Lasten näkemät henkimaailma ja kummitukset
Onko teidän lapsilla kokemuksia henkimaailmasta ja henkien näkemisestä? Miten nuo henget ilmestyvät vain lapsille? Pelottaa kun lapsi 5v, on alkanut puhumaan oomasta ja ayasta. Jouluaattona kertoi että ooma ja aya ovat hyväksyneet vanhempien antamat lahjat ja kertoneet tulevansa vierailulle uudestaan uutena vuotena. Lapsen tarhassa ei ole ketään tuon nimisiä eikä meillä ole tuttujakaan. Lapsi myös puhuu outoa kieltä aina kun ooma ja aya antavat itsestään merkin. Lapsi kertoi, että ooma on hänen mummonsa ja aya hänen lapsensa, mutta kaikkea ei saa kertoa. Huolestuttaa.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko jokaista henkeä ja ihmistä joka puhuu kauniisti.
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
Täytyisi tunnistaa kummasta on kyse.
Susikin voi olla lampaan vaatteissa. Täytyy aistia voiko suteen luottaa.
En lukenut koko ketjua enkä tiedä onko joku jo sanonut, mutta Oma on saksaksi juurikin mummo.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä että lapsi ei ole vielä mielen vankilassa vaan hän näkee maailman sellaisena kuin se oikeasti on eli siis ihmeellisenä ja selittämättömänä.
Se aivopesu ja mielen kahlitseminen alkaa ihmisellä siitä hetkestä lähtien kun hän menee kouluun.
Sehän koko henkisen heräämisen pointti on aikuisellakin, hänestä tulee taas se lapsi mitä hän joskus oli.
Ei kaikilla todellakaan. Valitettavasti kannattaa muistaa että meitä ihmisiä on erilaisia ja jokainen on erilainen persoona, ajat muuttuvat sekä kaikki olosuhteetkin toki vaikuttavat. Jokaisen tulisi saada olla aidosti oma itsensä. Eikä hätää jos joskus hieman sulkeutuisikin sinne mielensä vankilaan, ei sielläkään tarvitse aina asua. Jokaisen elämänpolku on myöskin erilainen. Opettakaa lapsia rakkaudella omien kasvukokemustenne kautta, saatte uutta merkityksellisyyttä myös itsellenne sillä jokaisella on opetettavaa ja jokainen kykenee auttamaan. Lapset rakastavat oppimista ja meissä aikuisissakin tuntuu olevan leikkimielisempiäkin ihmisiä joten toisille tutkiminen sekä oppiminen on mielekkäämpää tai jopa todella luonnollistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vain lapsille ilmesty. Kyllä jotkut herkät aikuisetkin niitä aistii. Itse kuulun tällaisiin. Tämä asettaa tietyt haasteensa nykymaailmassa, jossa sellaisiin asioihin ei uskota yleisesti. Pieneltä lapselta menee mielikuvitusystävinä (ja osa niistä onkin ihan aidosti omaa fantasiamaailmaa pelkästään), mutta jossain vaiheessa sitä joutuu opettamaan että nämä on sellaisia asioita joista ei kannata kauheasti kaikille puhua, yksityisiä juttuja.
Mä näen valopalloja ja ja lasermaisia valonsäteitä.
Millaisissa tilanteissa sä näet valopalloja? Mä näen myös.
Noita näen minäkin. Meillä on kaikilla lasiaisirtauma. Kannattaa teidänkin käydä tarkistuttamassa silmät. Mulle
Muistui mieleen, kun vuosia sitten tapasin tuttuja yhden vanhan hotellin aulassa. Pyydettiin ohikulkijaa ottamaan meistä kaikista ryhmäkuva. Ensimmäinen kuva meni pilalle valopallojen takia. Ne näkyivät vain siinä kuvassa ja niitä oli monta siinä. Pyydettiin sitten vaan ottamaan uusi kuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Normaalia vaikkei ehkä nykyisen vallitsevan maailmankatsomuksen mukaista.
Lastenkin kaikki henkimaailmakokemukset ovat normaaleja ilmiöitä. Monet lapset kertovat myös mielikuvituskavereista tai esimerkiksi enkeleistä jotka ovat puhuneet heille jostakin syystä tai jotakin muuta jännää. Joskus lapset kertovat hyviä tarinoitakin.
Nostelen tätä ketjua vielä luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Normaalia vaikkei ehkä nykyisen vallitsevan maailmankatsomuksen mukaista.
Lastenkin kaikki henkimaailmakokemukset ovat normaaleja ilmiöitä. Monet lapset kertovat myös mielikuvituskavereista tai esimerkiksi enkeleistä jotka ovat puhuneet heille jostakin syystä tai jotakin muuta jännää. Joskus lapset kertovat hyviä tarinoitakin.
Tämäkin on totta. Jostakin syystä aikuisille tätä ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi kastettu?
Tällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jokainen lapsi on jumalan lapsi. Ja ns taivaan kotiin pääsevät aikanaan kaikki, oli kastettu tai ei.
Voitko luvata että kaikki pääsee? Pääseekö Jammu setä ja Michael Penttilä aka nahkakäsi myös?
Jos kaikki sairaat paranee?
Ooma tarkoittaa somaliksi , "olen janoinen" ja aya tarkoittaa sundaneesiksi "on".
Minun tytöllä oli aikoinaan mielikuvitus kaveri. Ihan suomalainen nimi oli tällä ja se kaveri oli tyttö. Ei sitä kovin kauaa kestäny ja alle neljä vuotias oli tuolloin ellei nuorempikin.
Pienet laoset, jotka eivät vielä puhu, katsovat seuraavat silmillään jotakin jota me emme näe, se on joskus aika jännittävää. Vieläkin, puhumaan opetteva välillä katselee aivan , kuin näkisi jonkun, mutta ei sano ei osoita sormellaan, vaan katsoo jotakin hieman hämmästyneen näöisenä.
Ja tulipa mieleen, että kyllä nekin, jotka jo puhuu, näkee outoja juttuja, mutta ne menee aikanaa ohi.
Joillekin on tämä lahja annettu. Alkaa jo lapsena kuten apn tyttärellä.Siitä ei yleensä kukaan aikuiseksi varttunut voi enää puhua eikä kellekään jertoa, koska skitsofrenia-diagnoosin saisi.
Kerron oman kokemuksen. Lapsena kuulin ääniä, siis keskusteluja, toisesta maailmasta. En ymmärätnyt kieltä eikä se kuulostanut puheelta kuten normaalit kielet. Se ei ollut uhkaavaa tai häiritsevää eikä edes tapahtunut kovin usein. Jossain vaiheessa ollessani vähän päälle 10v kerroin toiselle vanhemmistani kuulemistani "keskusteluista". Asia tietenkin vähäteltiin olemattomaksi vanhemman taholta eikä siitä puhuttu toista kertaa. Mielnekiiintoista oli miten kuulemani "keskustelut" muuttuivat välittömästi asiasta sanottuani. En eedelleenkään ymmärätnyt mitä puhuttiin mutta sävy muuttui jos ei vihaiseksi niin selvästi ärtyneeksi. Kerran tai pari kuulin jossain kuulon äärirajoilla äänten kiihtyneesti puhuvan, sitten ei enää mitään. En kuvitellut asiaa, en ole mt-potilas mutta edelleen, vuosikymmeniä myöhemin, muistan äänet ja sävyt. En tosin koskaan nähnyt äänten aiheuttajia. Minulle tuli tunne, ettei minun (kenenkään) ollut tarkoitus kuulla keskusteluja ja äänet olivat ärsyyntyneitä koska joku oli heidät kuullut. Olisi hauska kuulla jonkun henkimaailmaa ymmärtävän näkemys kuulemaani :D
Lapset voivat myös kertoa tarinoita, joskus se on heidän mielestään hauskaakin.
Sille on ihan oma nimikin ja sitä sanotaan MIELIKUVITUKSEKSI.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei silti ole aina itse keksittyä mielikuvitusta apuna näyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei silti ole aina itse keksittyä mielikuvitusta apuna näyttäen.
Siis käyttäen
Tämä on yleistä ja lapsilla on todellakin yhteys henkimaailmaan, sekä kollektiiviseen tajuntaan (esim. kaukaiset sukulaiset). Se kuoletetaan koulujärjestelmässä, joka vaatii lapsen jatkuvan huomion
Kannattaa kuunnella tarkasti mitä lapsi sanoo, esim. tuo että sisaruksista tulee enkeleitä. Lapsi näkee ja tietää asioita, mitä aikuinen ei
Ikuinen elämä tarkoittaa sitä että kuolemammekin jälkeen me elämme henkimaailmassa ikuisesti. Sielu eli henki ei kuole koskaan. Tulemme kaikki samasta paikasta ja sinne samaan paikkaan eli kotiin me jokainen palaamme kun kuolemme. Tämä tuli mieleeni tuosta kehoituksesta rukoilla ikuista elämää, maanpäällistä elämää ei voi jatkaa ikuisesti mutta kuolemamme jälkeen elämme henkenä ikuisesti. Rakkautta kaikille, etenkin lapsille tännekin ketjuun.