Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Ensikot Maanantaina***

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti olitte saaneet tekstiä aikaa viikonlopun ja tämän päivän aikana. Yritän pikaisesti kommentoida, mitä mieleen jäi...

Ihan aluksi voimia AinoAuroralle, miehelle ja masuasukille! Mikä miehesi tilanne on nyt? Joko parempi? Muista pitää myös itsestäsi huolta, niin masukkikin voi hyvin!

Tervetuloa uusille enskoille! Toiset olivat vasta plussannet ja toiset löytäneet ensikoiden pinon... Mukava, että tulee uutta porukkaa mukaan!

Jennille Onnea uuteen kotiin! Möröttimelle Onnittelut puolenvälin saavuttamisesta! Onnittelut myös viime lauantain morsiamille, Ykkösopelle ja Niameylle! Ilma oli ainakin kuin morsian hääpäivänänne!

Sitten pikkuisen omaa napaa: Loma alkoi reissulla Paraisille ja siellä tapahtumaan nimeltä Rowlit. Käytiin miehen kanssa ekaa kertaa Paraisilla ja aika kaunis kesäkaupunkihan se oli. Rowlitissa esiintyi meidän molempien diggaama Tomas Ledin ja myöhemmin illalla vielä Kwan. Tomaksen keikan jaksoi hyvin vielä seistä, jammailla ja valvoa. Kwanin keikan aikaan iski väsy ja lähdettiin kesken hotellille nukkumaan. No kello oli jo melkein kaksi, mikä on paljon tälle odottajalle. Pieni rokkasi Tomaksen tahdissa kovasti!

Tämä lomapäivä on mennyt melkeinpä hääalbumin väsäämisessä, eikä vieläkään tullut valmista... No ei taida enää olla niin kiirekään, kun tuosta vihkimisestä on jo yli vuosi kulunut!

Huomenna lääkärineuvola ja sitten junalla siskoja moikkaamaan Itä-Suomeen. Yritän jossain vaiheessa kirjoitella neuvolakuulumiset ja päästä lukemaan teidän kuulumiset myös!

Aurinkoista viikon jatkoa!

Sippu ja pikku-tikru 26+3

Vierailija
22/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikionnellinen tokkopa on plussannut vihdoin ja viimein. 1,5 v yritystä ja ekasta clomikierrosta tuli vieno plussa. nyt vaan toivotaan että pysyy matkassa.

nyt kasassa vissiin 4+5 jos oikein osaan laskeskella noita. " oma" lapsettomuusklinikka on tietty kiinni heinäkuun, joten meen Femedaan ultraan heinäkuussa, rv 7+4. Oireita on kiitettävästi :) eli väsymystä, ihmeellistä alavatsajomotusta yms hauskaa.

terkuin

tokkopa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoAurora:Teillä on ollu rankkaa:( Voimia!! Kirjoittele miehesi voinnista kun jaksat.

Poppis: Meillä mies on ollu joka kerta mukana niin neuvolalääkärillä kuin tavallisilla käynneilläkin..alussa vähän kauhisteli noita alapään tutkimuksia mutta hyvä niihin on mun mielestä senkin totutella koska synnytyksessä sitä ronkkimista vasta riittääkin:)

Burde: Mä oon tirautellu itkuja ihan pienistäkin asioista, ja nyt raskauden aikana oon huomannu monet kerran että ku oon vetäny syvään henkeä/huokaissut niin on tullu semmonen jännä nikotus mikä yleensä tulee itkun jälkeen vaikken ois itkeny yhtään! ..ja välillä huomaan että on haikea tai surullinen olo ilman mitään syytä.Onneks kuitenki suurimmaks osaks on ilonen ja pirtee olo:)

Onnea meidän morsiamille ja uusille plussanneille!

Omaa napaa: turvottaa, tänään piti jo kellokin ottaa ranteesta pois ja sormukset nyt ei enää mahtuis millään kun huvikseni niitä kokeilin..kääk..oon juonu ihan hulluna ja syöny kevyesti,mansikoita,ananasta ym. joten mitenköhän turvoksissa sitä ois jos ei mitään noita konsteja yrittäis, no eipä tuo maailmaa kaada.

Queen ja Pulla rv 32+5

Vierailija
24/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin hyvä mieli! Tietäähän sitä miten paljon joka kuukausi toivoo ja odottaa että se testi näyttäisi plussaa ja sitten kun se tapahtuu niin on onnensa kukkuloilla!

Nyt ei muuta kun onnea matkaan ja helteisiä kesäpäiviä!

Vierailija
25/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun onnittelu oli siis Tokkopalle... ;)

Vierailija
26/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huomasin että TOKKOPA ON PLUSSANNUT!!! Oikein paljon onnea! En tiedä muistatko mua, mutta samaan aikaan kirjoiteltiin vuosi sitten vauvakuume-puolella, kuukausipinoissa ja tietysti myös ensikoissa, silloin ihan alkuaikoina... molemmat oltiin heti aamusta kirjoittelemassa, muistatko...? Jäit mieleeni ja ihana oli huomata suuret uutisesi! Oikein paljon onnea vielä kerran!

Ja onnittelut myös muille uusille ensikoille plussasta!

Kukas täällä jakautuu seuraavaksi...?

Vierailija
27/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pilvissä!

Tultiin juuri ultrasta ja nähtiin syke:)Ollaan niin onnellisia.Mies oli mukana ja itkettiin vähän automatkalla onnesta. Sikiö oli 9 mm ja sydän sykki. Raskausviikoksi sanoi 7+0, ei 7+1, niin kuin olen itse laskenut.No, päivä sinne tänne....

sjt ja " kansalainen" (niin kuin gyne häntä kutsui:))

Vierailija
28/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö se on ollut niin kiireinen etten varmaan ole kuukauteen mitään kirjoitellut! Lukemassa olen usein käynyt, mutta kirjoitettua en ole saanut vähään aikaan aikaiseksi ;)

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille!!! :)

Minua pisti tuo burden viikonlopun kirjoitus silmään ja pakkohan sitä oli tulla jotain rustaamaan, sillä meillä samantapainen tilanne! Mies on kyllä töissä, mutta viimeiset 4 kuukautta töitä on ollut todella vähän ja palkassahan se näkyy!! Stressaan asiaa todella paljon ja sen takia mielialakin on välilllä todella huono. Mies ei ymmärrä juurikaan ja sanoo vain ettei tarvitse stressata (hän kyllä onneksi yrittää saada parhaillaan muitakin hommia)... Lisäksi vielä kaikki lapsettomuusaikaan ja hoitoihin liittyvät asiat pyörii jostain kumman syystä liikaa mielestä :(

Olisin siis myöskin halunnut jäädä elokuun alussa jo kotiin kasvatteleen masua kun työsopimus loppuu 31.7, mutta en voi nyt miehen huonon työtilanteen takia. Pakko vielä elokuussa painaa hommia 22.8 asti. Onneksi sentään töitä hoitajilla riittää!!!

Vointi on muuten kyllä ihan hyvä! Masu senkus kasvaa ja vaavi myllertää jatkuvaan syöttöön, varsinkin yövuorossa pitää minulle seuraa :) Selkäkivut ovat onneksi hellittäneet sekä sellaiset mahan venymiskivut tuosta sivusta. Kävelymatkat töihinkin (6km) sujuu vielä vallan mainiosti!!!

Voikaahan hyvin masujenne kanssa!

MiaMik rv 25+5

Vierailija
29/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun Ainoauroralle oikein paljon jaksuja! Toivottavasti miehesi saa nyt hyvää hoitoa ja pääsee toipumaan nopeasti. Pidähän huoli myös itsestäsi ja pikkuisesta!

Lisalle terkkuja! Olitte valinneet pojullenne oikein kiva nimen :)

Poppis: Meillä mies on ollut ekalla kerralla neuvolassa mukana ja sen jälkeen aina kun on päässyt. Tällä viikolla tulee myös mukaan :) Niin ja sillä ekalla kerralla meillä ainakin kyseltiin niistä sukujen sairauksista, joten siinä mielessä voi olla ihan hyvä ottaa mies mukaan.

Helmiksellä oli mukavia uutisia kerrottavanaan ultrasta :)

Osse: Tulehan sitten kertomaan rakenneultrakuulumisia! Mukavaa, että olet päässyt liikkeiden makuun, ihanaahan niitä on kuulostella :) ´

Ulla-Maij: Vai oli mies innoissaan äitiyspakkauksesta ;) Kyllähän sitä itsekin jo odottaa. Viikonloppuna sain sen verran aikaiseksi meidän tulevan isukin isyyspakkaukset eteen, että tilasin " Iskä" -t-paidan ja vähän listailin mitä kaikkea haluan tuohon pakkaukseen sisällyttää.

Burdelle myös voimahalit! Meillä tilanne se, että mies on yrittäjä ja tavallaan joka kuukausi saa jännätä tuleeko sitä palkkaa ja minkä verran. Nyt viime aikoina on onneksi tuo palkan saaminen ollut helpompaa. Toivottavasti miehesi löytää pian uuden työn ja sinun ei tarvitsisi lähteä viimeisilläsi takaisin töihin. Uskon, että asiat järjestyvät tavalla tai toisella. Ja siitä masennuksesta: On hyvä tunnistaa itsessään alakuloisuus ja tietysti jos sitä jatkuu pidempään niin hakea siihen apua. Täytin juuri tuota neuvolan kyselyä, jossa tiedusteltiin raskauden aikaista henkistä vointia. Mulle tämä raskaana oleminen on itsessään niin voimia tuova asia sen lapsettomuuden jälkeen, että elämä on tuntunut suurimmaksi osaksi ihanalta. Tietysti jos on huolta vauvasta tai miehestä niin silloin itku helposti tirahtaa ja unetkin saattavat mennä. Onneksi niitä päiviä on harvaan.

Onnittelut uusille plussanneille!

Mörötyksin,

Mörötin ja " Otso" 20+3

Vierailija
30/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurrrjasti onnea ja tervetuloa tälle puolelle! Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka!!!

Vieläkin tuli mieleeni, kun aikanaan kuumeilupuolen enskaripinossa kerroit nickisi tarinaa - ja edelleen hymyilyttää... :o)

-Amy-

Vierailija
31/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa paheni taas joten kirjoitan ihan nopeesti vaan...

AinoAuroralle paljon voimia! Hyvä, että mies saatiin ajoissa hoitoon - paraneminen on jo käynnissä! Ja nuorella ihmisellä aina paaaaljon paremmat toipumismahdollisuudet kaiken suhteen :) Joku muukin muuten täällä sanoi työskentelevänsä neurol. potilaiden kanssa - minä kans!

Kiitos Ladie ja Amy75 - taitaa tosiaan johtua tästä meidän liittymästä nämä ongelmat. Ei olis mikään ihme...tää ei ole alkuunkaan pelittänyt hyvin. Aina pätkii ja tekee ihme tempauksia. Ja Amylle vielä suurkiitokset, olit jaksanut oikein paneutua meikäläisen muihinkin ongelmiin! Ihanaa! Tuota Kela-juttua ollaankin tässä jo tutkittu. Se vielä mietityttää, että pitääkö mun asua 180pv ennen la:aa Suomessa, vai riittääkö että asuu EU-maassa...no, Kelaan pitää soittaa joka tapauksessa lähipäivinä.

Burde + muut olivat pohtineet mielialojen vaihtelua. Kuulunevat tosiaan normaaleihin raskausoireisiin. Onneksi varsinainen baby blues tunnistetaan ja tunnustetaan nykyään aika hyvin, ja tukipalveluja lienee tarjolla melko kiitettävästi. Heti vaan kaikki yhteyttä neuvolaan jos vähänkin epäilyttää oman pääkopan vointi! Mitä aikaisemmin hakee apua, sitä parempi ongelmia on hoitaa :)

Mielenkiintoista oli lukea, miten miehet ovat olleet mukana neuvoloissa. Sitäkään en tienny, että se eka ultra tehdään sisäkautta (pitääkös siinä muuten olla rakko tyhjä vai täysi?). Mua jännittää syksy, kun asutaan viikot miehen kanssa eri paikkakunnilla...että jos hoidan siellä minun työapaikkakunnalla neuvolat, niin joudun käymään yksin. Olisi kiva käydä yhdessä omalla kotipaikkakunnalla, missä käy sitten synnytyksen jälkeenkin.

Nyt höyryhengittelemään ja sitten loikoilemaan. Huomenna ajattelin pitää saikkupäivän - haluan tosiaankin parantua ennen torstaita. Mulla on ollut muutenkin korvien kanssa ongelmia koneessa, saati sit jos on räkää rööreissä...

makkara

Vierailija
32/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt se *****kele ei tulekaan enää copyn kautta!! Nyt meni hermo! Arghh!!

Siis mun tupla viestit voi lukea helmikuisten pinosta. Mä menen syömään, kun ei tää kone nyt tahdo toimia niin ei sitten. Huomenna yritys uus.

Vierailija
33/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas te kirjotellu ihan kauheesti! Mul on niin kiire noitten raksahommien kans ettei meinais ehtii koneelle ollenkaan! Viikonloppuna siivosin täällä kämpässä sekä la että su, oli niin kuuma sisällä etten jaksanu yhtenä päivänä koko taloo...

Tänne oli uusia pamahdellu ihan kiitettävästi taas, oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa! Erityisesti Auroran muistan kuumeilupuolelta ku sullaki oli tää taloprojekti, ja muistan ku just siinä kierros ku meillä tärppäs ni sanoit et sais jo teilläki tärpätä! Ja niin teki! Ja hienoa että teilläkin! Nyt pääset sinäkin laittamaan sitä lastenhuonetta :-D Meillä vasta viemäriputkia asennellaan... Ja mä muistan kans ku tokkopa kertoi nickinsä alkuperästä, hih ;-) Hienoa että sinäkin pääsit tänne puolelle!

Amy kyseli jo siitä mun pomon reaktiosta tähän uutiseen, enhän siitä oo muistanu käydä kertomassakaan vaikka lupasin :-O Kyllähän se tais olla aidosti ilonen mun puolesta, onnitteli useempaan kertaan! Mut huomas miten rupes raksuttamaan päässä et mitä uudelleenjärjestelyjä tää aiheuttaa... Mut sainpahan vihdoin kerrottua!

AinoAuroralle ja miehelle tsemppiä! Ja hienoa että Sirulla kaikki hyvin! Kenelleköhän muulle piti kommentoida?? Äh, olis vaan pitäny avata wöördi tohon viereen...

Oma (.) ei kyllä vielä näytä tolta, aika pieni täällä vielä ollaan :-) On multa nyt jo tultu sentäs kysymään suoraankin, mut luulevat et meen paljon vähemmillä viikoilla! Mut eipä se haittaa ku ultrassaki näky viikko sitte ihan hyvän kokonen jässikkä :-) Juhannuksen jälkeen on seuraava neuvola ja sit mitataan jo ekan kerran sf-mitta. Viivin liikkeet voimistuu ja nyt oon minäki alkanu tuntemaan niitä päällepäin, välillä muksii oikeen tosissaan! Nauroivat tänään töissä kun istuin ja tuijotin tyhjyyteen ja hymyilin yksinäni käsi vatsan päällä ;-)

Äiti kävi viikonloppuna Venäjällä ja se oli käyny jossain vaunuliikkeessä ja ottanu mulle kuvia. Emmä ehkä kuitenkaan mitään venäläisiä vaunuja haluu, vaikka näytti kyl tosi hyviltä ja kaupan kalleimmat vaunut makso 250e. Mut miten noissaki sitte pelaa takuut, ja miten tulkitset sit niitä käyttöohjeita? Taidetaan katsella sieltä suositusta huuto.netistä vähän käytettyjä :-) Vanhukset maksais noi 250 euron vaunut mut aateltiin et jos löydetään kalliimmat täältä ni voidaan maksaa kyllä sit se erotus jos ne ei kalliimpia suostu kokonaan maksamaan.

Mitäköhän vielä? En kyllä muista puoliakaan mitä piti kirjottaa! Kannattas vissiin vähä useemmin kirjottaa, nyt ei kyl tosiaan oo kerenny!

Täytyy pitää peukkuja ettei se juhannuksen sääennuste pidä paikkaansa, et olis epävakasta ja alle 20 astetta lämmintä täällä etelässä... jatkuis vaan tälläsenä!

Eli oikein lämmintä juhannusviikkoa

toivottaa

JoJo + Viivi rv 21+0 (jee jee!)

Vierailija
34/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kyselin ke mikä tämä palsta on ja sainkin heti vastauksen, kiitos :-) mutta pääsin koneelle vasta nyt. Mukava oli lueskella muiden ensikoiden kuulumisia joten laitanpa omiakin.

Mulla la 26.12., eka ultra takana ja salamatkustajasta raportoitu vasta muutamille, tänään pomolle ;-)

Vähän väliä pitää vilkuilla ultrakuvia. Ihmeellistä että 8cm pötkylän kiemurtelut ja myllerrykset ei tunnu mahassa. Rv 12&6 joten tässä saapi liikkeiden tuntemuksia vielä odotellakin.

Nälkä, vessahätä ja ajoittainen paha olo kyllä tuntuvat...

Oikein ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille. Tehkää sama päätös kuin minä, eli lähtekää ajoissa töistä nauttimaan näistä harvinaisista ilmoista.

Vierailija
35/37 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kiitos onnitteluista!

Sää todellakin suosi provinssi kansaa tänävuonna :) Eilinen varsinkin oli aivan ihana päivä viettää alueella! Agentsia tykkäsi tiitikin kuunnella, sellase jamitukset pisti pystyyn että huh.. Ja lauantai illan Himin keikasta tykkäsi myös ;)

Yllätyin oikein itsekkin omaa jaksamistani festareilla! Lauantaina nukkumaan n. 04.00 ja heräsin pirteänä yhdeksän jälkeen.. ja vielä autossa nukutun yön jälkeen :) Ainutkaan paikka ei ollut kipeänänä ihme kyllä..

AinoAuroralle jaksamisia! Vaarini sai vähän aikaa sitten samallaisen kohtauksen ja parani nopeasti ennalleen :) Ja ikää jo yli 80v. Nuorella aina parempi mahdollisuus nopeampaan toipumiseen!

Uusille onnittelut plussaamisen johdosta :) Tokkopalle iiso halaus!!

Keskiviikkona olisi neuvola käynti.. voi voi, toivottavasti olisi verenpaine hiukan laskenut!! Ei yhtään huvittaisi vielä alkaa ravata siellä joka viikko, kun on niin pitkä kävelymatka!!

Mutta nyt säntään ukko-kullan perään suihkuun ;)

Huomenna paremmalla ajalla lisää..

Niamey ja tiiti rv 33+4

Vierailija
36/37 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kommentteja..=)

NIAMEY,kyllä olen kade ku pääsit HIMiä kattoo!!loistava bändi=)en ole kade kylläkään sille autossa nukkumiselle yhtään..!miten sä pystyit??!!Mä tässä vielä suunnittelen ylipäätänsä festareille lähtöä, et jaksaako olla..jos 1päivän kävis..

MYSAN tervetuloa joukkoon!!

ULL-MAIJ kylläpä sulla on ihana mies ku pakkauksen kimpussa ennemmin kuin sinä!=D meillä oli toisinpäin..

TOKKOPA onnea plussaamisesta!!

Ensimmäisestä ultrasta oli puhetta..mulle tehtiin mahan päältä ja sit se teki kyllä lopuksi alakautta et jos sais paremmat kuvat mut ei..mies oli mukana eikä ollu minään,onhan se ennenkin mun alakerran nähny..=D

Pakko pikkasen hehkuttaa,käytiin katsoo uutta asuntoa joka valmistuu elokuussa,voi että oli ihana,tahtoo jo muuttaa!!pelottaa vain että onko tarpeeksi tilava(52neliöö)..mut kyllä se saa nyt riittää meille..!!saapas nähdä vain että onko vauva vielä mahassa muuton aikaan vai jo ulkomaailmassa=)

pakko lopettaa ja mennä makaan,painaa niin penteleesti kylkiluihin,ihan kipeä kun painaakin..huomisiin,ai kello on jo yli 12,nooh...

jmi82&vaavi33+6!

Vierailija
37/37 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lämpimästä vastaanotosta :) vanha kunnon ensikko-tunnelma täälläkin.

NapNapNapNapNap - tottakai muistan siut!!! mitä kuuluu? mä oon viime talven aikana käynyt läpi ihmeellisiä lääkärikäyntejä - oli niitä joiden mielestä kaikki on normaalia, niitä joiden mielestä mulla on pco ja sitten viimeisenä yrittämässä Diacorin mies joka tuumasi että ei väliä mikä on diagnoosi, mutta tutkitaan ja kokeillaan lääkityksiä - ja kaikki hoitui yhden ja saman kierron aikana, eikä niin kuin muilla lääkäreillä että tehdäään yksi juttu yhdessä kierrossa, odotetaan kuukautisia 3 kk ja sitten tehdään seuraava temppu...

pikkuhiljaa tässä alkaa uskoa että tämä plussa saattaisi olla totta. se meinaan kyllä tuntuu koko ajan mahassa. aikans jännää.

nyt en oikein ole ehtinyt vielä perehtyä teidän kuulumisiin enkä osaa oikein kommentoida, mutta palaan asiaan. pitäisi lähteä ajelemaan töihin pikkuhiljaa.

hauskaa päivää!

tokkopa