Käyttääkö muut pikkuhousunsuojia jokapäivä?
Oon käyttäny pikkuhousunsuojia päivittäin jo ainaki 20 vuotta, siitä lähtien kun valkovuoto alko teini-iässä.
Aina en välttämättä tartteis suojaa vaikka olen aina "märkänä" mutta mulle siitä on tullu tapa
että laitan aamulla suojan ja vaihan sitten päivällä ainaki kerran yleensä ja olo on myös ns. "turvallisempi" kun on suoja pikkupöksyissä jos vuotoja tuleekin yht"äkkiä enemmän syystä tai toisesta.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Saako nykysin enää mistään niitä mustia pikkuhousunsuojia, en oo ainakaan nähny missään? mulla on paljon mustia pikkareita ois kiva kun ei valkosta vilkkus pikkareista riisuuntuessa esim työpaikan pukuhuoneessa ja kuntosalilla.
Kyllä näyttäisi edelleen olevan myynnissä ainakin Prismoissa (Libresse).
Kotona en yleensä käytä kun on mahdollisuus vaihtaa housut jo on tarpeen, mutta töissä käytän suojaa lähes aina. Minulla ei valkovuoto ole yleensä kovin runsasta, mutta jos pienikin läntti märkää tulee alushousuihin, on heti inhottava olo. Siksi parempi käyttää varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ap miehelle ihanteellinen pillukka, jos se on ikimärkä. Ai kun sais maistaa :).
Tämän on varmaan kirjoittanut mies? Nyt naisena voin vähän valaista, että se erite, mitä tulee emättimen seinämistä koko ajan, on eri asia, kun se erite, jota kiihottuessa tulee rauhasista emättimen suulta. Ne ovat koostumukseltaan ihan erilaisia. Jos naisella on runsas valkovuoto, ei todellakaan tarkoita, että olisi kiihottunut koko ajan. Anatomian kurssille mars.
Itse käytän kotioloissa kankaisia kestopikkuhousunsuojia. Tilasin joskus netistä. 100x mukavampi kuin kertikset. Helppo heittää pesukoriin kun vaihtaa. Uskon että vähentää tulehdusten riskiä, kun ei haudo alapäätä. Töissä kertikset.
Käytän pikkuhousunsuojia satunnaisesti oikeastaan vain viikonloppuisin. (Harrastan tanssia siis käyn tanssimassa eripaikoissa missä hyvä orkesteri soittaa.) Pikkuhousunsuojan laitan silloin koska tanssiessa kostun aina helposti ja ihan liikaa, varsinkin silloin jos on hyvännäköinen, hyväntuoksuinen ja hyvä viejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimppi senkus valuu visvaa, kun sitä hauduttaa kemikaaleilla kyllästetyillä muovisiteillä. Koita nyt hyvänen aika lopettaa niiden käyttö. Alapääsi kärsii hätää niiden vuoksi.
No on ihmisiä joiden pkko käyttää suojaa AINA. Esim mulla inkontinenssisuoja, sain synnytysvaurion jota ei saatu korjattua ja pissat on tullut housuun lirautellen 32-vuotiaasta asti. Ei oikein huvita olla ilman suojaa.
No se on eri asia kuin pikkuhousunsuoja ja sulla on synnytysvamma, joka ei ole mitenkään normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein käytän, eikä tosiaan ole mitään tulehduksia ikinä ollut.
Joo, niin minäkin. Ei oo tulehduksia eikä oo vuoto mitenkään lisääntynyt.
Käytän nykyään päivittäin, töissä, salilla ja yleensäkin ihmisten ilmoilla ollessa koska on tosi ärsyttävää olla märissä pikkuhousuissa. Runsas kosteus kastelee pikkupöksyt välillä nopeasti, kiitos vilkkaan mielikuvitukseni ja joskus on jopa näkynyt farkuissakin märkä läiskä, kun ei ole ollut suojaa.
Kyllä, mutta kankaisia. En edes irroittaa niitä pesua varten. Ne ovat ikäänkuin osa pikkuhousuja.
Kyllä. n. 17-vuotiaasta lähtien joutunut käyttämään. Sitä ennen oli aina pöksyt märkänä ja ärsytti.
Varsinkin julkisilla paikoilla ja töissä ahdistaa olla ilman. Kotona en käytä, mutta vaihdankin silloin pikkuhousut usein.
Minäkin ennen, sitten vain tuosta kroonisen tulehduksen, en suosittele
Onneksi ei ole koskaan tarvinnut jatkuvasti käyttää!
Käytän päivittäin, mutten kokopäiväisesti vaan max.8-9h/päivä eli yleensä työpäivän ajan. Tämä ei ole ainakaan itselläni aiheuttanut mitään aristusta tai lisääntynyttä valkovuodon eritystä. Tämä on ainakin gynen mukaan paras tapa toimia, jos bakteeritasapaino on kunnossa ja haluaa pitää pöksyt kuivina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nykysin enää mistään niitä mustia pikkuhousunsuojia, en oo ainakaan nähny missään? mulla on paljon mustia pikkareita ois kiva kun ei valkosta vilkkus pikkareista riisuuntuessa esim työpaikan pukuhuoneessa ja kuntosalilla.
Kiitos tiedosta.
Libressen suojia käytän muutenkin. Jos ne mustat on vielä sitä normal mallia niin olen onnellinen. Niitä ohuempia ei saa olla koska ne ei minulla auta mitään.
Joo mut olenkin ocd neuroottinen hygieniastani
Työpäivinä käytän on jotenkin varmempi olo jos jotain vuotaa, muuten pyrin olemaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa että pikkuhousunsuoja näkyy? Onko se joku suuri tabu ja salaisuus että jotkut naiset tarvitsevat välillä pikkuhousunsuojia?
Tunnen oloni epämiellyttäväksi ilman pikkuhousunsuojaa. En halua olla haisuli ja minulta tulee sen verran valkovuotoa, että pikkarit alkavat kyllä kostuttuaan haiskahtaa ellen käytä pikkuhousunsuojaa. Olen käyttänyt koko aikuisikäni päivittäin, eikä ole tullut iho-tms. ongelmia.
Käytän päivittäin, koska olen aina niin märkä, varsinkin kierron keskivaiheilla, että ällöttää olla housut märkänä kokoajan. Kyllähän se suojakin vähän ärsyttää mutta ei voi mitään. Pitää vaan vaihtaa kuiva suoja tarpeeks usein.