Hävettää, luulin yhden miehen ihastuneen minuun ja laitoin hänelle jouluviestin,
ja toivotin siinä hyvää joulua ja sydänhymiön perään, niin hän vastasi, että ei hymiöitä kiitos. Nyt hävettää niin paljon. Hän on aina tosi mukava mulle, jutellaan ja hän aina katsoo silmiin ja kerran tuli niin lähelle, että hipaisi reittäni. Olin ihan varma, että hän on ihastunut, mutta eipä ollutkaan.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Outo vastaus mieheltä 😲
Sellaisen vastauksen saa helposti, kun lähettää sydämiä varatulle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan asperger. Olen kyllä itsekin, mutta silti käytän hymiöitä ja sydänemojia laittelen vähän kaikille, ei se tarkoita mitään sen kummempaa, se on kuva vaan. Mies tässä tyhmä oli etkä sinä.
Eli jos jokin asia ei merkkaa samaa kuin sinulle, niin on tyhmä?
Itselleni sydän merkitsee tiettyä viestiä. Jos naimisissa olevana naisena saisin joltain mieheltä sydänviestin, niin kyllä itsekin miettisin keinoja kertoa, ettei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan asperger. Olen kyllä itsekin, mutta silti käytän hymiöitä ja sydänemojia laittelen vähän kaikille, ei se tarkoita mitään sen kummempaa, se on kuva vaan. Mies tässä tyhmä oli etkä sinä.
Itselleni sydän merkitsee tiettyä viestiä. Jos naimisissa olevana naisena saisin joltain mieheltä sydänviestin, niin kyllä itsekin miettisin keinoja kertoa, ettei kiinnosta.
Tässä tulee se sukupuolien ero mitä mies voi tehdä ja mitä nainen voi tehdä. Naiset laittaa sydämiä kaikille ilman mitään erityistä tarkoitusta. Sydän voi merkitä ystävyyttä, rohkaisua, tsemppiä, mukana elämistä jne, mutta sydän mieheltä on vain pillun vonkaamista. Miehet ei huvikseen sydämiä laittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee se sukupuolien ero mitä mies voi tehdä ja mitä nainen voi tehdä. Naiset laittaa sydämiä kaikille ilman mitään erityistä tarkoitusta. Sydän voi merkitä ystävyyttä, rohkaisua, tsemppiä, mukana elämistä jne, mutta sydän mieheltä on vain pillun vonkaamista. Miehet ei huvikseen sydämiä laittele.
Minä olen nainen, enkä laittele sydämiä kuin yhteydessä, joissa sanattomasti viestitään "rakastan sinua".
No vähän äkkiä ajattelit miehen ihastuksen noiden merkkien perusteella, eli tässä kävi niin että taisit itse olla ihastunut ja tulkitsit hänen käytöksensä ihastumiseksi. Mutta olihan tuo tökerö vastaus mieheltä, mieluummin ei olisi sitten sanonut mitään tai lähettänyt asiallisesti hyvää joulua. Mutta useat ei tahdo viestejä ihmisiltä keihin eivät tunne vetoa ja nyt sulle kävi näin, että sait suoran vastauksen hänen osaltaan (varsinkin jos on parisuhteessa). Eteenpäin vaan, uutta matoa koukkuun.
Mutta sulla ei oo mitään hävettävää, jos asia jää vaivaamaan niin voit aina kääntää asian niin päin, että jouluna nyt itse kukainenkin voi sydämiä laittaa viestinsä perään eikä niissä ole mitään romanttista. Nimenomaan sydämellistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, enkä laittele sydämiä kuin yhteydessä, joissa sanattomasti viestitään "rakastan sinua".
Kuten myös. Ja jos liki viisikymppinen mieheni ryhtyisi lähettelemään sydänemojilla varustettuja viestejä naisille, alkaisin täyttelemään eropapereita.
Vierailija kirjoitti:
Öö, jos joku laittaisi minulle jouluntoivotuksiin tuollaisen vastauksen, laittaisin takaisin kysymysmerkin. Ja ehkä vähän ajan päästä viestin että "anteeksi, en tiennyt että et tykkää hymiöistä, se on kuitenkin aika yleistä ihmisten viestittelyssä? Hyvää joulua kuitenkin!" Ja sitten unohtaisin koko äijän.
Tulkitsisin tuon lapselliseksi, jos pitäisi alkaa kysymysmerkein tivaamaan ja vielä selitellä ja syytellä minua AnTeEksI eN tiEnNyT, AiKa nOrmAaliA hYmiÖT!! :D hittoako mua kiinnostais jonkun puolituntemattoman työkaverin ulina. Jos noin käy, suosittelen lämpimästi jättämään asian siihen jo ennen kuin nolaa itsensä.
Jos ap yhtään lohduttaa niin sitten sua vasta hävettääkin jos/kun iltis tekee tästä avaamastasi ketjusta jutun :-)
On meinaan suht originelli tyyli antaa pakit naiselle. Tai edes vastata hyvää joulua-toivotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että olet tulkinnut miehen käytöksen ihastuksena ja näin ollen luonut päänsisälle erilaisen kuvan miehestä sekä tilanteesta. Kaikki me olemme tehneet sanoin. Mies taitaa olla varattu ja haluaa tehdä selvän eron käytökseen, ettei tule väärinkäsityksiä. Eikö se ole hyvä, ettei hän johdattele sinua harhaan? Jos hän olisi vastannut kiitos samoin ja hymiö, niin olisit saattanut tällä ylläpitää omaa ihastusta varattuun mieheen. Ajattele niin että tulipa selville ja jatka matkaa. Rohkeudesta ei ole mitään väärää, häpeä on egon tunne.
Mies olisi voinut vastata vaikka "kiitos samoin meiltä", jos ei olekaan vapaa mies. Noin olisi kätevästi ilmaissut olevansa varattu.
Tuollainen ei hymiöitä töksäytys on kyllä outo.Minusta on turha lähetellä jouluterveisiä naisystävältä, vaan olisi pitänyt olla vastaamatta mitään. Se olisi ollut kohtelias tapa ilmoittaa, että viestit eivät ole tervetulleita.
Vastaamattomuus ei ole kohteliasta! Sosiaalisesti taitava hoitaa asian kohteliaasti ja ystävällisesti, mutta selkeästi, ja niin, ettei vastapuoli menetä kasvojaan. Eli tässä tapauksessa juurikin viestiin kätketty "vihje", ettei mahdollinen romanttinen kiinnostus (jota sydän ei aina läheskään edes tarkoita) ole suotavaa.
Se nyt on ainakin on selvää, että mies ei halunnut vihjata mitään, vaan sanoa mahdollisimman selvästi, että viestit eivät ole tervetulleita. Jos mies oli jo aikaisemmin huomannut ihastuksen, niin hän toimi samalla tavalla kuin miehellekin pitää toimia, jos nainen haluaa, että viesti menee perille. Ei mitään vihjeitä ja ylimääräistä kohteliaisuutta, jos ei kerran ole kiinnostusta niin viestit loppuvat siihen. Miehen logiikkaa.
Meni paniikkiin, kun vaimo näki sydämen, eikä halua vaimonsa tietävän vieraan reiden hiplaamisiaan. Mutta olet sinäkin. Toivotatko hyvää joulua henkilökohtaisesti kaikille, jotka katsovat silmiin ja koskettavat reittä? Se on liikaa. Skarppaa.
Onpa karu tyyli vastata tuollaiseen tervehdykseen. Itse olisin laittanut ehkä "Kiitos samoin!" ilman hymiöitä jos kiinnostusta ei olisi ja vastapuoli ymmärtäisi etten ole samalla tunteella mukana. Jos ei ja jatkaa kyselemällä kuulumisia niin mainitsisin puolison ohimennen, niin viimeistään silloin ymmärtää yskän (vaikka puolisoa ei ehkä olisikaan; valkoinen valhe mutta epäsuora keino kertoa kiinnostuksen puutteesta ilman loukkaantumisia).
Ei kannata hävetä yhtään, ap! Molemminpuolista kiinnostusta tulee vielä mutta tämä henkilö oli vain väärä. Tsemppiä ja rauhallista joulun jatkoa!
M32
Ei nuo mieheltä mitkään pakit olleet. Hänelle käy kyllä viestit mutta hymiöt eivät. Outo hyypiö hän on.
Rohkea olit ja tarkoitit hyvää. Mies ei vain osannut arvostaa viestiäsi.Anna hänen olla ja ole tyytyväinen itseesi.Eihän sinulla ole mitään hävettävää. Pikemminkin hänellä olisi. Mene vain iloisesti eteenpäin ja kevätvaloa kohti!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eletään mustasukkaisuuden kulttuuria.
Monissa maissa tervehditään poskisuudelmalla, aidosti välitetään ja rakastetaan muista. Etenkin jouluna.
Vaan ei Suomessa. Suomessa hävetään, että toivottaa hyvää joulua emojilla.
Emojia on monia erilaisia. Miksi on pakko käyttää sitä ainoaa, joka sanattomasti viestittää rakkautta, jos tarkoitus on vain toivottaa hyvää joulua?
Todella outo mies.
Naiset nyt lähettävät sydänemojeita toisilleen ja kaikille muillekin vaikka itsenäisyyspäivön kunniaksi.
Pitää olla itserakas mies, jotta luulee sen tarkoittavan rakksutta js vastaakin noin epäystävällisesti.
Ensi kerrslla kun näette, niin ole ap ihan muina naisina ja jos asia tulee miehen taholta puheeksi, niin sano ihan rennosti vaan, että no big deal, lähetit sen viestin kaikille tutuillesi...
Vierailija kirjoitti:
Jos ap yhtään lohduttaa niin sitten sua vasta hävettääkin jos/kun iltis tekee tästä avaamastasi ketjusta jutun :-)
On meinaan suht originelli tyyli antaa pakit naiselle. Tai edes vastata hyvää joulua-toivotukseen.
Niin eihän tässä mitään noloa ole, no big deal ja ihan vaan kasuaalisti toivottelin sydämellistä joulua ilman mitään taka-ajatuksia.. ja avasin marmatusketjun aaveelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhriudu. Jos sinulla on hirvittävä tarve lähetellä sydämiä, lähetä niitä aina ja kaikille. Siis KAIKILLE. Pian siihen totutaan eikä siitä ajatella mitään.
En kyllä ymmärrä, miksi itket sitä että et mielestäsi saa lähetellä sydämiä. Ei muuttaisi minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Onpa karu tyyli vastata tuollaiseen tervehdykseen. Itse olisin laittanut ehkä "Kiitos samoin!" ilman hymiöitä jos kiinnostusta ei olisi ja vastapuoli ymmärtäisi etten ole samalla tunteella mukana. Jos ei ja jatkaa kyselemällä kuulumisia niin mainitsisin puolison ohimennen, niin viimeistään silloin ymmärtää yskän (vaikka puolisoa ei ehkä olisikaan; valkoinen valhe mutta epäsuora keino kertoa kiinnostuksen puutteesta ilman loukkaantumisia).
Ei kannata hävetä yhtään, ap! Molemminpuolista kiinnostusta tulee vielä mutta tämä henkilö oli vain väärä. Tsemppiä ja rauhallista joulun jatkoa!
M32
Miten sä oikein kuvittelet ihastuneen ihmisen tulkitsevan tuollaisen "kiitos samoin!"? Tuohan antaa justiinsa sen kuvan, että toinen on ilahtunut saadessaan sinulta viestin.
Ihan sama kun heittäisi bensaa liekkeihin.
Juuri näin.