Vaimo pistänyt meidän perheen joululahjoihin lähes kakskyttonnia.
Minun paketista löytyy varmasti just ja just partavesi, villapaita ja kylpytakki mihin menee yhteensä max 500 ekkua. Loput on pistetty menemään häneen itseensä ja lähinnä meidän kolmeen lapseen. Pelottaa miten hemmottelee lapset piloille.
Kommentit (66)
Haluaisin uuden Mersun, kukaan ei osta.
Rupesin just miettimään kuinka käyttäisin 20 000 joululahjoihin.
Sain muuten hyviä ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä ukkeli laitto lahjoihin 200000e, asutaan siis 600 m2 kartanossa alpha-eirassa. Joulupöydässä on kaviaaria, jättihaukea, opossoumia, hummeria, 10 kinkkua ja muut herkut. Lisäksi 2000 litraa kaljaa. KAIKKI 100% luomua.
Ja provohuutelijoille tiedoksi, että aika ahdasmielisiä ootte! Oltais läheinen AA-kerho kutsuttu, mutta koska se ei käynyt oltaisiin kutsuttu AA:t täältä eli ammattivalittaja ja andymccoys mukaan joulunviettoon.
20k ei ole kamalan paljon lahjoihin jos on useampi lapsi ja yhdelle ostetaan jo 7k mopo. Siihen päälle joku perheloma 5k, laatuneule miehelle on 250-400e, aamutakki 250e, partavesi 100-150e, lapsille harrastusvälineitä 4-5k, lapsille soittimia/leluja 2-3k...
Meillä on siis onneksi pienemmät menot, mutta vain koska emme ostele vaatteita lahjaksi toisillemme vaan itse mitä tarvitsemme, mopoja ei onneksi tarvitse ostaa ja lapsillamme ei ole juuri nyt harrastuksia joihin tarvitsee välineitä. Soittimia ostimme viime vuonna ja ne ovat vielä ns oikean kokoisia muutaman vuoden. Jos tulot on suuret, on perheeseenkin varaa panostaa halutessaan. Siinä ole ole minusta mitään väärää. Muistan omasta lapsuudestani että meillä saatiin 2 lahjaa / lapsi joista toinen oli pehmeä paketti ja toinen lelu jota oli toivottu (yleensä halvempi versio).
Mitä pahaa siinä on että antaa lapsilleen jotain laatua? Vai onko se vaan niin utopistinen ajatus niille joilla vuositulot on 25k luokkaa?Lähinnä tuolla kirjoituksellani yritin viestittää että ketään ei kiinnosta paljon sinä laitat typerien lapsiesi lahjoihin.
Hienosti puhut kaikkien suulla ja vielä huonosti kommunikoiden. Toivon sinulle joululahjaksi vähän kirjoitustaitoa ja vaikka peiliä :)
Vierailija kirjoitti:
No nyt olen taas kaiken kuullut! Onko tämä pelkkää pelleilyä taas koko ketju, vai laittaako jotkut oikeasti kymppitonneissa rahaa joululahjoihin!? Ymmärrän ehkä jos miljonäärejä joilla muutama kymppitonni sinne tänne ei näy edes tilin saldossa, mutta normaali työssäkäyvillä totuus on kylläkin se, että joululahjabudjetti on välillä 100-1000€ YHTEENSÄ. Ja vaikka sitä rahaa olisikin, niin miten voi lasten joululahjoihin saada menemään niin joku 20k€, herranjumala minä en keksisi miten se on edes mahdollista! Paitsi tietenkin jos ostellaan autoja tms. Huhhuh.
Tuskin kukaan mediaanipalkkainen laittaa 20k lahjoihin, vaan sellaiset laittaa joilla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sinun vaimon asemassa. Meillä on siis yhteiset rahat mutta mies ne työllään tienaa. Itse en ikinä osta hänelle arvolahjoja vaan juuri jotain kirjoja ym. että häntäkin on ajateltu ja hänelle on paketteja. Itselleni en ostele juuri mitään mutta mies haluaa muistaa minua aina yhdellä kalliilla lahjalla tyyliin koru tai auto ja sitten lasten kanssa ostelevat pehmeitä paketteja ja kosmetiikka mitkä ovat lapsilta minulle.
Minä myös olen tuossa vaimon asemassa. Meillä ei osteta kellekään kalliita lahjoja, alkuvuosina mies osteli koruja yms, mutta huomasi pian etten käytä niitä. Nyt yleensä ostetaan yksi lomamatka, lapsille vaatteita ja heidän toivomansa leluja (muutamat/lapsi), ehkä jokin yhteinen lautapeli. Minä annan miehelle ns harrastusviikkoja lahjaksi :D Eli lahjakuoressa on x määrä viikkoja (tänä vuonna 3) jotka on PAKKO käyttää harrastusmatkoihin. Lähtisi muutenkin, mutta nyt hyvällä omallatunnolla. Minä saan yleensä parin tonnin lahjakortin kirjakauppaan.
Mä en ymmärrä tollassia lahjakortteja. Eikö se ole sama kun menet ja maksat kortilla? Ei voi tylsempää ja ajattelemattomampaa lahjaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partavesi, villapaita ja kylpytakki on ehkä yhteensä 50 ekee.
Jos nyt joulun kunniaksi ei oleteta aloitusta Porvoon jouluksi, niin tuskin siinä tapauksessa on Tokmannilta ostetut lahjat. Partavettä ei saa alle satasella.
Mennen ei maksa noin paljoa. Alle kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sinun vaimon asemassa. Meillä on siis yhteiset rahat mutta mies ne työllään tienaa. Itse en ikinä osta hänelle arvolahjoja vaan juuri jotain kirjoja ym. että häntäkin on ajateltu ja hänelle on paketteja. Itselleni en ostele juuri mitään mutta mies haluaa muistaa minua aina yhdellä kalliilla lahjalla tyyliin koru tai auto ja sitten lasten kanssa ostelevat pehmeitä paketteja ja kosmetiikka mitkä ovat lapsilta minulle.
Minä myös olen tuossa vaimon asemassa. Meillä ei osteta kellekään kalliita lahjoja, alkuvuosina mies osteli koruja yms, mutta huomasi pian etten käytä niitä. Nyt yleensä ostetaan yksi lomamatka, lapsille vaatteita ja heidän toivomansa leluja (muutamat/lapsi), ehkä jokin yhteinen lautapeli. Minä annan miehelle ns harrastusviikkoja lahjaksi :D Eli lahjakuoressa on x määrä viikkoja (tänä vuonna 3) jotka on PAKKO käyttää harrastusmatkoihin. Lähtisi muutenkin, mutta nyt hyvällä omallatunnolla. Minä saan yleensä parin tonnin lahjakortin kirjakauppaan.
Mä en ymmärrä tollassia lahjakortteja. Eikö se ole sama kun menet ja maksat kortilla? Ei voi tylsempää ja ajattelemattomampaa lahjaa olla.
No muuten aina ajattelen kirjakaupassa että hitsi en nyt raaski/viitsi ostaa... lahjakortti antaa vähän kuin luvan tuhlata niihin omiin oikkuihin?
Eipä meillä pystytä noin törsäämään. Pitää olla säästössä työttömyyden ja sairauden varalle ettei mene asunto alta. 200 euroa oli joulubudjetti ja sen jälkeenkin pitää elää.
Sehän tässä vaarana on että ennen eläkkeelle pääsyä saa potkun persuuksiin tai sairastuu niin ettei jaksa loppuun asti.
Tuohan on yli 6000 euroa per lapsi, jos on kolme lasta. Mikä siinä, jos ei ole rahasta puutetta. On se silti aika järjetöntä. Mutta ilmeisesti ei ole ostettu leluja koko rahalla vaan tonnin puhelimet, parin tonnin tietokoneet, kalliit älykellot, joka lastenhuoneeseen tonnin telkkarit ym. kalliimpaa jokaiselle.
Saa kai omilla rahoilla tehdä mitä parhaaksi näkee. Eihän ne sinulta ole pois, kai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muuten aina ajattelen kirjakaupassa että hitsi en nyt raaski/viitsi ostaa... lahjakortti antaa vähän kuin luvan tuhlata niihin omiin oikkuihin?
No sitten et selvästikkään ole samassa asemassa ap:n vaimon kanssa vaikka niin sanoit. Hänellä ei tunnu käyvän pienessä mielessä ettei raatsisi ostaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yli 6000 euroa per lapsi, jos on kolme lasta. Mikä siinä, jos ei ole rahasta puutetta. On se silti aika järjetöntä. Mutta ilmeisesti ei ole ostettu leluja koko rahalla vaan tonnin puhelimet, parin tonnin tietokoneet, kalliit älykellot, joka lastenhuoneeseen tonnin telkkarit ym. kalliimpaa jokaiselle.
Plus jos vaimo ostaa vaikka useamman merkkilaukun itselleen ja kenties korun on toi summa äkkiä tuhlattu.
Vaimollasi on h*lvetin hyvä liksa tai iso tuottoisa osakesalkku?
Vierailija kirjoitti:
Vaimollasi on h*lvetin hyvä liksa tai iso tuottoisa osakesalkku?
Niin tai perinyt tai yksityisyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää joulua köyhille ja rikkaille!
Nyt köyhän niin kuin rikkaan luo suloinen joulus tuo.
No, rikkaalle se tuodaan ennemmin kuin köyhälle koskaan. Niin on aina ollut, niin on aina oleva.
mulla meni jouluruokiin itselle noin 10 e kun halusin suolakurkkuja ja salaatin sekä 2pulloa kotikaljaa ja 2 olutta muuten sain kaikki jouluruoat ruoka avusta eilen eli laatikot jätskit ja 10 kg kalkkunanfileittä ja perjantaina haen lisää
No nyt olen taas kaiken kuullut! Onko tämä pelkkää pelleilyä taas koko ketju, vai laittaako jotkut oikeasti kymppitonneissa rahaa joululahjoihin!? Ymmärrän ehkä jos miljonäärejä joilla muutama kymppitonni sinne tänne ei näy edes tilin saldossa, mutta normaali työssäkäyvillä totuus on kylläkin se, että joululahjabudjetti on välillä 100-1000€ YHTEENSÄ. Ja vaikka sitä rahaa olisikin, niin miten voi lasten joululahjoihin saada menemään niin joku 20k€, herranjumala minä en keksisi miten se on edes mahdollista! Paitsi tietenkin jos ostellaan autoja tms. Huhhuh.