!!!!MARRAKSET HELTEISEEN ALKUVIIKKOON!!!!
Kommentit (38)
Täällä taas nuokun ! Voi että .... Jonkun pieni jo seisoo ??? Ei voi olla totta. Vastahan meillä nää kääryleet oli vastasyntyneitä =/
Meidän neiti osaa jo kääntyä selälleen ja massulleen ja tänään typy ui enkaa kertaa järvessä ;o) Edelleen korvikkeella mennään ja sen lisäks menee purkki lihasosetta, jos menee, sekä purkki velliä. Ei oo himosyömäri meidän neiti.
En ole juurikaan ehtinyt kuulumisia käydä kattelee, mutta jos tässä juhannuksena kunnostautuisi. Miun verenpaineen takia käytiin 7 kk neuvolassa ja neidin mitat olivat 9300 g ja 68.5 cm.
Tällä erää toivotan aurinkoista kesäkuuta ja palailen maisemiin pian, tai ainakin yritän =) Sitten en taas ehdi kun lähtään Kuusamoon ja sen jälkeen meille tulee toinen koira : ihana pentu. Et sit kun on talossa 5 lasta, 2 koiraa, 2 kissaa ja 2 marsua niin voi olla aika tiukilla ;o)
T : Rapuäiti, Amalia sekä katras
a ja helppo !
Voimia silti toivotan yökukkujien vanhemmille ja unikouluun meneville : meillä toisiks vanhin huusi tissivieroituksen jälkeen koko toisen elinvuotensa =((( Se ei ollu kivaa, mutta nyt tyttö on reipas 9 v neiti =)
Hormoonihirviö ja Rapuäiti: Oli tosi kivaa lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa! :-)
Meillä levoton yö takana. Jesse heräsi noin tunnin välein ähkimään ja kitisemään, tarjosin aina vettä ja joikin joka kerta ahnaasti, käänsi sitten kylkeä ja jatkoi unia. Kuumuus siis varmaan tuon levottomuuden aiheutti, nukuin itsekin normaalia huonommin, heräilin välillä silloinkin kun poika nukkui ihan tyytyväisenä. Nyt onkin aika väsy olo ja yritän kohta mennä pikku torkuille kun poitsukin on ekoilla päikkäreillään parvekkeella.
Jesse teki aamulla historiaa ja ryömi ihka ekaa kertaa huoneesta toiseen, aiemmin ei ole kynnysten yli vielä päässyt. Käsillään veti itseään näppärästi eteenpäin. Vauhti on vielä tosin aika maltillinen, mutta parempi niin että kerkiää äitikin totutella ajatukseen että kohta se perässä juokseminen alkaa. ;-)
Vaan nyt on paras lähteä sohvan pohjalle jos aikoo yhtään silmiään ummistaa. Pojan päikkärit kun saattaa kestää kerrallaan vain sen puoli tuntisen. Eilen oli ekat ja kolmannet päikkärit juuri tuon 30min, mutta ne toiset siinä välissä ihanat kolme tuntia!!! Harvinaista herkkua.
Auringonkukka05 eikun oliko se tuo nimimerkki siis ihan lyö nyt tyhjää... Niin onnea kun teilläkin jo ryömitään.. =)
Meillä kans ollut nyt muutama yö vähän huonompi tai en tiedä, kun tuntuu että aina saisi herätä. Ei nyt ihan aina, mutta tähänkin on jo tottunut ettei nukuta paljoa kerrallaan. Poika heilui yöllä konttausasennossa ja itki ja ekaa kertaa nyt yöllä kuikuili sängystään polvillaan ja piti " kaltereista" kiinni. Onneksi aina sitten heti jatkoi unia kun laitoin takasin maaten tai sylin kautta.
Miten monta jertaa teillä herätään siinä ajassa kun ollaan yöunilla? Kun jos menee jo klo 20 nukkumaan ja herää 21 niin eihän vielä voi laskea yöheräämiseksi. Eli vauvan yöunien aikana? Meillä kun nukutaan yleensä 20-7 niin siinä välissä noin 6 kertaa herätään ja siinä ajassa annan yleensä 3 kertaa tissiä.
Meillä puuroa maisteltiin joskus, mutta ei oikein mennyt, mutta eilen meni koko puol desiä kun tein ja sama aamulla. Kiva. =)
Kirkuminen on tullut takaisin kuvioihin. Oikein äidin korvia vihlasee välillä kun kirkutaan. =)
Onko teillä mammat haluissa saada jo lisää lapsia? Itse toisaaltaan haluaisin jo ja toisaaltaan en...
Olen siis jo odotuspuolta lukenut juttuja ja uusia on kirjautunut, mutta muutama on jäänyt mieleen sieltä asti niin oli kivaa lukea hormoonihirviön ja rapuäidin kuulumisia. =)
lämpöistä keskiviikkoa kaikille
puhihaa ja poitsuli 7kk 2pvä
Keskiviikkoa kaikille! Todellakin poitsu on tässä sylissä, joten saa nähdä miten tämä kirjoittaminen onnistuu.
Eilen oltiin uimarannalla kaverin ja hänen poikavauvansa kanssa. Kylläpä oli pienillä pojilla ihmettelemistä! Varjossa istuttiin eli ei mitään auringonottoa harrastettu. Rannalla oli kova tuuli, joka lennätteli tavaroita ja huojutti lehtiä ja sitä oli vauvojen kiva seurata. Taatusti mennään pian uudestaan.
Meillä herätään yössä 2-6 kertaa. Yöunet on klo 19-6 tai klo 20-7. Itse tykkäisin tosta jälkimmäisestä vaihtoehdosta, mutta eihän sille mitään voi, jos poikaa väsyttää jo kuuden jälkeen, niin pakkohan se on laittaa nukkumaan. Enkä mä oikein tiedä onko noi heräämiset ihan varsinaisia " heräämisiä" , koska aina pojalla on silmät kiinni ja kitinä lakkaa, kun laittaa tutin suuhun. Yösyötöistä ollaan siis päästy eroon.
Mitäs vielä...Pian lähdetään yhden kaverini kanssa keskustaan kahvilaan. Kiva, kun kavereilla on kesäloma, niin voi treffata niitä päivisin.
Nyt meillä koittaa lounasaika: peruna-bataatti-lihamuhennosta. Nam, sanoo pikkuinen!
T. A-Ä
Puhihaa kyseli, onko haluja saada lisää vauvoja. Mulla ei todellakaan vielä! Alun kaaos on tuoreena mielessä. Kattellaan joskus viiden vuoden päästä...
Meidän neidin ruokalakkoilu taitaa olla ohi. Eilen jo meni heittämällä lihasosepurkki ja päälle 2dl vauvajugurttia. Puurotkin upposi illalla ja aamulla. Siis oikeen lautanen tyhjäksi. Maitoa vielä saisi juoda enemmän.
Nyt tyttö on oppinut ryömimään paremmin. Leluja kun asettelee jonoon parin metrin välein niin reippaasti ryömii niiden luokse. Täytyykin suunnitella uusia paikkoja lattialla oleville tavaroille. Meillä on esim. tulostin lattialla ja neiti on käynyt jo muutaman kerran omatoimisesti tulostelemassa, eli rypistänyt paperit, syönyt ja repinyt johtoa. Täytyy kohta nostaa pois " täystuholta" ulottumattomiin.
Olen tässä muutamana ehtoona laittanut tytölle huonetta kuntoon. On ollut varastona se huone, johon neiti majoittuu. Saataisiin yötissittelyt pois niin voitaisiin sänkykin siirtää. Onkos muilla vauvoilla jo omia huoneita tai sisarusten kanssa yhteisiä? Ja nukkuvatko omassa huoneessa?
Puhihaa kyseli vauvakuumeesta; kuume on kova ja kakkonen tervetullut :)
Siis mein neiti tättähäärää on hiukka erikoinen pakkaus..Ei syö MITÄÄN ikäisiään soseita, lihasoseita varsinkaan, vaan syö esim kauraherkku puuroa joka on alkaen 8kk ja lihasoseet jotka on 8kk niin uppoaa..
mut kysymys oli tämä, että millä saan lihasoseen hienonnettua? Ne klimpit tarttuu kurkkuun vielä ja sauvasekoitinta oon koittanut, mut siitä ei tuu tarpeen siliää..WINKKEJÄ, KIITOS!!
Hormoonihirviö ja tättähäärä 6,5kk
... kiva lukea " vanhojen" marrasmammojenkin kuulumisia! Minäkin kun olen seurannut teitä jo odotuspuolella:)
Odotuksesta päästäänkin suoraan päivän kysymykseen, olikos se puhihaa joka kysyi: kyllä, toinen vauva on tervetullut:)
Ja toinen päivän kysymys, ne yöheräämiset: meillä herättiin vielä puolivuotiaana 1-2 kertaa yössä ja lasken heräämiset nukahtamisen ja aamun välisenä aikana. Nykyään heräämisiä on hyvänä yönä 3, huonona tunneittain. Meidän öitä tuntuisivat huonontavan ruuansulatusvaivat mutta tiedäpä noista vauvoista varmuudella sanoa... Tissin tarjoan liki joka heräämiseen, ensin yritän hyssyttämällä rauhoittaa.
:) mammakka
Lihasta ensin, sauvasekottimella saan kyllä ihan sileeksi ja on hyvin uponnu. Meidän poijaalle " ongelma" oli porkkana, kun keitän sen perunan kanssa ja haarukalla hienonnan, mutta enää ei haittaa vaikka ei ihan sileetä mössöä ole. Ja puurotkin uppoaa hyvin ilman hienontamista.
Meidän lapsiluku näillä näkymin on täysi. Eikä ole vauvakuumettakaan viel iskenyt. VArmasti monesti ehtii kyllä tulla. Oikeestaan koko kuopuksen ajan olen " surutyötä" asian tiimoilta tehnyt, että ei enää vauvoja meidän perheessä nähdä. ja kaikki vaatteet ja jo tarpeettomaksi käyneet vauvajutut olen pois antanut. kummaltakin muutamia juttuja olen säästänyt, söpöt pikkaset bodit ym.
Ja mukavaa, että noema olet jälleen kanssamme matkan jälkeen.
Ja kiva kuulla vanhojen kuulumisia.
Meidän yöt menevät oikein hyvin. Viikon verran nyt ilman maitoa. Ja viime yönäkin kerran laitoin tutin. Ja kuuden aikaan(onko sitten yötä vaiko ei) maitoa juo 1,5dl. Ja parina aamuna jopa jatkanut unia. Kun tavallisesti meillä kello kuusi on ylösnousu.
Päivällä unet vaihtelee. Yhet pitemmät unet 2-3 tuntia ja sit parit pikku päikyt tai yhet. Illalla nukkumaan 20.00-21.00 kylvyn kautta.
Olen antanut istua punkassa ja voi kuinka se on mukvaa!!!
Ja lattialla istuu pitkän tovin. Eikä oikeen enää mahallaan viihdy. Eikä edes ryömitä. Tämä poitsu on kyllä rauhallista sorria, isiinsö lähtenyt. Mutta ihan mukava niin, sillä esikko taas minuun ja kyllä meidän hurjat temperamentit tähän perheeseen riittävät. Välillä kyllä neitosen kanssa semmosta sotaa käyn.
Ruoka kyllä maistuu helteilläkin hyvin, hedelmäsose ainut mikä ei välttämättä mene. Ja maioa vähän normaalia enemmän. JA vettä ruuan kanssa ja itse pitää nokkamukista saada juoda, ei tartte auttaa tai äijä hermostuu, eli se siittä temperamentista =)
Lehdet ja mamman kipposet on kaikista mukavimpia. Ei niin lelut edes kiinnosta.
Nyt lapset päikyiltä heräsivät. ulos lähdemme.
Ja hurjan hauskaa juhannusta kaikille!!! Huomenissa lähdemme anoppilaan ja ei varmaan ehdi täällä pyöriä. Tyttö lähtee anopin kanssa pohjossa käymään ja itse jään omien vanhempien luokse pariksi oäiväksi ja mies tulee kotiin.
Mun oli PAKKO tulla hehkuttaa, että JEEEEEEEEEEE, ilmat viilenee, KOSKA tättähäärä nukkuu!!!!!!!!!!!!!
Meillä meni helteistä johtuen päiksyt aivan reisille, mut tänään on nukkunut jo 8.30-11-15 ja nyt 14- ja nukkuu edelleen.....Nyt alkaa rytmi taas löytyy. Yöt on onneksi pysyneet rauhallisina, kop kop!! Tättähäärä nukkuu pääasiallisesti yön 20-06.
Mä taidan olla maailman kaikkeuden ensimmäinen joka tanssii tiputanssia, kun näkee säätiedoituksessa, että jussiksi viilenee?? Me lähdetään pe aamuna aikaisin reissuun, kestää ajaa noin 4.5h joten enpä toivo lämmintä keliä siks. Takaisin tullaan su, joten ainakin sen aikaa pysyn poissa kiusaamasta teitä..Meen kuuntelee anopin neuvoja..heh heh..Ne on NIIN kivoja! Viimeks nukutin väärin ja lapsen pyllyä en osannut pestä. Mitähän nyt??
Hassun hauskaa loppupäivää, me lähdemme pian kaverin 30v bibbaloihin..voin dietti pettää..(toivottavasti kaikki herkut on jo ehditty syömään)
Hormoonihirviöööö ja katras ´99,´03,´05
P.S joku kysyi lapsilukumäärästä...öööö...joka toinen päivä on täys ja joka toinen päivä voisin sen neljännen tehä...Saas nähä, nyt just ei ainakaa, kiitos! Onneks pillerit on keksitty, mut kenellä on aikaa seksiä ees harrastaa??:o)
Tytsällä unet ihan sekaisin kuin myös syömiset tänä päivänä kun on siskoni kaks lasta (7v. ja 9v) olleet yökylässä...ja nostan hattua teille äidit joilla on useampi kuin yksi lapsi.Mä oon ihan ollut helisemässä kun pitäis joka suuntaan keretä ja tuo tuleva ekaluokkalainen on koko ajan kyselemässä kaikkee eikä riitä et vastaa sinnepäin vaan pitää perustella jne..huh :) Nyt on vauvakuume kadoksissa mut eiköhän se taas kohta tuu mieleen ;)
Joku kysyi mitä töitä hain,hammashoitajan paikan sain :) Ihmiset ruukaa inhoo meikäläisiä...vaikka tarkoitushan on vain helpottaa kipuja.
Ihanaa lähtee perjantaina reissuun ja oon kans mielissään et viilenee ainakin toistaiseksi...matkojen ajaks ;)
Tälläinen pikainen morjestus ja päivänjatkoja :)
mummo oli meillä kylässä melkein viikon, tehtiin miehen kanssa kaikkia rästihommia ja sitten lauantaina jätettiin poika ekaa kertaa yöhoitoon ja mentiin kavereiden häihin, tosin ei ite maltettu jäädä yöksi mutta oltiinpa muutama tunti tuulettumassa ja oli ihan kivaa!!!
Mies on tämän viikon pitänyt sairaslomaa mun " puolesta" kaaduin lauantaina puuhommissa sen verran pahasti että vasen olkapää on hyvinkin liikerajoitteinen ja todella kipeä, ei tuo yli 9,5kg lapsen nostelu ja hoitaminen oikein onnistu yhellä kädellä, jotenka lekuri kirjotti miehelle sairaslomaa :))) saipahan nyt sit 5 vk kesälomaa ja sitten on viikon töissä ja sitten jää 4 viikoksi poikaa hoitamaan..
lomasuunnitelmia sen verran tässä on että pohjoseen mummolaan mnnään ja sitten katsellaan mitä tehdään ja mihin mennään, toivottavasti hellekelit ainakin hetkellisesti ois ohi, nimittäin 10h matkustaminen ei oo herkkua helteellä vaikka ois kuinka ilmastoitu auto. Juhannus kylläkin ollaan vielä kotona, ei oo hinkua lähteä niihin ruuhkiin ajelemaan.
meillä ei vielä ryömitä, ei ees oikein liikuta lattialla ja Noeman poika jo seisoo, huh huh..meidän vesseli on keskittyny noihin juttelujuttuihin ja asiaa tuntuu olevan ja todella paljon, nykysin se on jo ihan sen kuulosta ku kertos tarinoita :))) yöt on meillä nyt hieman rauhoittuneet vaikka kääntyykin vatsalleen nukkumaan niin nyt jopa osaa siinä nukkua(ei käänny vielä mahalta selälleen)..kuumuus ei niin kovin vaivaa ku on toi pumppu millä saa viilennettyä ihan niin että tulee jopa vilu.
Ai niin ja odottelijalle oikein paljon onnea työpaikan johdosta!!!!!minä vielä odottelen kuinka saanko vai en sitä paikkaa, kesäkuun loppuun mennessä aikoivat ilmoittaa.
jotain muutakin oli mielessä..mutta tää sama pää kesää talvea niin ei tuu mieleen, jotenka toivotan kaikille oikein mukavaa ja rauhaisaa juhannusta!!!!!
Meillä on mies lomalla tän viikon, joten aika on mennyt siivillä :) Sitten ollaan taas kaks viikkoa tytsyn kanssa kahdestaan :(
Mä oon ja Porista.
Minttu on oppinut ryömimään valas tyylillä, nostaa itsensä käsien varaan pystyyn ja heittäytyy vatsalleen...tyyli vapaa ja eteenpäin pääsee. Konttausasennossa ja karhunkävely asennossa käydään. Pistorasiat ovat alkaneet hurjasti kiinnostaa, pitäis varmaan alkaa niistä heti kieltää, ettei niihin saa koskea.
Gerda: mustakin äitiys on ollut todella mullistavaa " henkisesti" , se linkki oli hyvä, monia asioita sieltä itestään tunnisti. Mulla oli jo raskausaika tosi mullistavaa, tuli pinnalle monenlaisia tunteita ja ahdistuksia. Mä hakeuduin jo silloin raskausaikana keskustelemaan noista mielenmykkyröistä.
Tällä hetkellä ei siis ole vauvakuumetta ilmassa, jotenkin tuntuu et pitää vielä saada rauhassa pohtia näitä ensimmäiseen lapseen liittyviä kasvukipuja ja päästä töihin ennen toista lasta, mikäli sellainen joskus tulee.
Tajusin muuten justiinsa, et oon roikkunu täällä palstalla jo syksystä 2003 saakka, kaikki osastot käyty läpi, yllätysvauvan odotus, keskenmeno, vauvakuumeilu -> ei meinaa millään tulla raskaaksi (kurkkailin jo lapsettomien puolille), raskaus ja nyt sitte tää vauva-palsta. Voi että ensimmäisen raskauden odottaminen oli jotenkin hienoa, vaikka välillä tosi raskasta kun ajatteli ettei tuu raskaaksi ja kävi läpi sitä keskenmenoa samalla ja parhaan ystävän raskautta.
No mitäs muuta: Ollaan menossa mökille juhannuksena ja sinne ei tule vettä ja pitäis vauvelin kanssa nukkua saunamökissä about 2 neliöö, kun loput pöhnäporukat saa sitten nukkua siinä toisessa kammarissa. Vaikeutunutta vauvanhoitoa extreme olosuhteissa, mikä varmaankin vielä kaatuu mun niskaan suurimmilta osin.
Öitä :)
Mies tulee onneksi huomenna työreissulta. Alkaa olla voimat finaalissa. Aika säälittävää, että olen ollut pojan kanssa kaksin vasta 5 päivää ja olo on tällainen. Onni ei nuku. Eilen yöllä heräsi klo 0345 ja siten piti leikkiä. Silmät seisoo päässä. Nytkin pitäisi nukkua, mutta sitten en saakaan unta kun poitsu nukahtaa. Pitää muka viettää jotain " omaa aikaa" . Joopa joo. Ihan sellainen fiilis, että musta pilvi leijuisi pään päällä, tai oikeastaan sisällä. No, eiköhän tämä tästä huomenna kun mies tulee viimeiseltä työmatkaltaan (duunipaikka vaihtuu, jes.).
Meillä tosiaan ennen nukuttiin heräämättä klo 20-06, mutta kuumuuden ja uuden taidon (seisomisen) myötä ei nukuta ei. Poikakin on ihan väsynyt ja kiukkuinen koko ajan. Se vaan lisää tätä väsymyksen epätoivoa.
Nyt häviän valittamasta, jos vaikka saisin unta.
Niin ja tosi kiva kuulla teistä Hormoonihirviö ja Rapuäiti! Itsekin marraskuisissa olen kirjoitellut " alusta" asti. Niin ja mukava kuulla ihan kaikkien kuulumisia, olette kyllä marrakset mukavaa porukkaa!
vieläköhän tätä joku lukee :)
mulla ei ole vauvakuumetta. ei ainakaan vielä. sen verran rankka oli synnytys (se " pikkuinen" n. 5 kg vauva oli aika työn takana saada ulos), pitkään olin kipeä, meni useampi kuukausi toipuessa ja nyt tämä synnytyksen jälkeinen masennus... ei oikein hotsita käydä samaa läpi uudelleen. välillä ajattelen etten ehkä uskalla enempää lapsia enää hankkia, mutta pikkuinen ajatus on silti jossain taustalla et ehkä joskus tulevaisuudessa vielä kuitenkin...aika näyttää.
öisin meillä heräillään yleensä noin 3 kertaa syömään ja lisäksi muutaman kerran muuten vaan. viime yö oli sen sijaan tosi levoton täälläkin, en tiedä johtuuko tästä kuumuudesta vai tehdäänkö vihdoin hampaita (ei kyllä edelleenkään näy alkuja) vai mistä johtuu...ehkä se on nämä helteet. päivälläkin nukkuu hiukan huonommin ja on kovin hikinen helposti. jaksamisia meille kaikille heräilyjen kanssa!!
touko, kiva jos löysit jotain mielenkiintoista siitä linkistä minkä laitoin. mulle siinä oli kans paljon ajankohtaisia asioita.
mä oon kirjoitellut tänne marraskuisiin kans odotuspuolella aika alkuajoista asti, hauskaa että yhä moni samoista äideistä on täällä jakamassa kuulumisiaan.
nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, joten hyvät yöt!
gerda
Huhhuh tuota hellettä. Meillä keittiössä melkein 29 ja vauvan huoneessa oli 26. Ei tietenkään saisi valittaa kun on kaunista ilmaa, mutta kyllä on tällä viikolla erityisesti ollu äidin hermo kanssa koetuksella ton vauvan kanssa, Herranjestas että on ollut kiukkuinen! Välillä on ihan sellainen tunne että pitääkö lekuriin kiikuttaa " tehkää tälle jotain" -ajatuksella. Meillä meni upeat päiväunet (3 h) pepulleen sen jälkeen kun pakkaset lähti ja nyt meillä nukutaan kauhean itkun kanssa huikeat 3 x 40-45 minuuttia.
Kun noema kirjoitin tuosta Onnin kiukuttelusta niin kyllä sympatiat sait multa. Täällä kohtalotoveri. Onneksi meillä kuitenkin nukutaan öisin.Ja hoidan kaksi lasta ja huushollin ja kaupat yksin, kun ukko tekee remonttia töitten lisäksi. No onneksi nyt alko loma. Mökillä ei sähköä, ei nettiä, joten jään vähäksi aikaan paitsioon. Mutta tuleepahan levättyä toivottavasti koko perhe.
Mutta oikeastaan tulin toivottamaan vielä kaikille nettikavereille oikein hyvää Juhannusta! Me lähetään aamusta jo kiinni joten tämä masiina sammuu nyt ja linjoilla sit taas 3.7. Öitä!
En oikkein tiedä mitä koskaan kirjoittaisin, siks en oo pinoutunut...Meillä neitokainen menee " vasemmalla" kädellä ja kaksi hullu lehmä-apinaa riekkuu ympärillä...heh heh..kyse oli siis suloisista lapsistani..Kolme lasta, kun on niin vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää..
Meillä neiti 6kk ja 2vkoa+rapiat on ISO jöllikkä, oli jo 6kk neuvolassa suunnilleen 9kg ja 70cm. Velliä menee hurjasti, ainakin verrattuna mitä olen muiden katsonut juovan..Litra nyt ainakin mennee..Soseita syö vaihtelevalla menestyksellä, mut eiköhän tuo hengissä pysy!;o) Yöllä YLEENSÄ nukutaan ihanasti, 20-06, nyt on helteet sekoittaneet päiksyt, mut eiköhän niihinkin joku rytmi vielä löydy. Viimeistää joulukuussa, kun on pakkasta!;o) Liikutaan selälleen sätkien, kala kuivalla maalla?;o) Ja istutaan varsin hyvin. Lisäks pyöritään ja hyöritään. Mulla ei oo MIKKÄÄN kiire, vaik neitokainen pysyisikin paikallaan....Kaksi juoksee jo 100 lasissa...
Lueskelen aina kuulumisia, mut harvemmin tulee kirjuutettua, kun tuntuu ettei ihmeemmin ole kerrottavaa...
Aurinko terguin,
Hormooniska ja neiti joka pullahti maailmaan 1.12.2005