Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viettää "hyvä joulu" yksin?

Vierailija
20.12.2019 |

Minua ei siis edes haittaa olla joulua yksin. Enemmän pelkään pienellä paikkakunnalla muiden mietteitä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tehdä just sitä mitä haluat, syödä mitä haluat ja oikein hemmotella itseäsi. Vähät muista, tee itsellesi mieluinen joulu!

Vierailija
2/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne mun luo. Olen isolla paikkakunnalla, joten ei muiden mietteitä tarvitse murehtia. En vietä joulua millään lailla, en ole koskaan viettänyt, ei tulisi mieleenkään viettää.

Pienet paikkakunnat on tosi ahdistavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutuen ja nauttien kaikesta mitä tykkäätkin tehdä. Hauskaa Joulua!

Vierailija
4/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat navetassa. 

Vierailija
5/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen osaa sinulle kertoa.

Sinähän voit viettää millaisen joulun tahansa, kun kerran vietät sen yksin.

Käytä mielikuvitustasi.

Vierailija
6/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni siellä ehtii omien joulukiireiden keskellä paheksua sinun yksinäistä jouluasi?

Vierailija
7/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin yksin jouluna, ostaisin paljon viiniä ja lämmittäisin saunan.

Vierailija
8/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuta valot talosta. Laita peitto ikkunan eteen niissä huoneissa, missä joudut käyttämään hämärää valaistusta. Sitten aja autosi jonnekin parkkiin. Sitten vain pimeän turvin luikit asunnollesi.

Sitten taskulampun valossa luet kirjaa yms.

Sitten luikit aamuyöstä hakemaan auton ja kurvaat takaisin pihaan mukanasi kerrottavaa sukujoulusta.

Vierailija
9/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta, yksin jouluna 😊 olisi niin kiva kokeilla.

Lähtisin itse joko jonnekin matkalle tai sitten järkkäisin kodin tosi joulaisaksi. Ruokaa, suklaata ja tilaisin netistä joululahjaksi pari yllätysboxia. Ulkoilisin ja loppuilta saunoen ja ohjelmien parissa.

Vierailija
10/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on ihan mahtavaa, koska kukaan ei ole jäkättämässä, kiukuttelemassa jne. Saa uppoutua omaan hyvään joulutunnelmaan ja toinen ei voi pilata sitä!

Vierailija
11/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suunnitelmani:

Ennen joulua

-siivous

-ruokaostokset

-lahjojen osto itselle (pörröpyjama, hyvä kirja, teetä)

-koristelu (aika simppeli)

Jouluaatto

-leipominen (pieniä annoksia tietty)

-törkeän monimutkaisen ruoan laitto, viinilasin kanssa keittiössä heiluen, karaokemusiikkia taustalla

-talo täyteen kynttilöitä ja suitsukkeita, joulumusiikkia, illallinen

-lahjojen avaus (katso miten mieleisiä tuli tänä vuonna!), lahja+herkkuruoka kissalle

-loppuilta disneyfilmin, glögin, ja uuden kirjan parissa

Joulupäivä

-vapaaehtoistöissä kirkon tapahtumassa (olen itse kyllä ateisti)

-illaksi kotiin, kissa kainaloon, lämpöpeitto päälle

Välipäivinä

-röhnötystä, päiväreissuja, kylpylä, saunapäivä

En ole ollut näin innoissani joulusta moneen vuoteen :D ihana tehdä just sitä mitä haluan ja ettei kukaan odota yhtään mitään minusta.

Vierailija
12/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen muitten mietteitä. Jokainen voi olla niin kuin haluaa. Et taatustu ole ainut yksin joulun viettävä. Itse nautin yksin joulun vietosta, välillä ollut sukulaisissa, nyt yksin. Syön hyvää ruokaa, luen, elokuvia tv:stä, nautin olostani.

Vierailija
13/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään määrä hyvää syötävää ja juotavaa, lahjoja itselle sekä juuri itseä miellyttävää tekemistä ei korvaa muita ihmisiä. Jos korvaisi, kukaan ei pyrkisi yhteyteen muiden kanssa. Tavallaan on onni olla niin "terve", että kaipaa muiden seuraa ja yksinäiset juhla-ajat, joita perinteisesti vietetään läheisten ihmisten seurassa, tuntuvat pahalta.

Vierailija
14/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin suosikkikaupunkiini pari vuotta sitten ja vietin aattoillan hotellihuoneessa hotellin kylpytakissa, söin kaupasta ostamiani paikallisia herkkuja.

Voisin olla yksin kotonakin, mutta tänä jouluna on muita suunnitelmia.

Hyvää joulua sinulle <3

Vierailija
15/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään määrä hyvää syötävää ja juotavaa, lahjoja itselle sekä juuri itseä miellyttävää tekemistä ei korvaa muita ihmisiä. Jos korvaisi, kukaan ei pyrkisi yhteyteen muiden kanssa. Tavallaan on onni olla niin "terve", että kaipaa muiden seuraa ja yksinäiset juhla-ajat, joita perinteisesti vietetään läheisten ihmisten seurassa, tuntuvat pahalta.

Tämä on aivan ihmisestä kiinni, sillä ei ole mitään tekemistä "terveyden" kanssa. Toiset erittäin sosiaaliset ihmiset nauttivat seurasta, eivät viihdy yksin. Toiset nauttivat yksinolosta. Ja välillä muitten seurasta. On myös ihmisiä jotka muitten seuran jälkeen ovat väsyneitä, jos käyvät kylässä niin kestää palautua. Usein ihminen joka noin yleisesti viihtyy yksin enemmän kuin muitten kanssa niin tämä on tutkimuksissa yhdistetty korkeaan älykkyyteen. Eri asia jos ihminen joutuu olemaan yksin vaikka ei haluaisi. Tai on hyvin arka eikä sen vuoksi ole muitten seurassa niin paljoa. Moni ihminen nauttii yksinolosta.

Vierailija
16/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käydä joululaulutilaisuudessa, kävellä pitkän lenkin, syödä, kylpeä, lukea, katsoa elokuvia.

Vierailija
17/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin salaan sen, että olen aaton yksin. Lapset isällään yltäkylläistä perhejoulua viettämässä, puoliso oman sukunsa luona eikä itsellä sukua lähimailla. Ärsyttää mukatietävät säälittelyt ja teennäiset tule-meille-syömään-kutsut.

Jaa mitäkö teen... käyn pitkällä kävelyllä ja kurkin sisään onnellisten perheiden ikkunoista (säädyllisesti ihan vähän vaan) ,katson leffan ja käyn nukkumaan.

Vierailija
18/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pienellä paikkakunnalla yksin eikä ahdista eikä pelota. On nääs ihan samantekevää mulle mitä muut ajattelevat. Sitä paitsi täällä ei ole tapana käydä joulunpyhinä kurkkimassa keitä kenenkin luona on, ehkä kaupungissa?

Vierailija
19/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helvetti lapsuus.

Menetin myös lapseni.

Laittelen jotain hyvää ruokaa, katselen tallentamiani elokuvia ja ryyppään itseni mukavaksi.

Vierailija
20/26 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa, suklaata, saunomista, ulkoilua, hyviä elokuvia ja sarjoja ja rentoutumista - sitä on mun joulu yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi