Vähä-älykkäät ihmiset, miten pärjäätte elämässä?
Itse kuulun heihin. Ei koulutusta, oppimisvaikeuksia kai, ei sanavalmiutta, en osaa mitään, en ole edes luova. Mitä te muut oikeasti vähä-älyiset teette päivät pitkät?
Kommentit (65)
No onko sinulla vain keskittymisongelmia, huono itsetunto tai motivaation puute ? Hae yhteishaussa opiskelemaan.
Kelan hommissa pärjää hyvin. Hae sinäkin ap tänne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on sinänsä omituinen koska suurin osa ihmisistä on vähä-älyisiä. Hyvin näyttävät silti, tai jopa siitä johtuen, pärjäävän.
Näin juuri.
Vierailija kirjoitti:
No onko sinulla vain keskittymisongelmia, huono itsetunto tai motivaation puute ? Hae yhteishaussa opiskelemaan.
Keskittymisongelmia, saamattomuutta... en pärjää edes aikuislukiossa, joten en voi mennä jatko-opiskelemaan. Ei ole pohjakoulutusta yliopistolle tai amk:lle. Ap
Jos suomessa kuuluu tyhmempään, mutta ei kuitenkaan aivan tyhmimpään, 20%:in niin afrikassa sama porukka kuuluisi fiksumman normaalijärkisen kategoriaan. Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittymisongelmia, saamattomuutta... en pärjää edes aikuislukiossa, joten en voi mennä jatko-opiskelemaan. Ei ole pohjakoulutusta yliopistolle tai amk:lle. Ap
Vai onko siinä se, että osa-aikatyöt vie sinulta niin paljon aikaa jne. ettet vaan ehdi ja jaksa paneutua opiskelemiseen niin paljon kuin pitäisi että kurssit saa läpi?
Onko tuolle asialle ratkaisua? Voiko työttömyyskorvauksella opiskella aikuislukiossa? Mene kysymään jostain, olisihan siitä sinulle sekä yhteiskunnalle hyötyä että pääset eteenpäin koska olet nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko siinä se, että osa-aikatyöt vie sinulta niin paljon aikaa jne. ettet vaan ehdi ja jaksa paneutua opiskelemiseen niin paljon kuin pitäisi että kurssit saa läpi?
Onko tuolle asialle ratkaisua? Voiko työttömyyskorvauksella opiskella aikuislukiossa? Mene kysymään jostain, olisihan siitä sinulle sekä yhteiskunnalle hyötyä että pääset eteenpäin koska olet nuori.
Ei johdu siitä, teen 3h 2-tuntista työvuoroa viikossa. Ei se opiskelu maksa, muuten kuin kirjat, digikirjoja saa joitain kympilläkin, ei rahan puute se ongelma ole. En vain tajua matematiikkaa, sain ensimmäisestä kurssista 5. Kakkoskurssi ei onnistunut. Lyhyessäkin matematiikassa pakollisia kursseja on 6. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compliment fishing, ap. Tiedät itsekin että et ole vähä-älyinen.
Sen sijaan saatat olla turhamainen kehuja kalasteleva typerys.Mitä kehuja kalastelisin? Olen 25-vuotias ja ilman koulutusta, elän tuilla ja osa-aikatyöllä, onko siinä jotain kehuttavaa? Ap
Huomaan kirjoitustavastasi, että et ole vähä-älyinen. Mahdollisesti sinulla on huono itsetunto, mutta joka tapauksessa päälle päin vaikuttaa siltä että kalastelet muita kertomaan sinulle miten ei-vähälahjainen olet.
Ongelmia sinulla saattaa hyvinkin olla, mutta älyn kanssa niillä tuskin on tekemistä. Ehkä voisit konsultoida psykologia, jonka kanssa voisitte selvittää onko sinulla esimerkiksi tarkkaavaisuushäiriö tai työstämistä itsetunnon kanssa?
Täällä vauvallahan me angstaillaa maalla asuville ja milloin nyt kenellekin. Mutta se on trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on vähä- älykäs?
Olisiko jotain samantyyppistä kuin vähä-laktoositon?
En edes itse ymmärrä sanaa asiakokonaisuus saati että käyttäisin sitä lauseessa :D olen ehkä vähän "piilotyhmä" jos niin voi sanoa. Käyn kuitenkin töissä sellaisessa paikassa missä nyt kuvittelisi työskentelevän suht älykkäitä ihmisiä. Itse vaan piilotan tyhmyyteni hyvin (tai ainakin luulen niin) :D mutta kyllä se on ikävää kun itse sen tiedostaa..
Hyvin. Olen 30 v ja harkitsen suostumista 70 v miehen kosintaan. Tunnen miehen siitä, että käyn siivoamassa hänen kotonaan. Hän kosi, enkä kehtaa kieltäytyä, ettei hän loukkaannu.
Kiinnostaisi kuulla aloittajan elämästä enemmän. Mistä olet kiinnostunut ja mitä teet? Takana jo 25 vuotta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu johonkin ammatiin, joka ei vaadi älyllistä ponnistusta. Siivooja, varastotyöntekijä? Taitaa päästä ilman koulutustakin
Noiden palkoilla on rahallisesti sama kun jäis kotiin. Varastolla voi tienata jos pääsee sopivaan paikkaan mutta tyypillisesti mennään PAMin tessillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu siitä, teen 3h 2-tuntista työvuoroa viikossa. Ei se opiskelu maksa, muuten kuin kirjat, digikirjoja saa joitain kympilläkin, ei rahan puute se ongelma ole. En vain tajua matematiikkaa, sain ensimmäisestä kurssista 5. Kakkoskurssi ei onnistunut. Lyhyessäkin matematiikassa pakollisia kursseja on 6. Ap
3x 2-tuntista* mutta joka tapauksessa ongelma on älyllinen, ei huonosta itsetunnosta johtuvaa. Ihan hyvä itsetunto minulla on, olen vain realistinen - myönnän heikkouteni. Joillain osa-alueilla voin toki kehittyä, mutta tulen aina olemaan vajavainen. En voi muodostaa parisuhdettakaan, sillä kyllä joku tämän huomaisi ennen pitkää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu kuin sulla ap. En päässyt iltalukiossa lyhyestä matikassa läpi. Reaaliaineet ja kielet meni ihan hyvin. Se koulu loppui aikanaan siihen. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla aloittajan elämästä enemmän. Mistä olet kiinnostunut ja mitä teet? Takana jo 25 vuotta elämää.
En mitään fiksua. Katson sarjoja ja lenkkeilen, selaam nettiä, harvoin näen kavereita. Tyhmyyteni korostuu sosiaalisissa tilanteissa, joten en altista itseäni niille kovin usein. Ajattelin, että alottaisin salilla käymisen myös, mutta en varmaan oppisi niitä liikkeitä (huono motoriikka). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu kuin sulla ap. En päässyt iltalukiossa lyhyestä matikassa läpi. Reaaliaineet ja kielet meni ihan hyvin. Se koulu loppui aikanaan siihen. T. Ammattivalittaja
Minuakin harmittaa, sillä vain matematiikasta jäi valmistumiseni kiinni. :( ap
Kysymys on sinänsä omituinen koska suurin osa ihmisistä on vähä-älyisiä. Hyvin näyttävät silti, tai jopa siitä johtuen, pärjäävän.