Tokmannilla aina hinnat väärin :(
Meidän perhe on käynyt paljon Tokmannilla, mutta nyt riitti. Joka ikinen kerta on kuitissa jonkun tuotteen hinta väärin! Siis niin että tuote on tarjouksessa, mutta meneekin normaali hinta. Viimeksi oli pyykinpesuaine, sitä ennen mehu, sitä ennen jäätelö jne jne Kyse on yleensä vaan eurosta, parista, mutta kun ostaa paljon ja usein niin summaa kertyy.
Kommentit (35)
Täällä Tokmannilla on aina niin, että jos on vaikka 3 erihintaista työkalua, niin niissä kahdessa halvemmassa on hintalappu, mutta kalliimmassa ei. Viimeksi, kun tällainen tapaus tuli eteen, kävin sanomassa myyjälle, että jos vielä kerran tällainen tulee vastaan, niin otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Mua ärsyttää Tokmannissa e iten se että mainostavat jotain tuotetta ja kun mene n paikalle nii hyllypaikka ammottaa tyhjyyttään. Että riepoo turhat reissut sinne 😖
Käyn melko harvoin, mutta melkein joka kerta ostaessani vähintään yhden tuotteen kohdalla kuitissa on eri hinta kuin hyllyssä.
Kuinkahan monesti meillä on käynyt niin, että esim kylmäkaapin ovessa lukee isolla jäätelötarjous ja kassalla selviää että onkin vain joku yksi tietty maku. Tai mehuissa joku osta 5 purkkia 10€ ja onkin yksi mehumaku joka ei kuulu tarjoukseen ja kaikki meni normihinnalla.
Saman huomannut. Oulun Ideaparkin Tokmannilla on ainakin enemmän käytäntö kuin poikkeus, että vanhat tarjouslaput unohdetaan ottaa pois tai isolla kirjoitettu tarjous koskeekin jotain ihan muuta minkä kohdalle se on laitettu. Viimeisin oli sellainen, että iso lappu jossa luki, että x-merkkiset pimennysverhot 29,90. Lappu oli valkoisten pimennysverhojen kohdalla, mutta kassalla selvisi, että koski vain saman merkin beigejä verhoja, mutta sitä siinä lapussa ei lukenut (kävin vielä tarkistamassa asian). Näitä tapauksia on lukemattomia. Olenkin tullut siihen tulokseen, että tämä on Tokmannin taktiikka saada ihmiset ostamaan kalliimpia tuotteita. Vahinko se ei enää tuossa mittakaavassa voi olla. Muissa kaupoissa tuollaista sattuu tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Totta, sama Minimanissa.
Käyn lähes päivittäin minimanissa, eikä koskaan ole veloitettu väärin.
Minimanin kuiteissa ne alennukset on eritelty ja vähennetty hinnasta sielä kuitin lopussa.
Huomasin tuon vasta kun kerran kävin infossa valittamassa, että kaikki alennukset jääneet saamatta.
Kysykää kaikki jo kassalla kovaan ääneen oliko tämä rullakaihdin tarjoushintainen, tämä mehupurkki, tämä mikälie tuote! Jos ei ole, jätät tuotteen ostamatta siihen kassalle. Kas noin. Siinähän myyjä kiikuttaa niitä takaisin päin ja kiroaa asiakkaita. Tai sitten alkaa miettiä olisiko ne hintahalsterit järkevämpi tehdä ymmärrettävimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää Tokmannissa e iten se että mainostavat jotain tuotetta ja kun mene n paikalle nii hyllypaikka ammottaa tyhjyyttään. Että riepoo turhat reissut sinne 😖
Tämä tapahtuu siis joka kerta. Tänään olisi tarkoitus mennä ostamaan edullista shampoota, olen jo valmistautunut pettymään.
Totta. Aonakin tarjoustuotteiden kohdalla pitää tarkistaa kuitti. Tai ottaa kuva hinnasta puhelimella. Ja yleensä vajaa kassamiehityskin niin kiva siinä alkaa vääntää hinnasta.
Olettekohan olleet tarkkoja, jos mainostetaan tietyn väristä tuotetta niin se ei tietenkään koske muita värejä. Lumenen tuotteissa pitää myös olla tarkkaakin tarkempi koska usein tarjouksessa vain tietty alamerkki jotka äärimmäisen sekavasti nimetty. Lumenella yhdellä tuotteella on kolme etunimeä ja seitsemän sukunimeä, sekaisin suomea ja englantia, sanojen järjestys ja muoto ovat erilaiset pahvipakkauksessa ja tuotepakkauksessa. Ihan mahdoton ostettava.
Onko siellä liian vähän myyjiä? Tarjoukset vaihtuvat, eivät ehdi laittaa kaikkea niin kuin pitäisi? Mutta todellakin täysin samat kokemukset Tokmannilta (Vantaalta). Niitä tarjouskuvastoja siellä kassalla sitten selaillaan ja todetaan, että joo, kyllä se tämäkin tuote on -40%, vaikka kuitissa täysi hinta...
Pitää alkaa olemaan tarkka että velottavat oikein. En tiennyt että on tämmöistä.
Kokemukset Vantaan tokmanneista:
Lehdessä tarjous, heti aamusta tuotteet loppu kaupasta. Eikä ole eka kerta.
Takuuta mainostetaan kovasti. Ostin ledivalon joka on niin huono, ettei sillä ole mitään virkaa. Mainoksessa esiteltiin vaatehuoneen valaisimena. Toinen ostamani valo oli siis huono ja toinen ei toiminut ollenkaan. Ei kuulema saa rahoja takaisin, mutta voin vaihtaa toisiin samanlaisiin tuotteisiin?! Miksi haluaisin samaa pashkaa uudelleen?
Myymälät rakennettu silleen, ettei ole oikotietä. Sun on pakko kiertää kaikki rätti/lumppu/työkalu/pesuaineosastot eli koko vtun kauppa päästä päähän labyrinttina läpi päästäksesi kassalle.
Oon käyny Tokmannilla usein ja kun viimeksi yhdessä kävin niin olin etsimässä tiettyä jota ei aikasemmin ollut mutta ei sitä ollu tullu mutta löysin sitten yhden toisen tuotteen jota kassamyyjä sitten ihmetteli kun ei ensin löytänyt ja se olikin uusi tuote ja toinen myyjä kävi hyllyssä tarkistamassa ja se myyjä oli silloin vielä jotain kysellyt otinko sen hyllystä niin varmaan mä otan kauppaan jonkun jonka taas maksan kassalla kyllä yleensä mennään kauppaan ostamaan jotain jota ei o ja jonka tarvisi ja sitten sekin vielä että ne kaikki oli jotain nuoria jotka myös jotain supistuvat ja sitten halusivat vielä tarkistaa kassin ja laittoi perään vartijankin tarkistamaan laukun ja sen jälkeen en o siellä käyny ja myös ne taisi olla niitä maalittajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, sama Minimanissa.
Käyn lähes päivittäin minimanissa, eikä koskaan ole veloitettu väärin.
Minimanin kuiteissa ne alennukset on eritelty ja vähennetty hinnasta sielä kuitin lopussa.
Huomasin tuon vasta kun kerran kävin infossa valittamassa, että kaikki alennukset jääneet saamatta.
Meillä saa lähes aina hakea rahat infon kautta. Ilmeisesti jäänyt laittamatta tarjoukset koneelle.
Myyjien vikahan tuo ei ole vaan ahneen omistajatahon. Liian vähän tylntekijöitä. Kylällemme avattiin taannoin kyseinen liike. Laitoin vääristä hinnoista viestiä myymäläpäällikölle. Vetosi alkuvaiheen hankaluuksiin. No, yhä hankaluuksia liki 10v jälkeen.
Satuinpa huomaamaan tässä jokunen päivä sitten, kuinka Tokmanni näyttävästi mainosti isoa alennusprosenttia legoille. Vilkaisin huvikseni muutamaa tuotetta, joiden hinnat esim. Prisma-tasolla minulla on ollut jo tovin tiedossa. Tokmanni oli hyvin näyttävästi laskenut hintoja, mutta tosiasiassa ko. lego-tuotteiden hinnat olivat vielä kalliimmat mitä oli ollut esim. Prismassa jo kuukausia... Muistaakseni tästä on ollut ennenkin puhetta mm. Tokmannin kohdalla, että alennuskampanjat ovat lähinnä mielikuvien luomista, eivät oikeita alennuksia.
~Meri~ kirjoitti:
Oon käyny Tokmannilla usein ja kun viimeksi yhdessä kävin niin olin etsimässä tiettyä jota ei aikasemmin ollut mutta ei sitä ollu tullu mutta löysin sitten yhden toisen tuotteen jota kassamyyjä sitten ihmetteli kun ei ensin löytänyt ja se olikin uusi tuote ja toinen myyjä kävi hyllyssä tarkistamassa ja se myyjä oli silloin vielä jotain kysellyt otinko sen hyllystä niin varmaan mä otan kauppaan jonkun jonka taas maksan kassalla kyllä yleensä mennään kauppaan ostamaan jotain jota ei o ja jonka tarvisi ja sitten sekin vielä että ne kaikki oli jotain nuoria jotka myös jotain supistuvat ja sitten halusivat vielä tarkistaa kassin ja laittoi perään vartijankin tarkistamaan laukun ja sen jälkeen en o siellä käyny ja myös ne taisi olla niitä maalittajia...
Jopa oli pitkä lause.
Kerran nostin niin ison metelin kun en saanut pesuainealennusta oikein että se viestiketju meni lopulta heidän toimarille asti ja sain sitten viimein korvaukseksi lahjakortin. Silloin oli kyse periaatteesta ja varsinkin sen jälkeen olen aina tarkistanut hinnat jo kassalla. Enkä ole ainoa asiakas joka kailottaa siinä että oliko tämä ja tämä tuote sen mitä hyllyssä luki? Olen huomannut monen muunkin tekevän ihan samaa.