Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö se 70 euron jouluapu kokonaisuudessaan lapselle/lapsille vai saavatko vanhemmat myös siitä osansa?

Vierailija
24.12.2019 |

Tällaista mietin tänään köyhänä sinkkumiehenä. Eipä tullut jouluapua ja jääkaapissa on ainoastaan valo ja yksi valmismaksalaatikko punaisella lapulla.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa kun saat rahaa. Osta riisi paketti ja koko sen kanssa annoksia. Erilaisia vaihtoehtoja. Hyvää joulua sulle! Ei oo sit sukulaisia kenen luo mennä?

Vierailija
2/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kaupassa kun saat rahaa. Osta riisi paketti ja koko sen kanssa annoksia. Erilaisia vaihtoehtoja. Hyvää joulua sulle! Ei oo sit sukulaisia kenen luo mennä?

Rahaa tulee 2.1.2020 :( Hyvää joulua myös sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun rahat on menny?

Vierailija
4/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat on menny?

Opintolainan lyhennyksiin, lääkkeisiin ja laskuihin

Vierailija
5/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olet jo koko toimeentulotuen käyttänyt?

Vierailija
6/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on avustus vähävaraisille lapsiperheille. Vastaa varmaan sun kysymykseen.

Vierailija
7/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina vie suurimman osan tuloistani. En jaksa vastata näihin kysymyksiin kun ei ne minulle jouluksi ruokaa tuo pöytään. Pienen vuokrani takia en ole oikeutettu tt-tukeen joten kaikki lääkkeet maksan itse. Haista vi##u!

Vierailija
8/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule meille auttamaan ruokien laitossa niin pääset pöytään. :)

Vierailija
9/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä asutte?

Vierailija
10/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä asutte?

Pohjois-karjalassa :D

Vierailija
11/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin avautua kurjuudestani täällä. Sain itselleni entistä pakemman joulumielen. Haistakaa paska kaikki av-palstan mulkerot ja syökää nyt itsenne oikein ähkyyn.

ap

Vierailija
12/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina vie suurimman osan tuloistani. En jaksa vastata näihin kysymyksiin kun ei ne minulle jouluksi ruokaa tuo pöytään. Pienen vuokrani takia en ole oikeutettu tt-tukeen joten kaikki lääkkeet maksan itse. Haista vi##u!

Siis sun tulot on enemmän kuin toimeentulotuki. Ei hyvää päivää.

Vierailija
13/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kettuilette aapeelle? 

Minusta on väärin ettei yksin asuville jaeta mitään jouluapua, sillä siellä vasta köyhyyttä onkin.

Kyllä tosiaan se 70e ruoka syödään ihan molempien kesken, minun ja lapsen. Eilen käytiin ostamassa laatikoita jne. Jos minulla ei lasta olisi, niin enpä olisi tollasta lahjakorttia saanut.

Olisiko äitisi elossa ja lähellä, mene hänen luokse. 

Toivottavasti jouluihme tapahtuu, ja saat iloa päivään. 

Vierailija
14/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikin avautua kurjuudestani täällä. Sain itselleni entistä pakemman joulumielen. Haistakaa paska kaikki av-palstan mulkerot ja syökää nyt itsenne oikein ähkyyn.

ap

Ei voinut yllättää sinua, jos nyt et täysin ensikertalainen palstalla ole.

Kysymykseesi: kyllä ne perheen Vanhemmatkin varmaan sitä riisipuuroa ja kinkun siivua syö. Avustuksessa on toki kyse ihan avustuksesta, mutta paljon myös siitä "joulun hengen" tuomisesta lapsiperheisiin. Meidän aikuisten olisi pitänyt ymmärtää kerätä se joulun henki varastoon jo lapsuuden kokemuksistamme. Ja tosiaan pystyä tehdä se joulu ihan itsellemme (vaikkapa käymässä paikkakunnan vähävaraisten jouluruokailussa tai seurakunnan joululaulutilaisuuksissa-missä usein tarjolla glögiä ja piparia). Tai kituuttamalla syksyllä vielä säästeliäämmin että saisimme joulupöytään ne itselle kaikkein tärkeimmät antimet.

Toivottavasti löydät vielä joulun henkeä itsellesi jostain, eihän se tule ruuasta ja lahjoista (meille aikuisille) vaan tunnelmasta ja tuoksuista, joulurauhasta ja rauhoittumisesta, miten kukin sitten rauhoittua haluaakaan, moni esim käy ihan vain kävelyllä hautausmaalla kynttilämeren kauniilla tunnelmapoluilla.

Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja sitä ettei sinun ensi jouluaattona tarvitse olla ihan keskenäsi ❤️.

Vierailija
15/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin se lahjakortti. Tein itselleni ja viidelle lapselle ruokaa. Tänään pitäisi vielä leipoa. Luulisin, että syötävää on sen verran, että saamme vatsamme täyteen tänään ja huomenna. Todennäköisesti olisin voinut myös ilahduttaa jotain hyvätapaista antamalla omastamme tai kutsumalla pöytään. Haistattelijaa en kyllä viitsi.

Vierailija
16/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun tulot on enemmän kuin toimeentulotuki. Ei hyvää päivää.

Rahaa ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin jää kuukaudesta riippuen 0-250 euroa. Tulitko nyt onnelliseksi vastauksestani. Saitko tästä nyt itsellesi hyvän joulumielen?

ap

Vierailija
17/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen, onneksi itse olen onnekas ja voin mennä vanhempien luoksi jouluksi.

toivottavasti löydät edes pienen hyvän fiiliksen tänään. voimia ja hyvää tiistaita.

Vierailija
18/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin se lahjakortti. Tein itselleni ja viidelle lapselle ruokaa. Tänään pitäisi vielä leipoa. Luulisin, että syötävää on sen verran, että saamme vatsamme täyteen tänään ja huomenna. Todennäköisesti olisin voinut myös ilahduttaa jotain hyvätapaista antamalla omastamme tai kutsumalla pöytään. Haistattelijaa en kyllä viitsi.

Pisimmät matkat kotoani ovat ne mihin kulloinkin kroppani kykenee minut kuljettamaan. Bussilippuun ei ole ollut varaa aikoihin joten tuskin olisin teille tullutkaan kylään joten mitään tuskin menetin.

Vierailija
19/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy diakonilta hakemassa apua. Sieltä minäkin sain maksusitoumuksen kauppaan, kun oli tiukkaa.

Vierailija
20/62 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy diakonilta hakemassa apua. Sieltä minäkin sain maksusitoumuksen kauppaan, kun oli tiukkaa.

Siellä missä asun apua saa hakea vain kerran 6 kk/ssa. Apu on ollut itselleni näin luokkaa 5e/kk ja se on mennyt yleensä kokonaisuudessaan ensimmäisen kuukauden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi