Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kännykät intin metsäleireillä

Vierailija
19.12.2019 |

Kuulin, että siellä syödään lempinamuja. ihan pussi per päivä, sekä päivitetään Instaa ja Facebookia. Voiko olla totta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Joku tuolla väitti, että ihan seuraamuksiakin tullut. Saako karkkia kuitenkin ottaa?

Miksi helvetissä PV:tä kiinnostaisi mitä varusmies siellä metsässä syö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsässä ei ole sähköä. Puhelin toimii ekan yön. Ja kuka hullu semmoisen ottaa hajoamaan sinne ryömintäharjoituksiin.

No onhan nykyään langattomia latureita.

^^^^ Tällaisiin typeryyden helmiin harvoin törmää  ^^^^

Vierailija
24/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Joku tuolla väitti, että ihan seuraamuksiakin tullut. Saako karkkia kuitenkin ottaa?

Jos tarkoitus on harjoitella tositilannetta varten, niin todellakin pitäisi kiinnostaa, miten sotilas pärjää annetulla safkalla ja ilman luuria.

Vierailija
25/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Virallisestihan sitä voi käyttää vain vapaa-aikana (illalla). Voi sitä päivisinkin yrittää käyttää, ihan riippuen kyseisen varuskunnan ja yksikön puhelinkulttuurista. Jos alikessut ovat tarpeeksi rentoja niin mikäs siinä. Kunhan yrität pysyä kantahenkiökunnalta piilossa.

Armeijaan sopii mikä tahansa kännykkä, mutta suosittelisin sellaista jossa on pitkäkestoinen akku. Aina kun ei pääse latailemaan kun kaikki tuvan virtapistokkeet on varattuja. Ja pidäthän kännykkää kaapissa - tilaisuus tekee varkaan. Voi sitä puhelinta kantaa mukanakin, ovathan armeijavaatteiden taskut yllättävän tilavia. Leireille kannattaa kyllä ottaa täyteen ladattu kakkosakku mukaan, varsinkin talvisin.

Vinkki: Leireillä saa kännykän ladattua generaattorista (Mikäli siis valitset aselajin jossa on sähkövempaimia, esim. tulenjohto, tykistö jne...)"

https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/sopiva-intti-puhelin.17341/

Ei meillä ainakaan leireillä ollut mitään vapaa-aikaa. Iltaisin oli joillain leireillä hetki omaa aikaa mutta sekin oli nimeltään "tukikohtapalvelus" ja palveluksen aikana oli puhelimen käyttö silloinkin kielletty.

Vierailija
26/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystäväni ainakin piti intissä puhelinta niillä leireillä, joilla se ei ollut ehdottomasti kiellettyä. Kiinni vaan päiväksi, ettei tule sanomista. Ja jos ehti syödä vähän karkkia jossain kohtaa niin se oli ilo. Viestin pojat kun eivät välttämättä paljon ehdi syödä ruokaa tai nukkua leireillä.

Vierailija
27/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä täällä on taas mielensäpahoittajia. Haukutaan muita, vaikka itse roikutaan netissä - miettikää nyt- vauvapalstalla! Osa teistä on kai miesoletettuja? Varmaan on bisse toisessa kädessä ja toinen käsi vuoronperään sipsipussissa ja jossain muualla. Herkut ja kännykät pois nyt ja näyttämään tosimiehen mallia.

Vierailija
28/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka poikaystäväni ainakin piti intissä puhelinta niillä leireillä, joilla se ei ollut ehdottomasti kiellettyä. Kiinni vaan päiväksi, ettei tule sanomista. Ja jos ehti syödä vähän karkkia jossain kohtaa niin se oli ilo. Viestin pojat kun eivät välttämättä paljon ehdi syödä ruokaa tai nukkua leireillä.

Ne "viestin pojat" ei muuta leireillä tehneetkään kun söivät ja lihoivat.

Vierailija
29/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on harjoitella tositilannetta varten, niin todellakin pitäisi kiinnostaa, miten sotilas pärjää annetulla safkalla ja ilman luuria.

Luulin jo nähneeni ketjun typerimmän kommentin, mutta tämä kyllä kisaa voittopaikasta.

Vierailija
30/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin jo nähneeni ketjun typerimmän kommentin, mutta tämä kyllä kisaa voittopaikasta.

Perustele ihmeessä.

Vierailija
31/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyköitä ei juurikaan ollut silloin kun olin armeijassa 90-luvulla, mutta herkkuja söin aina iltaisin koska se oli ainoa iloni. Viinereitä, munkkeja, karkkia. Olin muuten timmissä kunnossa mutta vatsa pömpötti. Jälkeenpäin tajusin että viinereissä oli siihen aikaan suuria määriä transrasvaa.

Vierailija
32/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännyköitä ei juurikaan ollut silloin kun olin armeijassa 90-luvulla, mutta herkkuja söin aina iltaisin koska se oli ainoa iloni. Viinereitä, munkkeja, karkkia. Olin muuten timmissä kunnossa mutta vatsa pömpötti. Jälkeenpäin tajusin että viinereissä oli siihen aikaan suuria määriä transrasvaa.

Nyt selvisi, miksi näitä transsuja ja muita muunsukupuolisia sikiää nykyään jokapaikasta.

Vierailija
33/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt selvisi, miksi näitä transsuja ja muita muunsukupuolisia sikiää nykyään jokapaikasta.

Olen kuullut puhuttavan myös homogeeneistä.

Vierailija
34/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko?

Vierailija
35/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko?

Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa?

Vierailija
36/47 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kahvimaitoa, aiheuttaa myös hinurointia.

Vierailija
37/47 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä -93 ilmavalvontaleirille(viikko teltassa vaaran laella) otin mukaan kahvipaketin, sokeria, suklaalevyn ja pari makkarapakettia + sinappia.

Vierailija
38/47 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissiradisti ei tee muuta kuin syö ja lihoo?

No, ei se puhelinkomppaniankaan poikien lakukelan juoksuttaminen kovin lihottavalta hommalta näyttänyt.

Vierailija
39/47 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö pussin päivässä karkkia? Joku läski? Ja ei varmasti saa olla kännyköitä metsäleirillä. Älä ny hullujas puhu.

Kyllä sitä itellä oli aikoinaan 3210 mukana kuten kaikilla muillakin. Myöskään mikään ei estänyt lataamasta reppua karkilla, tosin porukka suosi enemmän ihan käytännön sapuskaa salamitankoja, makkaraa yms.

Vierailija
40/47 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin viestimies ja metsäkeikoilla oltiin aina ensimmäisenä vetämässä puhelinpiuhoja ympäriinsä ja leirin jälkeen viimeisenä purettiin ne. Tiet joko alitettiin (kaivettiin kapea "oja") tai ylitettiin vetämällä piuha n. 5 metrin korkeuteen kahden puun väliin. Ja öisin niitä piuhoja piti olla korjaamassa, kun kapiaiset kiusallaan pätkivät niitä. Kyllä siinä tekemistä riitti.