Millainen ihminen kuuntelee musiikkia/katsoo ohjelmia ilman kuulokkeita julkisissa kulkuvälineissä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa ohjeistetaan urheita nettisotureita "näpäyttämään" ympärillään olevia ihmisiä laillisesta ja täysin sallitusta toiminnasta ja "ottamaan" se oma tila. Mä voin kertoa esimerkin mitä siinä voimafantasian siirtyessä todellisuuteen tapahtuu.
Oltiin viime viikolla jouluostoksilla ja lapset marketin isossa autokärryssä. Meidän edellä kassalla aivan todella sitruuna arviolta 40+ nainen. Alkaa pakkaamaan kassiaan siinä kassan vierestä hihnan sivusta. Ei päästä päästä vaimoa siitä ohi vaikka näkee aivan selvästi, että hän yrittää tulla sen hillittömän vaunun kanssa pois jonosta. Seuraavat ei pääse laittamaan kamojaan hihnalle. Hymyilee vaan vmäisesti siinä itsekseen ja oikeen säteilee k**ipäistä tyytyväisyyttä kun MÄ pakkaan nyt MUN ostoksia tässä. Ei huomaa minua kun olen jo siellä päädyssä pakkaamassa meidän ostoksia. Kattelen sen touhua hetken, kumarrun sitä kohti ja sanon vaimealla äänellä: "Voisitko v*ttu siirtyä?" Ämmä kalpenee ja hyppää oikealle paikalle.
Muistakaapa "näpäyttelijät" sellanen asia, että ei ihmiset ole velvoittettuja tai halukkaita kuuntelemaan teidän natinaa tai sietämään sikamaista käytöstä.
En tajunnu tästä mitään. Miten liittyy kuulokkeisiin julkisissa kulkuneuvoissa?
Sen verran, että kannattaa ainakin miettiä hetki ennen kuin menee osoittamaan mieltään tämänkin ketjun asenteella. Se on harvempi tyyppi, joka ottaa sen vaan kiltisti vastaan.
No ekkö sitruuna just ottanu kiltisti vastaan ku menitte osoittamaan mieltänne asenteella?
Hänhän se pelin avasi. Luuli, että kohteena on mun aika pieni ja kiltin oloinen vaimo. Ei tajunnut, että se kaljupää siinä vieressä on sen mies. Tässäpä se ongelma.
Näin kävi just pitkän matkan bussissa,klo oli 22-23 kun sammutin lukuvalon ja yritin torkkua vähän, niin eikun toimintaleffa pärähtää ilmoille selän takana,silloin oli ainakin asialla nuorehko miästämuistuttava. Ei ne niitä terävimpiä kyniä varmaankaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa ohjeistetaan urheita nettisotureita "näpäyttämään" ympärillään olevia ihmisiä laillisesta ja täysin sallitusta toiminnasta ja "ottamaan" se oma tila. Mä voin kertoa esimerkin mitä siinä voimafantasian siirtyessä todellisuuteen tapahtuu.
Oltiin viime viikolla jouluostoksilla ja lapset marketin isossa autokärryssä. Meidän edellä kassalla aivan todella sitruuna arviolta 40+ nainen. Alkaa pakkaamaan kassiaan siinä kassan vierestä hihnan sivusta. Ei päästä päästä vaimoa siitä ohi vaikka näkee aivan selvästi, että hän yrittää tulla sen hillittömän vaunun kanssa pois jonosta. Seuraavat ei pääse laittamaan kamojaan hihnalle. Hymyilee vaan vmäisesti siinä itsekseen ja oikeen säteilee k**ipäistä tyytyväisyyttä kun MÄ pakkaan nyt MUN ostoksia tässä. Ei huomaa minua kun olen jo siellä päädyssä pakkaamassa meidän ostoksia. Kattelen sen touhua hetken, kumarrun sitä kohti ja sanon vaimealla äänellä: "Voisitko v*ttu siirtyä?" Ämmä kalpenee ja hyppää oikealle paikalle.
Muistakaapa "näpäyttelijät" sellanen asia, että ei ihmiset ole velvoittettuja tai halukkaita kuuntelemaan teidän natinaa tai sietämään sikamaista käytöstä.
Sinun täytyy olla se tyyppi, joka jossain ketjussa kertoi provoilevansa kirjoittamalla pitkiä sekavia viestejä, joista jää lopulta epäselväksi mitä mielipidettä yrität ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnu tästä mitään. Miten liittyy kuulokkeisiin julkisissa kulkuneuvoissa?
Sen verran, että kannattaa ainakin miettiä hetki ennen kuin menee osoittamaan mieltään tämänkin ketjun asenteella. Se on harvempi tyyppi, joka ottaa sen vaan kiltisti vastaan.
No ekkö sitruuna just ottanu kiltisti vastaan ku menitte osoittamaan mieltänne asenteella?
Hänhän se pelin avasi. Luuli, että kohteena on mun aika pieni ja kiltin oloinen vaimo. Ei tajunnut, että se kaljupää siinä vieressä on sen mies. Tässäpä se ongelma.
Okay, en nyt edelleenkään ymmärrä miten liittyy tähän älylaitteiden luukuttamiseen julkisella paikalla. Olitko mielestäs niin sankarillinen kaljupää sitruunaa näpäyttäessäsi, että kuhan vaan johonkin ketjuun saat sankaritekos kerrottua ni jee?
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi just pitkän matkan bussissa,klo oli 22-23 kun sammutin lukuvalon ja yritin torkkua vähän, niin eikun toimintaleffa pärähtää ilmoille selän takana,silloin oli ainakin asialla nuorehko miästämuistuttava. Ei ne niitä terävimpiä kyniä varmaankaan ole.
Ja aattelin siinä että jos pistäisi vaikka jotain extrememetallin sulosäveliä täysille peittämään sen,niin saatais kiva tunnelma koko bussiin:) Mutta loppui se möykkä sitten viimein.
Olen aina kuvitellut olevani vain liian herkkä kun nämä kuulokkeettomat julistavat valitsemaansa sanomaa koko maailmalle ympärillään ja se häiritsee minua. Onpa mukava nähdä etten ole ihan ypöyksin mielipiteeni kanssa.
Kuuntelen usein musiikkia töissä ja kaupungilla liikkuessani. Kaupungilla käytän kuulokkeita, töiden parissa tilanteesta riippuen kuulokkeita tai kaiutinta, riippuen siitä kumpi moodi sopii tilanteeseen paremmin (jos yksin liikenteessä, en vaivaudu kuulokkeiden kanssa, jos on kaveri mukana, kysyn haluaako kuunnella mun soittolistaa vai käytänkö kuulokkeita).
Tampereella nämä ovat pääasiassa teinejä. Ai että korpee, kun joutuu kuuntelemaan kaiuttimen kautta puhuttua puhelua bussissa. Molemmat kailottaa, kun kumpikaan ei saa selvää. Sortuipa muuten kerran aamubussissa edessäni istuva äiti-ihminen samaan. Pojalla oli vaikeuksia herätä, valita vaatteita ja aamupalaa klo 6.45-7.10. Siihen aikaan minä haluan levätä hiljaisessa bussissa, enkä kuunnella kaiuttimen kautta pojan kiukuttelua ja sitä kun äiti huutaa puhelimeen. Pelaamisesta en edes ymmärrä, miksi ääniä tarvitaan lainkaan. Peli, jossa pallot sinkoilevat näytöllä, ei vaadi ääniä/ohjeita edetäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuli joskus urputtamaan. Kehotin tyyppiä laittamaan sormet korviin :D
Niin varmaan :D
Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?
Edelleenkään vamma teini,suomessa EI ole boomereita,usko jo. Painu jenkkien palstoille jos haluat toistella tuota uutta "hip" sanaa lol
Niin,mitä alapeukuttamista tässä on,suomessa ei ole mitään hiton "boomereita" vai onko historia vähän hakusessa muillakin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuli joskus urputtamaan. Kehotin tyyppiä laittamaan sormet korviin :D
Niin varmaan :D
Kyllä vaan. Miksi ihmeessä mä tottelisin jotain känisevää urpoa boomeria, jolla ei ole muhun mitään valtaan?
Edelleenkään vamma teini,suomessa EI ole boomereita,usko jo. Painu jenkkien palstoille jos haluat toistella tuota uutta "hip" sanaa lol
Niin,mitä alapeukuttamista tässä on,suomessa ei ole mitään hiton "boomereita" vai onko historia vähän hakusessa muillakin täällä?
Minä ainakin alapeukutin ärsyttävän kirjoitustyylin takia. Pilkun jälkeen tulee välilyönti.
Vierailija kirjoitti:
Paljon puhutaan tuoksuyliherkkyydestä ja siitä, että liiallinen hajusteiden käyttö julkisissa tiloissa on suorastaan väkivaltaa. Samalla tavalla pitää nostaa esille tämä. En ole ääniyliherkkä, mutta metelöinti on yhtälailla välivaltaa. Liiallinen turha ääni stressaa.
Kyllä! Ehdottomasti näin.
Terv. ääniyliherkkä
Sakot kaikille metelijöitsijöille.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin ulkomailla reissussa (jenkeissä) ja tummahipiäinen jengi hotelllin aamupalapöydässä luukutti jotain gansteriräppiä puhelimesta. Mies kävi sanomassa että can you please put that away, we are trying to eat here. Saatiin pitkiä katseita ruskeilta silmiltä mutta ghettomusa loppui siihen. Eli ei ihan pelkästään suomalaisten junttien tapa.
Järkytyin kerran jenkkien facebook - keskustelussa, joka alkoi jonkun päiviteltyä musiikin luukuttamista uimarannoilla ja vaellusreiteillä. Hyvin moni jenkki tässä pitkässä keskustelussa tuntui olevan sitä mieltä, että metsät ja rannat ovat julkisia paikkoja siinä missä ostarit ym. Joissa ON VAPAUS soittaa musiikkia! "jos haluat hiljaisuutta, jäät kotiin" oli keskeinen viesti. Musiikinsoittamisesta valittajat tuntuvat olevan jonkinlaisia tylsiä friikkejä tuolla päin maailmaa.
Alpeilla vaelluksella vuoristossa törmäsin itse pariin puolalaiseen jotka soittivat jotain dubstepiä matkakaiuttimista niin kovaa kuin lähti. Musiikki kaikui kauniissa vuoristosolassa varmaan kilometrin päähän. Sain kohtuullisen raivarin ja olin työntää kaverit kielekkeeltä alas.
Lyhyesti siis pointti se, että julkisissa ka kaupungilla musiikin soittaminen on törkeän ärsyttävää. Rannalla, metsissä ja vuorilla musiikin soittaminen on pyhäinhäväistys. Tätä harrastetaan ympäri maailmaa kokemuksen mukaan.
En panisi pahakseni jos tämä olisi kiellettyä sakon uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse katselen simpsoneita työmatkalla ilman kuulokkeita. Jos se jotakuta häiritsee, on se heidän ongelmansa. Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu.
Pää räjähtää :( voisko näin ajattelevat ihmiset merkitä itsensä jotenkin vaikka hihanauhalla että tiedän varoa? Haluaisin kattavan segregaation teistä.
Itseäni on eniten ihmetyttänyt että aika usein joku ulkomaalainen soittaa aamulla klo 7.00 jollekkin sukulaiselle puhelimella julkisista ja puhuu täysiä siihen luuriin. Olen jotenkin ajatellut että tekee näin aikaeron takia mutta en tiedä. Itse olen ainakin niin koomassa aamulla että ei paljoa tee mieli jutella mitään. Hyvä jos joku jaksaa jauhaa heti aamusta sukulaisjuorut.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on eniten ihmetyttänyt että aika usein joku ulkomaalainen soittaa aamulla klo 7.00 jollekkin sukulaiselle puhelimella julkisista ja puhuu täysiä siihen luuriin. Olen jotenkin ajatellut että tekee näin aikaeron takia mutta en tiedä. Itse olen ainakin niin koomassa aamulla että ei paljoa tee mieli jutella mitään. Hyvä jos joku jaksaa jauhaa heti aamusta sukulaisjuorut.
Tämä! En ymmärrä.. Ja aina facetimena vaikka siellä toisessa päässä ei ole mitään nähtävää
Olen miettinyt vastaiskuksi laittaa omasta luurista täysillä esim. Wagnerin Ring. Mutta tähän asti olen vain kihissyt kiukkua sisäisesti.
Onhan olemassa tämä yksi ehkä kaikkein tyhmimmistä lauseista: "kyllä maailmaan ääntä mahtuu".
Vittu joo. Kyllä mahtuu, ja se on tosiaan huomattu myös. Ihminen ei ole mikään muu kuin tyhjästä ääntä pitävä mölyapina. Ai niin, ei saisi apinoita parjata kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan olemassa tämä yksi ehkä kaikkein tyhmimmistä lauseista: "kyllä maailmaan ääntä mahtuu".
Vittu joo. Kyllä mahtuu, ja se on tosiaan huomattu myös. Ihminen ei ole mikään muu kuin tyhjästä ääntä pitävä mölyapina. Ai niin, ei saisi apinoita parjata kuitenkaan.
Mun mielestä alkaa maailman äänikapasiteetti olla aika lailla täynnä.
Turpa.
Kaikki.
Kiinni!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä alkaa maailman äänikapasiteetti olla aika lailla täynnä.
Turpa.
Kaikki.
Kiinni!!!!!!!!
Niinpä! Tuo jos joku on aivan totta!
Juu, kyllähän tästä henki pitää ottaa. Kuolemantuomio julkisella paikalla äänen tuottamisesta. Heti kansalaisaloite.