Mitä opiskelijan ruokakassiin (lahja)
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan opiskelevalle kummipojalleni S-ryhmän lahjakortin. Saa ostaa mitä itse haluaa.
Ja rahat menee olueen. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain pitkään säilyvää. Opiskelija on todennäköisesti joulun aikaan pari viikkoa vanhemmillaan, joten kaikki kahdessa viikossa pilalle menevä menee todennäköisesti hukkaan.
Pari viikkoa? Ei taatusti ole.
Ainakin Aallossa viimeiset tentit ovat 20
12. ja kevään kurssit alkavat 7.1. Varmasti monet opiskelijat viettävät vanhempiensa kodissa suurimman osan tuosta välistä.
Surukseni meillä on noin 2-3 päivää vain. Sitten jo menee pois.
Olisi kiva, jos ei olisi niin itsekäs opiskelija lapsi. Olisi pidempään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä tätä täydellistä pastaboikottia. Nuudeleita, riisiä jne. saa erilaisia. Laita ihmeessä pakettiin. Säilyvät pitkään ja niitä menee säännöllisesti. Jostain Asia Marketista löytyy paljon valikoimaa. Samoin soija eri muodoissaan on hyvä pitkään säilyvä tuote. Linssejä, papuja ja kookosmaitoa. Jotain hyviä mausteita.
Minä en ihmettele. Ei se makaronin muoto makuun vaikuta. t. opiskelija, joka syö liian paljon "pastaa" vuoden aikana
Miksi syöt makaronia koko ajan? Oma vika, jos syöt yksipuolisesti.
Kun ruokabudjetti on opintotuen tasolla, ei ole vara syödä kovin monipuolisesti. Sen luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Miksi ei ota lisäksi edullista opintolainaa? Jonka saa osittain anteeksi kun valmistuu ajoissa ja sitten jos käy huonosti niin sen lainan saa korkoineen anteeksi osittain tai jopa kokonaan.
Vien kerran kuussa noin kassin perusruokaa sille. Köyhä on ja sääliksi käy omaa opiskelija lasta. Säilyvää ruokaa vien.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo joka antoi 200 euroa opiskelijapojalleen mutta aloin miettimään että mites oli silloin kun itse olin vastaavassa tilanteessa ja mun vanhemmat olivat mun opiskelujen aikana eroamassa ( se kesti todellakin vuosia se draama) ja he eivät jouluna huomioineet minua mitenkään. Kävin mummulassa jouluaattona syömässä ja mummu laittoi mulle lopuksi sitä jouluruokaa mukaan koriin sekä oli ostanut tuoretta limppua, oltermannia, voita ja suklaata sekä mun lempparijuomaa (pommacia) että kynttilöitä ja muutama punainen joulupallo ja havunoksia :) Niillä todellakin tuli luksusjoulu mun pieneen opiskelijanyksiöön kun kotona vasta katsoin mitä mummu sinne oli pistänyt:)
Ihana mummu <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvin säilyvien juttujen lisäksi ruokakassiin kannattaa sujauttaa lahjakortti opiskelijan suosimaan ravintolaan sellaista päivää varten, jolloin ei vaan jaksa kokata itse. Opiskelijakin on hemmottelunsa ansainnut.
Millainen käsitys teillä on opiskelijan elämästä? Yleensähän opiskelija syö joka päivä (paitsi sunnumtaisin) 1-2 ateriaa opiskelijaruokalassa, hinta noin 2,60 / ateria.
Kahden opiskelijan äiti
so? Kyllä opiskelijakin ansaitsee päästä joskus ravintolaan syömään jonkun toisen kustantamana. Yhden aterian opiskelijaruokalassa voi tällöin jättää syömättä, ei maailma siihen kaadu.
Kävin joskus opiskeluaikana srk:n diakoniatoimistossa, sain ruoka-apua. Ruokakassissa oli jonkun seurakuntalaisen leipoma puolikas taatelikakku, joka jäi mieleen. Se oli varmasti ainoa joululeivonnainen, jota sinä jouluna söin ja kaikessa kotikutoisuudessaan lämmitti mieltä paljon ❤️.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti ruokakauppaan!
sillä voi sitten ostaa vaikka pelkkää kaljaa :/
Asiat joista olisin kiitollinen. Riisiä, makaroonia, kookoskermaa, säilykkeitä, pikakahvia, kermajauhetta, sokeria, oliiviöljyä, maisihiutaleita, maissinjyviä(popcorn), suolaa, pikanuudeleita.
Ekstrana sitten vaikka karpalomehua, kivennäisvettä, budabest-suklaita, pähkinävoita, mätitahnaa, sillejä, appelsiinejä ja einesmaksalaatikkoa tai mustaamakkaraa tai kebab grilliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjan voi jättää väliin jos vielä pitää päättä miten tai mihin saaja lahjan käyttää.
Opiskelijana sain männävuosina työpaikalta lahjakortin, joka oli tarkoitettu "juustojen ja hedelmien ostoon". Sillä pystyi kyllä oikeasti ostamaan mitä vain, mutta ostin yleensä sillä juustoja ja ne olivatkin hyödyksi, leivän päälle ja ruoanlaittoon.
Lahjakortissa on aina muuten se, että sillä voi ostaa vaikka koko rahalla kolmoskaljaa ja tupakkaa, eikä se ole niin juhlavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo joka antoi 200 euroa opiskelijapojalleen mutta aloin miettimään että mites oli silloin kun itse olin vastaavassa tilanteessa ja mun vanhemmat olivat mun opiskelujen aikana eroamassa ( se kesti todellakin vuosia se draama) ja he eivät jouluna huomioineet minua mitenkään. Kävin mummulassa jouluaattona syömässä ja mummu laittoi mulle lopuksi sitä jouluruokaa mukaan koriin sekä oli ostanut tuoretta limppua, oltermannia, voita ja suklaata sekä mun lempparijuomaa (pommacia) että kynttilöitä ja muutama punainen joulupallo ja havunoksia :) Niillä todellakin tuli luksusjoulu mun pieneen opiskelijanyksiöön kun kotona vasta katsoin mitä mummu sinne oli pistänyt:)
Ihana ja ajattelevainen mummo. Ei isoa kasaa turhuuksia vaan sitä, mistä tykkäsit ja mikä oli tarpeen (bonuksena muutama joulupallo joulun mieltä tuomaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no tässähän nyt ei ollut mitenkään mainittu, että opiskelijalla olisi elämänhallinta-ja/tai alkoholiongelmia.
Jos matka opiskelijan luo ei pitkä niin savulohi on hyvä.
Myöskin vaikka tusina erilaista maustepurkkia opiskelijan perusruokia maustamaan. Pastaa ja riisipaketti jossa annospusseja arkea mukavoittamaan.
Herkkujen lisäksi purkkapussi