Avimieheni (ollaan tunnettu 2v) oli sitä mieltä etten tarvitse adhd-lääkitystä, hyvä on sitten kokeillaan. Saa kärsiä seuraukset sitten!
Tulkoot töistä ja ihmetelkööt, miksei ole pesty pyykkiä tai tiskattu. Miksei ole muuat ruokaa kuin lihapiirakoita.
Kun lääkitys loppuu, motivaatoni ja mielenkiintoni laskee nopeasti kuin lehmän häntä. Ennen lääkitystä silloinen kämppäni oli hirveä läävä kun se persus ei vaan noussu penkistä tai jos nousi keksin jotain mielenkiintoisenpaa kuten varata egyptin matkan vaikke rahat olikein riittäneet . Olen siis 42 vuotias ja sain tämän ADHD diagnoosin vasta aikuisäillä 38 vuotiaana. Sitä ennen minua oli hoidettu masentuneena.
Kommentit (27)
Pitäisihän sun saada itse valita oletko lääkityksellä vai et, ite välttelen lääkitystä kun en halua toisaalta tämän vähintäänkin mielenkiintoisen ja villin ajatusvirran kuihtuvan, vaikka sählääminen ja aloitekyvyttömyys ajaakin ajoittain masennuksen ja hulluuden partaalle! :D
V*tun adhd urpot opetellaan käyttäytymään
Että vihaan tollasia surkimuksia, jotka käyttää jotain keksittyä diagnoosia tekosyynä sille, ettei vaan osata alkeellisimpiakaan käyttäytymistapoja!
Vierailija kirjoitti:
Että vihaan tollasia surkimuksia, jotka käyttää jotain keksittyä diagnoosia tekosyynä sille, ettei vaan osata alkeellisimpiakaan käyttäytymistapoja!
Samoja terveisiä täältä! Ihan kurkkua myöten täynnä itsekkäitä ihmisiä, jotka aiheuttaa vain ikävyyttä muille, "koska adhd". Pitäis ottaa vastuu omasta käytöksestä kuten muutkin aikuiset.
Sun miehesi asia ei ole purkaa sun lääkitystäsi. Miksi lopetat sen vain miehen mielipiteen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sun urpoudelle ja vittumaisuudelle diagnostisoitu syytä, vai oletko vain tyhmä, katkera ja ilkeä ilman sen kummempaa diagnoosia?
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas ärsytystä aiheuttavat ihmiset, jotka kuvittelevat että juuri he ovat niin viisaita, että tietävät faktat sydämellään paremmin, kuin vaikkapa joku tutkija on perusteellisesti tutkinut asiaa ehkä vuosiakin.
Lisäksi ärsyttää ristiriitaisuus. Esimerkiksi tulla hyvin huonolla käytöksellä saarnaamaan käytöstavoista.
Varo ettei se jätä sua kun totuus paljastuu:/
Jos se neurologinen poikkeavuus on nyt todettu, niin ei se ole mikään vapaakortti, jolla voi matkustaa mistä tahansa läpi käyttäytyen miten tahansa! Säännöt koskee teitäkin, pikku lumihiutaleet.
Vierailija kirjoitti:
Jos se neurologinen poikkeavuus on nyt todettu, niin ei se ole mikään vapaakortti, jolla voi matkustaa mistä tahansa läpi käyttäytyen miten tahansa! Säännöt koskee teitäkin, pikku lumihiutaleet.
Siellä joku kuppatautisen apinan päästä pudonnut hilsehiutale elämöi. :)
Mene hoitoon heti, kulkematta lähtöruudun kautta.
Tuo ADHD on kyllä vähän kyseenalainen diagnoosi ellei se aiheuta merkittävää haittaa elämässä. Tein tässä pari netistä löytyvää ADHD testiä ja sain molemmissa tulokseksi että on keskivaikea ADHD. Silti pärjään ihan hyvin elämässä eikä se aiheuta suurta ongelmaa ettei keskittymiskyky ole parhaimmasta päästä.
Kyllähän amfetamiini (ADHD-lääke) saa terveenkin keskittymään paremmin, mutta voisi kysyä kannattaako sitä määrätä sellaiselle jonka elämään tämä keskittymiskyvyn puute ei aiheuta mitään merkittävää haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin. Me normaalit joudumme aina sietämään adhd-kilareita ja inhottavia ihmisiä, joilla spesiaalitaipumuksia. Huoh, ota ne lääkkeesi ja pyri terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ADHD on kyllä vähän kyseenalainen diagnoosi ellei se aiheuta merkittävää haittaa elämässä. Tein tässä pari netistä löytyvää ADHD testiä ja sain molemmissa tulokseksi että on keskivaikea ADHD. Silti pärjään ihan hyvin elämässä eikä se aiheuta suurta ongelmaa ettei keskittymiskyky ole parhaimmasta päästä.
Kyllähän amfetamiini (ADHD-lääke) saa terveenkin keskittymään paremmin, mutta voisi kysyä kannattaako sitä määrätä sellaiselle jonka elämään tämä keskittymiskyvyn puute ei aiheuta mitään merkittävää haittaa?
Ja ajattelit, että noiden nettitestien perusteella sitten voit tehdä päätelmiä? :D :D
Diagnoosiin tarvii kuule huomattavasti tarkemmat tutkimukset ja enemmän tietoa. Lisäksi suljetaan pois monia muita syitä, jotka voivat haitata keskittymistä.
Mun lyhyt aikainen muisti on keskivertoa huonompi ja pitkäaikainen keskivertoa parempi.
Siksi mulla on huono keskittymiskyky kun en vaan muista. Ja unohan kesken lauseen mitä olin sanomassa.
Siksi käytän lääkettä.
Ja joku puhui amfetamiinista? Adhd aivoissa se rauhoittaa eli pystyt keskittymään YHTEEN ASIAAN KERRALLAAN KUN ILMAN LÄÄKETTÄ ET KYKENE.
Vähän kuin kaikki piristeet rauhoittaa adhd aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin. Me normaalit joudumme aina sietämään adhd-kilareita ja inhottavia ihmisiä, joilla spesiaalitaipumuksia. Huoh, ota ne lääkkeesi ja pyri terapiaan.
Olen jo ottanut. Kiitos kysymästä. Kumma ettet itse tunnista vikojasi ja vajavaisuuksiasia, joita viestistäsi päätellen löytyy paljon. Mikä saa sinussa aikaan pahan olon, jota purat vittuilemalla av.lla? Onko maailma potkinut? Tuolla asenteella se tulee monottamaan todella monta kerta vielä ja todella lujaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajattelit, että noiden nettitestien perusteella sitten voit tehdä päätelmiä? :D :D
Diagnoosiin tarvii kuule huomattavasti tarkemmat tutkimukset ja enemmän tietoa. Lisäksi suljetaan pois monia muita syitä, jotka voivat haitata keskittymistä.
Sinun mielestäkö pitäisi sitten lähteä amfetamiineja jakamaan kaikille jotka ovat vähän laiskoja siivoamaan kämppäänsä kuten ap? Kriteerinä pitäisi kyllä olla merkittävä haitta kuten työkyvyn puute tai ettei pysty hoitamaan talouttaan.
Olen aika varma että itsekin saisin diagnoosin jos haluaisin, oireita riittää kyllä joita voi vähän liioitella ja sitten pääsee nautiskelemaan amfetamiinista. Sen verran usein olen kyllä käynyt psykiatrin luona aikaisemmn masennuksen takia. Ehkä olen kuin aloittaja, ensin luultiin masennukseksi mutta diagnoosin voisi vaikka muodikkuuden takia vaihtaa ADHD:hen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäkö pitäisi sitten lähteä amfetamiineja jakamaan kaikille jotka ovat vähän laiskoja siivoamaan kämppäänsä kuten ap? Kriteerinä pitäisi kyllä olla merkittävä haitta kuten työkyvyn puute tai ettei pysty hoitamaan talouttaan.
Olen aika varma että itsekin saisin diagnoosin jos haluaisin, oireita riittää kyllä joita voi vähän liioitella ja sitten pääsee nautiskelemaan amfetamiinista. Sen verran usein olen kyllä käynyt psykiatrin luona aikaisemmn masennuksen takia. Ehkä olen kuin aloittaja, ensin luultiin masennukseksi mutta diagnoosin voisi vaikka muodikkuuden takia vaihtaa ADHD:hen.
Olen eri kuin ap. En saa amfetamiinia, vaan metyylifenidaattia. En "nautiskele" siitä. Se ei aiheuta minulle mitään euforiaa tai kiksejä.
Ajatukset eivät kiepu ja voin vain keskittyä paremmin.
Lääkityshän tekee juuri sen mitä pitää, jos puoliso katsoo nyt ettet lääkitystä tarvitse ja pystyt toimimaan kuten kuka vaan. Toki tilanne olisi eri ilman lääkitystä, joten hieman kummallinen ajatusmalli kumppanillasi. Syy-seuraussuhteet ei taida olla hänen vahvuutensa.
Mun mies taas kehuu kun en vittuile hänelle lääkityksen aikana 👌