Miten viettää "hyvä joulu" yksin?
Minua ei siis edes haittaa olla joulua yksin. Enemmän pelkään pienellä paikkakunnalla muiden mietteitä.
Kommentit (26)
Jotkut parhaista jouluistani olen viettänyt yksin! Usein olen vain katsonut leffoja tai jonkun hyvän sarjan maratonina Netflixistä tai HBO:lta (jonkun pitkän, jossa menee pari päivää), syönyt hyvää ruokaa ja herkutellut ja illalla kylpenyt ja/tai saunonut jos on ollut mahdollisuus. Lukeminen ja teenjuonti on myös mahtavaa tekemistä kun ei ole mitään häiriötekijöitä. Myös ulkoiluun ja luoviin harrastuksiin on mukavasti energiaa, mutta parasta on just se, ettei mitään ole pakko tehdä. Kaupatkin ovat auki yleensä jouluna eli ei ole pakko edes mennä ostoksille etukäteen jouluruuhkaan.
Vietän täysin tavallisen päivän ilman mitään hössötyksiä. Terveys ja lompakko kiittää.
Olisi ihanaa. Vetäytyisin mökille herkkujen ja viinien kanssa. Lämmittäisin saunaa ja takkaa, kokkaisin jotain herkkua pitkän kaavan mukaan, lukisin kirjaa ja hiippailisin villasukissa ja lipittelisin viiniä. Välillä ulkoilisin, katsoisin telkkaria, mitä nyt mieleen juolahtaisi.
Lähet baariin jossa tapaat muitakin yksin joulua viettäviä ja muita kaukaa kotoa olevia ja kivaa on.
Tosin kaikissa kaupungeissa ei ole baaria joka olisi auki jouluaattona - Mutta muuten tuo on paras ratkaisu.
Yleensä baareilla on aattona vielä jotain pientä mukavaa ohjelmaa ja kenties vähän joulutorttua ja glögiä ja niin pois päin, hyvä meno tiätsä!
Paras jouluni koskaan, 1997:
-kämppikset alkukodeissaan
-koko kämpän puunaussiivous
-kouluharkkojen säätöä vimmatusti
-kevyttä kännistelyä silti
-joulupäivänä baariin, sieltä yhytin itseäni muutaman vuoden vanhemman yyhoo-äipän jonka vuoro oli viettää lapsetonta joulua - aivan raivoisaa jynkkyä naisen kämpillä
-pari hiihtolenkkiä & saunat päälle
Siis aivan parasta, kukaan ei ollut jäkättämässä lahjoista, menemisistä tms (kunhan ignoroi vanhempien puhelut etc) ja sai tehdä mitä halusi, juuri silloin kuin itde halusi.
Olen yksin ensimmäistä joulua.
Hyvällä fiiliksellä, kinkku, viini, suklaat, lukemista ja villasukat on varattu.
Ulkoilua, röhnötystä, nukkumista. Jes!