Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtön tohtori ei ota työkkäristä työtä vastaan?

Vierailija
22.12.2019 |

Kommentit (345)

Vierailija
121/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen tutkinnon jälkeen ei kelpaa enää alemman tason töihin, vaikka niistä olisi kokemusta

Kelpaa kyllä, ainakin minä olen kelvannut. Onko "alemman tason työt" siis duunarihommia?

Vierailija
122/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen asunnon pitäisi olla juuri Turusta, eikä vaikka Pihtiputaalta?

Jaetaanko siellä kunnan asuntoja kaikille halukkaille ulkopaikkakuntalaisille, joilla ei ole sinne mitään siteitä?

Jollei ihmisellä ole päihdeongelmaa, on asunnon saaminen helpohkoa. Suomessa on sadoittain asuntoja tyhjillään. Voi kokeilla vaikka sellaisia paikkoja kuin Yli-Ii, Savonlinna, Kouvola, Pieksämäki, Kemi...

Meinaat että tällaisilta paikkakunnilta on töitäkin löydettävissä pitkäaikaistyöttömälle tohtorismiehelle?

Eiköhän nuo ole enemmänkin työttömien loppusijoituspaikkoja :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi. Ei työkkäristä töitä tarjota. Itse olen vain maisteri eli tuota tohtoria harvempaan duuniin ylikoulutettu, mutta yhtä ainutta työtarjousta en ole sieltä saanut kolmivuotisen työttömyyteni aikana.

Ja ennen kuin joku ehtii valittaa että tekisit jotakin itse, niin totta kai haen töitä oma-aloitteisesti. Silloin tästä ei ainakaan mitään tulisi, jos työkkärin tarjouksia jäisin odottelemaan.

Vierailija
124/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisen tutkinnon jälkeen ei kelpaa enää alemman tason töihin, vaikka niistä olisi kokemusta

Kelpaa kyllä, ainakin minä olen kelvannut. Onko "alemman tason työt" siis duunarihommia?

Millaisia töitä olet päässyt tekemään? Onko sinulla niistä aikaisempaa kokemusta? Entä oletko minkä ikäinen, ja miltä alalta tutkintosi on?

tiedän kyllä yhden siivoavan humanistin. Ehkä humanisteilta onnistuu helpommin, sillä voi olla että ajatellaan että he eivät kuitenkaan välttämättä työllisty mihinkään koulutustaan vastaavaan.

Vierailija
125/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi häntä perusduuniin, liian koulutettu, siis liian koulutettu väärällä alalla

Mitä väliä mikä koulutus kun työt sujuu. Älytöntä. 

Vierailija
126/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu. Epäilen muita ongelmia. Suomessa ei tarvita omaa rahaa elämiseen, koska sosiaalituet.

Sosiaalitukia myönnetään vuokranmaksuun, sähkölaskuun yms laskuihin. Tällä tyypillä ei ole asuntoa eikä siis asumiseen liittyviä laskujakaan, joten ei hän saa kuin työkkärin perustuen. Näin se Suomessa pyörii. Tuet saa sitten kun on asunto ja siihen liittyviin laskuihin.

Tiedän miten Suomessa systeemi toimii. Toimeentulotukea maksetaan myös asunnottomille.

Jos saa peruspäivärahaa, eikä ole maksettavana vuokraa eikä sähkölaskua, kuten tällä tohtorilla ei ole, niin se peruspäiväraha on juuri niin iso että toimeentulotukea ei enää saa. Paitsi tietysti erityistapauksissa, esim. jos on sairauskuluja tms.

Vierailija
127/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut tutkimukset on tärkeämpiä kuin lämmin asunto, niin on todella realiteetit hukassa. Ja jos asuntoa ei löydä Turusta, niin sitten on muutettava muualle. Mitä niillä tutkimuksilla tekee jos sairastuu kuusen alla värjötellessä.

Vierailija
128/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika traagista, että noin älykkäälle miehelle ei ole tiedemaailmasta paikkaa löytynyt. Olisi päässyt Toronton yliopistoon tutkimusta tekemään, muttei saanut Suomesta apurahaa ☹️

Se että on saanut väitöskirjan tehtyä, ei tiedemaailman silmissä ole osoitus mistään poikkeuksellisesta älykkyydestä. Postdoc-tutkijan paikoista käydään ankaraa taistelua.

Vierailija
129/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia hän asuu mestässä eikä asuntolassa? Turun laidalta tai ainakin muualta suomesta saisi rivitaloasuntojakin?

Miten luottotiedoton voi mitään saada?

Kyllä luottotiedottomanakin voi saada asunnon muualtakin kuin kaupungilta. Mistäkö tiedän? Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja olen avustanut sekä ohjannut lukemattomia luottotiedottomia asiakkaita hakemaan asuntoa. Moni on myös saanut asunnon esim. VVO:n tai M2-asuntojen kautta. Saattaa kyllä joutua esim. maksamaan isomman takuuvuokran (asia kannattaa etukäteen selvittää Kelasta ja/tai sosiaalitoimistosta) ja selvittämään, johtuuko luottotietojen menetys maksamattomista vuokrista. 

Juuri näin. Asuntoilmoituksissa on yleensä joko luottotiedot tarkistetaan tai että niiden on oltava kunnossa ja siinä on ero. Isoista vuokranantajista esim. Sato perii luottotiedottomalta vakuuden, kun "luotollisille" sama kämppä vuokrataan ilman vakuutta.

Aina kannattaa kysyä ja kertoa sekin, ovatko tiedot menneet vuokrarästien takia.

Artikkelista tuli vaikutelma, että Mika on varmaan aika erikoinen ihminen. Ei ehkä sopeutuisi elämään kovin lähellä muita? Kaikkea hyvää hänelle kuitenkin :)

Vierailija
130/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näihin tilanteisiin ehdotetaan ainakin palstalla muuttamista halvemmalle alueelle, mutta ei ymmärretä että jos niin toimittaisiin yleisestikin, niin se johtaisi takaisin kehitysmaa tasolle, eli eri tasoisten ihmisten slummiutumiseen. Halutaanko todella taantua sinne, nyt kun on tehty maailman siivun verran töitä tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta, jossa on itsemääräämisoikeus omasta asuinpaikasta. Olen tohtorin kanssa samaa mieltä että asuntopulaa tässä pitäisi ennemminkin alkaa ratkaista.

Vierailija
131/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko viisikymppinen tohtori?

Vierailija
132/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen maisteriopintojen alkua syksyllä (olin jo kandi muualta) hain kesäksi työkkärin pakottamana mm. yhteen varastoon vuokrafirman kautta. Eipä edes vastanneet hakemukseeni vaikka siellä luvattiin vastaus kaikille :D

En maininnut että oli työkkärin pakottama haku eli ei se siitäo johtunut ainakaan. 

Turha mitään hakemuksia on lähettää. Etsii vaan mielenkiintoisia firmoja ja marssii paikalle kyselemään. Olen jokaisen työpaikkani saanut (5kpl) ilman yhtään hakemusta. Menin ovesta sisään ja kysyin kuka päättää työntekijöistä ja olisko työtä tarjolla. Ihan 2010 luvulla tapahtunut, että kovalla yrittämisellä työpaikka löytyy 👍

M33

Mun alallani ei firmoihin pääse kuin alakerran vastaanottotiskille ja niitä ei juurikaan kiinnosta jos ei ole sovittua tapaamista jonkun kanssa. 

Tarkoitus kai olikin, ettei haeta mihinkään oman alan firmaan, vaan kierrellään esim. ravintoloida kysellen, olisiko tiskarin tarvetta, yms.

Teollisuustyöhön tietenkin vaikea päästä nykyään, kun tehtaan on ympäröity tiiviillä aidalla ja vain valvontakopin kautta pääsee sisään.

Vierailija
133/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan Mika pyörii päivät Turun pääkirjastossa tai Kaarinan ja Naantalin kirjastoissa, jotka eivät tietääkseni mitkään ole korkeakoulukirjastoja. Terkuin opiskelija Turun yliopistosta.

Kannattaa käydä vaikka opintosuorituspisteen kokoinen kurssi "näin opit käyttämään kirjastoja - libraries for dummies", jotta opit miten ihan tavallisessakin kirjastossa voi lukea akateemisia kirjoja, lehtiä ja käyttää akateemisia lähteitä.

Vierailija
134/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näihin tilanteisiin ehdotetaan ainakin palstalla muuttamista halvemmalle alueelle, mutta ei ymmärretä että jos niin toimittaisiin yleisestikin, niin se johtaisi takaisin kehitysmaa tasolle, eli eri tasoisten ihmisten slummiutumiseen. Halutaanko todella taantua sinne, nyt kun on tehty maailman siivun verran töitä tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta, jossa on itsemääräämisoikeus omasta asuinpaikasta. Olen tohtorin kanssa samaa mieltä että asuntopulaa tässä pitäisi ennemminkin alkaa ratkaista.

Aivan. Halvemmalle alueelle muuttaminen tietäisi myös vielä todennäköisempää työttömyyttä jatkossakin. Siihen päälle sitten vielä se, ettei tunne ketään eikä ole paljon tekemistäkään. Tuollainen erikoisempi tyyppi saa pikkupaikkakunnalla nopeasti kylähullun maineen. Kaupungissa saa olla rauhassa outo.

Vierailija
135/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan Mika pyörii päivät Turun pääkirjastossa tai Kaarinan ja Naantalin kirjastoissa, jotka eivät tietääkseni mitkään ole korkeakoulukirjastoja. Terkuin opiskelija Turun yliopistosta.

Kannattaa käydä vaikka opintosuorituspisteen kokoinen kurssi "näin opit käyttämään kirjastoja - libraries for dummies", jotta opit miten ihan tavallisessakin kirjastossa voi lukea akateemisia kirjoja, lehtiä ja käyttää akateemisia lähteitä.

Eipä ne kaikki sieltä löydy.

Vierailija
136/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen maisteriopintojen alkua syksyllä (olin jo kandi muualta) hain kesäksi työkkärin pakottamana mm. yhteen varastoon vuokrafirman kautta. Eipä edes vastanneet hakemukseeni vaikka siellä luvattiin vastaus kaikille :D

En maininnut että oli työkkärin pakottama haku eli ei se siitäo johtunut ainakaan. 

Turha mitään hakemuksia on lähettää. Etsii vaan mielenkiintoisia firmoja ja marssii paikalle kyselemään. Olen jokaisen työpaikkani saanut (5kpl) ilman yhtään hakemusta. Menin ovesta sisään ja kysyin kuka päättää työntekijöistä ja olisko työtä tarjolla. Ihan 2010 luvulla tapahtunut, että kovalla yrittämisellä työpaikka löytyy 👍

M33

Mun alallani ei firmoihin pääse kuin alakerran vastaanottotiskille ja niitä ei juurikaan kiinnosta jos ei ole sovittua tapaamista jonkun kanssa. 

Tarkoitus kai olikin, ettei haeta mihinkään oman alan firmaan, vaan kierrellään esim. ravintoloida kysellen, olisiko tiskarin tarvetta, yms.

Teollisuustyöhön tietenkin vaikea päästä nykyään, kun tehtaan on ympäröity tiiviillä aidalla ja vain valvontakopin kautta pääsee sisään.

Miksei ravintolalla, jolla on tarve tiskaajalle ja kykyä palkata sellainen olisi paikka avoinna netissä?

Vierailija
137/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi. Ei työkkäristä töitä tarjota. Itse olen vain maisteri eli tuota tohtoria harvempaan duuniin ylikoulutettu, mutta yhtä ainutta työtarjousta en ole sieltä saanut kolmivuotisen työttömyyteni aikana.

Ja ennen kuin joku ehtii valittaa että tekisit jotakin itse, niin totta kai haen töitä oma-aloitteisesti. Silloin tästä ei ainakaan mitään tulisi, jos työkkärin tarjouksia jäisin odottelemaan.

Tuossa kolmessa vuodessa olisit lukenut itsesi sairaanhoitajaksi/bioanalyytikoksi/terveydenhoitajaksi ja voisit tehdä näitä töitä etsiessäsi sopivampaa työtä. Se on eri asia onko työ juuri sitä mitä haluat. Kokemuksesta voin kertoa, että voi hyvin tehdä työtä, joka ei ole se unelmien ammatti.

Vierailija
138/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa mistä tuo johtuu on alkoholi ruvennut viemään vai huumeet.Ehkä vain ei pysty pysymään oravanpyörässä mukana.

Vierailija
139/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Halvemmalle alueelle muuttaminen tietäisi myös vielä todennäköisempää työttömyyttä jatkossakin. Siihen päälle sitten vielä se, ettei tunne ketään eikä ole paljon tekemistäkään. Tuollainen erikoisempi tyyppi saa pikkupaikkakunnalla nopeasti kylähullun maineen. Kaupungissa saa olla rauhassa outo.[/quote Ennemmin kylähullu vaikka Suolahdessa, kuin paleltunut kuusen alla. Näin erikoinen tyyppi ja viimeistään hänestä tehty uutinen varmasti saa työnantajatkin varuilleen.

Vierailija
140/345 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Halvemmalle alueelle muuttaminen tietäisi myös vielä todennäköisempää työttömyyttä jatkossakin. Siihen päälle sitten vielä se, ettei tunne ketään eikä ole paljon tekemistäkään. Tuollainen erikoisempi tyyppi saa pikkupaikkakunnalla nopeasti kylähullun maineen. Kaupungissa saa olla rauhassa outo.

Ennemmin olisin kylähullu vaikka Kärsämäellä, kuin koditon ja kylmissäni Turun metsässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme