Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useampi liike on lopettanut ilotulitteiden myynnin!

Vierailija
27.12.2019 |

Myynnin ovat lopettaneet esim. Bauhaus ja Hong Kong.
Kansalaisista myös lähes puolet olisi valmiita kieltämään ilotulitteiden käytön muilta kuin ammattilaisilta, kertoo Mt:n tekemä tutkimus.
En pysty linkittämään, mutta tällaisia hyviä uutisia kuitenkin kuuluu ja uskon, että muutamien vuosien päästä todella käy niin, että rakettien käyttö rajataan ammattilaisille.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on paukkuarkojen rakkien yliherkät omistajat pöksyt märkänä kiekumassa vastaan, mutta jos itse käyttäytyisitte normaalisti ne hurtat ei tajuaisi hermoilla. Sitäpaitsi ne on eläimiä, ei niitä tarvitse inhimillistää. Tyhmiä aivottomia nelijalkaisia räksyjä, jotka voi kyllä opettaa siitä säikkyydestä pois. Oppiihan ne muutkin temput. Mutta ei, mieluummin vaaditaan kaiken kieltämistä ettei muffe vaan pelästy.

Ja ne jotka niitä paukkuja ostaa: ei tulisi tämmöistä hälyä jos ette antaisi niitä niille idioottikakaroillenne heti kaupan ulkopuolella vaan pitäisitte huolen että paukutellaan silloin kun se on sallittua. Mutta ei, teidän perkeleen lumihiutaleet on niin erikoisia että ei niiltä voi mitään kieltää. Sitten soitellaan iltapäivälehtiin ja syytellään myyjiä ja valmistajia kun pentu tulee kotiin silmä poskella tai sormi hangessa. Koska teissä tai kakarassa ei voi olle mitään vikaa, vastuu on aina muilla

Just näin! Idioottien koirien omistajien ja lasten kasvattajien takia pitää kieltää kaikki. Huonosti käyttäytyvät lapset+vanhemmat ja yliherkät elukoiden omistajat pitäis kieltää eikä kerran vuoteen tapahtuvaa paukuttelua. Lapsille selkäsauna kun perseilevät rakettien kanssa ja elukat voi opettaa olemaan pelkäämättä ääniä. Mutta kun ei viitsi tai jaksa kouluttaa ja opettaa kun sohva, some, tinder, mässyt ja netflix on tärkeämpiä asioita. Ja mulla on/on ollut niin koiria, hevosia (suomenhevosia) , kissoja sekä marsu ja yksikään niistä ei pelkää rakettien tai muunkaan pauketta kun siitä en ole elukoille hössöttäny. Armeijan hävittäjistä voisin mieleni pahottaa ja ne vois vaikka kieltää kun lentävät mun tilusten yli, kun niitä joskus hevoset säikkyy jos oikein matalalla lentävät (ja useammin kuin kerran vuodessa).

Koulutatko sä sit luonnoneläimet? Ja miksi pitäis lemmikit kouluttaa sietämään luonnotonta ääntä?

Pitäähän ihmistenkin sietää eläimiä siellä missä ne ei luonnostaan liiku kuten esim. julkisissa kulkuvälineissä tai kaupoissa. Ja se ei rajoitu vain muutamaan tuntiin vuodessa.

Luonnon eläimet pelkää jo muutenkin kaikkea epänormaaleja ääniä esim. autojen ääniä, ihmisen puhetta jne. mutta tosiaan lemmikit ja muut kotielukat voi OPETTAA sietämään ääniä. Vaikka itselläni nuita elikoita onkin mutta en voi sietää esim. koiria ravintoloissa tai kun lenkillä tulee vastaan pikku Fifi jolle ei ole remmikäyttäytymistä opetettu ja omistaja sanoo vaan hempeellä äänellä soosoo, äläs ny oo tommonen. Mun koirat kulkee fifien ohi koska ne on OPETETTU olemaan rähisemättä.

Ai koska ne pelkää muutenkin ihmisten aiheuttamia asioita niin heitetään nyt vielä lisää ääniä, juu ja vähän äänekkäämpiä että varmasti säikkyy(:

Yksi ilta vuodessa ei aiheuta yhdellekään eläimelle traumoja, ovat tottuneet luonnossa kohtaamaan kaiken maailman ääniä ja muutakin. Muista myös se, että todellakaan kaikki eläimet eivät säiky pauketta, itsellänikin kolme kissaa ja innoissaan parvekkeella katselevat raketteja pelkäämisen sijaan. Emme me pysty kieltämään kaikkea mikä on jonkun mielestä ikävää; emme voi esimerkiksi estää remonttia naapurissa joka saattaa aiheuttaa elukalle vielä isommat pelot kuin muutama raketti yhtenä iltana vuodessa. Tai en voi olla imuroimatta, vaikka kissani eivät imurista tykkääkään. Jos ottaa noin koville, ei kannata hommata lemmikkejä ollenkaan. Omani ovat onnellisia ja hyvinvoivia tapauksia siitä huolimatta että joskus säikkyvät jotakin elämiseen kuuluvaa, sillä pidän heitä hyvänä, huolehdin ja annan rakkautta. 

Kyllä tiedän varsin hyvin, että ei kaikki eläimet säiky, omat kissani eivät myöskään säiky, joten ei ota omalla kohdallani koville.:) ajattelen monia muita elukoita tässä. Raketit eivät ole niin tärkeitä, että niitä pitäisi jokaisen saada paukutella.

Jokaisen? Miten tämä sitten mielestäsi pitäisi rajata? Joku saa, joku ei? Ja jos yksityisiltä kiellettäisiin rakettien ampuminen, miten ajattelitte että sitä käytännössä vahditaan? Aina löytyy keino saada räjähteitä käsiinsä ne jotka niitä haluavat, jotkut jopa alkavat rakentamaan niitä itse. Sekö on sitten hyvä, ne itse kyhätyt vasta vaarallisia ovatkin. Ja sitten on tietysti näitä kaupunkeja joissa ilotulitusta ei järjestetä ja silti monelle, etenkin lapselle raketit ovat iso ja tärkeä juttu. Kielletään toki vaan. 

Ammattilaisille ilotulitteiden räjäyttely, niinkin yksinkertaisesti rajaisin. Ne, jotka luvatta räjäyttelee ja hankkii, kovat sakot. Kyllä se väärinkäyttöjä lisää, mutta uskoisin ja toivoisin, että suurin osa ilotulitteiden käyttäjistä on kuitenkin järkeviä, ja jättää sen puuhan ammattilaisille.

Vierailija
82/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hetki vuodessa, kun saan päästää muutaman sarjan laittomalla Suomikonepistoolillani ilman, että joku velliperse on heti soittamassa kytille. Vitut me täälä mitään lisärajoituksia kaivata, vaan lisää yksilönvapauksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina eniten ärsyttänyt ne valtavat roskamäärät mitkä löytyvät seuraavana päivänä.

Näyttää siltä, että suurin osa paukuttelijoista on varustettu hyvin pienellä älynmäärällä, kun ei viitsitä paukutteluroskia kerätä jäljeltään.

Kannatan lämpimästi sitä, että tulitteiden ammunta on vain ammattilaisten käsissä.

En myös tajua sitäkään, että paukutellaan Ilta kuudesta aamukahteenkin. Oikea aika on puolenyön aikaan ja korkeintaan varttitunti. Joka vuosi tulee myös vakavia silmävammoja, joten ymmärrän hyvin että lääkärinkin haluavat kieltää .

Enkä ole mikään kukkahattuhattutäti.

Vierailija
84/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ja haja-asutusalueilla ei ole mitään perusteita kieltää ilotulitusta. Kaupunkien keskustassa voi toki kieltää ja sen ymmärtää, käsittääkseni jo useimmissa kaupungeissa kielletty.

Mutta miksi halutaan kieltää hauskapito esim maaseudulla asuvilta missä ilotulitteista ei mitään haittaa?

tuossa kyselyssä johon viitattiin, eniten kieltoa kannattivat maaseudulla asuvat....

Vierailija
85/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ja haja-asutusalueilla ei ole mitään perusteita kieltää ilotulitusta. Kaupunkien keskustassa voi toki kieltää ja sen ymmärtää, käsittääkseni jo useimmissa kaupungeissa kielletty.

Mutta miksi halutaan kieltää hauskapito esim maaseudulla asuvilta missä ilotulitteista ei mitään haittaa?

Eikö maalla osata muuten pitää hauskaa?

Ja väitän, että niistä muoviputkista yms. On haittaa maallakin.

Kaupungissa asuvien on hyvä puhua kun pääsevät kävellen katsomaa Kaupungin järjestämää tulitusta. Maksakaapa meidänkin lapsille sellainen niin en osta yhtään ilotulitetta itse! Kiitos!

Se on tietty täysin mahdoton ajatus, että jättää ne ilotulitusostokset tekemättä ja käyttää sen rahan bensaan, että pääsee lähimpään kaupunkiin katsomaan niitä raketteja? Tai että naapurien kanssa ostettaisiin yhdessä vähemmän, mutta laadukkaampia raketteja, joista nauttia yhdessä.

Vierailija
86/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan rakettirahoilla uuden kukkahatun ja pierupaukuttelen menemään puhtaalla omallatunnolla, mitä nyt koira välillä säikähtää satunnaisia kovempia flatuksia👒

Vierailija
87/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä on haittaa sielläkin, koska ihan sama sotku niistä tulee ampui ne sitten vantaalla tai vesivehmaalla. Ja vaikka ei olisikaan haittaa niin mitä hyötyäkään niistä on? Oikein turhakkeiden turhake.

Ei monestakaan asiasta ole "hyötyä", mutta iloa silti. Miksi kaikki kivat pitäisi kieltää koska siitä ei ole hyötyä? 

Vierailija
88/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On haittaa eläimille.

Vierailija
89/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkahattutädit nauttii kun saavat kieltää toisilta hauskanpidon :D Oikeasti vain promille loukkaantuu ilotulitteista ja se on lähes aina omaa tyhmyyttä. Pieni paukuttelu yhtenä iltana vuodessa ei oikesti voi häiritä ketään henkisesti tervettä.

Yhtenä iltana? Täällä melu on sitä luokkaa, ettei nukkumisesta tule mitään. Tiivisti rakennettu omakotitaloalue, jossa jotkut ikuisiksi pikkupojiksi jääneet räiskivät yötä myöden.

Uudenvuoden aatto on vain yhtenä iltana vuodessa, ihan tiedoksi

Etkai luule että se räiskiminen vain siihen aattoon jää? Tai vain iltaan?

Vierailija
90/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä on haittaa sielläkin, koska ihan sama sotku niistä tulee ampui ne sitten vantaalla tai vesivehmaalla. Ja vaikka ei olisikaan haittaa niin mitä hyötyäkään niistä on? Oikein turhakkeiden turhake.

Ei monestakaan asiasta ole "hyötyä", mutta iloa silti. Miksi kaikki kivat pitäisi kieltää koska siitä ei ole hyötyä? 

No vaikkapa siks, jos siitä on haittaa?

Vierailija
91/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla muuta iloa ole elämässä, kuin ne asiat, jotka saa ympäristön voimaan pahoin?

Vierailija
92/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisten ajatusmaailma kun kaikki mitä ei sovi itsekseen pitää kieltää.

Vierailija
93/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osta enää ilotulitteita mutta suon mielelläni ilon muille. Miksi kaikki hauska pitäisi kieltää? Tuo on vain yhtenä päivänä vuodesta ja uutta vuotta on aina juhlittu ilotulituksilla niin meillä kuin muuallakin.

Onnettomuuksia on suhteessa todella vähän ja kaikki nekin olisi pystynyt välttämään asiaan kuuluvilla suojavarusteilla.

Maailma on menossa ihan hulluksi kun kaikki pitää kieltää. Jopa tähtisadetikkuja ei saa myydä alle 18-vuotiaille! Kohta kielletään kynttilöiden polttokin koska minä, minä ja minä... Ja samaan aikaan toisaalla ollaan hyväksymässä tai ollaan hiljaa paljon vaarallisemmista asioista.

Entäs nämä koiranomistajat sitten. Olisiko asiallista kieltää lemmikkien pito? Niistä on aika paljon haittaa ja vaaraa vuosittain, jopa kuolemantapauksia. Eli löytyykö sitä suhteellisuudentajua?

Vierailija
94/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä yrittää koiransa käyttää ajoissa ulkona, ettei tarvitsisi tulitusten aikaan ottaa riskiä, niin siellä ne idiootit jo ammuskelee reilusti ennen luvallista aikaa. Onneksi oma koira ei ole koskaan pelännyt raketteja, silti varmuuden vuoksi ulkona käydään jo ajoissa. Pelottaa, että joskus räjähtää lähellä ja koira säikähtääkin, ja lähtee karkuun. (Näin on tutulle käynyt)

Vierailija
95/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse osta enää ilotulitteita mutta suon mielelläni ilon muille. Miksi kaikki hauska pitäisi kieltää? Tuo on vain yhtenä päivänä vuodesta ja uutta vuotta on aina juhlittu ilotulituksilla niin meillä kuin muuallakin.

Onnettomuuksia on suhteessa todella vähän ja kaikki nekin olisi pystynyt välttämään asiaan kuuluvilla suojavarusteilla.

Maailma on menossa ihan hulluksi kun kaikki pitää kieltää. Jopa tähtisadetikkuja ei saa myydä alle 18-vuotiaille! Kohta kielletään kynttilöiden polttokin koska minä, minä ja minä... Ja samaan aikaan toisaalla ollaan hyväksymässä tai ollaan hiljaa paljon vaarallisemmista asioista.

Entäs nämä koiranomistajat sitten. Olisiko asiallista kieltää lemmikkien pito? Niistä on aika paljon haittaa ja vaaraa vuosittain, jopa kuolemantapauksia. Eli löytyykö sitä suhteellisuudentajua?

Anteeksi, kuinka moni täällä on ollut kieltämässä ilotulitteita, koska minä minä minä?😂 monella on ihan muut järkisyyt tähän. Eiköhän ne ole ne ilotulitteiden ostajat jotka haluavat niitä räjäytellä, jotka ajattelevat minä minä minä ja minun lapset, joille ei riitä yhteinen ammattilaisten ilotulitus tai muut ilonaiheet

Vierailija
96/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotulitteita ei nykymaailmassa tarvita. Saastuttavat, ovat kalliita ilmaan katoaviksi tuotteiksi ja aiheuttavat onnettomuuksia. Ennen vanhaan on näistä voinut olla enemmän iloa, kun ei muuten ole ollut niin paljon visuaalista silmäniloa. Nykyisin voidaan tehdä vaikka minkälaista väri- ja valoshowta ilman pommeja ja ihmiset näkevät laitteiltaan ihmeellisiä asioita pitkin vuotta. Kenellekään ei enää tule ilotulitteista sellaista vau-fiilistä kuten ennen.

Vierailija
97/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi loistava uutinen, jos se kiellettäisiin yksityisiltä.
Asumme tiiviisti rakennetulla asuinalueella ja osa naapureista järjestää joka vuosi kunnon tykitys häirinnän. Melu on kova ja herättää pitkäksi aikaa.

Miksi haluat kieltää väljästi maaseudulla asuvilta sitten? Riittäisi hyvin jos kielletään tiivimmässä asutuksessa kuten kaupungeissa.

Ja mitenhän sitten raketteja ostaessa todistat missä asut?

Vierailija
98/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on paukkuarkojen rakkien yliherkät omistajat pöksyt märkänä kiekumassa vastaan, mutta jos itse käyttäytyisitte normaalisti ne hurtat ei tajuaisi hermoilla. Sitäpaitsi ne on eläimiä, ei niitä tarvitse inhimillistää. Tyhmiä aivottomia nelijalkaisia räksyjä, jotka voi kyllä opettaa siitä säikkyydestä pois. Oppiihan ne muutkin temput. Mutta ei, mieluummin vaaditaan kaiken kieltämistä ettei muffe vaan pelästy.

Ja ne jotka niitä paukkuja ostaa: ei tulisi tämmöistä hälyä jos ette antaisi niitä niille idioottikakaroillenne heti kaupan ulkopuolella vaan pitäisitte huolen että paukutellaan silloin kun se on sallittua. Mutta ei, teidän perkeleen lumihiutaleet on niin erikoisia että ei niiltä voi mitään kieltää. Sitten soitellaan iltapäivälehtiin ja syytellään myyjiä ja valmistajia kun pentu tulee kotiin silmä poskella tai sormi hangessa. Koska teissä tai kakarassa ei voi olle mitään vikaa, vastuu on aina muilla

Just näin! Idioottien koirien omistajien ja lasten kasvattajien takia pitää kieltää kaikki. Huonosti käyttäytyvät lapset+vanhemmat ja yliherkät elukoiden omistajat pitäis kieltää eikä kerran vuoteen tapahtuvaa paukuttelua. Lapsille selkäsauna kun perseilevät rakettien kanssa ja elukat voi opettaa olemaan pelkäämättä ääniä. Mutta kun ei viitsi tai jaksa kouluttaa ja opettaa kun sohva, some, tinder, mässyt ja netflix on tärkeämpiä asioita. Ja mulla on/on ollut niin koiria, hevosia (suomenhevosia) , kissoja sekä marsu ja yksikään niistä ei pelkää rakettien tai muunkaan pauketta kun siitä en ole elukoille hössöttäny. Armeijan hävittäjistä voisin mieleni pahottaa ja ne vois vaikka kieltää kun lentävät mun tilusten yli, kun niitä joskus hevoset säikkyy jos oikein matalalla lentävät (ja useammin kuin kerran vuodessa).

Koulutatko sä sit luonnoneläimet? Ja miksi pitäis lemmikit kouluttaa sietämään luonnotonta ääntä?

Pitäähän ihmistenkin sietää eläimiä siellä missä ne ei luonnostaan liiku kuten esim. julkisissa kulkuvälineissä tai kaupoissa. Ja se ei rajoitu vain muutamaan tuntiin vuodessa.

Luonnon eläimet pelkää jo muutenkin kaikkea epänormaaleja ääniä esim. autojen ääniä, ihmisen puhetta jne. mutta tosiaan lemmikit ja muut kotielukat voi OPETTAA sietämään ääniä. Vaikka itselläni nuita elikoita onkin mutta en voi sietää esim. koiria ravintoloissa tai kun lenkillä tulee vastaan pikku Fifi jolle ei ole remmikäyttäytymistä opetettu ja omistaja sanoo vaan hempeellä äänellä soosoo, äläs ny oo tommonen. Mun koirat kulkee fifien ohi koska ne on OPETETTU olemaan rähisemättä.

Ai koska ne pelkää muutenkin ihmisten aiheuttamia asioita niin heitetään nyt vielä lisää ääniä, juu ja vähän äänekkäämpiä että varmasti säikkyy(:

Yksi ilta vuodessa ei aiheuta yhdellekään eläimelle traumoja, ovat tottuneet luonnossa kohtaamaan kaiken maailman ääniä ja muutakin. Muista myös se, että todellakaan kaikki eläimet eivät säiky pauketta, itsellänikin kolme kissaa ja innoissaan parvekkeella katselevat raketteja pelkäämisen sijaan. Emme me pysty kieltämään kaikkea mikä on jonkun mielestä ikävää; emme voi esimerkiksi estää remonttia naapurissa joka saattaa aiheuttaa elukalle vielä isommat pelot kuin muutama raketti yhtenä iltana vuodessa. Tai en voi olla imuroimatta, vaikka kissani eivät imurista tykkääkään. Jos ottaa noin koville, ei kannata hommata lemmikkejä ollenkaan. Omani ovat onnellisia ja hyvinvoivia tapauksia siitä huolimatta että joskus säikkyvät jotakin elämiseen kuuluvaa, sillä pidän heitä hyvänä, huolehdin ja annan rakkautta. 

Kyllä tiedän varsin hyvin, että ei kaikki eläimet säiky, omat kissani eivät myöskään säiky, joten ei ota omalla kohdallani koville.:) ajattelen monia muita elukoita tässä. Raketit eivät ole niin tärkeitä, että niitä pitäisi jokaisen saada paukutella.

Jokaisen? Miten tämä sitten mielestäsi pitäisi rajata? Joku saa, joku ei? Ja jos yksityisiltä kiellettäisiin rakettien ampuminen, miten ajattelitte että sitä käytännössä vahditaan? Aina löytyy keino saada räjähteitä käsiinsä ne jotka niitä haluavat, jotkut jopa alkavat rakentamaan niitä itse. Sekö on sitten hyvä, ne itse kyhätyt vasta vaarallisia ovatkin. Ja sitten on tietysti näitä kaupunkeja joissa ilotulitusta ei järjestetä ja silti monelle, etenkin lapselle raketit ovat iso ja tärkeä juttu. Kielletään toki vaan. 

Eiköhän lapsille löydy kaikkea muutakin mukavaa, ainakin niille joiden vanhemmilla on varaa hankkia raketteja. Ja nämäkin voivat mennä yhteisiin ilotulitussessioihin. Ja jos ihminen on niin aivoton, että menisi itse kyhäämään raketteja, niin siinähän kestää seuraukset. En usko, että nämä järjenjättiläiset uskaltaisi näitä laittomia räjäytellä muiden lähellä, jos raketit kiellettäisiin, joten uskoisin, että ovat vaan itselleen vaaraksi

Vierailija
99/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pito kerrostaloissa pitäisi kieltää, eläinrääkkäystä. Lisäksi haukunnallaan häiritsevät muita asukkaita, eivätkä todellakaan vain yhtenä päivänä vuodessa.  Kaupungeissa omakotitaloissakin vain jos on kunnon iso piha. Paljon näkee pieniä lapsia ja hihnan päässä koira, jota eivät pysty tarvittaessa hallitsemaan. Vaarallista touhua. Paljon olisi kiellettävää jos sille linjalle lähdetään.

Vierailija
100/142 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien pito kerrostaloissa pitäisi kieltää, eläinrääkkäystä. Lisäksi haukunnallaan häiritsevät muita asukkaita, eivätkä todellakaan vain yhtenä päivänä vuodessa.  Kaupungeissa omakotitaloissakin vain jos on kunnon iso piha. Paljon näkee pieniä lapsia ja hihnan päässä koira, jota eivät pysty tarvittaessa hallitsemaan. Vaarallista touhua. Paljon olisi kiellettävää jos sille linjalle lähdetään.

Taisin eksyä väärään keskusteluun, luulin et täällä puhutaan ilotulitteista eikä koirien pidosta🤔