Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe ongelma, auttakaa

Oletkotilannut
23.12.2019 |

Miehellä 8v lapsi, minulla ei lapsia. Asumme yhdessä, lapsi sopii vain isänsä kanssa milloin leikki/koulukavereita kutsutaan meille kylään. Minulle ei kukaan ilmoita mitään, vaikka pyysin miestä edes ilmoittamaan minulle. Esim aina ei halua kyläilijöitä yhtäkkiä kotiin. Miten toimitte muut?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto omaan asuntoon, saat rauhan.

Vierailija
2/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tässä mietitään, koska aika raskasta. Miehen mukaan kuulemma ei voi kieltää lapsen kavereita tulemasta. 8v siis kävelee minun yli ja vielä kun vain minä olin kotons, mies 20km päässä töissä. En haluaisi ottaa vastuuta muiden lapsista kun minulta ei edes kysytä. Onko eron paikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help

Vierailija
4/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ydinperheessä ei tarvitse kysyä lupaa Aikuisilta, mutta joissain perheissä tarvitsee.

Minä tosin ihmettelen, miksi sinä kannat vastuun kavereista? En minä kanna.

Vierailija
5/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et halua ottaa vastuuta lapsen kavereista, sanot sen hänelle. Miehellä ei ole mitään sanomista jos hän ei ole kotona. Jos lapsi silti tuo kavereita kotiin sinulta kysymättä, ilmoitat heti kun he tulevat ovesta sisään että ei tänään voi tulla meille ja pyydät että kaveri soittaa vanhempansa hakemaan.

Miehen lapselle selität että aina pitää kysyä ensin jos sinulle sopii.

Vierailija
6/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päivisin kotona vai tulevatko illalla? Kyllä monissa ydinperheissäkin on sääntöjä, esim. että viideltä kaverit lähtevät. Eikä aina tarvitse sopia, vaikka pääsääntöisesti kävisikin. Meillä aina ilmoitetaan kaverin tulosta (yleensä voi tulla) ja varmistetaan, että ok. Mielestäni et ole kohtuuton pyytäessäsi, että sinullekin ilmoitetaan.

Vierailija
7/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa yhteinen whatsapp-ryhmä ja sovitte että siellä kysytään ja sovitaan kaverintuloasiat, niin sinäkin tiedät.

Vierailija
8/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanoin miehelle nää teidän kommentit, sanoi vaan ettei ymmärrä miksi on iso ongelma? En saa mitään ymmärrystä, uskomatonta. Mitä sanoisitte miehelle?

Vierailija
9/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen kotoa käsin joten haluaisin olla rauhassa, olen vastuullinen ja jos meillä kotona 8 v lapsia koen olevani heistä vastuussa

Vierailija
10/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa aina kaverit tulla ja ihan ydinperhe ollaan. Pitää soittaa silti, koska lapset ei aina muista jo sovittuja menoja.

Parempi ku lapset on meillä, koska silloin tiedän mitä tekevät ja voi vahtia.

Vierailija
11/43 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkotilannut kirjoitti:

Nyt sanoin miehelle nää teidän kommentit, sanoi vaan ettei ymmärrä miksi on iso ongelma? En saa mitään ymmärrystä, uskomatonta. Mitä sanoisitte miehelle?

Sanoisin, että sillä ei ole merkitystä mitä hän ajattelee, jos ei ole itse paikalla. Vain sillä on merkitystä, mitä läsnäolija itse ajattelee. Jos hän kokee sen ongelmaksi, niin silloin on ongelma.

Ja jokainen saa myös määrätä omassa kotonaan. Tietysti kompromisseja kaikkien pitää tehdä. Jos mies ei ymmärrä sinua, niin ei hän tarvitse ymmärtää, mutta kompromissin hänen tulee tehdä.

Vierailija
12/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että lapsi ei saisi sinun mielestäsi tuoda kavereita teille. Koska häiritsevät sinua. Ei kahdeksanvuotiaat niin paljon vahtimista kaipaa. Että ehkä kannattaa muuttaa asennoitumista tai vaan muuttaa.

Vierailija
13/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, että lapsella on ystäviä. Et ole lapsista vastuussa vaan miehesi lapsen isänä. Laita vastamelukuulokkeet niin saat opiskella rauhassa.

Vierailija
14/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Jokainen perhe tietysti toimii omalla tyylillään, mutta joku kaverin vierailu on sen verran tavallista peruskauraa lasten elämässä, ettei näin ydinperheessäkään asioita juuri kysellä toiselta.

Minusta on etukin, että antaa lasten pyöriä nurkissa. Nyt esikoisen ollessa 15v. meillä on nuorten kokoontumisajot jopa viikonloppuisin. Ei nyt mitään kymmeniä nuoria, mutta eilen oli esimerkiksi kaksi tyttöä ja kaksi poikaa meillä tuonne melkein yhteentoista. Me itse valvomme pitkään, joten ei todellakaan haittaa. Tämähän on hyvä, etteivät pyöri tuolla jossain ulkona ja kaupungilla, ja ovat meidän silmien alla. Kohteliaita nuoria, joista ei ole vaivaa. Tuonne nuo menee oman lapsen huoneeseen, huikkaa nätisti moikat ja välillä kuuluu vaan naurua.

Vierailija
15/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen jo aikuinen lapsi toi kysymättä ja etukäteen mitään ilmoittamatta kaverinsa oleilemaan meille jouluna. Koska oli kutsunut kaverinsa jouluksi luokseen ja hänet oli kutsuttu meille. En ollut koskaan tätä kaveria edes nähnyt. Mies ei ollut moksiskaan, minulta meni joulu pilalle. En todellakaan halua viettää joulua täysin ventovieras ihminen kodissani. Mutta ei oikein tuntunut siinä, että sanoisin, että hus pois, vaan nielin kiukkua. Ja mietin, että ei ole tää uusioelämä varmaan minua varten tarkoitettu. Mutta kun rakastan miestäni, niin yritän luovia.

Vierailija
16/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa siinä että lapsella on oikeus tuoda kavereita kylään ja että tässä ei nyt ole kyseessä mikään iso ongelma, vaan normaali lapsiperheeseen kuuluva kuvio. Eikä 8-vuotiaat tarvitse mitään vahtimista sen enempää, siis nehän voi olla teillä vaikka siellä ei olisi yhtään aikuista, eli siten on ihan sama vaikka mies olisi töissä 20 kilsan päässä. Voit vaikka käskeä ne omaan huoneeseen. 

Sinä olet oikeassa siinä että lapsettomana sinun ei tarvitse sietää muiden 8-vuotiaita omassa kodissasi, eli sinulla on oikeus tehdä tässä pesäero ja muuttaa omaan kotiin/ pyytää miestä muuttamaan pois, jos ette pääse yhteisymmärrykseen. 

Vierailija
17/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee korostetusti ero oman ja toisen lapsen välillä. Jos lapsi olisi oma, niin olisit todella iloinen, että hänellä on kavereita, joihin sinäkin voit tutustua. Mutta kun hän ei ole, niin ne vaan häiritsevät SINUA! SINULTA ei ole kysytty. Ja jos SINULTA kysytään, niin et halua niitä SINUN kotiisi. Jos lapsi olisi yhteinen, niin koti olisi myös lapsen koti.

Vierailija
18/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ydinperhe ja kyllä meillä lapset ilmoittavat pääsääntöisesti, jos kavereita tulee käymään.

Sano lapselle, että laittaa myös sinulle viestiä, jos kavereita olisi tulossa. Tuo yhteinen watchup -ryhmä on hyvä ehdotus, mutt onko tuon ikäinen vielä watch-upissa?

Vierailija
19/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on oikeassa siinä että lapsella on oikeus tuoda kavereita kylään ja että tässä ei nyt ole kyseessä mikään iso ongelma, vaan normaali lapsiperheeseen kuuluva kuvio. Eikä 8-vuotiaat tarvitse mitään vahtimista sen enempää, siis nehän voi olla teillä vaikka siellä ei olisi yhtään aikuista, eli siten on ihan sama vaikka mies olisi töissä 20 kilsan päässä. Voit vaikka käskeä ne omaan huoneeseen. 

Sinä olet oikeassa siinä että lapsettomana sinun ei tarvitse sietää muiden 8-vuotiaita omassa kodissasi, eli sinulla on oikeus tehdä tässä pesäero ja muuttaa omaan kotiin/ pyytää miestä muuttamaan pois, jos ette pääse yhteisymmärrykseen. 

Tämä on kyllä kaikkein fiksuin kommentti näistä.

Oma 8-vuotias voi hyvin tuoda kaverin kotiin koulun jälkeen, ja minä vetäydyn työhuoneeseen kuulokkeiden kanssa. Saavat ihan itse siellä välipalaa otettua. Hehän saisivat sitä muutenkin, jos vanhemmat ovat vielä töissä, ei tokaluokkalaisilla ole aina ketään kotona.

Ongelmahan on siinä, että he ovat sinun mielestä vieraita, eikä ole luontevaa olla näkemättä vieraita ja antaa heidän puuhailla omassa kotona mitä sattuu.

Miehen näkökulmasta lapsi on kotonaan eikä hänellä ole asiassa mitään ongelmaa.

Minäkin olin lapsettomana lapsellisen miehen kanssa. Ei se tuosta sen luontevammaksi muutu. Pidä oma asuntosi tai alkakaa tehdä lisää lapsia, lapsiperheessä tuohon tottuu, vähän. Ei välttämättä ikinä ihan kokonaan, kun ne miehen lapset eivät kuitenkaan oikeasti asu teillä, että heidät oppisi tuntemaan.

Vierailija
20/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme ydinperhe ja kyllä meillä lapset ilmoittavat pääsääntöisesti, jos kavereita tulee käymään.

Sano lapselle, että laittaa myös sinulle viestiä, jos kavereita olisi tulossa. Tuo yhteinen watchup -ryhmä on hyvä ehdotus, mutt onko tuon ikäinen vielä watch-upissa?

Eikös kaikki ole, ja nyt on hyvä hetki aloittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi