Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailman pelastaminen lapsettomuudella

Vierailija
23.12.2019 |

Ajatteleeko joku ihan tosissaan pelastavansa maailman sillä että jättää lisääntymättä? Kyllä nyt on järki kadonnut Suomesta kun yksilön valintoja korostetaan niin paljon.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pelastaminen maailmalta on yleisempi motiivi.

Vierailija
2/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kaikki pelastamme maailman lapsettomuudella sillä väestönkasvu lähtee taittumaan muutamien vuosikymmenten kuluttua kun hedelmällisyysluku laskee kaikkialla maailmassa noin alle 2. Jokainen yksilö, joka tekee yhden lapsen vähemmän kuin olisi tehnyt joskus aiemmin hillitsee väestönkasvua lapsettomuudella. Myös minä neljän mamma, joka haaveilin joskus kuudesta ja 50-luvulla olisin ehkä saanutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän nyt vaan on keino ottaa glooriaa jostain mitä ei muutenkaan tee. Köuhät ne vasta kaikkein suurimpia ekosankareita voisi halutessaan olla. Ei lennetä etelään eikä ajella autolla. Olen työtön koska haluan pelastaa maailman...

Vierailija
4/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut lapsettomuuden. En toki usko että vain minun valintani merkitsee kovin paljon, mutta pienistä puroista tulee iso virta, ja se iso virta voi jo vaikuttaakin myös siihen maailman pelastumiseen. Joka tapauksessa, olen tehnyt sen minkä olen itse kokenut eettisesti oikeaksi, ja siitä olen tyytyväinen, pelastuipa maailma tai ei.

Vierailija
5/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää kun suomalaiset eivät lisäänny, maailma säästyy enemmälti geneettisiltä sairauksilta joita suomalainen sisäsiittoisuus ja insesti aiheuttaa, yleensä älyllistä kehitysvammaisuutta.

Noin 40 geneettistä tautia joita ei muualla esiinny ja aiheuttavat hirveitä sairauksia sekä jo nyt 19 %/ väestöstä syö psyykenlääkkeitä mielisairauteen.

Vierailija
6/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten pelastaminen maailmalta on yleisempi motiivi.

Minulla oli molemmat.

Kun olin 1980-luvulla lapsi, silloin oli esim. Afrikassa isoja nälänhätiä. Ilmastonmuutoksesta ei vielä tiedetty mitään, mutta ylikansoituksen sanottiin olevan tärkeän syyn siinä, että oli niin paljon alueita joilla ihmiset näkivät nälkää. Lisäksi äitini ja isäni olivat erittäin isoista, köyhistä maalaisperheistä ja molemmat oli jo lapsena ihmetelleet, miten ihminen on niin tyhmä että tekee ison liudan lapsia jos niitä ei ole varaa kunnolla elättää. Päädyin jo lapsena siihen, että minä en aio tehdä yhtäkään lasta tähän ylikansoitettuun maailmaan. Ei sitä silloin toki kukaan uskonut.

No, aikuisena tuli sitten seurusteltua pidempään muutama kerta ja lapsiasia tuli uudestaan pohdittavaksi. Edelleen olin sitä mieltä että ihmisiä on liikaa tällä planeetalla ja on hyvä teko olla lisääntymättä, mutta suoraan sanoen, pelkästään tämä ei olisi riittänyt pidättelemään lisääntymästä. Olisin vaan ajatellut että mutta kaikki muutkin hankkii lapsia, mikä velvollisuus se muka minun on olla joku maailman pelastaja ja kärsiä siitä itse. Kuitenkin kun katsoin millainen maailmasta oli tullut ja tulossa, tajusin myös etten halua tehdä lasta tähän aikaan ja tähän maailmaan. En tähän kilpailun, ulkonäkökeskeisyyden ja kaikenlaisen hulluuden yhteiskuntaan. Olemaan yhtä onneton kuin olin itse suuren osan elämääni ollut.

Vierailija
7/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän nyt vaan on keino ottaa glooriaa jostain mitä ei muutenkaan tee. Köuhät ne vasta kaikkein suurimpia ekosankareita voisi halutessaan olla. Ei lennetä etelään eikä ajella autolla. Olen työtön koska haluan pelastaa maailman...

Työttömien ja köyhien syyllistäminen on vaan parasta.

Vierailija
8/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ekosankari Suomessa on sellanen alta 30-vuotias perheetön, työtön ja koditon rappioalkoholisti. Hiilijalanjälki on minimaallinen. Kun ryyppää huolella ei myöskään elä liian vanhaksi hoitojärjestelmää kuormittamaan.

Juodaan yhdessä ilmasto kuntoon!

Vierailija
9/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seudullamme oli synnytyslaitos, joka ei pystynyt aivan tuhanteen synnytykseen vuodessa. Ja mitä siinä tilanteessa tekivät typerät päättäjämme? He sulkivat koko laitoksen ja luulivat, että kaikki synnytykset siirtyvät kymmenien kilometrien päähän. Niin ei tietenkään tapahtuunut, vaan suuri osa synnytyksistä jäi kokonaan pois. Ja tiedän sen, ettei tämä laitos ollut ainoa laatuaan. Näitä esimerkkejä on Suomenniemi pullollaan.

Alhainen syntyvyys on siis ihan itse tilattu "säästötoimenpiteiden" seuraus. Tyhmyyttä ei ole todellakaan tarvinnut mistään kaukaa lähteä etsimään.

Tuossa aiemmin joku kirjoitti todella hyvin, kun totesi, että alhainen syntyvyys on lasten suojelemista typerältä maailmalta. Niin se on, ja niin sen kuuluukin mennä. Ihminen on luontaisesti aivan samanlainen olio kuin mikä tahansa muu luonnon luoma. Jos puitteet suvunjatkolle heikkenevät, niin silloin se lakkaa lisääntymästä. Siis jos ihminen älyää edes sen. Joka paikassa tämäkään ei toteudu, koska ehkäisyä ei ole saatavilla. Kiitos siitä kuuluu mm. uskonnoille ja muille hapatuksille.

Suomessahan tilanne on kyllä se, että narsismi on niin diipissä, että jo pelkkä se riittää syyksi olla lisääntymättä. Olkoon se jonkun muun homma, ei minun.

"Lapset ovat ihan ok, kunhan eivät omia ole."

Vierailija
10/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito kateissa..? Suomalaisiin köyhiin verrattuna KUKAAN täällä ei kykene elvistelemään hiilijalanjäljellään. Varsinkaan joku Thaikuissa lomaileva cityvihreä tai "valveutunut" Tesla-kokkare.

Vierailija
11/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevää kun suomalaiset eivät lisäänny, maailma säästyy enemmälti geneettisiltä sairauksilta joita suomalainen sisäsiittoisuus ja insesti aiheuttaa, yleensä älyllistä kehitysvammaisuutta.

Noin 40 geneettistä tautia joita ei muualla esiinny ja aiheuttavat hirveitä sairauksia sekä jo nyt 19 %/ väestöstä syö psyykenlääkkeitä mielisairauteen.

No jaa... Esim omassa suvussani esiintyvä suomitauti periytyy noin 50 % todennäköisyydellä (minulla ei sitä ole, en ole kantaja) ja aiheuttaa reumatyyppisiä kipuja vanhetessa. Jos saman geenin kantajat tekisivät lapsen (todennäköisyya sille Suomessa n. 1/4000 jos itse kannat geeniä) ja lapsi saisi molemmilta vanhemmilta tautigeenin hän kuolisi nuorena sydän- ja munuaisvikoihin. Eli kannattaa vain valita puoliso tarpeeksi kaukaa jos tietää auomitauteja kantavansa.

Vierailija
12/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito kateissa..? Suomalaisiin köyhiin verrattuna KUKAAN täällä ei kykene elvistelemään hiilijalanjäljellään. Varsinkaan joku Thaikuissa lomaileva cityvihreä tai "valveutunut" Tesla-kokkare.

Ajatus karannut vai pitikö vain purkautua? Työttömien ja köyhien kategorinen syyllistäminen on kyllä ihan selvästi nähtävissä oleva ilmiö, perustellaan sitä millä tavoin tahansa. Työtön tai köyhä sitä ja tätä kunhan vain siitä ilmenee, että on ansaitsematonta. 

Vierailija
13/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet, että kaikkien lapsettomien syyt jättää lapsi tekemättä pitäisi olla sinun mielestäsi hyväksyttäviä? Ethän SINÄ ole ilmeisesti jäänyt lapsettomaksi, niin ethän sinä voi ymmärtääkään asiaa. Sama kuin minä lapsettomana jankuttaisin sinulle, että sinun syysi hankkia lapsi nyt vaan on tyhmä ja paska ja olet keksinyt sen päästäsi, ja sinun pitäisi nyt keksiä parempi syy.

Onko sinulla muitakin yhtä tyhmiä tapoja viettää aikaasi?

Vierailija
14/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä hitusen maailmaa pelastaa, mutta aiheuttaa myös kurjan tulevaisuuden Suomelle.

Vierailija
15/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yksi Nat si olisi voinut lopettaa hit ler in valtakautta, mutta silti en olisi halunnut olla Nat si. Joillakin ihmisillä kun on moraalia ja periaatteita.

Vierailija
16/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltikin ollaan pärjätty näine vikoinemme erinomaisen hyvin, jos vertaa useimpia muita maita. Suomalainen geeniperimä jatkukoon

mies51v

Vierailija
17/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltikin ollaan pärjätty näine vikoinemme erinomaisen hyvin, jos vertaa useimpia muita maita. Suomalainen geeniperimä jatkukoon

mies51v

EIköhän kyse ole yhteiskunnasta. Kun suomalaisen pistää ulkomaille asumaan, niin ei hän siellä mitenkään loista vaan sählää samalla tavalla kuin muutkin m44 *ha nmuuttajat. Katsoo vaikka Ruotsin rikostilastoja.

Jokainen meistä on vain vähän apinasta seuraava, jos synnymme aavikolle ilman kulttuurievoluutiotamme. Kulttuurievoluutio ei ole geeneissämme, vaan yhteiskunnassamme. Lamarckilaista evoluutiota ei edelleen ole, hankitut ominaisuudet eivät periydy.

Vierailija
18/18 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä hitusen maailmaa pelastaa, mutta aiheuttaa myös kurjan tulevaisuuden Suomelle.

Suomen tulevaisuus on kurja joka tapauksessa. Itse asiassa suuremmalla syntyvyydellä se olisi sitä vieläkin enemmän. Ja syy on se, että globaali talous vetää tätä kusipäistä sakkia koko ajan enemmän ja enemmän turpaan. Hulluinta asiassa on puolestaan se, ettei kohde tajua asiaa ollenkaaan, vaikka nokka vuotaa punaista aivan koko ajan. Viimeaikaiset ay-riidat ovat loistoesimerkki juuri tästä asiasta. Lisää velkaa ja moderni köyhtyminen on tiemme, ei mikään muu.