Mitä helkkaria? Huijaussähköpostiako?
Tuli sähköpostia että postipakettisi on matkalla. Käsittelyssä jakelukeskus Vantaa ja paketin seurantatunnus, sekä postimaksua ei maksettu ja toimitus vasta maksun jälkeen (4,95€).
Ainut vaan että en ole tilannut mitään mistään. Varsin outoa ja sekin, että paketin lähettäjää ei mainita missään. Ei siis mitään hajua mikä tuo paketti voisi olla jos on edes mikään lähetys ensinkään.
Kommentit (22)
Miten joku aikuinen ihminen voi edelleen vuonna 2019 haksahtaa näihin nettihuijauksiin? Noita on ollut liikkeellä iät ajat, ja niistä varoitellaan jatkuvasti. Kertoo aika paljon, jos et edes itse muista tilanneesi mitään.
Mistä osoitteesta sähköposti on lähetetty? Soita postille ja kysy jos olet epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku aikuinen ihminen voi edelleen vuonna 2019 haksahtaa näihin nettihuijauksiin? Noita on ollut liikkeellä iät ajat, ja niistä varoitellaan jatkuvasti. Kertoo aika paljon, jos et edes itse muista tilanneesi mitään.
No mutta eihän ap edes haksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä osoitteesta sähköposti on lähetetty? Soita postille ja kysy jos olet epävarma.
Ei ole Postin kautta tullut viesti. Ihan joku muu firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ihmettelee, onko tämä totta vai ei. Kyllä järkikin sen jo sanoo. 🤦🏽♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Postin kautta tullut viesti. Ihan joku muu firma.
Niin ja tosiaan voisin soittaa ja kysyä tuosta kun varmaan tarkoittivat Postin Vantaan jakelukeskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ihmettelee niin eihän se siitä kerro että on höynäytetty. Ja hyvähän se on että täällä kertoo siitä jos muille sattuu tulemaan samanlaisia sähköpostiviestejä.,
Voisin lähettää myös aloittajalle yhden paketin. Mahdollisesti kuriirifirma pyytää muutaman tonnin toimituksesta, mutta ei se mitään. Jos alkavat liian hankaliksi, lähetän agentin perään. Maksat vain sitten agentin lento- ja hotellikulut.
Jäättekö miettimään myös jokaista voitosta ilmoittavaa sähköpostia, tai kun joku haluaa täysin ilman syytä lahjoittaa suuren summan rahaa jotain pientä maksua vastaan.
Päätitte sitten osa tulla vaan vittuilemaan ketjuun. No eipä ole ihme kun ollaan täällä ärsyttävien ihmisten palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jäättekö miettimään myös jokaista voitosta ilmoittavaa sähköpostia, tai kun joku haluaa täysin ilman syytä lahjoittaa suuren summan rahaa jotain pientä maksua vastaan.
Joo jäädään ja imetään vielä kullia siinä samalla. Oliko muuta?
Minulle on tänään tullut yli 20 noita paketti-ilmoituksia. Kaikissa pitäisi maksaa se vajaa vitonen. Olisisi fiksumpaa laittaa vain yksi huijausviesti eikä noin spämmäämällä. Joku hönö voisi sitten noihin mennäkin.
Taputtakaa itsellenne kirjoitti:
Päätitte sitten osa tulla vaan vittuilemaan ketjuun. No eipä ole ihme kun ollaan täällä ärsyttävien ihmisten palstalla.
Oliko tämäkin sinulle suuri yllätys? Kaikenlaisia ihmisiä sitä on, kuin eilen syntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ihmettelee niin eihän se siitä kerro että on höynäytetty. Ja hyvähän se on että täällä kertoo siitä jos muille sattuu tulemaan samanlaisia sähköpostiviestejä.,
Ihmettelevä on siinä kiikun kaakun tilassa, että höynäytetäänkö vai ei. Jos kukaan ei tätä itsestäänselvyyttä ihmettelijälle selvennä, niin saattaa hyvinkin mennä maksamaan jostain olemattomasta paketista.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tänään tullut yli 20 noita paketti-ilmoituksia. Kaikissa pitäisi maksaa se vajaa vitonen. Olisisi fiksumpaa laittaa vain yksi huijausviesti eikä noin spämmäämällä. Joku hönö voisi sitten noihin mennäkin.
Ja tätä kun kirjoitin, niin sinä aikana oli tullut viisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
No minulle ei ole koskaan tullut minkäänlaisia huijaussähköpostiviestejä, paitsi nyt ja yksi ainut kpl vaan siis. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä kun kirjoitin, niin sinä aikana oli tullut viisi lisää.
Niin?
Taputtakaa itsellenne kirjoitti:
Älä välitä, täällä nyt on joku pätemässä kun ei sitä oikeassa elämässä voi tehdä olemattomilla kyvyillään.
Minulle tuli myös, oli vielä kirjoitusvirhekkin (tilauksesi on maktalla). Kenties joku, joka on tilannut paljon nettikaupoista jouluksi, voi tuohon ansaan mennäkkin
Tietenkin huijaus