Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teidän perhe käyttäisi ylimääräisen 700€? 90% Suomalaisista antaa n. 175 € rahaa toimeentulotukeen!, 4 heng. perheelle lasku n. 700 €.

Vierailija
27.12.2019 |

111 miljoonaa euroa otetaan 4,95 miljoonalta ja annetaan vastikkeetta vuodesta toiseen samoille ihmisille.

Tekee neljän hengen perheelle 700 €.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan ilolla, koska tiedän että se menee tarpeeseen. Olen elämässä nähnyt niin paljon köyhyyttä, sairautta ja huono-osaisuutta, että osaan olla kiitollinen siitä hyvinvoinnista mitä suomalainen yhteiskunta jakaa.

Olin itsekin saamapuolella lapsena, nyt opiskelutani hyvätuloiseen ammattiin maksan verot ilman kitinää.

Annat ilolla muidenkin puolesta.

Esim. Meidän 7-lapsisen perheen rahoja annat ilolla. Ymmärräthän varmasti mitä se meille tarkoittaa?

Ymmärräthän, että seitsenlapsinen perheesi on yhteiskunnassa saamapuolella? ;D

Vierailija
82/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On halpaa turvaa. kalliimmaksihan tuo tulisi, jos pitäisi asua vartioidulla alueella, turvalaitteiden keskellä. Enemmän poliiseja, 1% väestöstä vankilassa niin kuin USA:ssa. yhden vuoden yhden hengen vankimaksuilla saa aika paljon toimeentulotukea varattomille.

Selitätkö minkälaisen uhan nämä työttömät ja elämänhallintaan kykenemättömät oikein muodostavat muille?

Eiköhän nuo saada ihan siististi asuntoloihin järjestettyä. Varmasti tyytyvät siihen, että ruokaan tulee lyhemmät jonot kuin nykyisellään, eikä itse tarvitse vaivautua kauppaan.

Meinaatko, että tuo asuntolajärjestelmä tulisi halvemmaksi? Paljonko maksaisikaan pelkkä logistiikka, kun ihmisiä pakkosiirrettäisiin?

Ai meinaat, että jäävät mieluummin kadulle lojumaan? Olkoon niin sitten, helpompi siirtää tavalliset työtätekevät omille alueille. .

Kieltäytyihän se koditon tohtorikin ryhmämajoituksesta. Ja vaikka kaikki siirrettävät lähtisivät asuntoloihin vapaaehtoisesti, pitää järjestää rekisteri, kuka laitetaan ja minne, kuljettaa nämä, järjestää paikka vähäiselle omaisuudelle, kuljettaa tarvittaessa pois asuntolasta esim. työhaastatteluun, lääkäriin tai oikeuteen. Palauttaa mahdollisesti työllistynyt ja tämän omaisuus yhteiskuntaan. Jne.

Mikä tarpeellista onkaan tulee kyllä halvemmaksi kuin samat asiat + joka jätkällä oma asunto.

Entä vartiointi?

Mitä vartioimista on näissä ”henkilöissä” on, tulee sekin halvemmaksi. Suomessa maksetaan suojelurahaa ihan överimäärä.

Menisitkö itse, jos sanottaisiin, että tuolla on lämmitetty tönö, jonne saa kaikki narkit ja juopot yms. Mennä ihan ilman valvontaa, vai etsisitkö lehtiroskiksen tai muun?

Kannatan, että teet niin kuin parhaaksi näet. Pidätän saman vapauden itselläni.

Mutta huomaat varmaan, että asuntolaidea ei toimi?

Miksi ei toimi? Mieluummin asuntola kuin systerin sohva, ...kele!

Ohis

Juuri niin. Nimenomaan se toimii ja joitakin taas kutsunee se systerin sohva, kun rahkeet ei omaan kämppään riitä.

Menisin mieluummin asuntolaan kuitenkin etsimään sitä asuntoa. Työpaikan sain, kämppä puuttuu. En muutenkaan kaipaisi esim. keittiötä, koska en kokkaa mitään. Huone, jossa pieni jääkaappi ja vedenkeitin riittäisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomella on varaa lähettää tuohta avustuksena afrikkaan ja muuallekkin niin kyllä mullekkin sitten pitää heittää pöydän alle leivän känttypala.

Suomella voi olla tuohta, minulla veronmaksajana ei ole!

Mene keräämään marjoja ja ota kirppikseltä myyntipöytä. Ostat halvalla ja myyt hieman kalliimmalla. Marjoja voit kerätä viikonloppuisin ja kirppiksellä voit käydä tsekkaamassa pöytäsi aina työpäivän päätteeksi. Työniloa.

Missä päin Suomea kasvaa tällä hetkellä marjoja? Eiköhän tuo marjojen poimiminen toimi elannon hankkimiseksi kuin ihan muutaman kuukauden vuodessa.

Nämä ehdotukset ovat kuin ehdottaa hiihtoa harrastukseksi. Lunta on suunnilleen kolme viikkoa vuodessa ja loput pitää harrastaa jossain kalliissa putkessa.

Vierailija
84/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On halpaa turvaa. kalliimmaksihan tuo tulisi, jos pitäisi asua vartioidulla alueella, turvalaitteiden keskellä. Enemmän poliiseja, 1% väestöstä vankilassa niin kuin USA:ssa. yhden vuoden yhden hengen vankimaksuilla saa aika paljon toimeentulotukea varattomille.

Selitätkö minkälaisen uhan nämä työttömät ja elämänhallintaan kykenemättömät oikein muodostavat muille?

Eiköhän nuo saada ihan siististi asuntoloihin järjestettyä. Varmasti tyytyvät siihen, että ruokaan tulee lyhemmät jonot kuin nykyisellään, eikä itse tarvitse vaivautua kauppaan.

Rikostilastot ovat ihan kaikkien luettavissa, ei pelkästään YLE:n toimittajien.

Asuin USA:ssa itärannikolla kahdessa eri osavaltiossa yhteensä 7 vuotta. Opiskelin yliopistossa, en käynyt töissä. Nuo työttömät ja elämänhallintaan kykenemättömät ihmiset putoavat yhteiskunnan kelkasta vaikkeivät olisi tehneet mitään väärää. Yksinkertaisesti tyydyttävään elämään ei ole mahdollisuuksia kaikilla. Rikollisuus voi olla ainoa mahdollisuus saada yhtään mitään (esim uusia vaatteita). Harrastuksia ei todellakaan ole, lomia ei minkäänlaisia. Ei minkäänlaisia tulevaisuudennäkymiä koulutuksen avulla, ei työpaikkamahdollisuuksia, ei mitään. Se ei ole millään lailla verrattavissa Suomeen jossa kuitenkin on ihan ok mahdollisuus kaikista perhetilanteista ponnistaa jonnekin.

Isoissa kaupungeissa oli ihan oikeasti paikkoja joinne mieheni ei päästänyt minua edes päivisin ollenkaan. Suomalaisena oli vaikea käsittää että ei vain voi mennä kävellen. Meillä oli asuinrakennuksessa 24h security josta maksettiin ihan kivat rahat. Autoa ei voinut jättää tiettyjen alueiden lähellekään. Huumeita kaupattiin hyvin avoimesti ja koulukaverini ryöstettiin keskellä kirkasta päivää aseella uhaten. Tultuani raskaaksi muutettiin ”maalle” mutta sielläkin kaikilla oli taloissa äärimmäisen toimivat hälytysjärjestelmät. Aidattu alue ei sentään ollut, mutta yksityiset vartijafirmat (aseistautuneet) partioivat silti melko lähellä.

Lasten synnyttyä halusin ehdottomasti Suomeen, enkä ole päätöstä koskaan katunut.

En käsitä minkä paskaloukon olet löytänyt asuaksesi- ilmeisesti jonkun käpykylän jonka yliopistoon vaatimattomat lahjasi riittivät.

Asutaan itärannikolla nyt viidettä vuotta,expatteina tultiin mutta jäätiin juuri tästä syystä; ihana väljä asuinalue jolla rikollisuus olematonta. Ei turvajärjestelmiä,teinit pyörällä highschooliin vaikka bussillakin kyllä pääsisi.

Molemmat vanhemmat korkeakoulutettuja, täällä palkka työn vaativuuden mukaan mutta veroprosentti alle puolet.

Tänä aikana yksi pariskunta on palannut Suomeen, neljä kaltaistamme muuttanut tänne. Tämä kehitys jatkuu,aivovuoto- kunnes jäätte sinne keskenänne tappelemaan murusista.

Vierailija
85/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan ilolla, koska tiedän että se menee tarpeeseen. Olen elämässä nähnyt niin paljon köyhyyttä, sairautta ja huono-osaisuutta, että osaan olla kiitollinen siitä hyvinvoinnista mitä suomalainen yhteiskunta jakaa.

Olin itsekin saamapuolella lapsena, nyt opiskelutani hyvätuloiseen ammattiin maksan verot ilman kitinää.

Esim. Meidän 7-lapsisen perheen rahoja annat ilolla. Ymmärräthän varmasti mitä se meille tarkoittaa?

Ymmärräthän, että seitsenlapsinen perheesi on yhteiskunnassa saamapuolella? ;D

Eiköhän se riipu ihan siitä mikä luku siellä viivan alla on? Meillä osaa lapsetkin sen verran peruskoulumatikkaa, että osaavat allekkainlaskea tuloja ja menoja. Mutta juustovarkaat aikuiset ovat niin idi00tteja, että keksivät omat luvut millä laskevat. Sinäkin idi00tti todennäköisesti työnnät laskelmaan keskiarvoja todellisista luvuista välittämättä, jotta voit oikeuttaa itsellesi tuon lapsilta varastamisen.

Nuku hyvin!

Vierailija
86/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tuella elävän ammatti?

Tuettava?

Tukimies?

Vierailija
87/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän perhe on siellä saajapuolella kaikkine tukine ja palveluineen. Lapsettomat ovat suurimpia maksajia.

Päätit sitten meidän puolesta, että ollaan haettu tukia tai käytetään palveluja.

Helppoahan se on kun olettaa. Silloin voi ilolla viedä juuston lasten leivän päältä ja käännyttää faija kynnyksellä takas ylitöihin.

Kyllä, aivan varmasti olette saaneet yhteiskunnalta tukia ja käyttäneet palveluita. Ja teidän taloudessa on korkeintaan kaksi veronmaksajaa. Todennäköisesti yksi.

Et tiedä tilanteestamme mitään. Sinulle on olemassa pelkkiä stereotypioita. Uskottelee olevasi hyväntekijä, vaikket tiedä mistä puhut. Siinä sulle iloa.

Tiedän, että teillä on seitsemän lasta ja mies käy töissä, mutta juustoon ei ole varaa. Ei tarvitse olla kummoinenkaan Poirot, että voi lopputuloksen päätellä.

Enkä minä ole hyväntekijä, vaan veronmaksaja.

Juuri tällaisella kylppärisalapoliisin tutkinnolla ryöstetään työtätekevä ja asiansa hoitava perhe.

Terv. Nettomaksaja

Perhe ei käy töissä. Korkeintaan 2/9 perheestä käy töissä, todennäköisesti 1/9.

Jos työtunnit ja lastenhoito ovat tämän laskelman peruste niin meillä on 4/9 työssäkäyvää.

Alle puolet. Saaja puolelle jäätte yhteiskunnassa, halusit tai et.

Mikä sua tossa lapsiluvussa nyt kauhistuttaa?

Ei se, että jaat niiden lasten rahoja iloisesti ympäriinsä?

Ei me millään jäädä saamapuolelle, vaikka se sun ilosi ehkä pelastaisi. Meidän kulut on poikkeuksellisen pienet ja veroihin menee yli puolen vuoden tulot reilusti.

Et sä tiedä oikeasti yhtään mitään kenen rahaa jaat. Ei verottaja kysy mitään muuta kuin tuloja. Sokea on käsi joka ottaa ja yhtä sokea on se joka antaa. Onneksi olkoon.

Kuule, uskottele itsellesi mitä haluat. Olet päättänyt elää marttyyriharhassasi, joten mikäpä minä olen päätäsi kääntämään. Toivottavasti et kuitenkaan lapsiasi kohtaan käyttäydy niin.

Ei siihen mitään harhaa tarvita. Kaiken voi tietenkin laskea, edes karkeasti, jos on mitään faktoja tiedossa. Sinulla ei ollut mitään , mutta päätit vetää perinteisellä mutulla.

Melkein puolet suomalaisen keskimääräisestä ”velasta” on päivähoitoa ja peruskoulua. Meillä ko. velka lasten kohdalla on muistaakseni alle 2 tonnia per lapsi. Aika äkkiä tämä on veroina kuitattu.

Tämä nyt alkuun ja saa luvan riittää, koska mulla on työpäivä.

Matemaattisesti voidaan todistaa, että ympyrä on neliö, kunhan päätetään laskea tietyllä tavalla. Ja että yhdeksän hengen perhe ei muka käytä palveluita ja nosta tukia.

Kaikki ei ole varkaita. Ehkä se sitten on ennenkuulumatonta.

Toiset pitää myös oikeasti itse huolta lähimmäisistään. Jännä, että se on noin ihmeellistä ”iloiselle” veronmaksajalle. Mutta sinähän jakeletkin iloisesti toistenkin rahat.

Vierailija
88/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloudet saivat vuonna 2018 perustoimeentulotukea keskimäärin 6,1 kuukautta. 

Vierailija
89/89 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi sivua kommentteja eikä kukaan ole korjannut perusväitettä: 111000000EUR / (0.9*5500000) =  22,4EUR.

Toki toimeentulotuki on vain pieni osa tulonsiirroista, eli sikäli aihe on kuitenkin relevantti.

Lapsiperheiden ja (lapsettomien)sinkkujen vertailusta unohtuu se fakta että lapsiperheet kasvattavat tulevia veronmaksajia, jotka loppujen lopuksi maksavat heihin investoidut rahat takaisin. Lisäksi he tulevat maksamaan velat jotka olemme ottaneet heidän piikkiinsä (siis myös sinkut). Samalla kun he maksavat heihin investoituja rahoja takaisin, he myös sivussa pyörittävät yhteiskuntaa, kun me(myös lapsettomat) makoilemme kotona eläkkeellä nautiskellen töpselistä tulevasta sähköstä.

Jos kukaan ei tekisi lapsia niin meillä olisi aika karu vanhuus. Lapsettomuus on kuin se kuuluisa pakkasella tapahtuva rakon tyhjennys housuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan