Lumilautailija Enni Rukajärvi huolissaan lumen vähäisyydestä, mutta itse lentelee jatkuvasti ympäri maapallon kisoihin. Ristiriitaista?
Enni on allekirjoittanut jonkun toisen tyypin kanssa tämänpäiväisen Hesarin yleisönosastokirjoituksen
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006353195.html
"Meillä on rikas perinne lumilajeissa. Hiihtoa, laskettelua ja lumilautailua harrastaa yli miljoona suomalaista. Tuhannet penkkiurheilijat saavat iloa suomalaisten menestyksestä talvilajeissa.
Lumiset talvet eivät kuitenkaan ole enää itsestäänselvyys. Etelä-Suomessa nähdään parhaillaan, miltä tulevat talvet näyttävät, jos ilmastoa lämmittäviä päästöjä ei saada kuriin: lämpötila pysyy plussan puolella, eikä lumesta ole tietoakaan."
MUTTA MUTTA: ENNI itse on lennellyt valtavasti ympäri maapallon, tuottaen hiilidioksidia ja saasteita. Hän on toiminut vetovoimatekijänä, kun moni nuori lumilautailija on mennyt katsomaan paikan päälle MM ja Olympiakisoihin Ennin skabailua ja jälleen syntyi valtavasti päästöjä.
Miten ihminen voi olla huolissaan ilmastomuutoksesta ja itse tuottaa monikymmenkertaisesti päästöjä mitä keskiverto suomalainen?
Jos jokainen suomalainen lentelisi yhtä paljon, olisimme kuin jokin Kiina saastuttajana.
Kommentit (30)
Ei sitä lunta ois senttiäkään enempää vaikka Enni ei olisi lentänyt.
Kansainvälisen urheilun voisi lopettaa, ainoastaa korroptoituneet urheilujohtajat kärsisivät, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Isäm maam pulustajat on niin huolissaan valtion velkaatumisesta ja verovarojen kulutuksesta mutta itse ovat täysiä yhteiskunnan elättejä hyvin todennäisesti kehdosta hautaan. Ristiriitaista?
Ei, vaan ymmärtävät, kun kakkua tulee syömään muutkin, itselle jää vähemmän ennen pitkää.
”Paremmat” isämmaan toivot eivät tätä vielä ole ymmärtäneet, vaan kuvittelevat, että Suomella on rahaa kaikille maailman toivoille ikuisesti jaettavaksi.
Olen rikas ja voisin matkustaa vaikka yötä päivää maailman ääriin, mutta olen lopettanut matkustamisen jo viisi vuotta sitten. Ilmastosyistä.
Elän ekologista elämää maalla. Kaupassa käyn pyörällä.
AP
Eikö se wifan skandaalin korruption suhteen ole yhä kesken.
Niin ja lumilautailijoiden vaatteet on tehty kiinassa ja jatkuvasti on tosiaan joku uusi asu.
Enni Rukajärven sponsoreita ovat mm. Giro sekä Vans.
Eli hän mainostaa vaatteita. Sehän on maailman saastuttavin teollisuuden muoto öljyteollisuuden jälkeen. Sekään ei ole mielestäni kovin sopivaa tuohon ilmastosta huolissaan olosta.
Mitä enemmän vaatteita ostetaan sitä enemmän ilmastomuutosta.
Eikä lunta ole enempää senttiäkään vaikka koko maapallo hukkuu paskaan.
Isäm maam pulustajat on niin huolissaan valtion velkaatumisesta ja verovarojen kulutuksesta mutta itse ovat täysiä yhteiskunnan elättejä hyvin todennäisesti kehdosta hautaan. Ristiriitaista?