Paljonko liikutte päivässä?
Kommentit (4)
Mä olen ihan rapakunnossa. Päivät istun töissä ja kuntoilu on aika vähissä. Lapset (2v ja 3v) eivät nuku päikkäreitä kotona viikonloppuisin, viikolla kylläkin ja sitten kukkuvat klo 22-23 saakka. Jotenkin on jääny oma aika vähille ja itseni hoito siinä samassa. Kuntoilla yritän lasten kanssa, esim on pyörän peräkärry, mutta siinä on nyt liian kuuma kuljettaa lapsia (ja polkeminen on sika raskasta). sitten on lainassa kaksosten rattaat, että voin kävellä molempien kanssa. Hermot vaan menee niitten kanssa kun kumpikin haluaa karata juoksentelemaan tielle autojen sekaan. Ei ole oikeen rentouttavaa... Kuntopyöräkin on, mutta ei enää keskiyöllä jaksa mennä sinkuttamaan. Ainiin ja ukko on töissä lähes tulokoon koko ajan ja muita sukulaisia ei juuri ole lähistöllä. Hoitoon on myös sanottu, ettei saa antaa nukkua montaa tuntia päikkäreitä.
hän rauhallisemmin ja rentoa meininkiä on ollut.
Mina74, älähän masennu nyt :) Pitäis kaivaa mielikuvitus esiin ja keksiä kaikkea hauskaa miten vois liikkua vaikka lapset oiskin hereillä...Siis en tarkota että yksin sun, vaan jos täällä ois joku kekseliäs jolla ois takataskussa hyviä vinkkejä :)
Mutta tuo oli hyvä että juoksee pikkulenkkiä pihalla...meki asutaan tällasen syrjäisen tien varrella ja ei tosiaan kiinnosta hölkytellä kun tasan kaksi suuntaa mihin lähteä...mut pihapiirissä vois saada vähä vaihtelua...(meillä on tonttia ihan kivasti tässä ympärillä..)
Mutta itse kysymykseen...työn puolesta saan jonkun verran liikuntaa, vähän riippuu myös omasta aktiivisuudesta kuinka paljon.Kotihommissa samoin tulee hyötyliikuntaa, joskus otan imuroinninkin jumpan kannalta ja hiki tulee :)
Yritän keretä sauvakävelylle/tavalliselle kävelylle/rullaluistelemaan (sekin vaatii viitseliäisyyttä koska lähin asfaltti on 3 km:n päässä ü) noin 3 kertaa viikossa.Ennen olin ahkerampi jumppaaja mutta nykyisin sekin on jäänyt...
Että jos jollakin ois vinkkejä tuollaiseen helpohkoon jumppaan jolla pysyin kutakuinkin paikat kunnossa ja ei tarvis tuntia kitkuttaa kerralla, niin oisin iloinen.....luen kyllä paljon kuntoiluaiheisia lehtiä mutta ei haittais jos joku kertoin omiakin kokemuksia :)
joten normaalin lasten kanssa touhuamisen lisäksi juoksen omalla pihalla pientä lenkkiä niiden ollessa päikkäreillä - aloitin tämän juoksemisen vasta viime viikolla, joten juoksen vasta sellaisen 20-30 min kerralla. Kiva vaan, että ne päikkärit osuu tohon kuumimpaan aikaan.. No, ainakin nestettä lähtee hyvin! :) Ja 3-4 kertaa viikossa yritän käydä pyöräilemässä n. tunnin lenkin, sitten kun lapset menee nukkumaan, ne kun menee meillä nukkumaan klo 20 mennessä. Eilenkin oli tosi ihana ilma!
Pyörään muuten kannattaa ostaa sellainen matkamittari josta näkee nopeuden, (keski- ja max.nopeuden), matkan ja ajan, on tosi motivoivaa sen kanssa kun koko ajan näkee kuinka homma etenee! eikä maksa paljon, alle 10 eurolla ostin omani.
Siinäpä ne tällä hetkellä, ai niin, joka päivä ennenkuin lähden juoksemaan teen vatsalihasliikkeitä, selkälihaksiakin vähän ja punnerran olkkarin lattialla, tätä olen tehnyt koko kevään.
Tällä hetkellä olen vielä kotona, saa nähdä miten kuntoilun käy kun menen syksyllä töihin...