Mikä idea on siinä että jouluna pitää mättää herkkuja kunnes maataan huonovointisina ähisemässä sohvalla?
Annetaan pikkulapselle suklaarasia että syö kaikki jouluhan nyt on! ja itse ahmitaan kinkkua ja luumurahkaa hullun kiilto silmissä.
Kommentit (7)
En tosiaan tiedä. Itse olen syönyt tänään lohifetasalaattia ja pari ruisleipää kinkulla, ei ole ähky. :)
Ei ole täälläkään pahasti ähky. Kai se on niin, että ihmisille iskee vähän sellainen "Ruotsin-laivan buffet" -fiilis. On hirveästi erilaisia ruokalajeja ja kaikkea täytyy maistaa. Siksi tulee ahdettua yli. Jos olisi vain muutamaa lajia, ei tulisi ahmittua samalla lailla.
Syökää pois vaan. Ei oo pois multa.
Sanopas se! Itsehän kuulun juuri näihin otsikossa mainitsemiin ja nyt tosiaan ähisen täs sohvalla kauheassa ähkyssä😩 Ja jälkkäripöytä on korkkaamatta vielä. Huhhuh.
Sehän on perinne. Ettekö te tunne joulun historiaa? Ruuasta oli pulaa kaikkina muina aikoina, mutta jouluun panostettiin, teurastettiin sika ja leivottiin kystä kyllä. Kuului asiaan syödä kuin viimeistä päivää kun kerrankin oli mahdollisuus. Ja tontuillekin talliin omat puuronsa, sekä kissoille ja koirille.
Kaunis ja kunnioitettava perinnäistapa. Taidanpa ottaa lisää graavikalaleipää. örh.
Vierailija kirjoitti:
Sanopas se! Itsehän kuulun juuri näihin otsikossa mainitsemiin ja nyt tosiaan ähisen täs sohvalla kauheassa ähkyssä😩 Ja jälkkäripöytä on korkkaamatta vielä. Huhhuh.
Olet poikkeustapaus, täällä muut tuntuvat olevan aliravitsemustilassa, syömishäiriöisiä ehkä, karmea kontrolli ainakin päällä.
Jotkuthan työllistää terveydenhoitoakin ylensyönnillä.