Tulin huijatuksi tori.fi-kaupoilla. Tekijä sai ehdonalaista!
Tulin siis vuosi sitten huijatuksi tori.fi-ostoksilla. Ostin kahdet verhot 120 eurolla ja tein rikosilmoituksen. Olisin tyytynyt sovitteluun, mutta koska huijauksia oli niin monta, oli syyte petos.
Hänet määrättiin maksamaan jokaiselle huijatuksi tulleelle rahat takaisin, mutta lapuissa luki, että nämä varat pitää jokaisen asianomistajan ITSE periä takaisin. Miten ihmeessä, kun hän on jo kauan sitten kauppojen teon jälkeen estänyt minut? Tuli toki myös ulosottohakemus liitteenä, joten sen täyttelen, mutta tuskin koskaan saan rahojani takaisin.
Tuomi oli vankilatuomio 50 päivää, ehdonalaisena. Lisäksi joitain muita kuluja, ja anastettujen rahojen takaisinmaksu, joita ei kuitenkaan koskaan maksa. No onpa hurjaa, 50 päivää "vankeudessa" sen jälkeen kun on herkutellut tuhansilla euroilla, joita pötösteli.
Kunhan kerroin.
Kommentit (27)
Et tule saamaan rahojasi koskaan takaisin.
Ehdonalainen tuomio on ihan sama kuin ei mitään.
Tälla tavalla meidän oikeuslaitos toimii.
Ota opiksesi. Ole varovaisempi, viisaampi ensi kerralla.
Tyhmästä päästäsi saat nyt kärsiä.
miks ihmessä ostit noin kalliit KÄYTETYT verhot?
huisia kirjoitti:
miks ihmessä ostit noin kalliit KÄYTETYT verhot?
Olivat mukamas vielä paketissa.
Ap
No anna nimi tänne niin tiedetään varoa?
Vierailija kirjoitti:
Tulin siis vuosi sitten huijatuksi tori.fi-ostoksilla. Ostin kahdet verhot 120 eurolla ja tein rikosilmoituksen. Olisin tyytynyt sovitteluun, mutta koska huijauksia oli niin monta, oli syyte petos.
Hänet määrättiin maksamaan jokaiselle huijatuksi tulleelle rahat takaisin, mutta lapuissa luki, että nämä varat pitää jokaisen asianomistajan ITSE periä takaisin. Miten ihmeessä, kun hän on jo kauan sitten kauppojen teon jälkeen estänyt minut? Tuli toki myös ulosottohakemus liitteenä, joten sen täyttelen, mutta tuskin koskaan saan rahojani takaisin.
Tuomi oli vankilatuomio 50 päivää, ehdonalaisena. Lisäksi joitain muita kuluja, ja anastettujen rahojen takaisinmaksu, joita ei kuitenkaan koskaan maksa. No onpa hurjaa, 50 päivää "vankeudessa" sen jälkeen kun on herkutellut tuhansilla euroilla, joita pötösteli.
Kunhan kerroin.
No nyt kuitenkin tällä huijarilla on rikosrekisteri, joka ei tule puhdistumaan koko elinikänä. Rikosrekisterimerkinnän saa rikoksista, joista tuomitaan vähintään ehdonalaiseen vankeuteen.
Onhan tuo surkeaa ettei uhrin oikeutta saataviinsa huomioida tässä kuten monissa muissakaan tapauksissa sen kummemmin, mutta rikosilmoitus silti kannattaa.
Siis miten olisit halunnut ne rahat saada, jos ulosotto ei kelpaa? Ei se tuomari voi rahaksi muuttua.
Et osaa edes Suomea. Se on ehdollista. Ehdonalaiseen voi päästä kun on lusibut ensin osan tuomiosta.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa edes Suomea. Se on ehdollista. Ehdonalaiseen voi päästä kun on lusibut ensin osan tuomiosta.
Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin?
Ap
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kerroin.
No nyt kuitenkin tällä huijarilla on rikosrekisteri, joka ei tule puhdistumaan koko elinikänä. Rikosrekisterimerkinnän saa rikoksista, joista tuomitaan vähintään ehdonalaiseen vankeuteen.
Onhan tuo surkeaa ettei uhrin oikeutta saataviinsa huomioida tässä kuten monissa muissakaan tapauksissa sen kummemmin, mutta rikosilmoitus silti kannattaa.
Rikosrekisterimerkintä katoaa tuossa tapauksessa viidessä vuodessa eikä sitä käytännössä missään edes kysytä ellei hae vartijaksi tms.
Poliisin kakkosrekisterissä merkintä toki säilyy ikuisesti mutta normityönantaja ei siitä voi koskaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten olisit halunnut ne rahat saada, jos ulosotto ei kelpaa? Ei se tuomari voi rahaksi muuttua.
No että hän itse olisi ne maksanut, jonkun muun vaatimana kuin minun itseni. Johan se on todettu, ettei hän halua niitä maksaa jos minä niitä pyydän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli ei mitään, 50 pv. niin peli jatkuu.
Hän opn ehdonalaisessa vankeudessa, eli kyllä voi ihan vankeusaikana jatkaa touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin?
Ap
Toki.
Minäkin olen saanut joskus ehdollista. Jouduin myös maksamaan korvauksia (perusteettomia, mutta mieluummin se kuin ehdotonta). Mulla oli ja on edelleen työpaikka ja oma asunto eli ulosotto olisi vienyt rahat jos en olisi maksanut itse.
Petosrikoksissa ei tietenkään ole millä maksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän opn ehdonalaisessa vankeudessa, eli kyllä voi ihan vankeusaikana jatkaa touhuja.
Hän on siis ehdollisena. Koestusaika (tai millä sitä kutsutaankaan) on pidempi, esimerkiksi kaksi vuotta. Jos jatkaa tehtailua niin ehdollinen VOIDAAN muuttaa ehdottomaksi. Aina ei kuitenkaan niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on siis ehdollisena. Koestusaika (tai millä sitä kutsutaankaan) on pidempi, esimerkiksi kaksi vuotta. Jos jatkaa tehtailua niin ehdollinen VOIDAAN muuttaa ehdottomaksi. Aina ei kuitenkaan niin tehdä.
Nimenomaan, kahden vuoden koeaika oli merkitty paperiin. Jos edes tuon kaksi vuotta tajuaisi olla huijaamatta niin selviää siltä ehdottomalta vankeustuomiolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No että hän itse olisi ne maksanut, jonkun muun vaatimana kuin minun itseni. Johan se on todettu, ettei hän halua niitä maksaa jos minä niitä pyydän.
Ap
En vieläkään ymmärrä. Siis hänhän ne maksaa sinne ulosottoon ihan itse (tai ulosottomies ulosmittaa tuloista ja varallisuudesta). Ja ulosotto maksaa sinulle. Etkö ymmärrä, miten ulosotto toimii, vai mikä tässä oikein on ongelma?
Selvitä se ulosotto. Sehän pyörii itsekseen ja sieltä voi tipahdellut sinulle rahoja. Mutta sinulla on jotain velvollisuuksia uusia se hakemus aina silloin tällöin tms. Jos henkilö on tuloton, niin rahaa ei tule. Jos hän saa vaikka perinnön, niin rahat voi tulla kerralla. Jos hän tekee töitä ja saa veronpalautusta, niin ulosotto ottaa ne velkoihin. Ja tyhjentää muutkin tilit. Ulosottomiehelle voi soittaa.
En ole hirveän perehtynyt asiaan, eli joku osaa paremmin selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En vieläkään ymmärrä. Siis hänhän ne maksaa sinne ulosottoon ihan itse (tai ulosottomies ulosmittaa tuloista ja varallisuudesta). Ja ulosotto maksaa sinulle. Etkö ymmärrä, miten ulosotto toimii, vai mikä tässä oikein on ongelma?
Kuten tuolla ylempänä joku sanoikin, petostapauksissa harvoin niitä rahoja saa takaisin - ulosotonkaan kautta. Tällä typykällä ei taatusti ole minkäänlaisia tuloja. Perinnöstä en tiedä, sitä voin tietysti jäädä odottelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Selvitä se ulosotto. Sehän pyörii itsekseen ja sieltä voi tipahdellut sinulle rahoja. Mutta sinulla on jotain velvollisuuksia uusia se hakemus aina silloin tällöin tms. Jos henkilö on tuloton, niin rahaa ei tule. Jos hän saa vaikka perinnön, niin rahat voi tulla kerralla. Jos hän tekee töitä ja saa veronpalautusta, niin ulosotto ottaa ne velkoihin. Ja tyhjentää muutkin tilit. Ulosottomiehelle voi soittaa.
En ole hirveän perehtynyt asiaan, eli joku osaa paremmin selittää.
Kiitos selityksestä. Pitää muistaa uusia hakemusta ja kysellä tarkemmin muutenkin.
Ap
Lienet oppinut tästä, että jos haluat ostaa nettikirpparilta jotain noinkin kallista, niin menet tutustumaan tavaraan henkilökohtaisesti. Jos myyjä ei suostu siihen, niin silloin juttu haiskahtaa jo niin paljon, että se kannattaa jättää muhimaan omiin liemiinsä. Jos sanot, että tavara oli niin kaukana, niin silloin jätät sen jo kättelyssä väliin.