Millainen ihminen kuuntelee musiikkia/katsoo ohjelmia ilman kuulokkeita julkisissa kulkuvälineissä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta mua on houkuttanut mennä istumaan näiden viereen laulamaan joulu- tai lastenlauluja. Ei voi häiritä, jos heidänkään musiikkinsa ei häiritse muita.
Tiedätte, että mun itsehillintäni on pettänyt, kun kuulette junassa epävireisen "Oon nelivuotias, oppimaan innokas...".
Vois myös kokeilla itsekseen jupisemista.
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkänmatkan bussissa ja joku alkoi kuuntelemaan heviä. Siihen onneksi puuttui toinen hevari. Jutteli ensin vähän biiseistä ja sit kysyi eikö hänellä ole kuulokkeita, että kaikilla ei välttämättä ole sama maku. Kuulokkeet löytyi ja ongelma raitkaistu nätisti.
Usko ihmisiin palautettu taas puoleksi tunniksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta mua on houkuttanut mennä istumaan näiden viereen laulamaan joulu- tai lastenlauluja. Ei voi häiritä, jos heidänkään musiikkinsa ei häiritse muita.
Tiedätte, että mun itsehillintäni on pettänyt, kun kuulette junassa epävireisen "Oon nelivuotias, oppimaan innokas...".
Vois myös kokeilla itsekseen jupisemista.
Ei voisi. Samalle ärsyttävyystasolle ei pääse jupisemalla, vain Kaapo ja Nissepolkka voisivat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkänmatkan bussissa ja joku alkoi kuuntelemaan heviä. Siihen onneksi puuttui toinen hevari. Jutteli ensin vähän biiseistä ja sit kysyi eikö hänellä ole kuulokkeita, että kaikilla ei välttämättä ole sama maku. Kuulokkeet löytyi ja ongelma raitkaistu nätisti.
Usko ihmisiin palautettu taas puoleksi tunniksi :)
Niin, siis ilman erillistä juttutuokiota tota kuulokehommaa ei voi tajuta itse? Itselläni ei usko ihmisiin palaudu tuollaisen perusteella sitten ollenkaan. Itse aiassa kyseinen tyyppi taisi saada sen mitä halusikin, eli hakemansa huomion.
Herääkin mieleen kysymys, eli se, että onko kyseessä yksinäisten ihmisten ongelma? Olen itsekin yksinäinen, mutta en sentään siksi totaalisen epätoivoinen ja typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuli joskus urputtamaan. Kehotin tyyppiä laittamaan sormet korviin :D
Niin varmaan :D
Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?
No vaikka siksi, että se boomer saattaa ottaa sulta sen kännykän ja iskeä sen lattiaan. Ja jos siihen urputat, niin löydät pian itsesi sen kännykkäs vierestä. Ihan vaan siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?
No vaikka siksi, että se boomer saattaa ottaa sulta sen kännykän ja iskeä sen lattiaan. Ja jos siihen urputat, niin löydät pian itsesi sen kännykkäs vierestä. Ihan vaan siksi.
Ja koska muita matkustajia on jo tovin vituttanut se sun kännykän huudattaminen, todistajia tilanteelle ei löydy. Joten turha on vinkua edes rikosilmoituksesta. Mä en ainakaan olisi nähnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska muita matkustajia on jo tovin vituttanut se sun kännykän huudattaminen, todistajia tilanteelle ei löydy. Joten turha on vinkua edes rikosilmoituksesta. Mä en ainakaan olisi nähnyt mitään.
Sama.
Tänään junassa nuori mies katseli e-urheilua kännykästään muuten täysin hiljaisessa vaunussa. Video ei edes rullannut, pätki, ja jätkä nuokkui silmät kiinni. Suututti aivan s%€&tanasti, mutta tyyppi oli kaksimetrinen ja vaikutti kaikin puolin mulkulta, olisi voinut käydä huonosti jos olisi mennyt sanomaan.
Mä voisin kanssa laulaa, mutta sääli sitten niitä matkustajia, jotka ovat kunnolla. Eipä siinä muu auta kuin sopia muiden rauhaa rakastavien kanssa, että laitetaan kaikki vähäksi aikaa jotain ja kaikki jotain erilaista, niin ehkä tajuavat.
Vierailija kirjoitti:
:,D Täähän olis ihan loistavaa!
Itse olen kerran ratkaissut ongelman laittamalla jotain mahdollisimman ärsyttäviä koiravideoita pyörimään youtubesta äänet päällä jotain lätkämatsia äänet päällä seuraavan herran vieressä, ja suunnannut äänet häneen päin. Ei muuten mennyt kauaa että tajusi ja laittoi äänet pois. Tunsin itseni niiin rohkeaksi kapinalliseksi että sydän pamppaili vielä pitkään! :D
Ps. Anteeksi kuitenkin ulkopuolisille.
Voiskin alkaa kantaa karaokemikkiä mukana. Mikäs sen mukavampaa vaikka junassa laittaa puhelimesta karaokevideot pauhaamaan ja alkaa vetää Aikuista naista.
Ihan yhtä kivalta kuulostaa se ilman kuulokkeita pelaaminen/sarjojen katsominen/musiikin kuuntelu yms.
Mua harmittaa monessa tilanteessa, että olen 160cm nainen. Jos olisin 190cm mies, voisin tehdä juuri tuota että menen metelöijän viereen luukuttamaan omaa musaa, tohtisin julkisissa nojata vasten päin nojaajaa, kadulla kävelisin päin päinkävelijöitä, soittaisin suutani julkisissa räkiville teineille ja käskisin mölisevien narkkarien pitää turpansa kiinni...mutta nykyisessä olomuodossani tuntuu että riski saada selkäänsä on liian suuri ja jos nojaan vasten jotain perverssiä niin sehän on vaan innoissaan. Pari viikkoa sitten ikääntynyt juoppo huusi ratikassa Fredrikinkadulta Kallion virastotalolle että peskää ämmät haaranne hyi ..ttu teitä paskasia ämmiä, teidän haarat löyhkää ym ym ja kukaan matkustajista ei tehnyt mitään, kaikki (minä, pari mummoa ja yksi äiti pienen lapsen kanssa) vain tuijottivat tiukasti ikkunasta toivoen ettei pitkin ratikkaa horjahteleva äijä keksi istua viereen tai huitaise viinakassillaan.
Mutta lisää isoja fiksuja miehiä julkisiin! Kyllä niillä sekakäyttäjilläkin on sen verran itsesuojeluvaistoa etteivät käyttäydy ihan miten tahansa kun ympärillä on fyysisesti ojentamaan kykeneviä ihmisiä.
Pierutyyny. Pitäkää se taskussa ja puristelkaa muina miehinä/naisina, jos joku mekastaa vieressä. Eiköhän häivy.
Pakko nostaa tämä esille, kun parhaillaan istun Kehäradan junassa ja joku penteleen torvi luukuttaa jotain helevatun helikopterivideoita viereisessä loosissa. Rykäisin kerran oikein merkitsevästi ja mulkaisin muutaman kerran hänen suuntaansa. Toimii aina 😁😁😁
Hyvä ketju. Tässä kuuntelen meinaan juuri hiialahiialaheitä, jota joku astetta kevyemmillä älynlahjoilla varustettu äiti luukuttaa lapselleen. Aavistuksen migreenipitoista.
Sellainen ääliö joka kuuntelee gettoblasterilla musiikkia kesällä ajaessaan polkupyörällä tai juodessaan puistossa.
Voisikin alkaa mielenosoituksellisesti soittamaan crazy froggia vieressä. Miksi kärsiä hiljaa kun voi jakaa kärsimyksen? :DDd