Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koen vahingoniloa siitä, että Etelä-Suomessa ei ole lunta?

Vierailija
18.12.2019 |

Musta joulu olisi mielestäni ihan kamalaa, muutenkin tykkään pohjoisen oikeasta talvesta, kun on lunta ja pakkasta, joulun aikaan se korostuu, ihana kun puut on kauniisti lumen peitossa ja muutenkin maisemat kuin postikortista.

En ymmärrä miksi koen vahingoniloa ja naurattaa (vaikka samalla säälittää) että etelässä ihmiset eivät saa kunnon talvea, vaan nytkin näkyy olevan nurmikot esillä. Pahinta on, kun sitä lunta sitten tulee, mutta ei pakkaset, jolloin on kamalat loskakelit. Tai jos sataa vettä! Joudun itse käymään aina joulu- ja tammikuussa työasioilla Helsingissä ja vihaan niitä reissuja sen ilman ja kelien takia. Ei kukaan voi tykätä niistä ilmoista.

En osaa selittää itselleni miksi koen näin. Onko vastaavia ajatuksia jollakin?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin lunta ja pakkasta tänne Helsinkiin, valitettavasti ei ole mun halusta kiinni tämä. Olen kateellinen pohjosen asukkaille.

Vierailija
22/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen täällä asuville, koska kuvittelet että sinusta tulisi jotenkin onnellisempi täällä? Sori mutta todellinen onni asuu pään sisällä, ei missään tietyssä maassa, maanosassa tai kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään, kun pk-seudulla 7° C, mietin, miten ihanaa, että talvi tulee todennäköisesti vasta tammikuussa. Sitten maaliskuussa yleensä kukkii ulkona luonnossa ensimmäiset kukat. Olen P-Suomesta kotoisin, ja välillä mietin paluumuuttoa, mutta se loputon talvi on ihan kamala.

Vierailija
24/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva näin joulukuussa, että olisi vähän lunta. Mutta keväämmällä ei sitten harmita ollenkaan, että kevät tulee aikaisin kun ei ole sitä vtun lunta niin paljoa.

Vierailija
25/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi vielä pohjoiseen.

Moikka!

Vierailija
26/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti voit olla vahingoniloinen. Minä taas en kadehdi hiukkaakaan sinun lumista maisemaasi vaan ole erittäin tyytytväinen lumettomaan pääkaupunkiseutuun. Olisin onnellinen jos en näkisi lunta enää ikinä.

Vierailija
27/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti tämä "lumenvihaajien" tarve päästä vakuuttelemaan että ovat muka tyytyväisiä.

Huom! Se Etelä-Suomen luminen keli EI OLE sama kuin Pohjoisen talvi.

En pidä Etelän talvesta, rakastan Pohjoisen talvea.

Vierailija
28/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingoniloinen? No, ole rauhassa. Minä joudun ajamaan paljon autoa työni vuoksi ja olen kiitollinen jokaisesta päivästä kun ei ole lunta eikä jäätä eikä edes loskaa.

Nyt sade hakkaa ikkunaan ja naapureiden jouluvalot loistavat pimeydessä, alan leipoa pipareita, ihanaa.

Vierailija
29/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se, että kokee vahingoniloa ja elämä perustuu jonkinlaiseen vertailuun, jostain katkeruudesta tai itsetunto-ongelmasta kertoo. Hyvinvoiva, elämäänsä tyytyväinen ihminen toivoo toisillekin hyvää.

Lumen tai lumettomuuden kanssa kysymyksellä on harvinaisen vähän tekemistä.

Vierailija
30/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi? Outo juttu. Itse kyllä tunnen vahingoniloa siitä, että joku tosiaan joutuu asumaan jossain hemmetin Pohjois-Suomessa, eli ehkä tasoissa ollaan.

Tämä kiinnostaa minulla. Osaatko avata, että mikä Pohjois-Suomessa asuvissa aiheuttaa vahingoniloa? Eli siis mikä on se negatiivinen asia siellä asumisessa? Olen itse asunut molemmissa päissä Suomea ja nauttinut ehdottomasti enemmän elämästä pohjoisessa.

Oletko katsonut peiliin? Sinähän olet ju malauta PORO! Kyllä kai poro viihtyy Lapissa.

Vierailija
31/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavaa on tämä vihreä eteläsuomi. Voi käydä juoksu/ kävelylenkeillä päivittäin. Aina on leppoisan lämmintä. Lunta en kaipaa.

Sitten maaliskuussa lennän pohjoisen hangille hiihtelemään kuukaudeksi kakkoskotiin.

Säälin sinua ,joka olet kade.

Vierailija
32/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Espoossa ollaan syvästi kiitollisia jokaisesta lumettomasta päivästä. Lumi ja pakkanen ovat pascaa. Tulisi joku ilmastonmuutos ja tekisi lopun molemmista.

Hajotkaa lumeen siellä landella.

Ja Espooko ei ole landella?

Vierailija
33/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti tämä "lumenvihaajien" tarve päästä vakuuttelemaan että ovat muka tyytyväisiä.

Huom! Se Etelä-Suomen luminen keli EI OLE sama kuin Pohjoisen talvi.

En pidä Etelän talvesta, rakastan Pohjoisen talvea.

Pikkuinen virhe oli päässyt vuodatukseesi.

En ole MUKA tyytyväinen siihen että maa on vihreä. Vaan olen tyytyväinen siihen että maa on vihreä.

Huomaatko eron kun otamme lisäämäsi "muka" -sanan pois?

Vierailija
34/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi? Outo juttu. Itse kyllä tunnen vahingoniloa siitä, että joku tosiaan joutuu asumaan jossain hemmetin Pohjois-Suomessa, eli ehkä tasoissa ollaan.

Tämä kiinnostaa minulla. Osaatko avata, että mikä Pohjois-Suomessa asuvissa aiheuttaa vahingoniloa? Eli siis mikä on se negatiivinen asia siellä asumisessa? Olen itse asunut molemmissa päissä Suomea ja nauttinut ehdottomasti enemmän elämästä pohjoisessa.

No onhan se aika traagista asua jossain perskorvessa ilman palveluita, kulttuuria, julkisia, työpaikkoja yms.

Vierailija
35/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasi menee kyllä aivan hukkaan, jos käytät sen tuollaiseen vahingoniloon. On vain ihanaa, ettei ole kylmä eikä tarvitse liukastella. Kaduilla kun ei mitään hankia ole, vaan lumi ja jää vain haittaisivat liikkumista. Käytä energiasi johonkin kivaan, vaikka ilon tuottamisesta ympärillesi.

Vierailija
36/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ola muutaman vuoden kuluttua vain mustia jouluja koko Suomessa. Ette ole lopettaneet lomalentämistä vieläkään.

Vierailija
37/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ola muutaman vuoden kuluttua vain mustia jouluja koko Suomessa. Ette ole lopettaneet lomalentämistä vieläkään.

Tietenkään en ole lopettanut lentämistä. Se on minulle tuikitarpeellinen henkireikä kestää tätä kylmyyttä.

Syyslomarusketus on jo mennyttä mutta kohta lähdetään uudestaan.

Ette kai te luule että viherkuplassa vaahto suussa öyhöävien idioottien takia me normaalit veronmaksajat muka lopettaisimme lomailun?

En hyvällä, enkä edes pahalla. Siitä voitte olla varma.

Vierailija
38/38 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se, että kokee vahingoniloa ja elämä perustuu jonkinlaiseen vertailuun, jostain katkeruudesta tai itsetunto-ongelmasta kertoo. Hyvinvoiva, elämäänsä tyytyväinen ihminen toivoo toisillekin hyvää.

Lumen tai lumettomuuden kanssa kysymyksellä on harvinaisen vähän tekemistä.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä