Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaniperheen jouluateria jos sekasyöjä kutsutaan joulunviettoon?

Vierailija
21.12.2019 |

Toisen ketjun innoittamana kysyisin vegaanista ruokavaliota noudattavilta: jos teille olisi tulossa joulupöytään lapsenne poika/tyttöystävä, joka ei ole vegaani, tarjoaisitteko hänelle myös eläinperäisiä ruokia?

Oikeasti kiinnostaa, en halua ilkeillä tai provosoida.

Kommentit (394)

Vierailija
381/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitat tän palstan vanhoja trollailuja, et mitään oikeita vegaanien keskusteluja. Täällä on jo vuosia yks tyyppi trollannut muka vuohenjuustoa käyttävistä vegaaneista. Ei se oo mikään oikea juttu.

Minä en usko, että ne tämän palstan kymmenet keskustelut voisivat olla pelkkää yhden ihmisen trollailua. Kyllä siellä on täytynyt olla paljon mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Nyt en ole ainakaan pariin vuoteen nähnyt aiheesta kommentteja.

Vegaaniliiton tapahtumista on vaikea sanoa mitään, kun en niitä tunne. Mutta varmaan sielläkin on joskus kiistelty asioista, ihmisillä on omia ajatuksia periaatteistakin.

Vierailija
382/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suuri osa suomalaisesta jouluruoasta on kasvisruokia jotka voi valmistaa vegaanisesti (laatikot, riisipuuro, sienisalaatti

Ei voi, ei. Sekasyöjä ei takuulla tykkää näistä karseanmakuisista korvikkeista, kuten positiiviselta kuulostavasta kaurakermasta, joka on todellisuudessa ihan kamalan pahaa, ja veteen keitetystä riisipuurosta, mikä on ajatuksena jo vitsi. On kyse jouluun kuuluvista PERINNEruuista, PERINTEISILLÄ resepteillä valmistetuista herkuista, joita ei todellakaan voi valmistaa vegaanisesti.

Mielummin tarjota vegaaniateria kuin jouluruuat pilattuina jollain kaurakermoilla ja mantelimaidoilla. Miksei jotain ihan muuta, mitä vegaanit syövät muutenkin?

Oletko koskaan edes maistanut kaurakermaa? Minusta se maistuu aika lailla oikealta kermalta, toki ei ihan niin "kermainen" maku, mutta ihan riittävän lähelle. Käytän sitä itse muutenkin arjessa, koska on sydänmerkkituote, ja juhlavampiin ruokiin sitten vaan laitan oikeaa kermaa. t. sekasyöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat tän palstan vanhoja trollailuja, et mitään oikeita vegaanien keskusteluja. Täällä on jo vuosia yks tyyppi trollannut muka vuohenjuustoa käyttävistä vegaaneista. Ei se oo mikään oikea juttu.

Minä en usko, että ne tämän palstan kymmenet keskustelut voisivat olla pelkkää yhden ihmisen trollailua. Kyllä siellä on täytynyt olla paljon mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Nyt en ole ainakaan pariin vuoteen nähnyt aiheesta kommentteja.

Vegaaniliiton tapahtumista on vaikea sanoa mitään, kun en niitä tunne. Mutta varmaan sielläkin on joskus kiistelty asioista, ihmisillä on omia ajatuksia periaatteistakin.

Komppaan tätä. Jotenkin kummasti näitä mielipide-eroja on alettu tässä vähätellä.

Vierailija
384/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon niihin vegaaniliiton ja oikeutta eläimille -piireihin kuulunut jo vuosikymmeniä, ja voin vakuuttaa, että noi jutut on vain ja ainoastaan tän palstan trollailuja, ja missään vegaanipiireissä ei todellakaan oo kiistelty tuollaisista.

Kaikki tän palstan aktiivitrollithan jauhaa asioistaan kymmenissä ja sadoissa ketjuissa, niin miten ihmeessä et uskois, että tämäkin? Mieti nyt jotain vasu-postaustenkin määrää. 

Vierailija
385/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjähän voi syödä mitä vain, eikö? Miksi pitäisi olla jotain erikseen varattuna? Vai kuuluuko siihen ajatus, että ruokia voi syödä vain sekaisin? Toisaalta viinallahan siitä selviää. Tai oikeastaan sekoittuu.

Vierailija
386/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokkina ollut duunissa paikoissa, joissa tarjotaan pelkästään vege/vegaania ruokaa. Valmistan näitä mielelläni, mutta en tykkää käyttää näitä "lihan korvikkeita" vaan teen mieluummin ihan lähtökohtaisesti kasvis (tai vegaania) ruokaa: esim. intialaisesta reseptiikasta löytyy todella hyviä vegeruokia, joissa proteiinia ei ole yritetty "korvata" vaan käytetään alkuperäiseen reseptiin kuuluvia raaka-aineita (linssit, pavut, herneet, siemenet, pähkinät...)

Nuokin ovat hyviä, mutta eivät kuulu suomalaiseen jouluperinteeseen. Tofusta tai seitanistahan saa hyvän kasviskinkun tehtyä, nehän eivät tosin varsinaisia "lihankorvikkeita" olekaan, vaan jo vuosituhansia Aasiassa käytössä olleita perinteisiä aineksia. Toki valmiitakin vegekinkkuja on kaupan hyllyllä, ne miellän itse "lihankorvikkeiksi".

Vierailija
387/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon niihin vegaaniliiton ja oikeutta eläimille -piireihin kuulunut jo vuosikymmeniä, ja voin vakuuttaa, että noi jutut on vain ja ainoastaan tän palstan trollailuja, ja missään vegaanipiireissä ei todellakaan oo kiistelty tuollaisista.

Jos olet ollut noin pitkään vegaaniliiton aktiivi, niin tiedät varmaan mistä siellä on puhuttu ja mistä ei. Siitä minä en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun en ole liittoon kuulunut.

Mutta tällä palstalla asiasta näyttää olleen niin paljon mielipiteitä, etteivät ne kaikki voi pelkkää trollailua. Onhan kaikissa muissakin aatteissa maltillisempia ja jyrkempiä kannattajia. Miksi vegaanius olisi poikkeus?

Vierailija
388/394 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Jotenkin kummasti näitä mielipide-eroja on alettu tässä vähätellä.

Missään vegaanipiireissä ei oo ollu mielipide-eroja vuohenjuustosta. Ainoo mistä ikinä on voinut olla sellaista, on ehkä hunaja. 

Vierailija
389/394 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani joulupöytä valmiina

Vierailija
390/394 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veganismi on edes muotia?

Vierailija
391/394 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruoka on vain niin pahaa. Yritän ennakkoluulottomasti syödä, mutta en tykkää mausta enkä suutuntumasta. Jouluruuan täytyy olla maukasta.

Et tykkää edes joulun laatikoista? 

Tykkään, kun laatikoissa (porkkana ja lanttu) on kermaa ja voita. Aura-punajuurilaatikko aah, miten hyvää.

Vierailija
392/394 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä voi syödä hyvin vegaaniruoka, ei tarvi liharuokaa tehdä hänen takiaan. Me sekasyöjät käymme vegaaniperheen juhlissa ja on tosi hyvät vegeruuat.

Vierailija
393/394 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tosiaan sekasyöjälle ole mitenkään pakollista saada joka aterialla lihaa. Sehän siinä on juuri se juttu että ei ole tuollaisia rajoitteita että pitäisi olla just tiettyä ruokaa.

Vierailija
394/394 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruoka on vain niin pahaa. Yritän ennakkoluulottomasti syödä, mutta en tykkää mausta enkä suutuntumasta. Jouluruuan täytyy olla maukasta.

Et tykkää edes joulun laatikoista? 

Ei ne vegaanisia ole.

On ne, jos ostaa kaupasta vegaanisia laatikoita tai tekee itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän