Olen syrjäytynyt/masentunut/toimeton nuori mies. Kysy minulta mitä vain, jos haluat.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mielessä mitään asiaa, joka auttaisi tilannettasi ratkeamaan?
Jonkinlainen terapia ja hoito olisi vissiin tarpeen. En tiedä.
AP
Onko sinulla minkäänlaista hoitokontaktia? Voinko kysyä tarkkaa ikääsi?
Ei ole minkäänlaisia hoitokontakteja. Olen parikymppinen.
AP
Kysyin tarkkaa ikääsi siksi, että etsivästä nuorisotyöstä voisi olla sulle apua. Myös suosittelisin, että kokeilisit Sekasin-chattia, jos et vielä ole kokeillut.
Olet ihan elämäsi alussa, enkä usko, että haluat viettää loppuelämääsi syrjäytyneenä ja toimettomana. Siksi kannattaa yrittää nyt hankkia jonkinlaista apua, vaikka se tuntuisi vaikealta. Myös se, että tekee jotain ja elämällä on päämäärä, voi auttaa masennusta vastaan taistelemisessa.
Ja vaikka olet kuullut tämän varmasti monesta muustakin paikasta, niin kannattaa tehdä jotain muutakin sen koneella olemisen lisäksi. Käy vaikka kävelyllä. Vaikka ei olisi erityisen liikunnallinen, niin asunnosta poistuminen ja erilaisten paikkojen katseleminen tekevät hyvää. Minulla on runsaasti kokemusta masennuksesta, joten en ole ihan noviisi tässä-.
Tulen ottamaan nuorisotyöhön yhteyttä. Kiitos neuvosta.
En todellakaan halua elää tälläistä elämää yhtään enempää.
Olen käynyt hiukan enemmän ulkona lähiaikoina. Olen täysin samaa mieltä siitä että se tekee hyvää. Harmi että en tykkää siitä tavasta miten ihmiset minua katsovat, joten en viiti ihmisten aikoihin ulos mennä.
AP
Mitä mieltä olet paskaisista kauhtuneista kånken-repuista?
Mitä mieltä olet naurettavan näköisistä pelle-jopoista?
Mitä mieltä olet teineistä, jotka kulkevat pakkasella nilkat paljaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mielessä mitään asiaa, joka auttaisi tilannettasi ratkeamaan?
Jonkinlainen terapia ja hoito olisi vissiin tarpeen. En tiedä.
AP
Onko sinulla minkäänlaista hoitokontaktia? Voinko kysyä tarkkaa ikääsi?
Ei ole minkäänlaisia hoitokontakteja. Olen parikymppinen.
AP
Kysyin tarkkaa ikääsi siksi, että etsivästä nuorisotyöstä voisi olla sulle apua. Myös suosittelisin, että kokeilisit Sekasin-chattia, jos et vielä ole kokeillut.
Olet ihan elämäsi alussa, enkä usko, että haluat viettää loppuelämääsi syrjäytyneenä ja toimettomana. Siksi kannattaa yrittää nyt hankkia jonkinlaista apua, vaikka se tuntuisi vaikealta. Myös se, että tekee jotain ja elämällä on päämäärä, voi auttaa masennusta vastaan taistelemisessa.
Ja vaikka olet kuullut tämän varmasti monesta muustakin paikasta, niin kannattaa tehdä jotain muutakin sen koneella olemisen lisäksi. Käy vaikka kävelyllä. Vaikka ei olisi erityisen liikunnallinen, niin asunnosta poistuminen ja erilaisten paikkojen katseleminen tekevät hyvää. Minulla on runsaasti kokemusta masennuksesta, joten en ole ihan noviisi tässä-.
Tulen ottamaan nuorisotyöhön yhteyttä. Kiitos neuvosta.
En todellakaan halua elää tälläistä elämää yhtään enempää.
Olen käynyt hiukan enemmän ulkona lähiaikoina. Olen täysin samaa mieltä siitä että se tekee hyvää. Harmi että en tykkää siitä tavasta miten ihmiset minua katsovat, joten en viiti ihmisten aikoihin ulos mennä.
AP
Toivottavasti siitä on sulle apua! Tiedätkö mitä? Sulla on oikeus liikkua julkisella paikalla siinä missä muidenkin ihmisten. Jos joku katsoo sua jotenkin typerästi, niin häpeä on ihan täysin hänen, ei sinun! Joskus myös masentuneesta ihmisestä voi tuntua, että ihmiset katsovat häntä kummallisesti. Suurinta osaa ihmisistä ei kuitenkaan kauheasti kiinnosta tuijotella toisia, vaan enemmistö miettii ihan omia asioitaan. Mutta tiedän sen tunteen: kun on masennuksen syövereissä, sitä kuvittelee olevansa jotenkin kaikkia muita huonompi ja että se näkyy.
Etsivän nuorisotyön tarkoituksena on ehkäistä syrjäytymistä, joten varmasti sieltä yritetään etsiä sulle myös koulutuspaikkaa. Suosittelen, että mietit, mikä sua kiinnostaa. Ymmärrän, että masentuneesta voi tuntua myös ylivoimaiselta kouluttautuminen, mutta siinä on myös se puoli, että jos saat myös hoitoa, toimeliaisuus todennäköisesti myös lisää sun hyvinvointia. Kun sulla on tekemistä ja tarkoitus ja vähemmän aikaa vuorokaudessa käytettäväksi murehtimiseen, niin elämä on helpompaa.
Suosittelen, että yrität itsekin luoda itsellesi rutiineja. Esim. kävelet kirjastoon ja luet siellä lehden. Lainaa kirjoja, jos kiinnostaa. Tykkäätkö uimisesta? Ota tavaksi käydä uimassa. Mitä tahansa sellaista. Kotonakin kannattaa luoda rutiineja. Vaikka masennuksessa kaikki tehtävät voivat painaa, niistä on toisaalta mahdollisuus saada myös voimaa, kun ei ota heti alkuun ihan liikaa tehtäviä.
Olisi kiva, jos tulisit myöhemmin kertoilemaan tähän ketjuun voinnistasi. Minua todella kiinnostaisi kuulla, ja toivon kovasti, että pääsisit eteenpäin. Se ei ole mahdotonta. Olet nuori, sinulla on kokonainen elämä edessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä masentaa? Jos olet ns. syrjäytynyt, sinun tuskin on pakko käydä päivittäin pöljien kanssa töissä. Jos olet toimeton, kirjoita huviksesi vaikka näytelmä. Ota aiheeksi joku juttu, jonka tunnet hyvin. Eli laita vaikka GTA- tai CS-tyypit keskustelemaan vanhustenhoidosta yms. Keksi jotain mikä viihdyttää juuri sinua.
Masennukseni on ollut asia 11-vuotiaasta asti. Siihen on ollut ajan kuluessa useita syitä, silloin se alkoi vanhempien riitelystä, ilkeästä isoveljestä, rumuudestani ja osaamattomuudestani. Nykyään jotkut syyt samat, jotkut eri.
Ei, en käy töissä, enkä tapaa paljoa pöljiä kun en ulkona paljoa käy.
Toimettomuudella tarkoitan että en tee mitään leipäni eteen. Kyllähän minä jotain teen, koneella istun. Se viihdyttää, yleensä.
AP
Tässä on nähdäkseni ainoana ongelmana kokemasi masennus. Siitä pääse eroon kun päättää tehdä sille jotain. Ensi alkuun voisit uhrata 45 minuuttia päivässä reippaalle lenkille ja syödä enemmän hedelmiä ja vihanneksia.
Sitten otat jonkun buddhalaisen teoksen luettavaksi ja pistät egosi järjestykseen. Jos sinulla on tällä hetkellä hyvä olla, keskity siihen. Kun mielesi on rauhoittunut ja masennus helpottanut, ala miettiä mitä hyödyllistä haluaisit ehkä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet paskaisista kauhtuneista kånken-repuista?
Mitä mieltä olet naurettavan näköisistä pelle-jopoista?
Mitä mieltä olet teineistä, jotka kulkevat pakkasella nilkat paljaana?
En tiedä mitä vastata kahteen ensimmäiseen kysymykseesi kun en ole näihin asioihin tutustunut.
Onhan se typerää.
AP
Mistä päin olet? Mennäänkö pelaamaan survivia?
T: mies 33v, teräsrotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä masentaa? Jos olet ns. syrjäytynyt, sinun tuskin on pakko käydä päivittäin pöljien kanssa töissä. Jos olet toimeton, kirjoita huviksesi vaikka näytelmä. Ota aiheeksi joku juttu, jonka tunnet hyvin. Eli laita vaikka GTA- tai CS-tyypit keskustelemaan vanhustenhoidosta yms. Keksi jotain mikä viihdyttää juuri sinua.
Masennukseni on ollut asia 11-vuotiaasta asti. Siihen on ollut ajan kuluessa useita syitä, silloin se alkoi vanhempien riitelystä, ilkeästä isoveljestä, rumuudestani ja osaamattomuudestani. Nykyään jotkut syyt samat, jotkut eri.
Ei, en käy töissä, enkä tapaa paljoa pöljiä kun en ulkona paljoa käy.
Toimettomuudella tarkoitan että en tee mitään leipäni eteen. Kyllähän minä jotain teen, koneella istun. Se viihdyttää, yleensä.
AP
Tässä on nähdäkseni ainoana ongelmana kokemasi masennus. Siitä pääse eroon kun päättää tehdä sille jotain. Ensi alkuun voisit uhrata 45 minuuttia päivässä reippaalle lenkille ja syödä enemmän hedelmiä ja vihanneksia.
Sitten otat jonkun buddhalaisen teoksen luettavaksi ja pistät egosi järjestykseen. Jos sinulla on tällä hetkellä hyvä olla, keskity siihen. Kun mielesi on rauhoittunut ja masennus helpottanut, ala miettiä mitä hyödyllistä haluaisit ehkä tehdä.
Olen tämänkaltaisia neuvoja paljonkin kuullut mutta ei ole koskaan tullut otettua käyttöön. En tiedä miksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin olet? Mennäänkö pelaamaan survivia?
T: mies 33v, teräsrotta
En tunne survivia enkä sinua.
AP
AP taas täällä. Jos utelioita mammoja on vielä paikalla niin kysykää mistä tahansa.
Miksi et ota vastuuta itsestäsi ja elämästäsi ja tee jotain muutosta parempaan päin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ota vastuuta itsestäsi ja elämästäsi ja tee jotain muutosta parempaan päin?
En ole sitä aiemmin tehnyt toivettomuuden ja masennukseni takia. Olen nyt aikomassa jotain asialle viimeinkin tehdä.
AP