Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kuuntelee musiikkia/katsoo ohjelmia ilman kuulokkeita julkisissa kulkuvälineissä?

Vierailija
23.12.2019 |

Kuinka itsekäs? Kuinka tyhmä?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junassa oli muuten tolkku äiti parilla lapsella, komensi lapsia hiljaisiksi yms. Mutta sitten antoi lapsille tabletit ja luvan pelata ja ÄÄNET TÄYSILLÄ. Mitä hittoa? Oli lähellä etten sanonut, että voisko ne äänet laittaa pois tai kuulokkeet päähän? Tosi kiva kun itse yritti torkkua niin selän takana kuuluu joku helvetin pimputus ja mäiskintä.

Tuli mieleen tästä hieman erillainen tapaus bussissa. Äiti ja poika (alle 10v varmaan) istuivat pari penkkiä taaempana ja poika ilmeisesti pelasi jotain tabletilla siitä metelistä päätellen. Ilmeisesti moni kanssamatkustaja oli minun tapaani vilkaissut/mulkaissut heihin päin kun tämä äiti hiljaa koitti sanoa pojalleen että jos hän käyttäisi kuulokkeita tai pistäisi hiljemmalle ettei häiritsisi muita. Kuulin pojan vain hymähtävän jotain mutta mitään ei tapahtunut äänille eikä äitinsä sen koommin enempää asiasta sanonutkaan tälle...

Vierailija
42/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit. En ole törmännyt aikuisiin jotka tekisivät tuota.

Joka teinillä.on kuulokkeet, elleivät sitten ole jengillä bailaamassa. Silloin ymmärtää musiikin luukuttamisen.

Pahinta on lasten pelit. Sama musiikkipätkä pimputus kerta toisensa jälkeen. Hirveää, vaikka äänet olisi hiljaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselen simpsoneita työmatkalla ilman kuulokkeita. Jos se jotakuta häiritsee, on se heidän ongelmansa. Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu. 

Vierailija
44/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on kielletty julkisissa tuo puhelimeen puhuminenkin. Siellä on mukava matkustaa, vaikka ruuhkat ovat isoissa kaupungeissa vähän toista luokkaa kuin täällä Helsingissä...

Vierailija
45/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katselen simpsoneita työmatkalla ilman kuulokkeita. Jos se jotakuta häiritsee, on se heidän ongelmansa. Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu. 

Jaa, sinä kuulutkin näihin joilta puuttuu ihan perustavat käytöstavat eikä millään ole mitään väliä paitsi minäminäminäminä.

Tai sitten vain provoilet. 

Vierailija
46/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja teinit. En ole törmännyt aikuisiin jotka tekisivät tuota.

Joka teinillä.on kuulokkeet, elleivät sitten ole jengillä bailaamassa. Silloin ymmärtää musiikin luukuttamisen.

Pahinta on lasten pelit. Sama musiikkipätkä pimputus kerta toisensa jälkeen. Hirveää, vaikka äänet olisi hiljaisella.

No ei sitä tarvitse julkisissa liikennevälineissä luukuttaa, vaikka kuinka olisi bailaamassa. 

Vierailija
47/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen älyvapaata toimintaa. Ensinnäkin katsoa simpsoneita, toisekseen ilman kuulokkeita. Ettei menis nyt päiväkotimatka ja työmatka sekaisin.

Vierailija
48/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tuli joskus urputtamaan. Kehotin tyyppiä laittamaan sormet korviin :D

Niin varmaan :D

Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?

Vierailija
49/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa kulkuvälineissä voisi myös sen kailottamisen kieltää kokonaan. Kirjasto on hyvä lähtökohta melutasolle,

Vierailija
50/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu on saastetta siinä missä muukin saaste. Turvat tukkoon ja laitteet äänettömälle kun liikkutte ihmisten ilmoilla. Pitäkää himassanne niitä ohjelmamaratooneja ja kuunnelkaa sitä paskaa musaanne vaikka paskalla istuessanne, mä en halua osallistua siihen.

Vierailija
51/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt siis vaaditaan julkisilla paikoilla yleistä hiljaisuutta ja puhekin on liikaa... Ja ihan tosissaan kaikki kirjoittajat..? Niin varmaan :D

Vierailija
52/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus suomalainen juntti. Vaikka moni täällä kuvittelee että muissakin maissa eletään kuin pellossa välittämättä muista vastaus on ei. Suomalaiset todellakin ovat mettä-kansaa ja päässyt kukoistukseensa uusissa sukupolvissa. 

Useimmin ääneen kuunteleva perhe on venäläinen. Ainakin omalle kohdalle sattuneet. Kerran oli luultavasti isoisä ja lapsenlapsi junassa. Istuimme neljän penkin ryhmässä.pöytä välissä. Pappa kuunteli ja katsoi uutisia ja lapsi pelasi peliä. Molemmat kovaan ääneen. Ratkaisin ongelman menemällä ravintola vaunuun. Koska arvioin, että jos lapsi ei pelaa, niin se vinkuu kuitenkin.

Jaa-a,teinpä virheen olisi ehkä pitänyt laittaa eurooppalaisia..puhumattakaan japanista,siellä ei häiritä muita metroissa..Venäläiset ovat aika juntteja myös ja voin kuvitella että jenkeissä sama juttu tietyissä paikoissa. 

Mutta totta se on että täällä on monia mehtäläisiä jotka viis veisaavat muista,ainoastaan mulkoillaan kun sonni uutta aidan ovea jos mainitsee melusta. 

Vierailija
53/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tuli joskus urputtamaan. Kehotin tyyppiä laittamaan sormet korviin :D

Niin varmaan :D

Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?

Edelleenkään vamma teini,suomessa EI ole boomereita,usko jo. Painu jenkkien palstoille jos haluat toistella tuota uutta "hip" sanaa lol 

Vierailija
54/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa ohjeistetaan urheita nettisotureita "näpäyttämään" ympärillään olevia ihmisiä laillisesta ja täysin sallitusta toiminnasta ja "ottamaan" se oma tila. Mä voin kertoa esimerkin mitä siinä voimafantasian siirtyessä todellisuuteen tapahtuu.

Oltiin viime viikolla jouluostoksilla ja lapset marketin isossa autokärryssä. Meidän edellä kassalla aivan todella sitruuna arviolta 40+ nainen. Alkaa pakkaamaan kassiaan siinä kassan vierestä hihnan sivusta. Ei päästä päästä vaimoa siitä ohi vaikka näkee aivan selvästi, että hän yrittää tulla sen hillittömän vaunun kanssa pois jonosta. Seuraavat ei pääse laittamaan kamojaan hihnalle. Hymyilee vaan vmäisesti siinä itsekseen ja oikeen säteilee k**ipäistä tyytyväisyyttä kun MÄ pakkaan nyt MUN ostoksia tässä. Ei huomaa minua kun olen jo siellä päädyssä pakkaamassa meidän ostoksia. Kattelen sen touhua hetken,  kumarrun sitä kohti ja sanon vaimealla äänellä: "Voisitko v*ttu siirtyä?" Ämmä kalpenee ja hyppää oikealle paikalle.

Muistakaapa "näpäyttelijät" sellanen asia, että ei ihmiset ole velvoittettuja tai halukkaita kuuntelemaan teidän natinaa tai sietämään sikamaista käytöstä.

Vierailija
55/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa ohjeistetaan urheita nettisotureita "näpäyttämään" ympärillään olevia ihmisiä laillisesta ja täysin sallitusta toiminnasta ja "ottamaan" se oma tila. Mä voin kertoa esimerkin mitä siinä voimafantasian siirtyessä todellisuuteen tapahtuu.

Oltiin viime viikolla jouluostoksilla ja lapset marketin isossa autokärryssä. Meidän edellä kassalla aivan todella sitruuna arviolta 40+ nainen. Alkaa pakkaamaan kassiaan siinä kassan vierestä hihnan sivusta. Ei päästä päästä vaimoa siitä ohi vaikka näkee aivan selvästi, että hän yrittää tulla sen hillittömän vaunun kanssa pois jonosta. Seuraavat ei pääse laittamaan kamojaan hihnalle. Hymyilee vaan vmäisesti siinä itsekseen ja oikeen säteilee k**ipäistä tyytyväisyyttä kun MÄ pakkaan nyt MUN ostoksia tässä. Ei huomaa minua kun olen jo siellä päädyssä pakkaamassa meidän ostoksia. Kattelen sen touhua hetken,  kumarrun sitä kohti ja sanon vaimealla äänellä: "Voisitko v*ttu siirtyä?" Ämmä kalpenee ja hyppää oikealle paikalle.

Muistakaapa "näpäyttelijät" sellanen asia, että ei ihmiset ole velvoittettuja tai halukkaita kuuntelemaan teidän natinaa tai sietämään sikamaista käytöstä.

En tajunnu tästä mitään. Miten liittyy kuulokkeisiin julkisissa kulkuneuvoissa?

Vierailija
56/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran, että kannattaa ainakin miettiä hetki ennen kuin menee osoittamaan mieltään tämänkin ketjun asenteella. Se on harvempi tyyppi, joka ottaa sen vaan kiltisti vastaan.

Vierailija
57/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollainen on varsin selkeä oire syanidinpuutoksesta.

Vierailija
58/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkapuhelimet alkoivat yleistyä oli julkisissa kulkuneuvoissa plakaatteja joissa luki "älä kailota" ja asiaan liittyviä kuvituksia. Nyt pitäisi olla samanlaisia mutta ohjeella "käytä kuulokkeita".

Vierailija
59/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes kehtais. Oon niin iso läski ja pelottavan näköinen ”hevari” mustissa vaatteissa, että kyllä hävettäis jos muut kuulis mitä musiikkia mulla soi kuulokkeissa. Nimim. pokerface

Vierailija
60/117 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran, että kannattaa ainakin miettiä hetki ennen kuin menee osoittamaan mieltään tämänkin ketjun asenteella. Se on harvempi tyyppi, joka ottaa sen vaan kiltisti vastaan.

No ekkö sitruuna just ottanu kiltisti vastaan ku menitte osoittamaan mieltänne asenteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä