Tuttu teki yhdessä sisaruspuolensa kanssa dna-testin, paljastui etteivät olekaan sukua
Heillä ei olekaan yhteistä isää niin kuin luulivat. Nyt on sitten uudet testit tekeillä kun ei ole tietoa että kuka on huijannut ja pettänyt ja kumman isä onkin joku vieras vai onko jopa molempien.
Melkoista.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Prsuilla ei ole äo.ta ollenkaan. On vain hajoita äö.
Mihin ketjuun halusit öyhöttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/10 lapsella on eri isä kuin äiti väittää, eli joka viidennet sisaret ovatkin eri isiltä
Väärin. Tuoreiden tutkimusten mukaan määrä on noin 1/100. Hesarissa oli asiasta juttua muutama viikko takaperin.
Joo toki on pitänyt tällainen uusi tuore tutkimus tehdä paniikissa :D Eikö ne jo vähän väläytelleet, että dna testit pitäisi kieltää, koska miehet alkoi tilailemaan niitä vaimoltaan salaa. On se kumma, kun tämä asia menee niin ihonalle.
Mun yhdelle kaverille kävi näin. Itsehän näin jo siitä lapsesta kaukaa, ettei siinä ole mitään samaa kuin tässä mun kaverissa. Aina yritin vihjailla että "on tuo teidän Kaapo niin kovin tullut äitiinsä kun ei ole yhtään samaa näköä isänsä kanssa :D"
Kaverin veli teki saman havainnon ja sai puhuttua tämän tekemään testin. Kaapon isä olikin joku toinen. Aion jatkossakin huomauttaa näistä ulkonäkö asioista jos koen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/10 lapsella on eri isä kuin äiti väittää, eli joka viidennet sisaret ovatkin eri isiltä
Väärin. Tuoreiden tutkimusten mukaan määrä on noin 1/100. Hesarissa oli asiasta juttua muutama viikko takaperin.
Joo toki on pitänyt tällainen uusi tuore tutkimus tehdä paniikissa :D Eikö ne jo vähän väläytelleet, että dna testit pitäisi kieltää, koska miehet alkoi tilailemaan niitä vaimoltaan salaa. On se kumma, kun tämä asia menee niin ihonalle.
Mun yhdelle kaverille kävi näin. Itsehän näin jo siitä lapsesta kaukaa, ettei siinä ole mitään samaa kuin tässä mun kaverissa. Aina yritin vihjailla että "on tuo teidän Kaapo niin kovin tullut äitiinsä kun ei ole yhtään samaa näköä isänsä kanssa :D"
Kaverin veli teki saman havainnon ja sai puhuttua tämän tekemään testin. Kaapon isä olikin joku toinen. Aion jatkossakin huomauttaa näistä ulkonäkö asioista jos koen tarvetta.
Minusta dna-testi synnytyslaitoksella olisi ihan hyvä juttu. Minun mieheni on myös geneettisesti lasteni isä. On kaikkien etu, ettei kukaan elä valheessa. Siitä huolimatta minusta liioittelu on perseestä. Kuka on se kumma ”ne” jotka ovat väläytelleet dna-testien kieltämistä? Ja miksi tuore tutkimus olisi tehty ”paniikissa” jos edellisessä on tehty selkeästi isoja virheitä? Miksi se menee sinulla noin tunteisiin?
Rumasti sanottu tuolla sulle kommentoineella, mutta olet siltikin väärässä. Verensiirto ei muuta henkilön veriryhmää.[/quote]
olen kuullut että ihmisen veriryhmä voi muuttua joitenkin hoitojen seurauksena.
t.eri[/quote]
Tällöin on kyse kantasolusiirrosta.
Vierailija kirjoitti:
Rumasti sanottu tuolla sulle kommentoineella, mutta olet siltikin väärässä. Verensiirto ei muuta henkilön veriryhmää.
olen kuullut että ihmisen veriryhmä voi muuttua joitenkin hoitojen seurauksena.
t.eri
Tällöin on kyse kantasolusiirrosta.
Eikö kyse ole teoreettisesta mahdollisuudesta? Onko yhtään edes tapausta dokumentoitu?
Tein jokunen kuukausi sitten SPR:n veritentin ja muistaakseni siinä sanottiin, että kantasolusiirron jälkeen puolen vuoden kuluttua saajan veriryhmä on muuttunut samaksi kuin lahjoittajan. Tämän vuoksi veriryhmä pitää testata kantasolusiirtoja saaneilta uudelleen ennen verensiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koet tarvetta huomautella? Olet varmaan sairas.
Nämä testit on kuulemma suosittuja joululahjoja. Tosin voipi mennä joulurauha...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sisarpuolillahan on ihan eri vanhemmat. Puolisisarilla taas on toinen vanhempi sama.
Velipuoli ja siskopuoli ovat vakiintuneita termejä, kun toinen vanhemmista on yhteinen. Puolisisko ja puoliveli uudissanoja, joita ei ole virallisesti määritelty, käyttö on varsin kirjavaa.
Ei vaan ne ovat anglismeja. Suoria käännöksiä sanoista halfbrother ja halfsister. Jotkut ovat sitten käsittäneet väärin että ne tarkoittaisivat jotenkin eri asioita kuin ne normaalit vanhat suomalaiset sanat velipuoli ja sisarpuoli.
Anglismit lasketaan uudussanoiksi.
"Uudissanoja muodostuu myös suoraan toisesta kielestä käännetyistä sanoista eli käännöslainoista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sisarpuolillahan on ihan eri vanhemmat. Puolisisarilla taas on toinen vanhempi sama.
Velipuoli ja siskopuoli ovat vakiintuneita termejä, kun toinen vanhemmista on yhteinen. Puolisisko ja puoliveli uudissanoja, joita ei ole virallisesti määritelty, käyttö on varsin kirjavaa.
Ei vaan ne ovat anglismeja. Suoria käännöksiä sanoista halfbrother ja halfsister. Jotkut ovat sitten käsittäneet väärin että ne tarkoittaisivat jotenkin eri asioita kuin ne normaalit vanhat suomalaiset sanat velipuoli ja sisarpuoli.
Anglismit lasketaan uudussanoiksi.
"Uudissanoja muodostuu myös suoraan toisesta kielestä käännetyistä sanoista eli käännöslainoista"
Kyse ei ollut siitä, vaan siitä että ko anglismi on käsitetty jonkun yksittäisen henkilön päässä eri asiaksi kuin samaa tarkoittava suomen sana sisarpuoli. On käsitetty jotenkin kummallisesti että puolisisar ja sisarpuoli olisivat eri asioita, mitä ne eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbaanilegendaa.
Olin ennen töissä veripalvelussa ja 1/10 oli suunnilleen se huijattujen isien osuus. Koita siinä pitää pokka ja kertoa isälle että ikävä kyllä hän ei ole sopiva luovuttaja "lapselleen". Julmuriäidit hiiren hiljaa vaikka usein varmaan tiesivät potentiaalisen lahjoittajan..
Höpö höpö. Veripalvelun työntekijät eivät kerro potilaalle tuollaisia vaan hoitava lääkäri. Veripalvelussa työskentelevä ei välttämättä edes tapaa potilaita. Jos joku tarvitsee verta, ei sitä lähiomainen luovuta. Paitsi ehkä jos kyse olisi jostain äärimmäisen harvinaisesta verestä.
Kantasolusiirroissa voi veriryhmä muuttua jos kyse on luovuttajalta siirretyistä.
Eli veripalvelussa näit molempien vanhempien ja lapsen veriryhmät ja 1/10 oli sellaisia jotka eivät voineet olla totta, kuten esim. kaksi reesus negatiivista saisi reesus positiivisen? Ja tästä laskeskelit että 1/10 osa on eri isien kuin piti? Mites tässä teoriassasi ne joilla lasten isätkin olivat reesustekijältään negatiivisia, vaikkeivät juuri se lapsen kasvattanut isä? Teoriassasi olisit kertonut että 1/10 jäi KIINNI (sinulle), ei että 1/10 oli huijattujen osuus.
Eli paskapuhetta kaikin puolin. Niin veripalvelutarina kuin teoriakin. Kuinka joku vaivautuu keksimään tuollaista sontaa joka on revittävissä kappaleiksi ihan pienellä ajatuksella?