Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo pistänyt meidän perheen joululahjoihin lähes kakskyttonnia.

Vierailija
23.12.2019 |

Minun paketista löytyy varmasti just ja just partavesi, villapaita ja kylpytakki mihin menee yhteensä max 500 ekkua. Loput on pistetty menemään häneen itseensä ja lähinnä meidän kolmeen lapseen. Pelottaa miten hemmottelee lapset piloille.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos teillä on varaa niin anna vaimon hemmotella lapsia. Selvästi välittää sinun aiemmasta liitostakin olevasta pojasta koska halusi hänellekkin noin hienon lahjan. On niitä ilkeitäkin äitipuolia jotka hamstraa vaan omilleen ja miettii suunilleen miten sais lastensa sisarpuolet perinnöttömiksi.

No sitä vaaraa meillä ei ole! Ensimmäinen vaimoni kuoli pojan ollessa 3v ja nykyinen vaimoni ilmestyi elämäämme paria vuotta myöhemmin pojan täyttäessä viisi. Heidän välilleen syntyi heti erityinen side ja ovat aidosti kun äiti ja poika. Vaimoni halusi esim. lykätä lasten tekoa että pystyimme antamaan kaiken huomion kovia kokeneelle pojalleni. Se on varmasti yksi suuri syy miksi rakastan vaimoani niin syvästi ettei tulisi mieleenkään ääneen nillittää mistään joululahjoista. Tuntuu vaan että summat kasvaa vuosi vuodelta.

Ap

Rakastaako vaimosi myös sinua vai vaan lapsia ja rahaa? Elintasoa...

Vierailija
22/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee joulun varojensa mukaan. Mulla meni lahjoihin 60eur ja ruokiin 120eur. Jonkun mielestä se on vähän, minusta se on riittävästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan vuodessa juuri ja juuri kakskyttonnia.

Vierailija
24/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri ja juuri kymppitonnin

T. Yrittäjä

Vierailija
25/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on läheiset. Kun pääsimme taas viettämään aikaa suvun kanssa.

Lapsiani en ikinä opettaisi tuohon, vaikka olisin miljonäärin. Menisi arvot vinksalleen mielestäni. Mielummin rahat joulupataan. Kuitenkin:

Hyvää joulua!

Vierailija
26/66 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minullakin olis mahdollisuus santsata perheen jouluun tollassia summia! Se tekisi minutkin onnelliseksi!

Vierailija
27/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa ole ongelma se, että vaimo ostelee lahjoja, jos rakastaa omia lapsiaan ja sinun lastasi, vaan se onko teillä varaa siihen?

Jos on varaa ja silti kaihertaa mieltä, niin kai voisit mainita kauniisti asiasta. Vaikka sanoa sen mitä muuta sillä rahalla olisi voinut ostaa.

Mutta jos et halua loukata, ja olet saanut hyvän vaimon, hyvä että valitat vain täällä.

Vierailija
28/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
29/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pidä järkevänä että noin paljon rahaa käytetään lahjoihin. Varsinkin jos se on sellaista, että ostetaan mopo valmiiksi vaikka kesällä sillä vasta pääsee ajamaan. Tuntuu vähän keinotekoiselta. Miksei sitä mopoa voi ostaa sitten kun sille on tarve? Miksi pitää päästä ostamaan se joululahjaksi? Että voi kehuskella ystävilleen kuinka kalliit lahjat tuli ostettua?

Me tehtiin meidän teinin ja vävyn kanssa asuntokaupat joulun alla, saivat asunnosta noin 35000€ alennuksen. Meillä on ollut aina niin, että jos on ennen joulua ollut lapselle jotain isoja hankintoja (niin kuin yhtenä vuonna oli piano) niin sitten ei ole ostettu jouluksi mitään kovin kallista. Näin oli nytkin, ei ostettu isoja ja kalliita lahjoja, mutta kuitenkin jotain pientä ja ilahduttavaa. Muutenkin on kaikki hankinnat tehty järjen kanssa että oppii fiksuksi rahankäyttäjäksi. Se on nuorelle iso muutos kun hyppää siitä pappa betalar -elintasosta omavaraiseen talouteen. Sitä kannattaa pohjustaa hyvissä ajoin ja yrittää saada nuorelle jonkinlainen rahantaju, että ymmärtää mitä eläminen maksaa.

Vierailija
30/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna puhuisin vaimosi kanssa ensivuonna, ei näin joulun aikaan. Ei se hemmottelu hyvää lapsille tee ja liika on liikaa. Voittehan sopia vaikka että 2-3 satasen lahjaa/lapsi. Tai mikä teille on sopiva summa, mutta joku budjetti kuitenkin. Useimmat hyvin toimeentulevat sen mopon ostavat lapselle, mutta vasta sitten kun ajaa kortin. Miksi se pitää jouluksi ostaa?

Vierailija
31/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset ostaa kaikki vuoden ostokset jouluksi, jotta voi sanoa ostaneensa hienot joululahjat. Moni hyvin toimeentuleva perhe laittaa 20000 € useamman lapsen menoihin vuoden aikana, mutta niistä ei tehdä numeroa, koska eivät ole joululahjoja. Kyllä minäkin voisin sanoa, että "ostin tyttärelleni 4000€ ulkomaanmatkan lahjaksi ja pojalle 3000€ mönkijän ja toiselle tytölle 1000 € kameran ja 1000€ tietokoneen". Kuitenkin jouluksi saavat vain kylpytakin, fleecen ja pienen lahjakortin, ja muut jutut on ostettu pitkin vuotta.

Vierailija
32/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos teillä on varaa niin anna vaimon hemmotella lapsia. Selvästi välittää sinun aiemmasta liitostakin olevasta pojasta koska halusi hänellekkin noin hienon lahjan. On niitä ilkeitäkin äitipuolia jotka hamstraa vaan omilleen ja miettii suunilleen miten sais lastensa sisarpuolet perinnöttömiksi.

No sitä vaaraa meillä ei ole! Ensimmäinen vaimoni kuoli pojan ollessa 3v ja nykyinen vaimoni ilmestyi elämäämme paria vuotta myöhemmin pojan täyttäessä viisi. Heidän välilleen syntyi heti erityinen side ja ovat aidosti kun äiti ja poika. Vaimoni halusi esim. lykätä lasten tekoa että pystyimme antamaan kaiken huomion kovia kokeneelle pojalleni. Se on varmasti yksi suuri syy miksi rakastan vaimoani niin syvästi ettei tulisi mieleenkään ääneen nillittää mistään joululahjoista. Tuntuu vaan että summat kasvaa vuosi vuodelta.

Ap

Tuo on kyllä harvinaista, että lykkää lastentekoa aikaisemman lapsen vuoksi. Usein tuntuu että mahdollisimman pian tehdään oma lapsi, ja sitten se aikaisempi lapsi on kakkossijalla.

Vierailija
33/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri ja juuri kymppitonnin

T. Yrittäjä

Paljonko liikevaihto? Kertoo paljon enemmän kuin paljonko yrittäjä nostaa palkkaa...

Vierailija
34/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ne lahjat on tyyliin tuo mopo, eli sitä ei sitten osteta kesällä, niin hänellä on in häkä vähän huono tapa hamstrata kaikki hankinnat jouluun. Meillä ostetaan pitkin vuotta kaikenlaista enemmän ja vähemmän tarpeellista - harrastuksiin menee monta tonnia ja joka vuosi joku tarvitsee jotain laskettelukamoja tms. Ne ostetaan kun niitä tarvitaan. Joten jouluna sitten ostetaan jotain 'ihan ok' muttei mitään älytöntä lahjavuorta puoliksi tarpeetonta ja tavaraa mitä on turha kerryttää kaappeihin ( esim miksi ostaa 13vuotiaalle jotain lakanoita tai astioita 'omaan kotiin' kun se maku kuitenkin muuttuu sata kertaa vielä).

Kokemuksesta sanoisin, että niille lapsille on vielä aika helppo ostaa vaikka monella tonnilla leluja ja pelejä - mutta kun he lähestyvät täysi-ikäisyyttå niin menee vaikeammaksi ja silloin voikin olla melkoinen pettymys lapsilla edessä kun he muistelevat sitä leluvuorta lapsuudesta joka on vaihtunut 'vain lahjakortteihin' kun vanhemmat ne vaatteet ja leffassakäynnit kuitenkin maksaa...

Vierailija
35/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sinuna puhuisin vaimosi kanssa ensivuonna, ei näin joulun aikaan. Ei se hemmottelu hyvää lapsille tee ja liika on liikaa. Voittehan sopia vaikka että 2-3 satasen lahjaa/lapsi. Tai mikä teille on sopiva summa, mutta joku budjetti kuitenkin. Useimmat hyvin toimeentulevat sen mopon ostavat lapselle, mutta vasta sitten kun ajaa kortin. Miksi se pitää jouluksi ostaa?

Niin, onko ap vaimo kotiäiti? Kuulostaa siltä, että hänellä on 'liikaa aikaa' tai liian vähän muuta intressiä (kuin lapset) elämässä.

Yleensähän tilanne on se, että sinulla on joko aikaa kulutukseen mutta ei rahaa - Tai sitten rahaa mutta ei aikaa tuhlata sitä? Ehkäpä kannattaisi kannustaa vaimoa menemään töihin / avoimeen yliopistoon / opiskelemaan ihan oikeasti / vapaaehtoistyöhön, että hänellä olisi muutakin tekemistä kuin lasten piloille hemmottelu?

Vierailija
36/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ysärillä äiti kieltämättä pisti meidän lahjoihin joulusin saman summan. Eikä muuten ole päivääkään tehnyt töitä tai tienanut penniäkään sen jälkeen kun tapasi isäni.

Onnekas äitisi. Äitini sai myös jackpotin kun tapasi isäni. Itse olen joutunut tyytymään 100 000€/v tienaavaan ukkoon, joten ei ole kahtakybää heittää lahjoihin tuosta vaan.

Etkö itse tienaa lahjarahojasi?

Mielenkiintoista, että tällaisia elättejä yhä löytyy ja joku vielä yrittää kehuskella sillä.

Vierailija
37/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä ukkeli laitto lahjoihin 200000e, asutaan siis 600 m2 kartanossa alpha-eirassa. Joulupöydässä on kaviaaria, jättihaukea, opossoumia, hummeria, 10 kinkkua ja muut herkut. Lisäksi 2000 litraa kaljaa. KAIKKI 100% luomua. 

Ja provohuutelijoille tiedoksi, että aika ahdasmielisiä ootte! Oltais läheinen AA-kerho kutsuttu, mutta koska se ei käynyt oltaisiin kutsuttu AA:t täältä eli ammattivalittaja ja andymccoys mukaan joulunviettoon. 

Vierailija
38/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sinun vaimon asemassa. Meillä on siis yhteiset rahat mutta mies ne työllään tienaa. Itse en ikinä osta hänelle arvolahjoja vaan juuri jotain kirjoja ym. että häntäkin on ajateltu ja hänelle on paketteja. Itselleni en ostele juuri mitään mutta mies haluaa muistaa minua aina yhdellä kalliilla lahjalla tyyliin koru tai auto ja sitten lasten kanssa ostelevat pehmeitä paketteja ja kosmetiikka mitkä ovat lapsilta minulle.

Minä myös olen tuossa vaimon asemassa. Meillä ei osteta kellekään kalliita lahjoja, alkuvuosina mies osteli koruja yms, mutta huomasi pian etten käytä niitä. Nyt yleensä ostetaan yksi lomamatka, lapsille vaatteita ja heidän toivomansa leluja (muutamat/lapsi), ehkä jokin yhteinen lautapeli. Minä annan miehelle ns harrastusviikkoja lahjaksi :D Eli lahjakuoressa on x määrä viikkoja (tänä vuonna 3) jotka on PAKKO käyttää harrastusmatkoihin. Lähtisi muutenkin, mutta nyt hyvällä omallatunnolla. Minä saan yleensä parin tonnin lahjakortin kirjakauppaan.

Vierailija
39/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meillä ukkeli laitto lahjoihin 200000e, asutaan siis 600 m2 kartanossa alpha-eirassa. Joulupöydässä on kaviaaria, jättihaukea, opossoumia, hummeria, 10 kinkkua ja muut herkut. Lisäksi 2000 litraa kaljaa. KAIKKI 100% luomua. 

Ja provohuutelijoille tiedoksi, että aika ahdasmielisiä ootte! Oltais läheinen AA-kerho kutsuttu, mutta koska se ei käynyt oltaisiin kutsuttu AA:t täältä eli ammattivalittaja ja andymccoys mukaan joulunviettoon. 

20k ei ole kamalan paljon lahjoihin jos on useampi lapsi ja yhdelle ostetaan jo 7k mopo. Siihen päälle joku perheloma 5k, laatuneule miehelle on 250-400e, aamutakki 250e, partavesi 100-150e, lapsille harrastusvälineitä 4-5k, lapsille soittimia/leluja 2-3k...

Meillä on siis onneksi pienemmät menot, mutta vain koska emme ostele vaatteita lahjaksi toisillemme vaan itse mitä tarvitsemme, mopoja ei onneksi tarvitse ostaa ja lapsillamme ei ole juuri nyt harrastuksia joihin tarvitsee välineitä. Soittimia ostimme viime vuonna ja ne ovat vielä ns oikean kokoisia muutaman vuoden. Jos tulot on suuret, on perheeseenkin varaa panostaa halutessaan. Siinä ole ole minusta mitään väärää. Muistan omasta lapsuudestani että meillä saatiin 2 lahjaa / lapsi joista toinen oli pehmeä paketti ja toinen lelu jota oli toivottu (yleensä halvempi versio).

Mitä pahaa siinä on että antaa lapsilleen jotain laatua? Vai onko se vaan niin utopistinen ajatus niille joilla vuositulot on 25k luokkaa?

Vierailija
40/66 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20k ei ole kamalan paljon lahjoihin jos on useampi lapsi ja yhdelle ostetaan jo 7k mopo. Siihen päälle joku perheloma 5k, laatuneule miehelle on 250-400e, aamutakki 250e, partavesi 100-150e, lapsille harrastusvälineitä 4-5k, lapsille soittimia/leluja 2-3k...

Meillä on siis onneksi pienemmät menot, mutta vain koska emme ostele vaatteita lahjaksi toisillemme vaan itse mitä tarvitsemme, mopoja ei onneksi tarvitse ostaa ja lapsillamme ei ole juuri nyt harrastuksia joihin tarvitsee välineitä. Soittimia ostimme viime vuonna ja ne ovat vielä ns oikean kokoisia muutaman vuoden. Jos tulot on suuret, on perheeseenkin varaa panostaa halutessaan. Siinä ole ole minusta mitään väärää. Muistan omasta lapsuudestani että meillä saatiin 2 lahjaa / lapsi joista toinen oli pehmeä paketti ja toinen lelu jota oli toivottu (yleensä halvempi versio).

Mitä pahaa siinä on että antaa lapsilleen jotain laatua? Vai onko se vaan niin utopistinen ajatus niille joilla vuositulot on 25k luokkaa?

Lähinnä tuolla kirjoituksellani yritin viestittää että ketään ei kiinnosta paljon sinä laitat typerien lapsiesi lahjoihin.