Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Kaikkein rasittavimpia ovat 40v. ensisynnyttäjät" ov

Vierailija
19.06.2006 |

Näin sanoi 2 kätilöä, kun heidän kanssaan juttelin. En sitten tiedä, itse en ole klö. Kuulemma nämä 40 v. ovat lukeneet kaiken kirjoista, mutta maalaisjärki puuttuu täysin, mitä löytyy sitten nuorilta, heiltä käy kuulemma synnytys ja vauvanhoito kuin luonnostaan.

Kommentteja?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 - lääkärit on ihan puhtaasti luonnontieteilijöitä. Ne ei tajua yhteiskunnasta mitään ja osa niistä on natsistisia tajuamatta itse asiaa (just siksi että ne ei tajua yhteiskunnasta mitään)

Vierailija
22/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saisi toivoa, niin yli 38 v. eivät tekisi lapsia... Aika hurjaa.

Mikähän tässä on taas vertauskohta? Pitäiskö kaikkien naisten alapäiden aina ja ikuisesti säilyä muuttumattomina, täydellisesti toimivina ja täydellisen näköisinä, jonkun parikymppisen tasolla? Vaihtaisinko minä lapseni täydelliseen, timmin alapäähän? No en todellakaan. Luonto on tarkoittanut, että nainen voi saada lapsia kunnes kuukautiset loppuu. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne käske syödä meidän vähemmän, ettei oltaisi niin lihava kansa, mutta silti vain lihotaan eli " lääkärithän sen tietää" ....

Minua ainakin kehotettiin tekemään toinen lapsi vielä yli 40-vuotiaana, koska olin fyysisesti niin hyvässä kunnossa eli ei pidä yleistää tätä mielipidettä kaikkien lääkäreiden mielipiteeksi, ettei lapsia yli 38-vuotiaana.

Vierailija
24/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niin kauan voi tehdä lapsia, kun niitä tulee, sillä kyllä luonto on ottanut tämän seikan huomioon, että lapsi ehtii aikuiseksi ennen kuin äiti kuolee. Toisaalta jos luontoa ajattelee nainen on tarkoitettu synnyttämään kyllä ensimmäiset lapset siinä 20-vuotiaana, mutta myös viimeiset yli 40-vuotiaana. Luulen, että luonto on niin viisas, ettei olisi tällaista järjestelmää kehitellyt ellei äitiys olisi mahdollista molemman ikäluokan edustajissa. Ihminenhän on tähän järjestelmään puuttunut eli keksinyt ehkäisykeinot ym. jotta ei lapsia tulisi. Normaalisti 40-vuotiaat ja yli saavat vielä lapsia. Toiseksi 20-vuotiaana saatu lapsi ei kaipaa äitiä enää niin paljon, kun lapsi on itsekin 20-vuotias. Onhan toki myös järkevää, että lapsella ja äidillä on tämän jälkeen oma elämä eli äiti voi hankkia vielä oman lapsen ja lapsi taas jatkaa omaa elämäänsä, eikä kumpikaan jää paikoilleen.

Vierailija
25/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niin pitkään kuin ihminen on hedelmällinen saa tulla raskaaksi. En kannata lapsettomuushoitoja enää 45 vuotiaana. Ja mitä siihen rasittavuuteen tulee niin tottahan se on. 40-vuotias ensisynnyttäjä on elänyt siihen asti elämäänsä vain usein itselleen. Eli vaatii ja haluaa kaikkea ihan erilailla kuin nuori. Ja aina se ei osoita sivistyneisyyden merkkiä. Mielestäni ap:n väite on tosi. Itse olen pian 40-v.

Vierailija
26/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos lähes 40-vuotias ei ole elänyt itselleen vaan käynyt lapsettomuushoidoissa ja yrittänyt vuositolkulla saada sitä lasta.

Vierailija
27/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itsekkyys johtuu paljon kasvatuksestakin. Kyllä jotkut nuoret ja lapsetkin osaavat olla itsekkäitä.

Vierailija
28/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin laitoin, että yli 45-vuotiaalle en kannata lapsettomuushoitoja. Ja kirjoitin, että usein lapsettomat 40-v ovat eläneet itselleen. Rajaa lienee sitten tämän tapauksen pois.

Vierailija
29/69 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsissa, en väitä vastaan tietenkään.

Vierailija
30/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kyseenalaistaa asiat ihan kyseenalaistamisen takia? Miksi pitäisi VAATIA jakkarasynnytystä tai aqua-rakkuloita epiduraalin sijaan, jos on ensisynnyttäjä, siis mistä voi tietää että se jakkarasynnytys on niin mukava ja mahtava? Näin mä ainakin ajattelin - en suunnittele että missä asennossa haluan synnyttää tai kuinka monen tunnin välein imetän koska en minä tiedä miltä se tuntuu ja miten se homma menee. Eipä kukaan ehtinyt pelotella, omalla maalaisjärjellä vaan ajattelin.¨

Voin kuvitella että kätilöillä on tympeää niiden kanssa, jotka kuvittelevat olevansa asiantuntijoita lukemiensa kirjojen ja synnytysvalmennuksen perusteella. Vaikka ei kätilön kanssa olisi samaa mieltä niin voi hänen neuvonsa kuitenkin kuunnella ja ottaa huomioon.

Vierailija
31/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kätilö olenkin. Joiltakin synnytys sujuu kuin luonnostaan, jotkut panikoivat ja hätääntyvät ja jotkut vain sietävät kipua paremmin kuin toiset. Ei tosiaan ole iästä kiinni eikä muuten ole lapsenhoitotaitokaan.

Jos jotain haluaa eroa haluaa sanoa nuorista ja vanhoista äideistä, niin nuoret äidit kansoittavat sairaalan tupakkapaikkaa, muuten kaikki on ihan yksilöllistä... Juuri hoidin 37-vuotiaan ensisynnyttäjän 18 (!!) tuntia pitkän ja rajun luomusynnytyksen ja viime viikolla olin mukana synnytyksessä, jossa tarvittiin kaikki mahdollinen kivunlievitys (esim. epiduraalia lisättiin 3 kertaa) ja silti äiti oli melkein hysteerinen ja synnytys oli noin ammattilaisen näkökulmasta aika helppo -- lyhyt ja eteni kuin oppikirjan mukaan. Äidin ikä taisi olla 22... Mutta onpa noita ollut toisinkin päin, viimeiset synnytykset vaan nyt toin esille... Yleistäminen on aina typerää, tässä ammatissa jos missä sen huomaa :)

Vierailija
32/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimuksista puhumattakaan

Vierailija
33/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin! Yleistäkää yleistäkää!!! Vittu että voi olla ääliöitä tällä palstalla.

Vierailija
34/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hämmästynyt ap*

Vierailija
35/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennenkun alatte tappelemaan:

POIKKEUKSIA ON TÄSSÄKIN ASIASSA, mutta..

Vierailija
36/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuosta tarvitse olla mitään mieltä.

Vierailija
37/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
38/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
39/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut jossain kaksplussassa tai vauvalehdessä, jota luin neuvolassa? No jossain kuitenkin.

Tässä jutussa kätilö sanoi nimen omaan sitä, että nuoremmat synnyttäjät ottaa asiat niin kuin ne tulee, eikä ole valmista suunnitelmaa täydellisestä synnytyksestä. Samoin vauvan synnyttyä ovat rohkeita aloittamaan vauvanhoidon lapsentahtisesti. Kun taas nämä 40+ ensarit on lukeneet kaiken, tietävät kaiken, ovat suunnitelleet kaiken etukäteen ja sitten ihmettelevät, jos homma ei menekään ihan niin kuin piti...

Vierailija
40/69 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuun laittavien kimppuun. Seuraa keskustelua ja kommentoi vähemmän, vaikka mielipiteet eivät vastaa omiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän