Muutimme pienelle paikkakunnalle ja nyt meidän lapsista on tehty 5 lastensuojeluilmoitusta!
Ilmoituksissa väitetään, että meidän takapihamme ja kotimme ovat kaatopaikka kunnossa. Emme ilmeisesti siivoa juuri koskaan ja viikonloput vietämme baareissa??! Koulussa ollaan näreissään vanhimman likan täiongelmista jota emme kuulema halua hoitaa vaikka totuus on toinen! Meillä on kuusi lasta ja urakka on todella suuri alkaa joka ikistä lakanaa, tyynyä, peittoa, sohvaa ja 8 päätä pesemään! Olemme asuneet täällä 3 kk ja siinä ajassa joku tehtailee meistä ilmoituksia näin monta!!! Kaikki täysin perättömiä! Perhetyöntekijöitä meillä käy 3 kertaa viikossa ja joka ikinen niistä valittaa kun emme halua tehdä muuta ruokaa kuin yhtä. Vaikka totuudessa ne ei edes näe mitä ruokaa syömme viikossa. Ei olisi ikinä pitänyt muuttaa tuppukylää!! Mitä tuohon siivoamiseen tulee niin kyllä meidän piha on ihan siistissä kunnossa ja koti nyt on siisti. Toki elämisen jälkiä näkyy ja pyykkiä riittää..
Sekavaa settiä mutta olisi ihan kiva saada tietää kuka tämä ilmoittaja on! Aina kun saamme sossut käymään ja kaikki menee hyvin niin menee muutama päivä kun tämä ilmoittaja on huolissaan milloin mistäkin!!! Milloin huutoa, milloin ryyyppäystä, milloin sotkua... Ja taas sossut on käymässä?!
Kommentit (202)
Kyllä me suihkussa ja saunassa käydään pari kertaa viikossa. Vaatteita pestään kyllä ihan joka päivä mutta sitä pyykkiä vaan tulee lisää ja lisää! Lakanat vaihtuvat ainakin kerran kuukaudessa. Siinä satun olemaan laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä niin vaikea uskoa todeksi?! Kyllä tämä ihan totta on! Ihan apua ajattelin tulla pyytämään täältä! Asumme edelleen Lapissa emmekä missään Porvoossa!
Jos aidosti elätte kuvailemallasi tavalla, lasut eivät ole olleet vain aiheellisia, vaan ennemminkin ihmetyttää kuinka lapsianne ei ole vielä otettu huostaan. Lapsenne ovat täisiä, syyksi sanot etteivät kaikki kuusi halua täipesua. Ovat siis likaisia? Et jaksa pestä pyykkiä täiden hävittämiseksi, lapsesi siis vähintäänkin nukkuvat likaisissa lakanoissa, todennäköisesti myös vaatteensa ovat likaisia. Ruuaksi tuon listaamasi mukaan syötte ainoastaan papuja ja riisiä. Ei, kukaan ei ole niin vajaa, että kuvittelisi yhtenä pävänä tarjotun hernekeiton tuon puutteen korjaavan.
Provoluontoisesti heitettyyn viestiin missä yhden lapsista mainittiin olevan Syyriasta, ja lapsen leukemiaa hoidettavan hopeavedellä, ja että rokotukset puuttuvat, korjasit sijoituslapsen olevan Irakista.
Älä viitsi.
Ei ku ne kaikki on irakista. Eikä me haluta lapsille autismia, joten ei myrkytetä niitä rokotteilla.
Mikä kaupunki? Tulee mieleen omat kauhukokemukset kun kimpussa oli viikottain lastensuojelu, eläinsuojelu ja poliisi! 2 vuotta asuimme siellä ja sairastuin vaikeaan masennukseen.
Muuta idylliseen pikkukaupunkiin, siellä on hyvä kasvattaa lapsia ... jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin lappia?
Posio
No pitihän se arvata. Oon asunu eripuolilla lappia ja Ranua ja Posio olivat kaikkein "susäsiittosimmat" kunnat. Näissä, jos et kuulunut lestoihin, niin sait kyllä huomata sen. Itsekin sain kokea kaikenmaailman kiusantekoa, eikä ollu varmaan yhtään viikkoa, etteikö olisi joutunut antamaan poliisille jonkinnäköistä selvitystä tekemisistään. Onneksi pääsin pois sieltä.
No Ranua ja Posio kuuluvat myös raamattuvyöhykkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me suihkussa ja saunassa käydään pari kertaa viikossa. Vaatteita pestään kyllä ihan joka päivä mutta sitä pyykkiä vaan tulee lisää ja lisää! Lakanat vaihtuvat ainakin kerran kuukaudessa. Siinä satun olemaan laiska.
Meinasin no tulla puolustelemaan että ei täit sikiä liasta. No ei sikiä, mutta et sinä pidä tarpeeksi hyvää hygieniaa yllä. Lapset siis nukkuu likaisissa täisissä lakanoissa, syö yksipuolista ruokaa ja sotkuistakin on , niin ulkona kuin sisälläkin. Mitäs jos pyytäisit siivousapua siltä perhetyöntekijältä. Kyllä sossu siivouksenkin maksaa, olen senkin järkytyksekseni todennut.
Vierailija kirjoitti:
Noin harvoin. Jonkun pitäis kyllä tehdä lasu.
Hei ap, lakatkaa huutamasta , ryyppäämästä ja riehumasta. Kyllä ne täit täytyy hävittää, vaikka olisi 10 lasta. Muutenhan ne päiväkodissa, koulussa tai kerhoissa leviää kaikilla.
Kyllä pihat ja muut nurkat pitää pitää siisteinä. Kukaan jaksa nähdä sellaista kaatopaikkamurjua.
Ihan turha puolustella myös ruuista. Jos kolme kertaa vk käy kodinhoitaja , taatusti näkee mitä teillä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein jo.
T. AP:n naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin no tulla puolustelemaan että ei täit sikiä liasta. No ei sikiä, mutta et sinä pidä tarpeeksi hyvää hygieniaa yllä. Lapset siis nukkuu likaisissa täisissä lakanoissa, syö yksipuolista ruokaa ja sotkuistakin on , niin ulkona kuin sisälläkin. Mitäs jos pyytäisit siivousapua siltä perhetyöntekijältä. Kyllä sossu siivouksenkin maksaa, olen senkin järkytyksekseni todennut.
Kylläpäs pidän. Kyllä meidän lapset suihkussa käy ja saunaakin pääsee. Siivoan kerran viikossa sen mitä jaksan. Se nyt on vaan turha korjailla sotkuja jotka tulevat uudestaan. Tiskikone meillä on ja helpottaa sen verran ettei tiskiä käsin tarvitse pestä. Ainut mikä meillä putket jäässä jatkuvasti. (vanha omakotitalo) joten lämmintä vettä ei aina tule niin helposti. Olen siivous hommaa harkinnut kyllä. Mutta miten onnistuu kun olet itse töissä 8-16 ja mies kolmivuorotyöläinen. Ei minulla ole aikaa vahtia yötä päivää siivoojaa. Ainut vanhin 16 vuotias voisi vahtia mutta hällä koulun jälkeen omat kaverit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein jo.
T. AP:n naapuri.
Toivottavasti kuudes kerta toden sanoo ja lapset otetaan huostaan.
T. Samainen naapuri, Posion lastenkodin osakas.
Minä asuin koko lapsuuteni sekaisessa huushollissa. Vanhemmat olivat iltaisin aina töissä. Meillä oltiin täysin raittiita, eikä tupakoitui. 12-vuotiaasta leivoin lauantaisin tuntikausia sekä siivosin. Tein lauantaisin jotain 10 tunnin työpäiviä, valehtelematta ja lämmitin vielä saunankin. Meille tuli vain kylmä vesi, joten lämmitin myös muuripadassa saunavedet ja siivousvedet, kaksi padallista joka lauantai. Keskiviikkoisin isä tei veljet lämmitti vedet, sen verran jaettiin töitä. Muulloin ei peseydytty. Veljillä oli pihatyöt. Minä olin nuorin. Minut kyllä pistettiin tiskaamaan yksin ensimmäisen kerran jo 6-vuotiaana ja siitä eteenpäin hommat lisääntyivät ikävuosien mukana. Ruokana meillä oli usein mannapuuroa tai makaronivelliä tai makaronilaatikkoa ilman lihaa. Joskus oli kalaa, kun isä kalasti ja yksi tuttu toi sitä paljon meille. Viikonloppuisin saattoi olla lihapullia tai lihakeittoa. Äiti leipoi itse hiivaleipää, se oli äidin bravuuri ja joskus kanssani pullaa, jos sattui ehtimään kahdelta työltään.
Minulla oli ihan onnellinen lapsuus silti. Kohokohta oli päästä äidin kanssa mustikkaan ja jäi vapaa-aikaakin. Koulussa olin vähän keskitasoa parempi, kuten myös veljet.
Ei perhetyöntekijä ole mikään kodinhoitaja. Se on valvoja jonka tarkoituksena on etsiä ja kerätä todisteita suositusten vastaisista lastenkasvatus- ja lastenhoitokäytännöistä, joita todisteita sitten voidaan käyttää perhettä vastaan huostaanottoprosessissa.
Jos tähän ruoka hommaan tullaan. Niin kyllä meidän lapset jo koulussa syö normi ruuan ja samoin meidän 5 vuotias joka päiväkodissa. Että ei siellä nälässä lapsia pidetä! Mitä sitten jos me satumme syömään papuja ja riisiä! Kyllä ne lapset päivän aikana muutakin syö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 lasta ja elämänhallinta tuossa kunnossa... Täit on ikävä ongelma mutta pakko se on hoitaa alta pois.
Mikä tuossa elämässä muka on vikana? Kuusilapsisessa perheessä varmasti on pyykkiä ja täistä eroon pääseminen on iso rumba.
Totta. Se on iso rumba, mutta ei mahdoton toteuttaa. Olen 7 lapsen äiti, ja meillä on karkoitettu täit 2 kertaa 3 kk sisällä, ja siinä välissä yhdet kihomadotkin. Kyllä siinä pyykkikone lauloi ahkerasti, ja lasten päitä syynättiin tarkkaan. Pienimmiltä lapsilta leikattiin hiukset niin lyhyiksi, että täillä ei ollut mitään, mihin tarttua. Se oli ensimmäinen, ja toistaiseksi viimeinen kerta, kun olen joutunut täiden kanssa tekemisiin.
Viime talvena ekaluokkalaisen koulusta tuli täivaroitus. Lapsi pyysi, että leikataan hiukset pois, ettei tule täitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 lasta ja elämänhallinta tuossa kunnossa... Täit on ikävä ongelma mutta pakko se on hoitaa alta pois.
Mikä tuossa elämässä muka on vikana? Kuusilapsisessa perheessä varmasti on pyykkiä ja täistä eroon pääseminen on iso rumba.
Meillä 5 lasta, lapset hoidetaan hyvin, täiongelma poistetaan heti, mitään perhetyöntekijöitä ei olla tarvittu eikä lasuja tehty, koska pidän standardit lasten hoitamiseen korkealla. Enkä valita mistään.
Niin on meitä moneen lähtöön.
Totta. Jotkut ovat sietämättömän omahyväisiä, ylemmyydentuntoisia ja anteeksiantamattomia. Toiset haluavat elää ihan kelvollista elämää omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin koko lapsuuteni sekaisessa huushollissa. Vanhemmat olivat iltaisin aina töissä. Meillä oltiin täysin raittiita, eikä tupakoitui. 12-vuotiaasta leivoin lauantaisin tuntikausia sekä siivosin. Tein lauantaisin jotain 10 tunnin työpäiviä, valehtelematta ja lämmitin vielä saunankin. Meille tuli vain kylmä vesi, joten lämmitin myös muuripadassa saunavedet ja siivousvedet, kaksi padallista joka lauantai. Keskiviikkoisin isä tei veljet lämmitti vedet, sen verran jaettiin töitä. Muulloin ei peseydytty. Veljillä oli pihatyöt. Minä olin nuorin. Minut kyllä pistettiin tiskaamaan yksin ensimmäisen kerran jo 6-vuotiaana ja siitä eteenpäin hommat lisääntyivät ikävuosien mukana. Ruokana meillä oli usein mannapuuroa tai makaronivelliä tai makaronilaatikkoa ilman lihaa. Joskus oli kalaa, kun isä kalasti ja yksi tuttu toi sitä paljon meille. Viikonloppuisin saattoi olla lihapullia tai lihakeittoa. Äiti leipoi itse hiivaleipää, se oli äidin bravuuri ja joskus kanssani pullaa, jos sattui ehtimään kahdelta työltään.
Minulla oli ihan onnellinen lapsuus silti. Kohokohta oli päästä äidin kanssa mustikkaan ja jäi vapaa-aikaakin. Koulussa olin vähän keskitasoa parempi, kuten myös veljet.
Mietipä, että jos olisit elänyt lapsuuttasi nyt, niin sinut olisi jo pienenä pakotettu laitokseen asumaan ja eroon vanhemmista ja sisaruksista. Niin hullu on lastensuojelun maailma tänä päivänä. Sillä mikä on oikeasti lasten etu ei ole sosiaalikoneistolle mitään väliä, tärkeintä on pöyristyä kaikesta poikkeavasta ja päästä näyttämään valtaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ihmisistä tehdään perättömiä ilmoituksia. Varmaan naapurit asialla. Näin tiedän naapurien tekevän kateuksissaan kiusaa.
Mistä he mielestäsi ovat teille kateellisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei perhetyöntekijä ole mikään kodinhoitaja. Se on valvoja jonka tarkoituksena on etsiä ja kerätä todisteita suositusten vastaisista lastenkasvatus- ja lastenhoitokäytännöistä, joita todisteita sitten voidaan käyttää perhettä vastaan huostaanottoprosessissa.
Juurikin näin. Onneksi edes sinä olet ymmärtänyt, mitä ovat perhetyöntekijät. Heidän ainoa tehtävä on keksiä mitä vain faktoja tai valheita, jotta saavat lapset huostaan. Niiden palkkaushan on urakkaluontoista ja saavat sitä isompaa palkkaa, mitä enemmän huostaanottoja on.
No pitihän se arvata. Oon asunu eripuolilla lappia ja Ranua ja Posio olivat kaikkein "susäsiittosimmat" kunnat. Näissä, jos et kuulunut lestoihin, niin sait kyllä huomata sen. Itsekin sain kokea kaikenmaailman kiusantekoa, eikä ollu varmaan yhtään viikkoa, etteikö olisi joutunut antamaan poliisille jonkinnäköistä selvitystä tekemisistään. Onneksi pääsin pois sieltä.