Kaavinnan jälkeinen vuoto??
Mulle tehtiin viime torstaina kaavinta, (sykettä ei löytynyt), ja torstai ja perjantai tuli aivan vähäistä vuotoa. Pelkällä pienellä pikkuhousun suojalla pärjäsi. Mutta sitten lauantaina vuoto muuttui tosi runsaaksi ja on sitä edelleen. Ajoittaen tuntee että oikeen " tulvahtaa" , isommat siteet kuitenkin riittää.
Mutta onkohan tuo normaalia, että ensin tulee niukkaa vuotoa joka sitten muuttuu runsaaksi. Luulin toisin päin, että ensin tulisi runsaampaa joka pikkuhiljaa niukkenee...
Terv. Cati
Kommentit (12)
Minulle on tehty kolme kaavintaa tuulimunien takia ja muistelen, että vuoto oli melko niukkaa koko ajan. Välillä saattoi tulla isompia hyytymiä, muttei kovin paljon. Uskon, että sinulla tilanne on ihan normaali, jos vuoto ei haise pahalle. Silloin kannattaa olla yhteydessä sairaalaan, koska kyseessä voi olla kohtutulehdus.
Voimia ja jaksamista selvitä tapahtuneesta!
Marru-75
Minulle tehtiin myös viime perjantaina kaavinta ja tulee vaan tuhrua.
Aika epänormaalia että sitä tulvahtaa tuollain, se on vaan merkki että kohtuun jäänyt tavaraa. Oireilee just kuvailemallasi tavalla.
Minulle kävi noin lääkkeellisestä noin 6kk sitten ja jouduin kaavintaan
verenvuodon takia.
Eilen tulin raskauden keskeytyksestä (ei jouduttu kaavintaan) ja siellä sanottiin, että vuodn ei pitäisi alkaa lisääntymään vaan vähitellen vähentyä. Oli kaavintaa tai ei. Kaavinnassa vuodon kuuluisi olla kuulemma vähäisempää kuin lääkkeelisessä keskeytyksessä ja nytkin pärjää siteellä helposti.
kun tänään aamulla alkoi tulla rusehtavaa tuhrua ja ajattelin että olisi varmaan loppuvuodosta kyse. Mutta nyt taas illalla rupesi tulemaan veristä vuotoa. Ihmettelen kovin.. Soitan varmaankin aamulla polille ja kysäisen asiasta.
-Cati-
oli yhden runsaan vuotopäivän jälkeen todella niukkaa vetistä vuotoa, joka aina silloin tällöin muuttui runsaammaksi veriseksi. Gynekologin mukaan aivan normaalia. Normaalin piikkiin meni myös se, että vuodottoman jakson (pari viikkoa kaavinaasta) jälkeen alkoi yhtäkkiä " megavuoto" - sitä sentään tutkittiin polilla, mutta mitään vakavampaa syytä ei löytynyt - syyksi epäiltiin " laiskaa kohtua" , joka poisti loput hyytymät kohdusta rytinällä.
Eli, jos vuoto ei haise eikä ole kuumetta, voi ohjeeksi polilta sinullekin tulla sama kuin minulle: seuraile tilannetta!
Eli niin kuin sulle kirjoitin että tehtiin viime perjantaina kaavinta,ja sen jälkeen tuli vaan tuhrua.
nyt alkoi kovat vuodot ja seassa tulee jokunen pieni hyytymä.Soitin polille ja sanoivat että huomenna sinne ja pitää olla syömättä ja juomatta.Eli aika todennäköistä että mun kaavinta mennyt taas pieleen:(
Mä kirjoittelin viimeksi tiistaina 20.6. ja sen jälkeen on verinen vuoto loppunut, mutta ajattelin soittaa kuitenkin heti huomen aamulla polille koska nyt on jatkunut rusehtava valkovuoto siitä asti. Välillä enemmän, välillä vähemmän, välillä kokkareistakin...
Onkohan tuo nyt sitten " normaalia" ..?.. Tietäiskö kukaan? Vai onkohan joku tulehdus??
Mua pelottaa ja ramasee se huominen luulin ettei kaavinta voi epäonnistua, mutta näköjään voikin.
Hyvä jos sulla vuoto lopuillaan,tulehduksessa on kuulemma kuumetta ja kipujakin...
Mulla ei niitä ole mutta alapää vuotaa kun esterin takamus!!!
Loppuispa ihan itsestään yön aikana, mutta klönttejä tulee välillä ja lorahtaa kunnolla!! Joten sisäinen ääni sanoo mulle ettei kaikki ok.
On tää naisen elämää...
Mulle tehtiin se kaavinta uudestaan ja nyt pitäisi olla kaikki ok.
Onneksi huomasin itse mikä oli tilanne,ei kerenyt tulla tulehdusta mutta kaavintahan oli tehtävä....
Voitko jo paremmin?
Hyvä, että soitit ajoissa ja sait hoidon, ettei tule tulehdusta..
Mä en sitten maanantaina soittanut polille, kun tuo ruskea vuoto loppui. Mutta tänään soitin, aamupäivällä lorahti ruskeaa vuoto taas. Ja vatsakipujakin on ollut. Sanoivat, että kohtu varmaankin vielä supisteli " vanhat veret" pois. Mutta jos rupeaa tulemaan veristä vuotoa tai kuumetta, sitten pitäisi mennä näytille, (varmaankin uusinta kaavintaan..).
Pikaista paranemista sulle ja kuulumisiin!
-Cati-
Kerro sitten mitä kävi ja kun olet ihan terve niin ilmottele tänne:)
Oletkos " kuulolla" ? Miten olet voinut?
Mä kävin pari päivää viime kirjoittelun jälkeen terveyskeskuksessa, otettiin crp ja tehtiin gyn. tutkimus. Ei ollut mitään poikkeavaa. Vuoto vain kesti tavallista kauemmin ilman että olisi ollut mitään vikaa... Yhteensä n. reilu 2 viikkoa.. Pari päivää sitten olin jälkitarkastuksessa ja siellä kaikki ok.. Kuukautiset mulla alkoi tasan 4 viikkoa kaavinnasta, jotka oli tosi runsaat ja kivuliaat, (normaalisti niukat ja kivuttomat).
Vaikka koskaan en unohda kokemusta, niin elämä kuitenkin alkaa hymyilemään mullekin..
Terv. Cati