Töissä eräs mies ei juttele kenellekkään enempää kuin on pakko työasioissa ja istuu ruokatunnit autossa syömässä eväitään
Meillä työpaikan toimistolla sosiaalitilat ja pääsääntösesti olemma vain tauolla toimistolla. Tällä miehellä on auto toimiston lähellä ja istuu ihan pokkanaan syömässä sielä ruokatunnit :D.
Tää kyseinen tyyppi on uusin täällä ja aluksi yritti ottaa kontaktia ja istuin ekana päivänä syömässä samoissa tiloissa kun me. Mutta jossain kohtaa vain katosi eikä enää tullut kun täällä on paljon ihmisiä jotka eivät juttele etenkään tuollaisille uusille outolinnuille :Dd
Miten joku kehtaa käyttäytyä noin.
Kaikenpäälle vaikuttaa viihtyvän täällä mutta ei ota pätkääkään kontaktia muihin
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miesvaltaisella it-työpaikalla ja meillä melkein kaikki ollaan tuollaisia :D Jokunen nuorempi ja ekstrovertimpi joskus puhuu keskenään jotain turhaa, saattavat jopa käydä yhdessä lounaalla, mutta suurin osa meistä vaan ollaan hiljaa omilla koneillamme ja käydään itseksemme syömässä sitten kun huvittaa. Ihana työpaikka tällaiselle ääri-introvertille.
Höpö höpö, menisit mukaan sinne lounaalle, huomaisit että syötyään puhuvat syvällisesti autoista, pelaamisesta, tekniikasta, jopa politiikasta, kaikesta miehiä kiinnostavasta.
Meillä ei kyllä tuollaista syvällistä puhetta ole. Yleensä joku kääkättäjä äänessä ja puhuu omia asioita suurella äänellä. Viimeksi tämä 60-v kääkättäjä tarjosi nuorelle miestyötoverille suklaata ja kailotti ”ota nyt sille kolmannrellekin jalalle”...tai tarjoaa piirakkaa yms.
Ap. Älä yritä pelastaa työtoveria - hän kyllä pärjää.
Itse tykkään mennä ruokiksella kävelylle, kesälle menen puistoon vaikka lukemaan tai meditoimaan. Virkistää paljon enemmän kuin jumitella siellä kahvihuonessa.
Vierailija kirjoitti:
😂
Olen joutunut ongelmiin suuren suuni vuoksi ja tehnyt päätöksen että en turhia pölise töissä.
Ja seuraavaksi savustatte hänet ulos.
Olen itsekin pyrkinyt Byggmax miehen tavoin rajoittamaan sosiaalisia kontakteja minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja seuraavaksi savustatte hänet ulos.
🤦♂️
Minä olen yleisesti sosiaalinen kyllä, mutta töissä joskus kaipaa edes sen hetken omaa rauhaa ja etsin tyhjän huoneen missä saa olla ihan yksin ja hiljaa. Kahvihuoneessa joskus ärsyttää, kun aina löytyy työkavereita jotka alkaa puhumaan työasioista (mikä tauko se sellainen on?) tai sitten ihan jostain tylsästä evvk jutusta, eikä aina jaksa niitäkään kuunnella.
Ehdin aikoinaan olla useamman vuoden rakennuksilla yhden ja saman firman kirjoilla. Silloin viihtyi hyvin vakiporukan seurassa syömässä ja kahvittelemassa. YT iski, ja nyt useamman eri vuokrafirman kirjoilla pyöriessä, työmaan vaihtuessa tiheämpään kuin keskiverto äijä vaihtaa paitaansa, ei edes halua tutustua työkavereihin sen kummemmin, kun tietää ettei niitä todennäköisesti tule myöhemmin missään tapaamaan. Usein kyllä pyydetään sinne vakkarien puolelle kahvittelemaan, mutta harvemmin menen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, työkaveri ei ole säälittävä ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miesvaltaisella it-työpaikalla ja meillä melkein kaikki ollaan tuollaisia :D Jokunen nuorempi ja ekstrovertimpi joskus puhuu keskenään jotain turhaa, saattavat jopa käydä yhdessä lounaalla, mutta suurin osa meistä vaan ollaan hiljaa omilla koneillamme ja käydään itseksemme syömässä sitten kun huvittaa. Ihana työpaikka tällaiselle ääri-introvertille.
Höpö höpö, menisit mukaan sinne lounaalle, huomaisit että syötyään puhuvat syvällisesti autoista, pelaamisesta, tekniikasta, jopa politiikasta, kaikesta miehiä kiinnostavasta.
Meillä ei kyllä tuollaista syvällistä puhetta ole. Yleensä joku kääkättäjä äänessä ja puhuu omia asioita suurella äänellä. Viimeksi tämä 60-v kääkättäjä tarjosi nuorelle miestyötoverille suklaata ja kailotti ”ota nyt sille kolmannrellekin jalalle”...tai tarjoaa piirakkaa yms.
Ei kuulosta kovin tyypilliseltä it-alan puljulta, jos tietotekniikasta ei puhuta syvällisesti, mitä ne siellä sitten tekee. Miesvoittoiset työyhteisöt vielä siitä erikoisia, että kahvitunnit hoidetaan pääosin rationaalisesti, parhaimmillaan työpisteen ääressä, eikä istuta tuntitolkulla vatvomassa keskinäistä kommunikointia kuten naisilla tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, menisit mukaan sinne lounaalle, huomaisit että syötyään puhuvat syvällisesti autoao ista, pelaamisesta, tekniikasta, jopa politiikasta, kaikesta miehiä kiinnostavasta.
"Ota nyt sille kolmannellekin jalalle." 😂 Huutista. :D
Entisessä työpaikassani yhden esimiehen vaimo (oli siellä työntekijänä) joka hton aamupalaveri ja lounastauko piti omaa showtaan ja me muut olimme hymistelevä yleisö.
Jauhoi jatkuvasti 5-vuotiaasta lapsestaan, kertoi ihan kaiken (mm.miten oli taloyhtiön saunassa pissanut viemäriin)jne jne. Osalla meistä muillakin oli lapsia eikä kyllä mitään syytä ollut heistä kailottaa kaikki mahdollinen työyhteisölle.
Eipä sitä kukaan jaksanut oikein kuunnella.
Yleensä tollasia joukkolounaita hallitsee yksi tai muutama ekstrovertti joiden jatkuvaa kälätystä maailman turhimmista asioista ei hullukaan jaksa kuunnella.
Miksi kenenkään pitäisi olla tuollaisten mulkkujen seurassa, jotka kohtelee kuin ulkopuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kovin tyypilliseltä it-alan puljulta, jos tietotekniikasta ei puhuta syvällisesti, mitä ne siellä sitten tekee. Miesvoittoiset työyhteisöt vielä siitä erikoisia, että kahvitunnit hoidetaan pääosin rationaalisesti, parhaimmillaan työpisteen ääressä, eikä istuta tuntitolkulla vatvomassa keskinäistä kommunikointia kuten naisilla tapana.
Ei kyllä it-alalla alasta puhuminen tauoilla tuntuu kaikista hiukan typerältä. Enintään jutellaan viihde- tai kodin teknologista mutta ei -tietotekniikasta- tuotannon toimialana.
Meillä on taukohuoneen naiskatraalla niin tyhmät ja rasittavat jutut, etten käy siellä koskaan.
Mene sen autoon ja aloitat. 'Annakko meetwurstia".
Jos pitää ovenkahvasta kiinni estääkseen, väännät vain reilusti. Pidä kiinni siitä, että teidän työpaikalla jokaisesta välitetään!!