Alkoholin tilaaminen Saksasta on kyllä näppärää. Voi tarkastella tuotteita ajan kanssa netistä ja sitten posti tuo ne sinulle kotiin. :)
Kaikki käy niin helposti etten enää lainkaan vaivaudu Alkoon saamaan huonoa palvelua kalliiseen hintaan.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen noin 5-vuotta tilaillut jo täältä. Lähinnä viskiä, välillä vaimolle viiniä. Laatujuomat huomattavasti halvempia👍👍👍👍
Ei näytä hintataso erityisen edulliselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti noi tilaukset ulkomailta yritetään lopettaa, koska Alko menettää asiakkaita.
Pitäisköhän kiireesti laittaa kinkkuviinit tilaukseen? Varmaan vielä ehtisi Jouluksi.
Itse kun tilasin Saksasta, oli kymmenessä päivässä täällä. Nyt alkaa olla viimeiset hetket ehtiä, kun arvatenkin paketteja on liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi Pakettipoikien tilauksen kanssa niin, että olin maksanut kotiin kuljetuksen.
Tuli sit Postista saapumis ilmoitus, että pitäisi käydä laatikot hakeen. Kolmesta laatikosta tuli ensin yksi. Joku päivä myöhemmin toinen. Kolmas kuljetus laatikko on tulematta vielä.
Täällä samanlainen tilanne. Heinäkuussa tilattu Juomavarastolta. Nyt lokakuu ja osa tuotteista on yhä tulematta. Asiakaspalvelu ei vastaa mihinkään viesteihin. En suosittele.
Lähimarketista saa juomat heti mukaansa, eikä tartte odotella viikkoja tai kuukausia.
Kun on vähän malttia, niin baijerilainen laatuolut kannetaan kotiovelle, kuljetuskustannuksineen alle 3€ / 0.5 L pullo. Marketissa/Alkossa samojen panimoiden "peruskeitot" maksavat väh 4€, ja vahduudeltaan ovat siis max 5.5% kun oikea tavara lähtee tuosta - eikä edes maistu tenulta kuten laatutavarassa ei kuulukaan.
Löydettyäni tuon pienen diilerin Baijerista olen vinkannut asiasta muutamalle duunikaverille. Eivät kuulemma enää osta edes sitä yhtä saunakaljaansa marketista kun tietävät että jos sunnuntaina tilaa, perjantaina on kotiovella - sen verran pitää osata ennakoida jos olutkellari näyttää tyhjältä.
Mr. Google auttoi löytämään (luultavasti) tuon sivun, kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti noi tilaukset ulkomailta yritetään lopettaa, koska Alko menettää asiakkaita.
Pitäisköhän kiireesti laittaa kinkkuviinit tilaukseen? Varmaan vielä ehtisi Jouluksi.
Itse kun tilasin Saksasta, oli kymmenessä päivässä täällä. Nyt alkaa olla viimeiset hetket ehtiä, kun arvatenkin paketteja on liikkeellä.
Virosta tilaisin sunnuntaina, lasti oli toimitettuna perjantaina. Viisi päivää siis tilauksesta toimitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi Pakettipoikien tilauksen kanssa niin, että olin maksanut kotiin kuljetuksen.
Tuli sit Postista saapumis ilmoitus, että pitäisi käydä laatikot hakeen. Kolmesta laatikosta tuli ensin yksi. Joku päivä myöhemmin toinen. Kolmas kuljetus laatikko on tulematta vielä.
Täällä samanlainen tilanne. Heinäkuussa tilattu Juomavarastolta. Nyt lokakuu ja osa tuotteista on yhä tulematta. Asiakaspalvelu ei vastaa mihinkään viesteihin. En suosittele.
Lähimarketista saa juomat heti mukaansa, eikä tartte odotella viikkoja tai kuukausia.
Kun on vähän malttia, niin baijerilainen laatuolut kannetaan kotiovelle, kuljetuskustannuksineen alle 3€ / 0.5 L pullo. Marketissa/Alkossa samojen panimoiden "peruskeitot" maksavat väh 4€, ja vahduudeltaan ovat siis max 5.5% kun oikea tavara lähtee tuosta - eikä edes maistu tenulta kuten laatutavarassa ei kuulukaan.
Löydettyäni tuon pienen diilerin Baijerista olen vinkannut asiasta muutamalle duunikaverille. Eivät kuulemma enää osta edes sitä yhtä saunakaljaansa marketista kun tietävät että jos sunnuntaina tilaa, perjantaina on kotiovella - sen verran pitää osata ennakoida jos olutkellari näyttää tyhjältä.
Mr. Google auttoi löytämään (luultavasti) tuon sivun, kiitos vinkistä.
Jotain hyötyä vauvapalstastakin on!
Ryhdyin myös salapoliisiksi ja löysin pätevältä vaikuttavan kau-pan. Liekö sama vai ei... tilauksen teen kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähetät rahasi Euroopan suurimpaan talouteen? Ne olisi parempi käyttää ihan Suomessa.
Alkoholin tilaaminen Suomesta pitäisi tehdä houkuttelevammaksi. Hyvä keino tähän olisi esimerkiksi se, että Suomeen kopioitaisiin Tanskan alkoholilainsäädäntö.
Jos asiakasta simputtaa ja rahastaa, niin yleensä asiakas silloin siirtyy tekemään ostoksensa muualta.
Kaikille sattuu virheitä. Mutta yksi asiakaspalvelun mittari on, miten virheet käsitellään ja korjataan. Kyllä harmittaa toi Juomavarasto, kun puoli vuotta kulunut tilauksesta ja maksetuista tuotteista osa on yhä edelleen Saksassa, eikä asiakaspalvelu vastaa. Uskomatonta toimintaa.
Kylmää kuoharia kun juo kapeasta lasista, niin se nousee tukkaan kaikista parhaiten suhteessa alkoholin määrään.
Vierailija kirjoitti:
Kylmää kuoharia kun juo kapeasta lasista, niin se nousee tukkaan kaikista parhaiten suhteessa alkoholin määrään.
Uskaltaako lasipulloja tilata Saksasta? Tai Virosta? Ihan sama mistä, mutta kestääkö siis kuljetuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako lasipulloja tilata Saksasta? Tai Virosta? Ihan sama mistä, mutta kestääkö siis kuljetuksen?
Olen tilannut viime kesästä asti 10 24-korillista itse ja (työ)kaverit arviolta 50 korillista, nämä siis Baijerista. Itsellä ei ole hajonnut yhtään pulloa, eikä tietääkseni tutuillakaan. Pakataan tuplapaffilaatikkoon ja pullot ovat paffikennostossa suht tiukasti pakattuna.
Taidanpa iltasella nauttia taas kerran "Villi Pohjola kohtaa sivistyneen Keski-Euroopan"-skenaariosta eli baijerilainen saunaolueksi...
Vierailija kirjoitti:
Useasta pyynnöstä huolimatta paikallinen alko ei saanut tilattua tunnettua ison panimon "vähän parempaa" hefeä.
Eilen oli sitten tartuttava itse toimeen ja kokeejsi 24 pulloa kotiovelle. Kuljetuskustannuksineen alle 3/0.5l pullo, kun saman panimon peruskeitto suomalaisessa kaupassa 4.5E.
Jos homma toimii asiallisesti, taitaapi olutostokset loppua lähikaupasta - eipä sillä merkitystä kuitenkaan kun se on ollut tähänkin asti 4-6 pulloa/kk.
Nyt tähän päivään asti on tilattu kymmenen x 24 pullon satsia, tasan sitä tavaraa mitä olen halunnut eli baijerilaisten panimoiden parhaita vientiin tarkoitettuja keitoksia - ne kaikista parhaat tarjoillaan panimoiden auktorisoimissa mestoissa "paikan päällä".
Pisin tilaustoimitus on kestänyt 10 päivää, puolet tulleet jo seuraavana perjantaina jos sunnuntaina tilannut. Toimitus kotiovelle by DP/DHL/UPS, panimo ottaa maksussa verot ja kuljetuskustannukset (germaanisem säntillisesti eroteltuna kuitissa), tällöin hinta on perushyvävehnäisestä alle 3/pullo josta rahtia noin euron verran.
Mutta heilläkin on ajoittain valikoima/toimitushankaluuksia. Jos paikallinen futiksen suurseura meinaa voittaa jotain merkittävää, hyllyt ovat tyhjinä jo kuukauden ennen ratkaisevaa kisapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut viime kesästä asti 10 24-korillista itse ja (työ)kaverit arviolta 50 korillista, nämä siis Baijerista. Itsellä ei ole hajonnut yhtään pulloa, eikä tietääkseni tutuillakaan. Pakataan tuplapaffilaatikkoon ja pullot ovat paffikennostossa suht tiukasti pakattuna.
Taidanpa iltasella nauttia taas kerran "Villi Pohjola kohtaa sivistyneen Keski-Euroopan"-skenaariosta eli baijerilainen saunaolueksi...
Okei, Saksasta siis ainakin uskaltaa tilata lasipulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useasta pyynnöstä huolimatta paikallinen alko ei saanut tilattua tunnettua ison panimon "vähän parempaa" hefeä.
Eilen oli sitten tartuttava itse toimeen ja kokeejsi 24 pulloa kotiovelle. Kuljetuskustannuksineen alle 3/0.5l pullo, kun saman panimon peruskeitto suomalaisessa kaupassa 4.5E.
Jos homma toimii asiallisesti, taitaapi olutostokset loppua lähikaupasta - eipä sillä merkitystä kuitenkaan kun se on ollut tähänkin asti 4-6 pulloa/kk.
Nyt tähän päivään asti on tilattu kymmenen x 24 pullon satsia, tasan sitä tavaraa mitä olen halunnut eli baijerilaisten panimoiden parhaita vientiin tarkoitettuja keitoksia - ne kaikista parhaat tarjoillaan panimoiden auktorisoimissa mestoissa "paikan päällä".
Pisin tilaustoimitus on kestänyt 10 päivää, puolet tulleet jo seuraavana perjantaina jos sunnuntaina tilannut. Toimitus kotiovelle by DP/DHL/UPS, panimo ottaa maksussa verot ja kuljetuskustannukset (germaanisem säntillisesti eroteltuna kuitissa), tällöin hinta on perushyvävehnäisestä alle 3/pullo josta rahtia noin euron verran.
Mutta heilläkin on ajoittain valikoima/toimitushankaluuksia. Jos paikallinen futiksen suurseura meinaa voittaa jotain merkittävää, hyllyt ovat tyhjinä jo kuukauden ennen ratkaisevaa kisapäivää.
Aika jännä, jos futiksen suurseuran menestys vaikuttaa noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joulun tilaukset kannattaa laittaa ajoissa menemään!
Viime vuonna alkostore meni ihan jumiin.
Jokohan kohta pitää alkaa miettimään pääsiäisen ja Vapun juomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, jos futiksen suurseuran menestys vaikuttaa noin paljon.
Jos pääsee esim Mestarien liigan finaaliin, niin bierstubeista kaikenlaiset työporukat varaavat pitkät pöydät hyvällä näkyvyydellä screeneille, varaukset jo hyvissä ajoin. Luonnollisesti ravintolat varaavat etuoikeuden panimoiden tuotoksiin ja näin piendiilereille jää mopen osa myydä eioota. Toki paikalliset myös ostavat kaupat tyhjiksi suuren voitonjuhlan toiveessa (ja vappukin on sopivasti tyhjentänyt varastoja).
Münchenin seudulla katolinen kirkko ja futis taistelevat sieluista, eli jälkimmäinen on lähes uskonto. Esim lehmäladon ovenpieliä koristaa sulassa sovussa krusifiksi ja futisseuran lippu.
Valmistevero pitää näköjään ite tajuta hoitaa verottajalle, jos rahdin hoitaa itse. Ei jää viinin hinta kovin halvaksi kun kolmesta tonkasta maksaa veroa vielä melkein 50 euroa.
Ai mä ajattelin että voi kokeilla ja palauttaa jos ei ole tyytyväinen.
Nielsen online kaupasta olen tilannut ehkä reilut kymmenen kertaa viinejä sekä konjakkia, underbergiä jne joiden hinnat jäävät edullisiksi vaikka maksaa 20 kgsta 27 euroa rahtia. Koskaan ei rikkoutunut mitään, detrafik hoitaa kuljetukset, suosittelen molempia.
Vierailija kirjoitti:
Valmistevero pitää näköjään ite tajuta hoitaa verottajalle, jos rahdin hoitaa itse. Ei jää viinin hinta kovin halvaksi kun kolmesta tonkasta maksaa veroa vielä melkein 50 euroa.
Verot?? Maksaa verot?? Siis että minä asiakas tilaan tuotetta eu:n sisällä ja sitten maksaisin suomen valtiolle jotain veroja? Juuei.
Kerran kuukaudessa keskimäärin teen tilauksen, 12 pulloa tai 6 kpl 3ltr pahviltonkkaa. Aina on lähikaupan postipisteeseen toimitettu 29€ rahdin hinnalla. Mtn veroja ikinä niistä maksanut. Nytkin on parhaillaan paketti tulossa.
Vielä näppärämpää on kipaista vaikka tuohon lähikauppaan ja ostaa mitä lystää. :)
Auki 9.00-23.00, lauantaisin ja sunnuntaisin suljetaan kello 21.00.
Näin meillä.