Maanantaita TAMMENTERHOT
Kommentit (22)
tarkoitus oli nukkua vähän pidempään, kun lähden vasta iltavuoroon tänään, mutta kyllä tuo kuumuus pakotti ylös jo kasin jälkeen. Ei täällä asunnossa voi päivisin olla.. taidan nytkin hilppasta samantien tuonne kaupungille enempi aamupalaa nauttimaan.
Viikonloppu meni hyvin kesäisissä tunnelmissa, lähes koko eilisen makoilin rannalla ja kävin ensimmäistä kertaa uimassa - ja monta kertaa!!! Mahtava päivä kyllä oli.. kunpa nätä riittäis vielä juhannuksellekin.
Oma vointi hyvä, kuten alusta asti. Uudet bikinit kyllä tarvisin, huomasin pursuilevani yläosista jo aivan.. eli jotain merkkejä raskaudesta (tai liikasyömisestä) havaittavissa ;)
[color=steelblue]Viikko lähti käyntiin erittäin huonolla ololla!! Pitikin kehuskella viime viikolla, että olo on jo parempi. Eilen illalla oli jo tosi oksettava olo ja tänä aamuna olen saanut taistella tosissaan, ettei oksennus tule. Tosi kivaa olla töissä... Yritän siemailla jääkylmää vettä pullosta. Eilen illalla oli massukin jo niin kipeästi turvoksissa, että piti laskea housun vyötärö mahan alle... :) Onneksi voi pitää nyt kesällä löysiä pellavahousuja, kammottaa ajatuskin että joutuisi ahtautumaan tiukkoihin farkkuihin. Harmittaa kun ei voi pitää capreja/shortseja, nekin ahdistaa.
[b]Galluppeihin[/b], mullakin on mennyt tuo mahan toimintagalluppi kokonaan ohi (sori, Zatu). Mulla toimii ihan kiitettävästi, varmaan siksi kun syön paljon hedelmiä ja ruisleipää. Ennen söin enemmän vaaleeta leipää, joten on varmaan ollut tuo ruisleipä shokkihoitoa mahalle... Toivottavasti se ei totu siihen liian nopeaa.
En tiedä onko täällä seulontoja ym. mutta yhteisellä päätöksellä emme niihin osallistu. Np- ja rakenneultra tarjotaan kumpikin, mutta np-ultrassa emme halua niskapoimua mitattavan. Ultraan kuitenkin haluamme, että näkee pikkuisen. Lähetteessähän on kohta johon voi ruksia ettei halua np-mittausta. Itsekin aikaisemmin mietin samaa kuin muut, että oisko helpompi suhtautua jos tietäisi etukäteen jos jotain on pielessä. Mutta oman stressaajaluonteen tietäen menisi koko loppuraskaus ihan seinille hyppiessä ja sekään ei oo vauvalle hyväksi. Lisäksi mieheni siskolle " luvattiin" seulojen ym. perusteella 85 % tod.näköisyydellä vaikeasti keh.vammaista lasta ja terve, suloinen vauva syntyi. Jos mulle olisi luvattu vain 15 % todennäköisyydellä terve lapsi, tulisin huolesta sairaaksi. Parempi ettei tiedä mitään. Rakenneultrassa kuitenkin näkee jos on jotain elimellistä vikaa, jota ehkä voidaan sikiöaikana hoitaa tai varautua heti synnytyksessä.
Joku kyseli niitä mammavaatteiden tilauspaikkoja. Itse olen katsellut mm. Bebesiltä ja Missymomilta. Ja tietty H&M:llä on jotain. Bebesin vaatteet on aivan ihania, mutta ihanan hintaisiakin... Tykkään myös Mama Licious mallistosta, jota myydään monessä liikkeessä.
[b]Chiccalle[/b] hyviä vointeja. Toivotaan että vuoto olisi ihan harmitonta. *peukut pystyssä*
Muuta en jaksa juuri nyt kommentoida, on sen verran huono olo... palailen myöhemmin tai huomenna....
Viikonjatkoja! (jee, Juhannusviikko!!)
[b]Sinda rv 9+1[/b][/color]
Lapset ovat hoidossa tai siis tytöt ja itekkin lähden pian asioille mutta ajattelin muutaman rivin tänne ekaksi rustata...
Poitsu lähti eilen mummin luo yökylään ja huomenna pitäsi tulla kotiin ellei sitten jo tänään tule kova ikävä kotiin.
Tuskin tulee koska poika on jo 5,5v.
Maha voi hyvin tomaatin ja riisikakkujen voimalla aloitettiin tämä päivä ja hyvältä tuntuu ainakin vielä.
vessassa saa tosin juosta tosiaan kokoajan,vettäkin tulee juotua todella paljon varsinkin nyt helteillä,kun jo normaalillakin kelillä tuli juotua varmaan pari litraa enemmän kuin normaalisti.
Mutta tässä tämän aamun kuulumiset nyt vuoro toisille ja menoksi...
Rv 11+5.
Kyllä on ihanat ilmat! Harmi vaan, ettei ehdi niistä juuri nauttimaan, sillä viikonloppukin meni töissä. Tänään menen onneksi iltavuoroon, joten ajatus oli lähteä vähän aamupäiväksi ulos. Minulla enää muutama päivä töitä, loma alkaa Juhannukselta! Jee, neljä viikko vapaata. Töissä en ole kertonut raskaudesta vielä mitään, saas nähdä huomaavatko kun palaan lomalta. Tai sitten luulevat, että ompa tyttö syönyt lomalla paljon.
Vatsantoimintagalluppiin: Minulla joinain päivinä lievää ummetusta, joinaikin päivinä toimii ihan hienosti. Mitään laksatiivejä ei ole tarvinnut vielä käyttää.
Ajatella, keskiviikkona menee minun raskaudessani rikki se maaginen raja eli rv12+0. Tuntuu jotenkin upealta, kun on päässyt tähän saakka. Torstaina olisi np-ultra ja nähdäänkin miehen kanssa pieni papu (toivottavasti hän siellä hyvin voi).
Meillä raskausuutinen alkaa olla jo levinnyt lähes kaikille. Ja torstain ultran jälkeen, ei tosiaan sitä enää salailla. No mutta kylläpä jännittää se torstai :)
Mukavaa maanantaita kaikille!
Täälläkin on Chiccalle peukut pystyssä!
Sulina + " papu" rv 11+5
Voi vitsit kun JÄNNITTÄÄ!
Tänään on eka neuvola ja tää jännitys aiheuttaa tupla huonoa oloa,yöks!
Jos tänään näyttää olevan kaikki ok,kerrotaan uutiset juhannuksena..
Me vietetään juhannusta siel sun tääl. jos on ok sää,lähetään eka pe käymään tuolla Power Parkissa isolla porukalla ja sit illalla meillä saunotaan ja grillataan. Lauantaina sama porukka ajaa pienimmäisen kummisedän porukoitten mökille ja saunotaan ja grillataan siellä ja ollaan kait yötäkin.
Siitä mökistä muistuikin mieleen,oltiin siellä viime kesänä ja mun poika(silloin6v) katseli järvelle kiikareilla ja näki ison kiven vedessä ja hihkaisi kovaan ääneen: " ISO KIVES VERES!"
Kyllä sillä on naurettu :D
No joo,yritän mennä syömää ja palaan sit kertoo kuulumiset nlasta myöhemmin..
Maria ja himpula 10+0
Täällä hereiltiin vasta äskettäin. Yöllä kun piti metsästää poitsua kun lähti kävelemään unissaan. Pitää vissiin laittaa ulko-oveen rampit kun taas kävelee. Pienempänä kävelyä oli enemmän, tässä välillä ei juuri ollenkaan. Poika on nyt 8v.
Olo on mitä mainioin. Vähän oli yökötystä mutta meni ohi kun hörppäsin lasin kylmää vettä.
Mahantoimintagallub: Itse ostin levolacia alkuraskaudessa kun maha ei alkanut toimia. Varoittelivat apteekista että ihan alkuraskaudessa levolacin aiheuttama kiertely mahassa saattaa aiheuttaa keskemmenon. Kävin lääkäris muun asian takia niin kysyin häneltä asiaa. Sanoi samaa kuin apteekissa. En siis käyttänyt. Söin lakuja ihan urakalla (n.puol pussillista) niin se auttoi. Nyt olen juonut paljon vettä kun auttaa pahaan oloon, niin ei ole ollut liiemmin ummetusta sen jälkeen.
On ollut puhetta myös raskaudenajan ultrista ja verikokeista. Ensimmäistä odottaessani kävin siinä (onko se nyt niska-poimu vai se veriseula?) kun mies halusi et varmistetaan et ei tule vammainen. Toista odottaessani ystäväni oli käynyt samanlaisessa, ja oli jatkotutkimuksia myöten sanottu et tulee 100% vammainen, et tehkää vaan abortti. EI tehnyt ja tällä hetkellä heillä on TERVE lähes 10v tyttö. En käynyt toisen kohdal enkä käy nyt. Jos tulee vammainen niin tulee, kaikilla on oikeus mielestäni elää. Tämä on siis vain mielipiteeni. Ja tiedän et vammaisen lapsen kanssa ei ole helppoa, teen töitä kehitysvammaisten parissa.
Tulipahan sepostus, jatkakaa joku muu.
Ei oo jaksanut kirjoittaa viikonlopun aikana, olen vain lueskellut juttuja.
Kivaa tää helle..eilenkin piti mennä uimaan, mutta sisko perheineen oli tullut ulkomailta mummolaan ja pistäydyttiin sitten siellä. Lapsille otin kyllä altaan mukaan että saivat uiskennella. Meidän kuopustyttö 1v4kk oli aivan haltioissaan siinä.
Galluppeihin: Maha toimii välillä joka päivä tai on päivän tauko ja sit toimii taas. En ole ottanut mitään helpotusta siihen. Se on mulla iaka normaalia tuollainen vaikken olisikaan raskaana.
Juhannus on vielä avoin, että minne lähetään. Miehen veli muutti landelle ja siellä ois iso piha+ulkosauna ja uimispaikka vieressä, missä ois mukava viettää jussia. Tietenki siellä on myös kotieläimiä; hevonen, lampaita, kanoja ja koiria + mitä lie...oishan se lapsille vaihtelua käydä siellä. Sinne on kyllä tulossa porukkaa.. Toinen ois että vieteään mummolassa, jossa on siskoni perheineen tullut kesälomalle. Saas nähä..
Täällä jännittyneinä odotan torstain neuvolaa, josko ne sydänäänet kuuluvat. Kiitos beijaflorille tukemisesta! Toivottavasti sulla ke:n ultrassa kaikki ok. Onnea ja tsemppiä!
Chiccalle pahoitteluni!
annetaampa muillekin tilaa..
mellum ja vauva 12+1
kirjoittelenpa minäkin nyt ennen kuin töihin täytyy lähteä.
ON: itku meinasi eilen päästä. ostin uudet kesähousut tässä pari viikkoo sitten, kuvittelin ostaneeni kovinkin löysät. eilen kun ne piti sitten pukea, niin ei meinanneet kiinni mennä! :( eli metka tilanne, paino putoo, mutta massu ja tissit kyllä turpoaa niin että ei mitään rajaa. (miestä tuo tissien turpoaminen ei tietty haittaa, vaikka varustusta on kyllä ollut ennestäänkin ihan riittävästi;)) nyt oon sit yrittänyt tehostaa juomista, josko vähän auttaisi tuohon turvotukseen, ja tietty nää kelit vielä tekee oman osansa.
joudun näköjään luopumaan ruokakulttuuristani. olen niin intialaisen, meksikolaisen yms mausteisen ruoan ystävä, mutta nyt on niistä pitänyt luopua. perinteisistä kotiruuista en oo hirveesti tykännyt, kun eivät maistu kunnolla, mut nyt ne sit taas on hyviä kun ovat riittävän miedon makuisia että niitä voi syödä... ja ananksesta on muuten tullut tärkeä osa ravintoani. en edes tiedä että voiko sitä ihan ok syödä, mutta koska muuten eläisin persikoilla tms kun en voi syödä paljoo omppuja, sitrushedelmiä, banaania tms. voi kun tulee ruokapainoitteinen viesti, ehkä toiveajattelua että vielä joskus voin vapaasti syödä ilman etovaa oloa...
emma04: mä sain viime yön poikkeuksellisesti nukuttua, ehkä väsytti niin paljon. olen kyllä aloittanut kotikampanjan " minulle sellainen tuuletin sängyn viereen" , mutta mies ei lämpene kun aattelee että hänelle tulee kylmä sitten.
sinda75: tervetuloa liian aikaisin juhlineiden joukkoon! minäkin koin viime keskiviikkona karun pudotuksen arkeen kun olin juuri hehkuttanut oloani. ;)
sulina: kyllä mäkin tuota ultraa odotan, sit uskalletaan vanhemmillekin jo kertoa. eilen just juteltiin et kun viimeksi tuli km, niin ei oikein oo osannut luottaa koko asiaan, mut sit kun ne äänet kuuli niin kyllä ajatukset muuttui. töissä oon kertonut, koska aamupahoinvointi vähän rajoitti työntekoa ja mutenkin kun en hirveesti uskalla nostella tms. pomolle en kuitenkaan oo vielä kertonut...
maria79: toivottavasti neuvolassa meni kaikki ok ja oli mukava täti, tai kai se voi setäkin olla?
tikru ja simppanyytti 12+3
Mun on nyt just hyvin vaikeaa uskoa, että kaikki tuolla masussa ei olisi kunnossa. Tissit on niin kipeät, että hyvä kun pystyn liivejä pitämään, oksettaa ja olen aivan tolkuttoman väsynyt. Väsymys on samanlaista ihan totaalista kyvyttömyyttä tehdä mitään kuin edellisissäkin raskauksissa. Lapsille pitäisi laittaa ruokaa, mutta en vaan pysty. Kaikki, mitä jääkaapissa on, oksettaa.
Joku kyseli ultra-ajatuksista. Minulle riittää se, että näen polskijan olevan oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Odotusta ultraan vielä monta viikkoa..kärsimätön luonteeni ei pidä tästä! Muita ultria ei kunnan puolesta meillä tarjotakaan. Emme aio yksityiselle ultraan mennä. Puhuimme tästä asiasta jo ennen ensimmäisen lapsen ensimmäistä ultraa ja päädyimme siihen ratkaisuun, että otamme sen vastaan, mitä elämä antaa. Nyt ei olla asiasta keskusteltu, mutta en usko miehenkään mielen muuttuneen.
Jaahas, kai täytyy jälkikasvi ruokkia. Sitten pitäisikin saada ne rauhoittumaan hetkeksi, että voin hoitaa yhden työasian. Hmm... jäätelö saattiais pitää ne hetken hiljaisina. ;)
Mukavaa maanantaita!
eli pitkästä aikaa ehdin minäkin kirjoittamaan muutaman rivin kuulumisia. ollaan oltu kovasti ex-tempore menoissa viikonloppu kun on ollu niin komeat kelit että ei oo viittiny vaan homehtua omassa pihassa.
oma olo on hyvä, eilen oli aika pahaa äklötystä pitkästä aikaa kun tuli pitkä tauko syömiseen ja pääsi sokerit laskemaan. sit kun sain ruoan nenän eteen ei se oikein meinannu edes maistua... lähdin sit nukkumaan ja sen jälkeen ruoka sit maistuikin. huomenna on sit mulla eka ultra mihin meen kattomaan et siellä masussa ees joku oikeesti asustelee. ihanaa kun se on jo huomenna niin helpottaa vähän tätä ees taas mietintää et onko kaikki hyvin vai ei. toivottavasti on! mutta nyt täytyy vetää ukolle vaipat jalkaan ja lähtee korjaan esikoinen talteen kerhoilemasta!
oikein ihanaa loppupäivää kaikille!!!
Jaa, onpas ollut kaikenlaisia galluppeja. Ihan ovat menneet ohi, jos tässä yrittäis muutamaan vastailla:
Juhannus ollaan ihan kotosalla, mie oon aattona töissä 7-19. Saas nähä, kuinka jaksaa.
Mahan toiminnasta olen ollut huomaavinani lievää hidastumista, mutta toimii kyllä edelleen. Ei oo ummetusta ollut. Johtuu varmaan siitä, että suurin osa mitä tulee syötyä on hedelmiä, kun muu ei ole maistunut.
Ultrista. Täällä meilläpäin kaupunki tarjoaa joko np- tai rakenneultran. Myö mennään np-ultraan ensi viikon tiistaina, enää viikko siihen! :) Muihin seulontoihin ei varmaan mennä tai ei meillä ainakaan ole ollut mitään puhetta siitä.
Viikonloppuna huono olo hävisi, eikä väsytä enää yhtä paljon kuin aikaisemmin. Tietenkin se pisti huolestuttamaan, että onkohan kaikki ihan hyvin. Onneksi huomenna on neuvolalääkäri, niin jos vaikka sydänäänet kuuluisi. Sit vois vähän taas huokaista helpotuksesta. Huono olo on kyllä inhottavaa, mutta sitä jos on, niin vois kuvitella, että kaikki on hyvin, sit kun etominen loppuu, niin alkaa taas huoli. On se kummallista.
Mutta nyt syömään jotain. Toivottavasti tyttö malttaa nukkua kunnon unet, niin saa lepäillä vähän itekin.
Mukavaa maanantaita kaikille!
T: Monttu rv 11+3
JES! Meille tosiaan on tulossa vauva!
Siellä hän köllötti käsi pystyssä ja sydän komeasti pamppaillen!!!
Maria ja himpula 10+0 (nla mukaan 10+1)
[color=A020F0] [b]Ihanaa Maria! Ja Onneksi olkoon huimasti !!
Sieltä masusta sulle heiluteltiin![/b]
Itse olen menossa huomenna neuvolaan, otin ylimääräisen käynnin. Tuo huono olo tosiaan katosi ja oikealla tuntunut pistos on häipynyt (tosin vasemmalla tuntuu ikäänkuin painetta). Todennäköisesti ihan tavallisia oireita, mutta omien hermojen takia ajattelin mennä tarkistuttaan tilanteen. Mulla on neuvolalääkäri vasta 11.7.
Tänään olin seulonta ja muissa verikokeissa. Tulokset kaiketi kuulee tuossa heinäkuun lääkärireissussa.
Mikäli kaikki on huomenna ok tuolla masussa niin ajattelin jo tilata np ultrankin, senhän voi tehdä siinä 12 rv:n tietämissä eli menisi heinäkuun alkuun..
Tuossa tuota pinoa lueskellessani jäin ihemettelemään, että miksi näitä kaikkia seulontoja tehdään jos ne eivät kerran ole mitenkään varmoja. Kuten birgitin kertomuksessa, tuohan on aivan järkyttävä tilanne, että kehotetaan vielä abortoida ja tuleekin terve vauva. Tosin tapahtuma oli 10v sitten, joten kai nuo menetelmät ovat muuttuneet/kehittyneet?
Mä myös hehekuttelin eilen tuota pahan olon katoamista. Ei se takaisin ole tullut, mutta olen saanut nyt sitten mahani solmuun kaikenlaisella syömisellä. Piti tänään oikein rauhoittua ja söin vaan hedelmäsalaattia.. Täytynee ottaa iisisti syömisrintamalla: tekee pahaa tai ei =)
Harmi kun ne lupasi juhaniksi niin sateista ilmaa :(
no toivottavasti Mette oli väärässä!!
Mary rv9+5[/color]
Täällä länsi-rannikolla ei ole vielä helteistä kuultukaan, joka ikinen päivä on tuullut että oksat pois... Lämpötila on ollut yli 20 mutta tuulen voimakkuus on ollut yli 10 m/ sekunti harva se päivä, ettei ole paljoa lämmittänyt. Harmittaa kuullakin " helle-aallosta yli suomen" grrrrrrr....
Chikkalle toivon parasta ja Marialle onnea! Itse menen huomenna ultraan. Oireita on nolla, eikä ole kyllä ollutkaan paljon ollenkaan, alussa vähän. Kuitenkaan en osaa jännittää. Ihan rennolla mielellä menen, ihan uusi kokemus tämä aikainen ultra, aikaisemmin olen ollut vasta rakenneultrassa. Maha ei ole kasvanut yhtään, tässä vaiheessa tapaa kyllä housut jo kiristää. Ihanaa kun ei kerrenkin tarvi olla heti " iso" olen niitä onko siellä kaksi, vai oletko varma lasketusta päivästä päivittelyjä kuunnellut nyt 4:ssä raskaudessa, voi kun kerrankin pääsisin niistä.
Juhannus vietetään kotona, vieraitten kera, serkku perheineen, paikalla on meidän kaikki 5 lasta ja heillä on 2 eli iahn kiitettävästi meitä tulee olemaan, ihanaa!!!
Tulen huomenna kertomaan ultran kuulumiset!!!
On tää karmeeta, kun pitää vaan oottaa, enkä tietenkään osaa olla yhtään onnellinen, kun huolettaa vaan että onko kaikki hyvin. Oon pitäny nettiäkin kiinni, kun tuntuu, että aina päädyn googlettamaan jotain " kohdun pieni koko" ja asia nousee aina pinnalle, kun on netin äärellä. Plussaa on kyllä se, että en oo yhtäkään keskenmenotapausta löytänyt, jossa lääkäri olisi arvannut keskenmenon kohdun pienen koon perusteella. Jotenkin oon jo paremmalla mielellä asian suhteen. Nyt on vähän ollutkin vihlaisuja ja ajattelen, että josko se mun kohtu kasvaakin vähän myöhässä.
Olin muuten siinäkin mielessä aika ikävässä tilanteessa, että oli anopin kanssa puhetta seulonnoista ja sanoin, että haluaisin rakenne ultraan, jotta näkisin että kaikki elimet ovat paikallaan. Se oli huonosti muotoiltu, koska heillä on lapsi, jolta puuttui syntyessä iso osa ruokatorvea ja hänellä on ollut kyllä hankala elämä. Nyt anoppi ilmeisesti luulee, että kaikki mun huolehtiminen on aiheutunut siitä, että heillä on " vammainen" lapsi. Se ei kyllä pidä paikkaansa. Ainut syy tähän huolehtimiseen on, että kesti 1,5 vuotta saada tämäkin plussa tikkuun, en jaksaisi uudestaan moista yritystä.. Ja anoppi muuten vastustaa seulontoja. Luulen että se johtuu siitä, että heillä ei " pahin" tavallaan jo tapahtui ja siitä selvittiin.
Tuli muuten vielä mieleen, että tuttuni äidille oltiin " luvattu" down-lapsi, mutta terve tyttö syntyi.
Juu, annetaan seuraavalle vuoro. Ilmottelen keskiviikkona miten kävi..oon päässäni jo muotoillu niin monta " beijaflor poistuu" -viestiä, että nyt oon kyllä viimepäivien aikana alkanu aatella niitä positiivisiakin viestejä.Toivottavasti saan tulla kertomaan hyviä uutisia!
-Beijaflor 10+6
birgit2: Huh! Säikäytti mua tuo sun juttu!? Mullahan oli monta viikkoa sitten mahan kans ongelmia, sain jopa pukamat ekaa kertaa jne.. *nolo* (jouduin puhkasemaan ne lekurilla, teki niin sairaan kipeetä) Ostin siis tulevaa varten Levolacia apteekin SUOSITUKSESTA ja lääkäri myös kannatti sen käyttöä.. mainitsin asiasta myös neuvolassa ja suositteli käyttämään, jottei tuo ikävä vaiva uusisi.. ihmettelen, että kuinka se voisi keskenmenoa aiheuttaa?? Kun ei siinä mitään varoituksiakaan ole, kuin että soveltuu raskaana oleville ja imettäville... ??? Nyt en ole kyllä reiluun viikkoon sitä enää muutenkaan käyttänyt...
Voi ahteri, kuinka ärsyttävää, kun saa just pitkän litanian kirjoitettua ja sitten onnistuu sössimään sen taivaan tuuliin.
Pitkästä aikaa tosiaan löytyi energiaa kirjoittaa ketjuun, lukenut olen kyllä ketjut, mutta kirjoittaminen on kyllä pahasti jäänyt.
Nuo surulliset uutiset keskenmenoista on kyllä vetänyt mielen tosi matalaksi, kun itsellä ei ole mitään oireita, niin kyllä pelottaa...
Huomenna on ensimmäinen neuvola, saas nähdä kuunteleeko täti sydänääniä. Esikoisesta ei kuulunut sydänäänet kuin vasta 11+5 ja nyt on vatsanpeitteitä vielä enemmän kuin silloin. En usko että vielä edes kuuluvat, mutta toivossa on hyvä elää :)
Juhannus taitaa mennä tänä vuonna kotona olemiseksi. Viimeksi vietettiin kotijuhannus, kun esikosta odotin. Muulloin ollaan ystävien kanssa vuokrattu mökki ja juhlittu juhannusta mökkeillen. Joten josko sitten ens vuonna taas lähtisi mökkeilemään.
Ei tässä sen kummempaa tällä kertaa, täytyy lähteä syömään jotain.
Taneli + pikkukirppu 10+3
Terveisiä Espanjan lämmöstä!
Viikko vierähti nopeasti aurinkoa ottaen, aalloilla kelluen ja jalkapalloa töllötäen. Pahoinvointi lakkasi maisemavaihdon myötä koko lomaviikoksi lähes kokonaan mutta iltaisin oli silti vaikeuksia syödä kovin tukevaa illallista kun kaikki tuoksut tuntui niin voimakkailta. Yritin urheasti peittää raskauttani, ettei suku arvaisi näin aikaisin vauvauutista, mutta käly ainakin huomasi ja tuli kyselemään asiasta. Kummasti se, ettei juo alkoholia osataan heti tulkita raskauden merkiksi vaikka varsin vähän olen aina käyttänytkin.
Tänään koimme iloisen yllätyksen neuvolassa, kun kuulimme sydänäänet doplerilla. :) Olen nähnyt pikkuisen jo kolmesti ultrassa, mutta tämä sydänäänien selkeä kuuleminen oli jotenkin ihan uutta, ja niin rohkaisevaa, että vauvahaave otti taas lisäaskeleen: Meille todellakin on hyvää vauhtia kasvamassa pieni perheenjäsen! :) Keskenmenopeikko vielä vainoaa muutaman viikon, sitten aijon häätää sen ja alkaa elää tätä raskautta todeksi oikein kunnolla.
Neuvolatätimme vaikutti varsin mukavalta ja kokeneelta, joten odotan jo innolla seuraavia käyntejä kun saa olla taas niin huomion keskipisteenä että.
Ylihuomenna suuntaamme mieheni kanssa Kanadaan seitsemäksi viikoksi. Pitkät lentomatkat tuntuu näin raskaana ollessa todella rankoilta, nyt vaaditaan n. 12h istumista. Hankin lentosukat, jotka huomasin tosi tehokkaiksi. Ei väsy eikä turpoa jalat niinkuin aikaisemmin on tapahtunut.
Odotan innolla kesää Kanadassa, pahoinvointi jää sinä aikana pois ja toivottavasti uusi puuhakas vaihe alkaa. Väsymys on vaikuttanut koko alkukesän ja voisin vaan nukkua koko ajan. Kuljen kuin horroksessa.
Neuvolatäti sanoi, että pahoinvointi vähenee kun matkustaa. Jostain syystä maisemanvaihto tekee elimistölle hyvää. Saan olla koko ajan lomalla ihanassa suurkaupungissa, mikäs sen rentouttavampaa. Äitiysvaatteita meinaan ettiä ja ehkäpä jo jotain pikkuisellekin uskaltaisi hommata. :/
Mukavaa maanatainjatkoa kaikille helteen kourissa pyöriville! Lohdun sananen: kyllä se talvi vielä tulee ja sitten manaillaan sitä ja kaivataan kesähelteitä!
t.Aliina 9+2
tänään taas on väsyttänyt tosi paljon,mutta silti kävimme tänää pulahtamassa vedessä..esikois tyttömme tykkäs kovasti pärskiä vettä kun vielä ei osaa uida..huomenna mulla on neuvolalääkäri klo 10.00..tässä raskaudessa mua etoo puuro,leipä ja lämpimät ruuat,mutta silti yritän kyllä syödä aina jonkun verran vaikka tosi tiukkaa tekee..mutta banaanijogurttia menis purkki tolkulla ja myös maitoa ja vettäkin menee tosi paljon..mutta suklaata ei tee yhtään mieli vaikka normaalisti sitä menee tosi paljon..etooko teillä muilla mitkään ruuat???
T:Jonna ja masuasukki 11+6
Lämmintä on.... yö meni ihan tuskaillessa ja kolmen maita luovutin pehmeän sängyn ja kipitin alakertaan lattialle " nukkumaan" , siinä sitten pyörin ja hyörin kunnes kello näytti niin paljon, että piti lähteä töihin.. ja arvatkaa väsyttääkö nyt!!! #)
Muuten oma olo on navan ympärillä =) Mitään ei tunnu taas missään ja epäilys-peikko kummittelee olkapäällä...
Päivän yritän täyttää työllä, jotta aika kuluisi nopsaan. Hommiakin kyllä on, mutta en ole varma mitä saan aikaiseksi tehtyä. Uimassa ainakin käydään =) Lupasin jo eilen neitille ja voisi itsekkin käydä pulahtaa, kun rupee jo vesikin lämpiämään.
Kuinkas muiden viikko on lähtenyt käyntiin ?
-E- 10+2