissa hikisenä muhiva iho.