Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä ei tervehdi kassalla

Vierailija
18.12.2019 |

Eikä kerro hintaa. Mitä ajattelisit?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/35 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehtiikö kotona?

Täääh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ap hävisi.

Vierailija
24/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt jaloilla, tai siis lompakolla. Tuskin olin ainoa, sillä sen kaupan tilalla on nyt kuntosali.

Vierailija
25/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt sellaiseen kassaan, joten en voi sanoa mitä ajattelisin. Ja jos todellakin törmäisin tiedän, ettei se kassa siinä pitkään töissä olisi. Ei kukaan kauppias riskeeraa palkkaamalla umpimielisiä työntekijöitä. Kyllä valitusta riittäisi asiakkaiden taholta aivan varmasti.

Vierailija
26/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa henkilökunta tervehtii sen takia, koska kaikki asiakkaat eivät ole perehtynyt sosiaalitieteisiin, näin he kuvittelevat että jos ihminen ei tervehdi se on epäkohteliasta. Jos ihminen kokee epäkohteliaisuutta hän ei välttämättä tule enään sinne kauppaan jossa ihmisiä ei tervehditä. Tieteellisesti ajateltuna on ihan sama tervehtiikö henkilökunta vai ei, pääasia että he kantavat tavaraa hyllyyn josta ihminen voi ottaa tavaraa ja mennä kassalle maksamaan. Myyjä ei ole sielä palvelemassa ja toivottamassa ihmisille hyvää mieltä, vaan ottamassa maksua tavaroista. Näin Herra omistaja tai osakkeen omistaja saa rahaa. Nykyään on kehitetty sellaisia kaupan kassoja, jossa ei ole ihmistä ollenkaan rahat työnnetään koneeseen tai maksukortti. Koska henkilökunta aina maksaa kauppialle. Eli ihmiset eivät ole perehtyneet sosiaalitieteisiin ja sosiologiaan. Näin pitää keinotekoisesti yrittää vaikuttaa asiakkaisiin. Moni henkilökunnan jäsen toimii sisäänrakennetuilla oppejen mukaan, joita he ovat oppineet jo kotona.

Eli asiakas kiinnittää huomiota, vääriin asioihin. Eli siihen miten henkilökunta käyttäytyy, vaikka oleellinen asia on se että kaupasta saa tavaraa jota sinne ollaan menty hakemaan.

Minä en esimerkiksi ajattele henkikökunnan sosiaalisia taitoja, vaan sitä että kaupasta saa sitä tavaraa mitä haen.

Tiedän että ihmisillä on erinlaisia elämäntapoja ja ihminen tekee niin kuin tekee. Liikaa yritetään ihmisiä puristaa samaan muottiin, eli niiden pitäisi toimia kuin lampaiden.

Kaupasta saisia paljon joustavamman jos keskityttäisiin oleelliseen.

Olen täälläkin foorumissa sanonut että ihmisten pitäisi ajatella tieteellisesti, koska tieteellisesti ajattelu lisää elämän helpottavuutta. Mutta jos ihmiset eivät ajattele tieteellisesti, eli niillä on eri arvot esim. toinen on tottunut tervehtimään rappukäytävässä ja toinen ei ollekaan. Näin tulee törmäyksiä ja olettamuksia siitä että ihminen käyttäytyy epäkohteliaaksi. Jos taas ajateltaisiin tieteellisesti, niin ymmärrettäisiin että ihminen käyttäytyy erinlailla ja se on täysin luonnolista, samanlailla käyttäytyminen jos se on yleistä on keinotekosta käyttäymistä. Se ei välttämättä tule ihmisestä, vaan ympäristö on sen muodostanut eli sosiaalisetpaineet.

Kirjoituksessa oli hyvin heikosti käsitelty asiaa kauppatieteiden kannalta. 

Vierailija
27/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, ettei siitä ole niin mahdottoman kauaa, kun kassahenkilö alkoi naputella hintoja koneeseen aivan

kun asiakasta ei olisikaan. Ei sitä ihmetelty sen kummemmin.  Sitten koitti aika, kun kassahenkilö vaadittiin ottamaan katsekontakti asiakkaaseen ja tervehtimään.  Alkuun sekin oli outoa, vaan nyt itsestäänselvyys.

Vierailija
28/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä itsensä tuntee tyhmäksi, jos asiakkaana minä tervehdin, kerron maksavani kortilla, kiitän kuittia annettaessa ja huikkaan vielä heipat ja myyjä ei pukahda sanaakaan. Viimeistään tuossa "kiitos hei"-kohdassa toistan lauseen hieman lujempaa ja jos siihenkään ei reagoida ääneen puhumisella niin sanon asiasta suoraan.

Olen itsekin ollut kaupassa töissä ja kamalaahan se oli, mutta niin kyrsiintynyt ei voi olla etteikö asiakasta edes tervehdi. En vaadi paljoa, mielestäni työntekijät saavat jutella keskenään eikä tarvitse hymyillä koko aikaa, mutta asiakas on kyllä huomioitava.

Vierailija
29/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Louis Vuittonilla ostoksilla eikä tervehditä niin joo on töykeää, mutta perus marketin kassa ja arkipäivän makaroonit niin ketä kiinnostaa? 

N35

Vierailija
30/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ystävällinen vain hyvännäköisille ihmisille, koska rumilukset pilaavat päivääni t. Myyjä

Vierailija
31/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. En missään nimessä halua puhua kenellekään, joten hyvä vaan, jos myyjäkin osaa pitää turpansa kiinni. Vaikka tervehtisikin, en vastaa, koska sellainen on todella ahdistavaa.

Vierailija
32/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ap hävisi.

Meni kauppaan takaisin.

Vierailija
33/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalainen kohtaa lajitoverinsa niin sanotaan :öh, tai oho.

Vierailija
34/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisessa Alepassa kaikki tervehtivät, sekä käytävillä, että kassoilla. Kiva käydä:)

Vierailija
35/35 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myyjä kiukuttelee jos en jaksa viihdyttää häntä työnsä lomassa ja tekee epäasiallisia oletuksia mielenterveydestäni.

Ei taida sillä kotiasiat olla kondiksessa, ehkä se haluaisi munaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän