Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton, kenelle jätät perintösi?

Vierailija
20.12.2019 |

Minulla ei ole lapsia ja olen päättänyt mennä tekemään testamentin vuoden alussa. Aika lakimiehelle on varattu. Näillä näkymin teen testamentin luonnonperintösäätiölle ja parille muulle luontojärjestölle. Kodittomat kissat ovat saaneet jo valtavasti peritöjä. Suomen luonto tarvitsee rahojani enemmän.

Kenelle sinun omaisuutesi menee?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaren lapsille, mikäli jää mitään.

Vierailija
22/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneille sisruksille ei mene sillä ne ovat kupanneet vanhemmiltani jo ihan kaikki säästöt tehtailemalla lapsia enemmän mihinkä on varaa. He kuvittelevat kuppaavansa minutkin mutta olen tehnyt testamentin niin että jäävät näppejään nuolemaan. Jos en olisi katkaissut välejä niin olisin heille saanut olla joulupukkina ja yksikään ei olisi minua auttanut kun apua olisin tarvinnut. Kukaan ei tullut talkoisiin kun rakensin niin siinä jo näin mikä on homman nimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että vanhimpana sisaruksista kupsahdan ensin, joten kaikki maallinen omaisuuteni ja mammonani kylvetään jäljellejääville sisaruksilleni. Jos hekään eivät lisäänny, niin sitten kaiketi heidän jäämistönsä menee valtiolle, elleivät omaa lahjoituskohdetta keksi.

Vierailija
24/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän omaisuuteni tuntemattomalle. Kysyin kaupungilla vastaantulijoilta kiinnostaako perintöni. Eipä paljoa kiinnostanut. Vasta kolmantena päivänä tärppäsi. Sain tarvittavat tiedot ja nyt perintöni menee kokonaisuudessaan n. 30 vuotiaalle naiselle. Arvioni mukaan 850000€ tällä hetkellä.

Vierailija
25/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt testamenttia, mutta olen miettinyt testamenttaavani ystävilleni. Suurista summista ei kuitenkaan ole kysymys. :D

Vierailija
26/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteen tukemiseen, eläinsuojelutyöhön.

Vierailija
27/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut testamenttia. Oletan, että mun perintö jaetaan mun sisarusten kesken. Se on mulle ihan ok, on hyvät välit kaikkien kanssa. 

Vierailija
28/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten lapsille.

Vierailija
29/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamhustyöhön, kun se ei ole niin suosittu kohde ja siellä puolella on psljon korjattavaa. Osan ehkä luonnonsuojeluun.

Vierailija
30/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys

Vierailija
31/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää miettiä tässä, että mikä järjestö aiheuttaa naiivilla "hyväntekeväisyydellään" Suomelle eniten tuhoa. Sille menee testamentti. Vaikka perintöä tuskin paljon jää, jos en sitten jotain loton päävoittoa voita, niin varmaan.

Pakolaisneuvonta ry ja SPR ovat erittäin kovia ehdokkaita, mutta mietin vielä.

Vierailija
32/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuöljytehtaille tai muoviteollisuudelle.

Vierailija
33/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisolle ja erään sukulaisen lapsille.

Vierailija
34/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentattu eläinsuojeluyhdistykselle kissojen suojeluun.

Vierailija
35/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni testamenttasi omaisuutensa sisarustensa lastenlapsille, jokaiselle saman verran, riippumatta siitä, minkä verran sisaruksia missäkin perheessä oli. Tuo on hyvä idea, jos elää vanhaksi. Silloin se omaisuus menee suvussa niille, jotka ovat eniten sen tarpeessa, eli nuorille, jotka ovat joko vasta valmistuneita, opiskelijoita, tai kohta opiskelunsa aloittavia.

Tuommoisen testamentin minäkin tekisin, jos minulla ei olisi lapsia. Ihmisen jatkajina ovat omat lapset ja lapsenlapset, ja jos heitä ei ole, niin sitten sisarusten jälkeläiset.

Vierailija
36/36 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eläinsuojeluyhdityksille, en sukulaislapsille

Samaa olen ajatellut. Pitäisi tehdä testamentti, mutta sitä vaan kuvittelee, että aikaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi