Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuorojen vierailut sairaalan vuodeosastolla kiellettiin.

Vierailija
24.12.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/834abe2e-6203-48de-be7b-9079f96c85bf
Tällaisten uutisten jälkeen en tiedä onko Joulussa enää mitään järkeä. Ateistit pyrkivät pilaamaan kaiken kauniin perinteikkään.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina inhonnut amatöörikuoroja. Niiden kuunteleminen on kivaa ainoastaan niille itselleen. Jos minut olisi pitänyt sairaalassa pakkokuunnella pierunkireitä tenoreita ja huilunohuita sopraanoja, olisin varmaan saanut hepsnaadin.

Amatöörigolf on kivaa amatöörigolfaajille. Amatöörilaulu on kivaa... Arvatkaa. Meille muille se on melusaastetta.

Amatöörikuoroja on monen tasoisina ja tämän jupakan keskipisteenä ollut kuoro on kyllä sieltä tasokkaammasta päästä. Toki varmasti niinkin kriittisiä kuulijoita löytyy, että mikään amatöörikuoro ei kelpaa, mutta käsittääkseni tässä ei puhuta mistään mummosopraanojen seniorikuorosta. Sellaisten julkiset esiintymiset pitäisikin melkein kieltää jossain ihmisoikeussopimuksessa...

Aivan sama. Jos haluan kuunnella, voin maksaa siitä.

Vierailija
42/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaikki kristillisyys tapetaan, ateistit vihaa kaikkea kaunista ja hyviä perinteitä, ateistit on täynnä vihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua vaan kaikille! On se nyt ihme, jos kolmen joululaulun kuuntelu noin sieppaa! Millainen ajatusmaailma noilla ateisteilla ja muun uskoisilla oikein on? Ja millainen sairaalan johto lähtee tuohon pelleilyyn mukaan ilmeisen tosissaan.

Jos joku ei kestä kuunnella, jakakaa niille korvatulpat!

Minkälainen ajatusmaailma onkaan kristityillä ja tapauskovaisilla, kun pitää oman uskontonsa perinteitä tyrkyttää muille väkisin eikä löydy mitään kykyä kunnioittaa muiden vakaumusta? Kuunnelkoot laulunsa ja saarnansa kuulokkeista, jos se on niin kovin tärkeää eikä pääse sopivaan seurakunnan tai yksityiseen tilaan uskoaan harjoittamaan. Sairaalassa ja muissa julkisissa laitoksissa kunnioitetaan potilaiden oikeuksia eikä pelleillä loukkaamalla heidän uskonnonvapautta.

Vierailija
44/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisetateistit kirjoitti:

Näin kaikki kristillisyys tapetaan, ateistit vihaa kaikkea kaunista ja hyviä perinteitä, ateistit on täynnä vihaa

Vaikka niin, mutta mitään laitonta ei oikeuksiensa vaatimisessa ole. Haluaisitko sinä luopua perustuslakiimme kirjatusta uskonvapaudesta?

Vierailija
45/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte lukemaan raamattuanne, jos sisälukutaitonne on tätä tasoa?

Vierailija
46/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.käyn kirkossa pari kertaa kuukaudessa. Jos joudun vanhainkotiin niin aion viedä huoneeseeni tv:n ja cd-soittimen jossa radio. Aion seurata niiden avulla sunnuntaisen Jumalanpalveluksen. Myös cd-levyjä aion viedä sinne. Kai minä omassa huoneessani saan kuunnella ja katsoa mitä.haluan.

Vierailija
47/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilashuoneiden ovet avattu lupaa kysymättä, jotta kuuluu paremmin.

Haloo, sairaalassa on sairaita ihmisiä.

Vierailija
48/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kristinuskolla ole mitään etuoikeuksia. Kaikki uskonnot tulee hävittää.

Vierailija
49/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä.käyn kirkossa pari kertaa kuukaudessa. Jos joudun vanhainkotiin niin aion viedä huoneeseeni tv:n ja cd-soittimen jossa radio. Aion seurata niiden avulla sunnuntaisen Jumalanpalveluksen. Myös cd-levyjä aion viedä sinne. Kai minä omassa huoneessani saan kuunnella ja katsoa mitä.haluan.

Pääset vanhainkotiin vasta niin dementoituneena, ettet tasan muista mitään Jeesusta enää

Vierailija
50/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sairaalassa kolmesti viimeisen parin vuoden aikana (leikkauksia). Jos jokin Pöljän sekakuoro olisi tullut hoilottamaan sänkyni viereen, olisin varmaan nakannut heitä lähimmillä käteen osuneilla esineillä. Tässä on myös se näkökulma, etttä jengi tuo mukanaan ties mitä influenssaviruksia ja bakteereita. En itse ollut missään erityksessä, mutta itse halusi, että paikalla käyvät vain mieheni ja lapset. Ja hekin vasta kolmen päivän kuluttua leikkauksesta, koska olin aivan sekaisin oksikodonista sitä ennen.

En haluaisi, että tuntemattomat ihmiset ylipäätään pällistelevät sairasvuoteen äärellä. Vähänkään pienemmällä paikkakunnalla joku aina tuntee jonkun ja siitä sitten alkaa spekulointi ja juoruilu.

Nämä omahyväiset uskovaiset nauttivat itse itsensä korostamisesta. Mulla on kyllä laitteita, jotka voi ottaa mukaan sairaalaan ja kuunnella mitä haluan nimenomaan niitä kuulokkeita käyttäen.

Vierailija
51/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kirjoitusvirheet.

Vierailija
52/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset vanhainkotiin vasta niin dementoituneena, ettet tasan muista mitään Jeesusta enää

Tai sitten hurahtaa uskoon vanhuudenhöperyyttään. Sitäkö uskikset näillä kuoro- ja pastoripakkovisiiteillä tavoittelevat? 😆

Vierailija
53/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hurahtaa uskoon vanhuudenhöperyyttään. Sitäkö uskikset näillä kuoro- ja pastoripakkovisiiteillä tavoittelevat? 😆

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan

Vierailija
54/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on nyt aattona enemmistönä joulua vihaavat ihmiset. Siksi kuoron poisto saa hyväksyntää. Muuna aikana ei saisi.

Kuoro lauloi 3 laulua per osasto. Ei ole kohtuutonta niillekään, jotka ei tykkää. Kyllä suurin osa siellä sairaalassa tykkäisi joulukuorosta aivan takuulla.

Kaikki ei pysty itse menemään Itä kuulemaan saliin. Aivan oikein, että ovia huoneisiin avataan, jotta kuulevat. Näin ei tuu hoitajille turhaa työtä eli sänkyjen siirtoa saliin.

Miksi asioita kielletään nykyään Suomessa pienen vähemmistön takia.

Lapseni lukion abeilta kiellettiin tänä vuonna ja tästä eteenpäin. perinteinen porotanssi, koska se (jostain käsittämättömästä syystä) oli jonkun vanhemman mielestä ikävää transvestiiteille ja valittivat rehtorille. . En voi käsittää. Porotanssissa pojat tekivät rivitanssia ilman paitaa. No nyt se on kielletty. Vuosien perinne.

Itse käytännav:tä heräämiskeinona. Seuraavaksi haen kinkun parvekkeelta.

Sairaalassa potilaan ensijainen oikeus on mahdollisuus rauhassa toipumiseen. Tämän takia, vaikka olisi vain yksi joka haluaisi olla hiljaisuudessa ja sata jotka haluaisivat kuulla hoilotusta, sen yhden toive menee muiden edelle. Oikeus rauhaan on suurempi kuin oikeus viihteeseen.

Vierailija
55/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 minuuttia joululaulujen kuuntelua yhtenä päivänä vuodessa ei luulisi ketään häiritsevän

Vierailija
56/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini veli, oli saattohoidos sairaalas, lucia kuoro tuli vierailulle ja oli mieluisaa kuultavaa kuolevalla ja vielä yksi yhteinen muisto perheen kanssa. sairaala kysyi lupaa avata ovi ja halusiko kuulla esityksen eli oli asiallista luvan kysymistä.

musiikki ja vierailut tuovat piristystä ja iloa, samoin papin, kuin laaman tai terapia koiran käynti vanhainkodis on puistattavaa, se viha ja elämän ilon kielto mikä nyt käynnis suomessa.

Vierailija
57/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitääkö aina mennä sen vähemmistön mukaan joka ei jotain halua? Jos kuvitellaan että vuodeosastolla 20 potilasta ja heistä vaikka 3: lle ei käy kuoron lyhyt vierailu niin nuo 17 joutuvat pettymään.

Hoitajana ymmärrän tämän huoneissa joikaamisen kiellon erittäin hyvin. On kokemusta siitä, kun kuoro vääntyy palvelukotiin ja siellä koputtamatta rynnistetään mummojen ja pappojen huoneisiin, JOTKA OVAT HEIDÄN KOTEJAAN. Siellä sitten ahtaassa joikataan lauluja ja mummo paniikissa päiväunilta heränneenä luulee, että nyt ne sotilaat tulee kotiin ja tappaa.

Eli yleisissä tiloissa käykööt joikaamassa vaikka allahia tai mitä tahansa. Mutta toisten huoneisiin ei ole asiaa, eikä potilashuoneisiin. Siellä leikkauksesta tullut, kenen pitää levätä, herää, kun outoja ihmisiä tulee tirkistelemään, että kato, tuollakin joku letku tulee peiton alta ja kato tuota, kun on keltainen ja kalpea.

Minä haluan sairastaa rauhassa ilman, että tulee outoja tirkistelijöitä huoneeseen kailottamaan ilman lupaa.

Vierailija
58/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tunkea SAIRAALAAN joikailemaan? Vai onko niin ikävää siellä kirkossa joikata kun kukaan ei siellä ole kuuntelemassa? Sitten pakko kuuntelutatte ssairaita ihmisiä amatööri laulullanne

Vierailija
59/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kuunnella sairaalassa kuoron laulavan Junnu Vainion ikivihreää ”Paljaana” -kappaletta ja Tarja Ylitalon ”Se on kerrasta poikki kappaletta”. Miksei noita sallita vaan kaikki kielletään ja ihana perinne katkeaa?

Vierailija
60/161 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut uutisia: kanavien kuuluvuutta radioista on jo rajoitettu. Ns. kritilliset  kanavat eivät kuulu läheskään kaikille sairaalaosastoille tai vanhainkoteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän